Alternator

Postprzez uszol90 » 10 mar 2016, 20:28

No i przyszła kolej na mój alternator do naprawy,
Padnięte wszystkie diody... normalnie się rozleciały a alternator grzał się niemiłosiernie po przjechaniu zaledwie 5km.
Przebieg ok 183kkm, ale stwierdzam, że ktoś go wcześniej robił, szczotkek jest powiedzmy pół, a pierścienie oraz łożyska w idealnym stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez macvas » 13 kwi 2016, 23:14

Prawdopodobnie jestem następny <płacze>
198tkm.. dzisiaj wieczorem planowałem trochę ogarnąć auto przed wyjazdem do Poznania, a tu taki przypał.
Wpierw zapaliła się kontrolka od aku..szczęśliwie coś mnie tknęło i w trasie skierowałem się prosto na zaprzyjaźnionego mechanika. W międzyczasie "choinka" i kolosalne problemy ze wspomaganiem, ale jakoś dokulałem pod warsztat, tam auto padło.. jutro działamy.. trzymajcie kciuki za skuteczną naprawę, bo wyjazd stanął pod znakiem zapytania. <co?>

Edit (14.04.2016)

Tak jak przypuszczałem, padł altek. Z braku czasu wstawiliśmy OE zamiennik z podobnego rocznika 150A.
Swój fabryczny zapewne oddam do fachowych oględzin i jeśli opłacalne to regeneracji. Póki co licząc z robocizną jestem kilka stówek w plecy (bo nadrobiłem zaległości i wpadł aku od Bosch S4 026), ale najważniejsze że auto śmiga i damy radę dotrzeć na Zlot. Do zobaczenia papa
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez waciach » 15 kwi 2016, 13:29

Ja już wcześniej pisałem że mój powoli szwankuje ale w końcu zaczął domagać się wymiany :( ostatnio pojawiła się kontrolka aku jak stałem w korku w samiutkim centrum stolicy i to na wąskiej uliczce więc zgasiłem szybko wszystkie odbiorniki plus światła i dojechałem do domu ale nerwy były <glupek2> Co ciekawe po ponownym odpaleniu kontrolki brak więc pewnie ma na razie zaniki ładowania (nie miałem czasu sprawdzić multimetrem) ale lepiej nie ryzykować jazdy.

Poszukuje używki – jak ktoś ma to chętnie odkupię :D

Pisaliście że dostęp od góry nie jest tragiczny więc może przy weekendzie sam się za to zabiorę i go wyciągnę a przy okazji uszczelnie dolot z którego mi olej leci na altka.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez uszol90 » 15 kwi 2016, 17:35

Olej mógł go dobić ;) a swoją drogą u mnie kontrolka nie świeciła w ogóle(podczas jazdy), natomiast zauważyłem, że ABS zaświeca się podczas odpalania(niskie napięcie) a potem ten swąd z rozgrzanego do wysokiej temperatury alternatora – przebite wszystkie diody koszt naprawy u zaprzyjaźnionego elektryka 120zł(wymiana całego mostka).
Dostęp jest niezły ale ja dolną śrubę kręciłem z kanału , jest jakaś różnica w Y6 bez fapa? Może puszka katalizatora jest mniejsza i dostęp jest lepszy ?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez waciach » 20 kwi 2016, 17:03

Niestety auto było potrzebne na już więc odpuściłem grzebanie własnymi siłami i zawiozłem do magika od alternatorów na szybką naprawę. Padły wszystkie diody, wymiana całego mostka, szczotek i przeczyszczenie altka oraz przepustnicy z oleju. 530 z kieszeni i po kłopocie (W-wa więc cena odpowiednio wyższa). Przejechał łącznie 204 500 km.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 24 kwi 2016, 22:52

Jakaś plaga mnie dopada ostatnio to ciągle ABS teraz idę auto odpalić a tu zakaszlało i test zegarów zaczynam składać problemy i co coś mi się wydaje ze to już koniec akumulatora po 3latach lub alternator.

Jaki był prawidłowy prąd ładowania bo to różnie wszyscy piszą.
Silnik zimny 4*C na światłach 13,5v skacze w górę bez świateł 13,7v i rośnie 13,8v z tym że prostownik pokazywał jeszcze 2A ładowania.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 25 kwi 2016, 07:02

u mnie oscyluje w granicach 14,4
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez macvas » 25 kwi 2016, 10:12

Potwierdzam powyższe: na starym i na obecnym altku nabijało dokładnie po 14,4v.

kropek101 napisał(a):to już koniec akumulatora po 3latach lub alternator.

Z dwojga złego lepiej aby to pierwsze. Dawaj znaka na czym stanęło. Alternator masz od nowości?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kropek101 » 26 kwi 2016, 11:51

Zapomniałem wczoraj pomierzyć ładowanie z braku czasu.
Ładowałem tylko akumulator który po chyba 4-5h spadał do około 1A dokładnie nie określę ponieważ mam podziałkę co 2A na prostowniku (prostownik do odpalania diesli 180A mocy) dziś zmierzę na ciepłym silniku. Wiadomo na zimnym idą grzałki w nagrzewnicy więc to też powoduje spadek ładowania.
Po naładowaniu 2 dzień nie zaświeca się ABS więc pewnie spadki napięcia w układzie i wywala błąd.

Tak alternator jest oryginalny nie naprawiany, licznikowy przebieg 233tyś.
Koledze wiem że padł 2x najpierw diody potem mostek przy około 190tyś

Byle przetrwam teraz zimniejsze dni i zdiagnozuję problem. Jeździć mam czym z tym że musi to być zrobione nie mam zamiaru zostać w trasie podczas wakacji.

Edit:

Nawet już nie muszę miernikiem mierzyć

Piston
Ładowanie podczas postoju 13,8v klima, radio, światła
Ładowanie podczas jazdy to samo
Ładowanie bez dodatkowego poboru prądu max14,0v ale bardziej 13,9v

Torque
Efektywność ładowania podczas jazdy 72-91%
Silnik na jałowym biegu 50-70%

Niestety szczotki są na wykończeniu bądź padła dioda
Tak czy inaczej do zrobienia aha alternator się nie grzeje i nie śmierdzi na dystansie 25km więc poczekam aż zrobi się cieplej trzeba będzie uruchomić lutownice
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Paolo » 16 maja 2016, 20:04

To ja też się dopisuje z awarią alternatora.
Przebieg ponad 220000 i alternator do naprawy. Koszt naprawy 450 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez macvas » 16 maja 2016, 21:57

Paolo napisał(a):Koszt naprawy 450 zł.


Chyba na granicy opłacalności.. w tej cenie dostaniesz już bodaj nówka sztukę. <co?>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Paolo » 19 maja 2016, 17:00

Czy ja wiem, ceny z tego co widziałem na ucando 657 z groszami, na alledrogo 600 +przesyłka do tego.
A gdzie wymiana? Także myślę, że chyba znośnie... Poza tym brak czasu, pilna potrzeba samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez SiN4don » 8 wrz 2016, 09:22

akostarek napisał(a):Witam

Ubiegłej zimy też dopadła mnie awaria alternatora. Zaczęło się to objawiać dziwnym dźwiękiem z prawej strony, jakby jakiś elektryczny silnik działał synchronicznie ze spalinowym ;) Dźwięk się nasilał przy większych mrozach, ładowanie ~13V, przy wyższych obrotach spadało. Diagnoza szybka i trafione, alternator umiera, po regeneracji działa jak należy.

Pozdrawiam.


Wszystko się zużywa niestety. U mnie przy przebiegu ~257000km pojawił się dziwny, buczący dźwięk. Nie łączyłem tego z altkiem dopóki w radiu też tego buczenia nie usłyszałem (jak zgubiło akurat stację). Kolega elektromechanik zasugerował regulator napięcia.
Sprawdziłem w warsztacie, ładowanie ok 14,55v, jeszcze w miarę ok, ale poinformowano mnie, że "tętnienie prądu" jest za wysokie i może faktycznie być regulator. Niestety auto muszę mieć cały czas, więc jeździ (brak możliwości napracy w ciągu 1 dnia). Jak znajdę trochę czasu na zostawienie auta to dam znać co było. Patrząc na przebiegi kolegów może być czas na moją sztukę.

EDIT 14/09/2016

Po 3 tygodniach buczenia alternator się poddał. Auta w piątek nie dało się odpalić (pradopodobnie altek powodował zwarcie w instalacji – bez podłączonego altka auto odpalało).
Alternator zregenerowany – wymienione wszystkie diody, mostek prostowniczy, regulator napięcia, częściowo też uzwojenie – czyli została w sumie tylko stara obudowa. Całość – 380PLN.
Dzisiaj jadę odebrać auto.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2016, 08:09 przez SiN4don, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

PostTen post został usunięty przez SiN4don 14 wrz 2016, 08:09.
Powód: Post pod postem

Postprzez Mir » 13 paź 2016, 18:03

wprawdzie mam BL (w dieslu), ale podepnę sie ze swoim problemem z ładowaniem.
U mnie padł akumulator (oryginalny, chyba od nowego, czyli ok 4 lata). Jednak prąd ładowania jest około 13.7-14V. Mam wrażenie, ze chyba nie był on doładowywany z tego powodu ... Forscan cały czas dawał błędy powiązane z prądem, ze niskie napięce, że cośtam z ABSem (czujniki tylne). Co do tego ABS widzę, że i u Was niskie napięcie powodowało "problemy" z ABS – niejako przy okazji ?
Zmieniłem aku na Centra Futura , natomiast chyba jakos trudno było mojemu elektrykowi dobrać regulator napiecia i kazał mi na razie jezdzic i "obserwować", tłumaczy, ze to regulowanie napięcia jest powiązane też jakoś z komputerem ... Nie wiem co sądzić, czy faktycznie to ładowanie ok 13.7-14V wystarcza, i czy nie powinienem zmienić regulatora ... Sam bym go kupił, ale nie wiem gdzie i jaki model – może ktoś wie, jaki model tego regulatora powinien być ?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez uszol90 » 14 paź 2016, 08:49

Regulator jest sterowany sygnałem z ECU (komputer silnika) on odpowiada za to jakie napiecie da finalnie alternator. Może sam alternator (diody) są walnięte ? 13,7-14V to dobre napięcie (nie prąd!).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Mir » 14 paź 2016, 13:44

Ale skoro mam to napiecie OK, to dlaczego piszesz że może alternator moze mieć walniete diody?
Czyli jeżeli mam te 13.7 – 14 V , które są OK, to może na razie faktycznie nie przejmować się i obserwować jak będzie nowy aku pracować ? Kupiono mi Centre Future CA612 61Ah i 600A.
dzięki za odpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 7 cze 2016, 17:51
Posty: 23
Skąd: Podbeskidzie
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012

Postprzez uszol90 » 14 paź 2016, 15:03

Mój też ładował ok, no i grzał się niemiłosiernie... :) Swoją drogą często diody padają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez MaTuS » 5 gru 2016, 12:19

Cześć,

Mam pytanie w sprawie błedu P1632.
Sytuacja wygląda tak, że po 1-2min jazdy zapala mi się kontrolka akumulatora. Świeci już zazwyczaj do końca jazdy. Wcześniej jeszcze potrafiła zgasnąć po długiej jeździe.

Aku ma 6 miesięcy. Napięcie 12,4V w spoczynku.
Podczas odpalenia alternator ładuje aku na poziomie 14,2 – 13,9V, przy włączniu radia, świateł, klimy etc spada do 13,5.

Nawet w momencie gdy zapala się kontrolka napięcie jest takie samo.

Aletrnator wyjąłem do sprawdzenia, okazał się sprawny.
Czy są jakieś przekaźniki które mogą świrować? Wina kabli czy komp wariuje już?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 21:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez uszol90 » 5 gru 2016, 21:06

Zrób diagnostykę, do sprawdzenia wiązka między ECU a alternatorem! Prawdopodobnie przerwana jak dla mnie, alternator tak samo ładuje jak by nie miał sterowania (praca w trybie awaryjnym). Chyba, że regulator uszkodzony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323