ostrzezenie dla posiadaczy BK 1,6 diesel – olej dexelia zniszczyl mi turbo

Postprzez gt44 » 6 kwi 2013, 11:25

jeżeli producent nie che tracić dużej kasy na rzecz fałszerzy/przemytników, to musi być aktywny na rynku i dbać o swoją markę. Przynajmniej plus za takie działania, ale niestety to również ryzyko zakupu jakiegoś g...a zamiast oleju, bo wiadomo, że podrabia się to, co w dużej ilości jest sprzedawane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez Mazdzia3 » 7 kwi 2013, 00:03

marcin255 napisał(a):
widmo82 napisał(a):Skad to info o pomylonych etykietach ?


ze źródła



Wybitnie precyzyjna odpowiedź. Ze źródła to ja wiem, że to ściema z tym Twoim źródłem i robisz zamieszanie. Pachnie mi to tekstami handlowców konkurencji. To jest zbyt poważna sprawa, aby w tak lakoniczny sposób odpowiadać na bardzo zasadne pytanie.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Postprzez Bartoliniusz » 7 kwi 2013, 01:54

Mazdzia3 napisał(a):Wybitnie precyzyjna odpowiedź. Ze źródła to ja wiem, że to ściema z tym Twoim źródłem i robisz zamieszanie. Pachnie mi to tekstami handlowców konkurencji. To jest zbyt poważna sprawa, aby w tak lakoniczny sposób odpowiadać na bardzo zasadne pytanie.


Widze jakiś strażnik teksasu sie znalał. <glupek2> Chłopie poczytaj troche forum i sie ogarnij zanim cos dalej napiszesz
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2013, 07:38

Mazdzia3 napisał(a):Wybitnie precyzyjna odpowiedź. Ze źródła to ja wiem, że to ściema z tym Twoim źródłem i robisz zamieszanie. Pachnie mi to tekstami handlowców konkurencji. To jest zbyt poważna sprawa, aby w tak lakoniczny sposób odpowiadać na bardzo zasadne pytanie

Z hurtowni u której klient zakupił oną Dexelię po czym wrócił z awanturą ,że z przodu jest inna etykieta z tyłu inna – właściciel mazdy 6 z dpf

Dopisano niedziela, 7 kwietnia 2013, 07:39:

Mazdzia3 napisał(a):Pachnie mi to tekstami handlowców konkurencji


Tzn Ty sprzedajesz Dexelię ? Bo czyją konkurencja miałbym być ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez uszatyy » 7 kwi 2013, 11:59

cbr napisał(a):
uszatyy napisał(a):dodam jeszcze ze odkad kupilem mazde mam ciagly problem z odma i ldjacym sie tsmtedy olejem, nie wiem czy to powiazane... rada dla was

To jest norma w tym silniku, pękają przy próbie zdjęcia na odmie zatrzaski i nie jest już szczelna. Olej nagrzany w silniku paruje "do góry" i znajduje jedyną drogę ujścia czyli odmę. W każdym Y6 tak jest jak odma ma już walnięte zatrzaski.
Jeżeli miarka mix-max ma ~300ml, to mi w poprzednim cyklu olejowym ubyło ~100ml, teraz po przejechaniu ~6500km ubyło ~100ml, jednak wtedy i teraz zawsze ubytek ~70ml jest na samym początku do ~3000km, później już praktycznie go nie ma. Na pewno ubytek też jest właśnie przez tą nieszczęsną odmę.

zatrzaski sam zlamalem, ale moim zdaniem to on slabo trzymal z zalozenia (lichy kawalek plastiku). Mam sprawdzona metoda 2 paskami sciagajacymi spinam na maxa i nie ma luzu wtedy.. ale w przewodzie miedzy filtrem a turbo jest powodz, czesto mi tez filtr powietrza zalewalo, raz sie nawet rozlalo poza filtr powietrza i musialem wszystko czyscic

Dopisano 07 kwi 2013 12:03:

widmo82 napisał(a):Skad to info o pomylonych etykietach ?
uszatyy: ile km zrobiles na tym oleju? Ile ubytku ostatnio na nim zauwazyles? Jakos zmienila sie konsystencja?

ciezko powiedziec bo odkad zona mi zabrala auto przestalem skrupulatnie wszystko notowac i sprawdzac. na pewno troche przebieg byl wydluzony, moze 20 moze 25k km, z tym ze mechanik mi powiedzial ze to nie ma wplywu, musialbym milion km przejechac zeby sie olej zwazyl. ubytkow nie mialem ze specjalnie, nie dolewalem. Pozniej mialem troche perypetii z blacharka przez co auto wiecej stalo w warsztatach niz jezdzilo i jakies ostatnie 2-3 miesiace nie sprawdzalem stanu oleju az do awarii turbo na trasie. Konsystencja z zewnatrz nie budzila podejrzen, dopiero po sciagnieciu turbo i miski sie okazalo co tam sie dzialo
Z ciekawosci sprawdze czy te etykiety nie sa porypane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Grzegorz K » 7 kwi 2013, 14:18

uszatyy napisał(a):na pewno troche przebieg byl wydluzony, moze 20 moze 25k km


Ale to mocno zmienia postać rzeczy ... 25 000 km na tym samym oleju ... nic dziwnego że coś się posypało...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez gt44 » 7 kwi 2013, 14:48

Grzegorz K napisał(a):
uszatyy napisał(a):na pewno troche przebieg byl wydluzony, moze 20 moze 25k km


Ale to mocno zmienia postać rzeczy ... 25 000 km na tym samym oleju ... nic dziwnego że coś się posypało...


bez przesady 20 – 25K to nie jest jakiś niebotyczny przebieg dla dobrego oleju; niektóre marki mają przeglądy co ww. przebieg i wtedy jest dokonywana wymiana oleju. Nie robił się kisiel.
Dobry olej będzie stabilny chemicznie i skuteczny nawet przy tym przebiegu do roku czasu.

Znam osoby, które przez 2 lub 3 lata nie zmieniały oleju :| i olej miał normalną konsystencję przy wymianie.

Sam wolę wymienić co 10K :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez widmo82 » 7 kwi 2013, 17:59

Mibay napisał(a):Olejek kryształ. Pozostałość w butelce kupiona dwa tygodnie temu na fox przez allegro.pl
– mój kujawski też tak wygląda, dexelia którą wlałem ostatnio .... identyczna:) po co przepłacać?:)

marcin255 napisał(a):Dzis dowiedziałem się ,że są pomylone etykiety na Dexeli z przodu jest etykieta DPF z tyłu jest etykieta ultra , ważna jest TA Z TYŁU

To tylko może być sugestia, że olej jest podrabiany a nie, że pomylono wyłącznie etykietki. To tak jak z żarówkami xenonowymi, wszystkie podróbki mają identyczny numer a oryginały mają inne.

cbr napisał(a):Tak samo jak wołowina 100% z koniną :P Liczy się tylko zarobek.

tekst który powala mnie od kilku tygodni:
Is that beef?
-Of horse!


uszatyy napisał(a):Mechanik mi powiedzial ze...
Czy po odkręceniu korka spustowego udało się spuścić olej czy kombinowaliście jakoś inaczej? Odpisz co ci powiedział mechanik, mam pewną teorię. Może masz jakieś zdjęcia?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2013, 18:08

widmo82 napisał(a):To tylko może być sugestia, że olej jest podrabiany a nie, że pomylono wyłącznie etykietki.

Serio pomylony jest , nawet od ASO taki trafiał.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 7 kwi 2013, 20:10

marcin255 napisał(a):
widmo82 napisał(a):To tylko może być sugestia, że olej jest podrabiany a nie, że pomylono wyłącznie etykietki.

Serio pomylony jest , nawet od ASO taki trafiał.


Jeśli chciałeś napisać "do" ... kFUCK!
Lewizne wstawiają do ASO czy już taka lipa w mazdzie, że sami leją kujawski i udają, że to przejdzie? Myślałem, że chodziło Ci o jakiś sklep z allegro ;/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2013, 20:53

widmo82 napisał(a):Lewizne wstawiają do ASO czy już taka lipa w mazdzie,


Ludzie !!! W rozlewni pomylili etykiety Ultra z DPF nie mówiłem o podróbie , producent w rozlewni pomylił etykiety.

Dopisano niedziela, 7 kwietnia 2013, 20:53:
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez uszatyy » 10 kwi 2013, 19:54

Grzegorz K napisał(a):
uszatyy napisał(a):na pewno troche przebieg byl wydluzony, moze 20 moze 25k km


Ale to mocno zmienia postać rzeczy ... 25 000 km na tym samym oleju ... nic dziwnego że coś się posypało...


w nowych busach masz zmiane oleju co 30-48k km wg producenta... troche to juz perwer ale 20-25 to zaden przebieg

Dopisano 10 kwi 2013 19:55:

widmo82 napisał(a):
uszatyy napisał(a):Mechanik mi powiedzial ze...
Czy po odkręceniu korka spustowego udało się spuścić olej czy kombinowaliście jakoś inaczej? Odpisz co ci powiedział mechanik, mam pewną teorię. Może masz jakieś zdjęcia?

nie widzialem tylko mi tlumaczyl, niewiele bylo do spuszczenia wogle a cos zauwazyli po sciagnieciu turbo i profilaktycznie mijske zdjeli zeby poogladac no i wyszlo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Grzegorz K » 10 kwi 2013, 22:33

Ale twoja madzia to nie jest nowy bus ... Wg producenta co 20 000km. Ośmielę się stwierdzić, że gdyby zmiana nastąpiła po 15 000 km to turbo by jeszcze żyło ... ale to tylko i wyłącznie moje zdanie nie poparte żadnymi faktami <glupek2>
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez marcin255 » 10 kwi 2013, 23:16

Grzegorz K napisał(a):Wg producenta co 20 000km.


CO 10 TYS . Tak podaje MAZDA !!
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez smile » 11 kwi 2013, 00:17

Ale się ubawiłem to czytając... od pierwszego postu :)
Tak więc, czy cena w ASO za Mazdowy Oryginal Oil jest sztucznie nadmuchana? Czy może faktycznie olej jest tyle wart bo nie jest to szajs, który raz na jakiś czas zaciera silnik/turbine? Skąd wszyscy sprzedający mają ten olej? I to w takiej cenie?! A może to jednak Total Polska sprzedaje ten olej do ASO po złodziejskich marżach?!
Czy ktoś się pokusił kupić litr w ASO i porównać go ze swoim kupionym nie w ASO?!
Do kolegi, który założył ten post... Jesteś tyle wart, ile Twoje opinie na temat Dexeli/Mazda Oryginal Oil...
Ja jak kupię nowe buty w http://www.eastend.pl/catalog/category/ ... 3godq2MASA i wdepnę w psią kupę, to nie krzyczę, że sprzedający mi podrobione buty wcisnął...
Ale jeśli się mylę, główny poszkodowany zapewne już zgłosił się do niezależnego rzeczoznawcy w celu przebadania silnika i stwierdzenia, co go wykończyło... Skoro było masło w misce olejowej, to się pewnie już zaczął silnik przycierać w kilku miejscach... No ale mając korzystną opinię rzeczoznawcy to do sądu wręcz trzeba z tym iść. Tak więc życzę powodzenia na drodze prawnej...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Gigi_ » 11 kwi 2013, 08:31

smile napisał(a):Ja jak kupię nowe buty w ..


Z lokowaniem produktu to zgłoś się do 'dlaczego ja' czy coś :D

Jak jesteś takim fanem ASO to kupuj tylko tam, nikt Ci nie broni. Ja staram się nie płacić dwa razy więcej za coś co mogę mieć dwa razy taniej, a że podróbki się zdarzają.. cóż trzeba szukać zaufanych miejsc, chociaż i to czasem nie pomaga. Może temat nie jest do końca trafny, bo nie każda dexelia niszczy turbo, ale jeśli już się trafi na taki lewy olej – warto przestrzec innych. Niestety trudno jest cokolweik udowodnić sprzedawcy, nawet przed sądem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez marcin255 » 11 kwi 2013, 08:50

smile napisał(a):Tak więc, czy cena w ASO za Mazdowy Oryginal Oil jest sztucznie nadmuchana?

Tak
smile napisał(a):Czy może faktycznie olej jest tyle wart bo nie jest to szajs, który raz na jakiś czas zaciera silnik/turbine?

To ELF za 110 zł Bańka
smile napisał(a):Ja jak kupię nowe buty w http://www.eastend.pl/catalog/category/ ... 3godq2MASA i wdepnę w psią kupę, to nie krzyczę, że sprzedający mi podrobione buty wcisnął...


Bez komentarza

smile napisał(a):Ale jeśli się mylę, główny poszkodowany zapewne już zgłosił się do niezależnego rzeczoznawcy w celu przebadania silnika i stwierdzenia, co go wykończyło... Skoro było masło w misce olejowej, to się pewnie już zaczął silnik przycierać w kilku miejscach... No ale mając korzystną opinię rzeczoznawcy to do sądu wręcz trzeba z tym iść. Tak więc życzę powodzenia na drodze prawnej..


Ty byś tak zrobił ? Wziął kilka tys. zł. i wydał ana rzeczoznawców i ekspertyzy ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 11 kwi 2013, 12:33

marcin255 napisał(a):
Grzegorz K napisał(a):Wg producenta co 20 000km.


CO 10 TYS . Tak podaje MAZDA !!

Marcin, często podajesz bardzo trafne i pomocne rady, ale pamiętaj, że każdy ma inny styl i warunki jazdy dlatego decyduje się lub nie, na zastosowanie do zaleceń, które producent sugeruje w gwiazdce na dole instrukcji użytkowania auta i wymieniam olej co 20 lub 10tyś.
Jeśli producent sugerowałby wymianę co 5tyś to też wymieniałbyś? Przecież byłoby jeszcze bezpieczniej, czy logiczniej? Dla ASO zapewne tak.
Każdy powinien uwzględnić swój styl jazdy oraz warunki i kalkulować ryzyko. Wymiana oleju wg wskazań serwisu co 20-30tyś zakładana jest przy uwzględnieniu oryginalnego oleju a wszyscy wiemy jak wiele podróbek krąży na rynku a wtedy czekanie do tak wysokiego przebiegu stają się mało bezpieczne dla naszego auta.
Nikt też nie daje gwarancji, że olej kupiony w ASO nie jest podróbką podmienioną przez cwanego kuriera lub pracownika. Zakup oleju innego producenta lub z innego źródła nie poprawia zdecydowanie jakości oleju. Kilka lat temu nie słyszało się o podrabianiu Dexelii, może dopiero za kilka miesięcy usłyszymy info o podrabionym Elfie, Totalu, Motulu i to w serwisach ASO. Nie należy popadać w paranoję a wyłącznie rozważnie kalkulować ryzyko. tego typu dyskusje są potrzebne, aby inni mogli sobie wyrobić swoje zdanie w kwestii wymian oleju. Przecież nie każdy jest świadom ryzyka jakie niesie za sobą jazda np. w terenie silnie zapylonym. Dla mnie gorszym złem jest jazda na krótkich odcinkach na gęstym oleju i to własnie ten warunek zmobilizowałby mnie do częstrzych wymian. Oczywiście pamiętając o ryzyku zalania "kujawskiego" :)

marcin255 napisał(a):Ty byś tak zrobił ? Wziął kilka tys. zł. i wydał ana rzeczoznawców i ekspertyzy ?

Tak samo myślą oszuści na allegro licząc, że nikomu nie będzie się chciało i to nie tylko Ci co sprzedają oleje. Zresztą nie tylko na allegro. W tradycyjnym sklepie również. Przecież wielu sprzedawców najpierw zaczynało w tradycyjny sposób a później poszerzyli swoją sprzedaż o internetowy sklep i portale aukcyjne.
Co do tej sprawy, opłacenie rzeczoznawcy i postępowanie sądowe powinno się zmieścić w tysiącu złotych, które jeśli się wygra (właściciel jest przekonany, że to wina ostatniego sklepu) to sąd nakazuje zwrot poniesionych kosztów.

Co do tego co powiedział uszatemu mechanik i on sam. Czy jest na tyle pewien, że płukanka wypłukała poprzednie syfy z poprzednich wymian oleju? Jesli miałoby byc aż tak źle po wlaniu ostatniego oleju, to po odkręceniu korka nie powinno nic lecieć ponieważ jak sam to określił uszatego mechanik, musieli skrobać miskę. Jeśli jest inaczej tzn. coś leciało to coś mi tu sugeruje, że mechanicy przesadzili z opisem sytuacji a cała usterka mogła narastać przez wiele kolejnych kilometrów/wymian/lat.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Rybol77 » 11 kwi 2013, 13:44

Tylko i wyłącznie taki

TOTAL QUARTZ ECS 5W-30 5L

http://allegro.pl/total-quartz-ecs-5w-3 ... 33691.html

To jest silnik PSA więc najlepiej sie nadaje

I co jest śmieszne... Tak naprawdę w serwisach mazdy nie ma oleju do tego silnika bo...
... bo ta dexelia nie do końca się nadaje
bo te silniki nie mają FAP a nie DPF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez marcin255 » 11 kwi 2013, 14:20

widmo82 napisał(a):Jeśli producent sugerowałby wymianę co 5tyś to też wymieniałbyś?


Nie – wymieniałbym co 30 tys. głupie pytanie i taka odpowiedź , róbcie co chcecie . <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323