Mazda3 Y6 1.6 Podkładki pod wtryskiwaczami i lejące cykające wtryskiwacze

Postprzez Majek666 » 11 sie 2012, 20:30

Dominooo napisał(a):W jakim celu?


Poniewaz Mazda kaze wymieniac przewody wtryskowe w silnikach Y6 po ich demontazu.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez cbr » 12 sie 2012, 22:27

Mazda też każe jechać z wymianą żarówki pozycyjnej z przodu do ASO, a czy ktoś tak robi?
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Majek666 » 12 sie 2012, 22:52

cbr napisał(a):Mazda też każe jechać z wymianą żarówki pozycyjnej z przodu do ASO, a czy ktoś tak robi?


Jesli porownujesz mozliwosc spalenia sie auta do braku pozycji to wybacz. A moze napiszesz mi gdzie mazda kaze pojechac do aso na wymiane zarowki? W instrukcji obslugi? Jak odpowiesz sobie dlaczego w wiekszosci marek przewody wtryskowe sa jednorazowe i dlaczego sa jednorazowe to mozemy polemizowac.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez cbr » 13 sie 2012, 15:11

Majek666 napisał(a):A moze napiszesz mi gdzie mazda kaze pojechac do aso na wymiane zarowki?

Proszę bardzo:
Obrazek

Majek666 napisał(a):Jak odpowiesz sobie dlaczego w wiekszosci marek przewody wtryskowe sa jednorazowe i dlaczego sa jednorazowe to mozemy polemizowac.

Nie są jednorazowe, tylko tak się nam wmawia aby generować koszta dla klienta i utarg dla ASO. Osobiście miałem wyciągane wtryski i znam osobiście jeszcze z 2 osoby które to miały i nikt przewodów nie wymieniał i jakoś jeszcze auta nie spłonęły. Przewody są gumowe, nawet jak ci od odłączenia pęknie to zacznie się paliwo sączyć, a olej napędowy nie zapali się od temperatury silnika. A gdyby trzeba je było wymieniać przy każdej zabawie z wtryskami to nawet próba przelewowa kończyła by się wymianą ich.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Majek666 » 13 sie 2012, 17:35

cbr napisał(a):Proszę bardzo:


Rekomedacja to co innego niz zmuszanie do napraw w aso jak w przypadku gwarancji na nowe auto.

cbr napisał(a):Przewody są gumowe,


Mowimy o metalowych przewodach wysokiego cisnienia a nie gumowych powrotach (ktore sa wielorazowego uzytku bo sa na opaskach sprezynujacych). Zeby nie tracic czasu wytlumacze ci o co chodzi : przewody metalowe maja stozkowe uszczelnienia ktore sa jednorazowe przewody sa cienkie i dlatego natepuje trwale odksztalcenie powierzchni uszczelniajacej. Zeby drugi raz zalozyc taki przewod i nie ciekl trzeba go dokrecic prawie 5 krotnie wieksza sila (sprawdzone dynamometrem) niz przewiduje producent co moze skonczyc sie zerwaniem gwintu. Przy dokreceniu przewodu sila podana przez produceta cieknie z przewodu powtornie uzytego. Porownaj sobie przewody wysokiego cisnienia w silniku RF a Y6 – stozek jest 2 razy wiekszy i moza wiele razy go przykrecac.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez Majek666 » 13 sie 2012, 17:47

cbr napisał(a):tylko tak się nam wmawia aby generować koszta dla klienta i utarg dla ASO


Jak robi sie uszczelke pod glowice zakladasz stara uszczelke? albo stare sruby glowicy ktore sa (w wiekszosci wypadkow) jednorazowe ? Po co wymieniacie podkladki pod wtryskami na nowe skoro wystarczy je zeszlifowac na papierze sciernym i beda trzymaly (sprawdzone doswiadczalnie) . Nie raz widzialem jak mechanicy skladali skrzynie biegow na starych zabezpieczeniach nakretkach kontrujacych itp itd a potem klient sie dziwil ze skrzynia sie rozkrecila albo cos sie zmielilo. Widziales srube walu korbowego dokrecona udarem ze az sie przewezyla do 2/3 swojej srednicy? oczywiscie po wymianie rozrzadu wytrzymala tylko 10 tys km i jakie bylo zdziwienie klienta. A wystarczylo dac nowa srube i dokrecic wymaganym momentem. Ale kazdy powie ze po co nowe czesci po co jakas sruba przeciez wytrzyma. Tak samo jest z przewodami wysokiego cisnienia. Moze mi napiszesz ze przesadzam ze to nie potrzebne i wogole ze wszyscy producenci i aso to zlodzieje ale wiekszosc lamie przepisy ruchu drogowego do pierwszego wypadku.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez Neonixos666 » 13 sie 2012, 18:05

Majek666 napisał(a):albo stare sruby glowicy ktore sa (w wiekszosci wypadkow) jednorazowe ?

wystarczy je zmierzyć czy maja wymiar zgodny z wytycznymi producenta i dokręcić je odpowiednio.
Majek666 napisał(a):Widziales srube walu korbowego dokrecona udarem ze az sie przewezyla do 2/3 swojej srednicy? oczywiscie po wymianie rozrzadu wytrzymala tylko 10 tys km i jakie bylo zdziwienie klienta.

To wina warsztatu a nie fakt że trzeba za każdym razem to wymieniać
Majek666 napisał(a):Po co wymieniacie podkladki pod wtryskami na nowe skoro wystarczy je zeszlifowac na papierze sciernym i beda trzymaly (sprawdzone doswiadczalnie)

akurat na tym to przyoszczędziłeś, naprawdę :|
Majek666 napisał(a): Tak samo jest z przewodami wysokiego cisnienia.

Wyobrażasz sobie to aby za każdym razem wymieniać te przewody bo dla mnie to głupota, ja u siebie parę razy odkręcałem i dokręcałem i nie ma żadnego problemu i myślę że jest tu wiele osób które tak robiło i nie wymieniało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez akostarek » 13 sie 2012, 18:17

Po części się muszę zgodzić, to co robią mechanicy nie zawsze ma coś wspólnego z zaleceniami producenta.
W instrukcjach serwisowych te przewody oznaczone są symbolem R – wymienić
Obrazek

Cena nowych na oko jakieś 250 zł (komplet)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Majek666 » 13 sie 2012, 23:46

Neonixos666 napisał(a):wystarczy je zmierzyć czy maja wymiar zgodny z wytycznymi producenta i dokręcić je odpowiednio.


Zalezy jaka marka i jak producent przewiduje w 80% nalezy nowe sruby zastosowac. Ale wszystko jest wedlug zalecen producenta. A w silniku Y6 nalezy za kazdym razem wymienic sruby glowicy na nowe.

Neonixos666 napisał(a):To wina warsztatu a nie fakt że trzeba za każdym razem to wymieniać


Wiesz dlaczego sruby dokrecane momentem nie trzeba wymieniac a sruby dokrecane katowo trzeba ? Byc moze sruba byla tyle razy odkrecana i dokrecana ze za ktoryms razem to sie tak skonczylo.

Neonixos666 napisał(a):akurat na tym to przyoszczędziłeś, naprawdę :|


Ja nie oszczedzam na takich czesciach. Podalem tylko przyklad ze tak naprawde nie trzeba pewnych rzeczy robic "bo w ten sposob tez sie da". Podajesz mi przyklady rzeczy ktore nalezy zastosowac nowe (podkladki pod wtryski) a tak naprawde wybiorczo wybierzasz rzeczy ktore sobie wymieniacie. Czy wymiana przewodow wtryskowych (ktore kosztuja 250 zl) to duzy wydatek gwaratujacy bezawaryjnosc ? Pokazuje Twoja niekonsekwencje w doborze czesci to tak jakbys wymienil sam pasek rozrzadu a rolek nie. Da sie, da tylko jaki to ma sens i konsekwencje? Co do tych przewodow wtryskowych osobiscie widzialem jak w Citroenie mechanicy nie wymieniali i pozniej musieli je dokrecac prawie do zerwania gwinutu zeby nie ciekly bo klient nie chcial nowych przewodow. Na okolo 10 napraw cieklo 6 takich przypadkow. Tak wiec nie bede sie klocil czy masz je wymieniac czy nie. Tobie sie uda a komus innemu nie i bedzie zonk. Lepiej napisac ze trzeba wymienic ale mozna sprobowac zalozyc stare na wlasna odpowiedzialnosc. Ale trzeba podkreslic ze producent kaze je wymieniac.

Neonixos666 napisał(a):bo dla mnie to głupota


Dla ciebie wiele rzeczy bedzie glupota dla ludzi ktorzy te auta produkuja testuja i pisza manuale te wlasnie szczegoly beda droga do bezawaryjosci. Wszystkie procedury dokrecania czesci momentow itp itd sa po cos wymyslone. Jak glowice bedziesz dokrecal to i udarem dokrecisz i tez pojedziesz .
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2011, 18:11
Posty: 33
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 GY

Postprzez kierownik » 16 sie 2012, 18:44

nie ma takiej konieczności, a czemu pytasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 17 sie 2012, 15:23

Neonixos666 napisał(a):Wyobrażasz sobie to aby za każdym razem wymieniać te przewody bo dla mnie to głupota, ja u siebie parę razy odkręcałem i dokręcałem i nie ma żadnego problemu i myślę że jest tu wiele osób które tak robiło i nie wymieniało.



Neonix – trójka to w większości europejskie auto, tutaj w przypadku aut pokroju PSA itd jest praktyka, że części te nalezy wymienic przy każdym odkręcaniu – to nie jest ta sama jakość co u Ciebie – masz silnik japoński a nie francuski.
Z doświadczenia wiem, że jest to nieco przesadzone i nie zawsze nalezy zakładać nowe.
Y6 to pierwszy diesel w maździe – nie mazdowy, dlatego też mazda posłuchała się zaleceń jego producenta i pisze tak samo dla użytkowników swoich aut, nie mając jeszcze realnego doświadczenia z takimi jednostkami, osobiście uważam, je za dośc udane.
Majek666 napisał(a):A w silniku Y6 nalezy za kazdym razem wymienic sruby glowicy na nowe.


Dokładnie, i kosztują grosze...
w silnikach mazdy są nieco droższe ale jakościowo to zupełnie inna jednostka.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez artur788 » 16 lis 2012, 17:37

Panowie to jak to w końcu jest: wymieniać same podkładki miedziane czy cału komplet uszczelnienia wtrysku (podkładka miedziana, gumowa uszczelka, plastikowa tuleja)? Bo sam juz nie wiem co wynika z waszych wpisów... :) Proszę o radę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Postprzez Riki » 16 lis 2012, 21:19

artur788 napisał(a):cału komplet uszczelnienia wtrysku


jest lepiej zakupic i wymienić.
Taką mam wiedzę od ludzi którzy przy tym dłubią...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez akostarek » 18 lis 2012, 17:52

również mnie to dopadło, problemy zaczęły się od 3. wtrysku, objawy typowe, zapach spalin (głownie po dłuższym staniu w korku), 2x chyba nawet słyszałem charakterystyczne cykanie. Szybko zaglądnąłem pod osłonę i wszystko jasne
Obrazek

Ile mnie więcej Was skasowali za wymianę kompletu podkładek / uszczelnień ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez artur788 » 18 lis 2012, 20:17

kupiłem komplet podkładek – z przesyłką wyniosło mnie to całe 37zł
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podkladk ... 4-szt/2335



Zdecydowałem, że nie będę wymieniał całego kompletu uszczelnienia. Jeżeli jakieś gniazdo będzie pęknięte lub uszczelka uszkodzona wtedy od razu dokupię i zmienię. Na wymianę jestem umówiony dopiero w sobotę, ale domniemam, że wymiana 4szt. podkładek będzie mnie kosztowała 100-150zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 00:03
Posty: 23
Skąd: Ostrołęka/Warszawa
Auto: Mazda 3, 1.6 mz-cd, 2004r.

Postprzez Presto » 22 lis 2012, 12:14

Witam. Od jakiegoś czasu w kabinie pojawił się zapach paliwa co skłoniło mnie do zaglądnięcia pod maskę. Ponieważ ostatnio wymieniony został filtr paliwa podejrzewałem jego nieszczelność. Jednak ku mojemu zdziwieniu okazało się, że to nie filtr, a wszystkie gniazda przy wtryskach! :( które były zalane! Zauważyłem, że przy dwóch środkowych wtryskiwaczach wilgotne były przewody paliwowe wysokiego ciśnienia – na złączkach. Chciałem zapytać czy do rozszczelnienia mogło dojść po nieprawidłowej wymianie filtra paliwa? Moje przypuszczenia biorą się z stąd, że zapach pojawił się właśnie po wymianie filtra. Czytając tematy na forum często pojawia się temat wymiany podkładek wtryskiwaczy i być może to jest właśnie bolączka mojego auta. Jeśli chodzi o te podkładki czy przy ich wymianie nie trzeba założyć nowych przewodów paliwowych? Czy są osoby które miały podobny problem ? Czy ponownie założone przewody są szczelne i nie ma z nimi kłopotu? Proszę o jakąś wskazówkę będę wdzięczny. Pozdrawiam.

Łączę z Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami.
Ostatnio edytowano 26 lip 2013, 14:23 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 11:49
Posty: 7
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 22 lis 2012, 12:43

Podczas wymiany filtra nie rusza się tych przewodów.
poczytaj viewtopic.php?f=91&t=103582&start=40

ale większość osób tego nie wymianie i jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Presto » 22 lis 2012, 12:50

Przewodów nikt nie ruszał prawdopodobnie to tylko zbieg okoliczności, że akurat po wymianie filtra doszło do nieszczelności. Wcześniej nie zaglądałem pod pokrywę bo nie było potrzeby i nie czułem zapachy paliwa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 11:49
Posty: 7
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 Y6 BK '05

Postprzez Presto » 28 lis 2012, 13:01

Witam. Mazdziocha uratowana :) Wymienione miedziane podkładki przy wtryskiwaczach. Nic już nie cieknie <jupi> Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 11:49
Posty: 7
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 Y6 BK '05

Postprzez Jasiu88 » 27 mar 2013, 15:10

Witam mam pytanie czy mozna uszkodzic pompe wtryskowa przy wymiane podkladek pod wtryskami czy jest to ze soba bezposrednio zwiazane , czy wykrecajac wtryski trzeba ingerowac w pompa rezkrecic ja albo cos w tym stylu dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam

Łączę z Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 16:52
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 1.6 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323