Witam ponownie,
Po moich przygodach z samochodem, czyli wymiana turbiny, czyszczenie egr itp.
Pozostał jeden jedyny dość wkurzający problem,
Samochód po odpaleniu ( zawsze ) dymi na biało przez około 30-60sek ( wcześniej takiego czegoś nie było )
Po odpaleniu chodzi nie równo, silnik cały się telepocze i jest bardzo głośny, najbardziej wyraźnym dzwiękiem jest takie tyrkotanie które nagrałem,
Dodatkowo jest problem przy przyspieszaniu gdzie na 4 i 5 biegu w okolicach 1800-2000 obr samochód wchodzi w dziwne wibracje powyżej 2000 ustępuje.
Co do samego "tyrkotania" to troszeczkę ustępuje po przejechaniu i zagrzaniu silnika..
Wcześniej takiego dźwięku nigdy nie było...
Pytałem paru "specjalistów" i stawiają na wtrysk/i
Dodam że samochód normalnie przyspiesza i ogólnie jest OK, gdyby nie ta głośna praca ( czasem aż się ludzie obracają ;/ )
na dole linki do filmików:
http://www.youtube.com/watch?v=NflSdo1UH5I&list=UUwWu9PnF4QA7tbOrYZZrZmQ&index=1&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=7MupMef5Li0&list=UUwWu9PnF4QA7tbOrYZZrZmQ&index=2&feature=plcp
Czekam jeszcze na wizytę u innego mechanika, ale narazie nikt nie może mi pomóc ;/
błąd p1412
mazik87 napisał(a):Dodatkowo jest problem przy przyspieszaniu gdzie na 4 i 5 biegu w okolicach 1800-2000 obr samochód wchodzi w dziwne wibracje powyżej 2000 ustępuje.
Mam dokładnie to samo. Nie wiem co to może być. Może nie całe auto wchodzi w wibracje, ale silnik na pewno i tylko na 4 i 5 biegu. Wcześniej tego nie było.
U mnie to samo jak zejdę za nisko z obrotami na za wysokim biegu. Jest lekkie szarpnięcie/wibrowanie przy przyspieszaniu. Ale nie wpłynęło to na osiągi no i autko nie dymi...
Jeśli nie dwumasa/poduchy to wniosek jest jeden – unikać jeżdżenia po mieście na wysokich biegach przy niewielkich prędkościach. Ja w zasadzie auto na ciepłym silniku utrzymuje zawsze powyżej 2k obrotów i jest ok. Raz, że odciąża to dwumasę a dwa, że HDI/CD nie jest stworzony do dziadkowozowania.
Jeśli nie dwumasa/poduchy to wniosek jest jeden – unikać jeżdżenia po mieście na wysokich biegach przy niewielkich prędkościach. Ja w zasadzie auto na ciepłym silniku utrzymuje zawsze powyżej 2k obrotów i jest ok. Raz, że odciąża to dwumasę a dwa, że HDI/CD nie jest stworzony do dziadkowozowania.
Dwumasa cierpi chyba od gwałtownego przyspieszania z niskich obrotów, jak się mocno depnie na 4 lub 5 biegu, przy ~1500 obr, to będzie lekko drgało – silnik jest strasznie obciążony. Ogólnie z moich obserwacji wynika, że ten silnik ma nieco inna charakterystykę momentu na 4 i 5 biegu (górka momentu przy wyższych obrotach niż na 1,2,3). Ogólnie na biegach 4-5 staram się nie schodzić poniżej 1750 obr, czasem pykam 60-65 km/h na 4 biegu, ale tylko jak jest płasko i wiem, że więcej się nie da 
Co do samego problemu mazik87, trudno mi jest powiedzieć, ale może to być wtrysk, bosche się podobno dość dobrze regeneruje
Jeśli nie masz zaufania do mechanika to możesz podjechać do jakiegoś warsztatu co się zajmuje dieslami/wtryskami, zrobić próbę przelewową itd. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, że turbo i wtryski zaczynają siadać po wsadzeniu box'a 
Co do samego problemu mazik87, trudno mi jest powiedzieć, ale może to być wtrysk, bosche się podobno dość dobrze regeneruje

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości