błąd p1412

Postprzez mazik87 » 12 cze 2012, 15:36

Witam ponownie,
Po moich przygodach z samochodem, czyli wymiana turbiny, czyszczenie egr itp.
Pozostał jeden jedyny dość wkurzający problem,
Samochód po odpaleniu ( zawsze ) dymi na biało przez około 30-60sek ( wcześniej takiego czegoś nie było )
Po odpaleniu chodzi nie równo, silnik cały się telepocze i jest bardzo głośny, najbardziej wyraźnym dzwiękiem jest takie tyrkotanie które nagrałem,
Dodatkowo jest problem przy przyspieszaniu gdzie na 4 i 5 biegu w okolicach 1800-2000 obr samochód wchodzi w dziwne wibracje powyżej 2000 ustępuje.
Co do samego "tyrkotania" to troszeczkę ustępuje po przejechaniu i zagrzaniu silnika..
Wcześniej takiego dźwięku nigdy nie było...
Pytałem paru "specjalistów" i stawiają na wtrysk/i
Dodam że samochód normalnie przyspiesza i ogólnie jest OK, gdyby nie ta głośna praca ( czasem aż się ludzie obracają ;/ )

na dole linki do filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=NflSdo1UH5I&list=UUwWu9PnF4QA7tbOrYZZrZmQ&index=1&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=7MupMef5Li0&list=UUwWu9PnF4QA7tbOrYZZrZmQ&index=2&feature=plcp

Czekam jeszcze na wizytę u innego mechanika, ale narazie nikt nie może mi pomóc ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez Dominooo » 12 cze 2012, 16:51

mazik87 napisał(a):Dodatkowo jest problem przy przyspieszaniu gdzie na 4 i 5 biegu w okolicach 1800-2000 obr samochód wchodzi w dziwne wibracje powyżej 2000 ustępuje.

Mam dokładnie to samo. Nie wiem co to może być. Może nie całe auto wchodzi w wibracje, ale silnik na pewno i tylko na 4 i 5 biegu. Wcześniej tego nie było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Mephic » 13 cze 2012, 09:13

U mnie to samo jak zejdę za nisko z obrotami na za wysokim biegu. Jest lekkie szarpnięcie/wibrowanie przy przyspieszaniu. Ale nie wpłynęło to na osiągi no i autko nie dymi...

Jeśli nie dwumasa/poduchy to wniosek jest jeden – unikać jeżdżenia po mieście na wysokich biegach przy niewielkich prędkościach. Ja w zasadzie auto na ciepłym silniku utrzymuje zawsze powyżej 2k obrotów i jest ok. Raz, że odciąża to dwumasę a dwa, że HDI/CD nie jest stworzony do dziadkowozowania. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez akostarek » 13 cze 2012, 13:44

Dwumasa cierpi chyba od gwałtownego przyspieszania z niskich obrotów, jak się mocno depnie na 4 lub 5 biegu, przy ~1500 obr, to będzie lekko drgało – silnik jest strasznie obciążony. Ogólnie z moich obserwacji wynika, że ten silnik ma nieco inna charakterystykę momentu na 4 i 5 biegu (górka momentu przy wyższych obrotach niż na 1,2,3). Ogólnie na biegach 4-5 staram się nie schodzić poniżej 1750 obr, czasem pykam 60-65 km/h na 4 biegu, ale tylko jak jest płasko i wiem, że więcej się nie da ;)

Co do samego problemu mazik87, trudno mi jest powiedzieć, ale może to być wtrysk, bosche się podobno dość dobrze regeneruje ;) Jeśli nie masz zaufania do mechanika to możesz podjechać do jakiegoś warsztatu co się zajmuje dieslami/wtryskami, zrobić próbę przelewową itd. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, że turbo i wtryski zaczynają siadać po wsadzeniu box'a <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323