Virus, chip, czyli podnoszenie mocy M3 1,6 MZ-CD

Postprzez myshouek » 16 sie 2010, 13:51

fixerq napisał(a):Ile taka przyjemność będzie mnie kosztować? Mówisz o usunięciu tylko katalizatora, czy też jakichś tłumików? Jakie fi ma seryjny przelot? Czy mógłbym na początek wywalić kat i wspawać tam jakąś rurkę, niekoniecznie 2,5? Nie chcę zmieniać całego wydechu.

Podobno kat umiejscowiony jest w okolicach głowicy i jest z tym dużo roboty... Czy to prawda?


Podłączam się do pytania – czy ktoś nie ma katalizatora w Maździe??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez fixerq » 17 sie 2010, 11:38

myshouek poszperałem trochę w internecie i po innych forach. Jeśli posiadasz DPF, to samo wywalenie kata może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego:) Jak już to usunąć DPF wraz z katem i wgrać nowy soft. Ja na razie odpuszczam i dowiem się czy mam to ustrojstwo:p
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez CezaR83 » 17 sie 2010, 15:30

To ile wy chcecie uzyskac mocy i momentu w tych 3 po wywaleniu Kata i FAPa ?? Pomijam fakt ze będziecie kopcić jak stare ciężarówki :P ja u siebie w życiu bym nie wywalił ;) bo mnie wkurzają takie jadące lokomotywy...
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez fixerq » 17 sie 2010, 15:56

Ja to chyba tego DPFa nie mam, a przynajmniej z tego co wyczytałem na forum. Jednak nie mam żadnej pewności. Jest ktoś w stanie spr to po vinie? JMZBK143251247298

----------------------
Jak się okazało, nie mam tego syfu:P W związku z tym pytanie: jeśli nie posiadam filtra cząstek stałych, a jedynie 2 katalizatory, mogę je wyciąć, albo przynajmniej 1 z nich i "odetkać" trochę auto? W przyszłym roku na pewno program będę robił. Cezar- mógłbym prosić Cię również o wypowiedzenie się w tej kwestii? Dzięki.

_____
PW
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez revir85 » 10 lis 2011, 19:54

Odkopuje temat.
Mam mozliwosc u znajmoego wgrac wirusa za dosc optymalna cene... Wszystko profesjonalnie na hamowni itp ale wstepnie mi powiedzial ze nie wiecej niz 25% moze podniesc mi moc czyli na jakies 130 140 koni... Ma byc tylko turbinka bardziej obciazona.....
A teraz pytanie: czy zauwazyliscie jakies problemy po dluzszej jezdzie na virusie? jakies problemy z silnikiem turbo sprzeglem itd itp...?
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez akostarek » 10 lis 2011, 20:15

revir85 napisał(a):Ma byc tylko turbinka bardziej obciazona.....

moc nie bierze się z powietrza... Po chipie jak mu depniesz będzie większe zadymienie niż normalnie, więc to chyba nie powietrze?

revir85 napisał(a):nie wiecej niz 25% moze podniesc mi moc czyli na jakies 130 140 koni..

~130 to norma przy tym silniku bez modyfikacji, poszukaj na forum np forda. Ogólnie z opinii wynika, że auto zauważalnie lepiej ciągnie na 4,5 biegu. Kwestia jeszcze jak będzie wyglądał przebieg momentu, były przypadki, że po chipie mieli max moc przy >4200 obr/min, 180 km/h i nic więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez CezaR83 » 10 lis 2011, 21:45

akostarek napisał(a):~130 to norma przy tym silniku bez modyfikacji

Przepraszam że co???? <co?> Jaka Norma?
w 1.6 Y6 Norma to 115KM i nic wiecej....

revir85 napisał(a):A teraz pytanie: czy zauwazyliscie jakies problemy po dluzszej jezdzie na virusie? jakies problemy z silnikiem turbo sprzeglem itd itp...?

Ogolnie to u mnie nic narazie sie nie dzieje, ale raczej sprzegło wymienie szybciej niz 2M czy rozrząd :D
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez akostarek » 10 lis 2011, 21:53

CezaR83 napisał(a):Przepraszam że co???? <co?> Jaka Norma?

w sensie, że na taką moc najczęściej się robi chip bez zmian osprzętu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez CezaR83 » 10 lis 2011, 21:56

aha, to pisz sciślej bo modifikacja softu to też modyfikacja :)
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez revir85 » 11 lis 2011, 09:42

Czyli nie ma sensu wiecej podnosic niz na 115? Ciekawe ile mi wypluje na hamawni... Do 115 to sie raczej nie olaca mala bedzie roznica...
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez akostarek » 11 lis 2011, 09:45

fabrycznie będziesz miał max koło 115 (bonus z fabryki), chip przeważnie na 130, efekty już opisałem wyżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mewczi » 11 lis 2011, 12:47

Siemanko, pozwole dołączyć się do tematu, choć nie do końca mam ten motor co kolega.
Mianowicie planuje na wiosne/lato zmodyfikować kompa z silnikiem RF (2.0 diesel). Głównym problemem jest zapewne procesor Denso i w sumie nie wiem czy są jakieś ekipy w Polsce, które są już w stanie sobie z nim poradzić. Chciałbym generalnie zdjąć DPF, który przysparza samych problemów (zwiekszone spalanie, zmniejszone osiągi, pamieć o jego wypaleniu) i przy okazji go zawirusować.
Czy ktoś z was może takie coś już robił ? Wiadomo, że musiałbym podzwonić po ekipach i zapewne się pojawić z autkiem, żeby to ocenili, choć narazie chodzi mi o luźną rozmowę na forum.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez revir85 » 11 lis 2011, 13:03

Gosc co ma mi robic wirusa mowil mi ze ostatnio robil własnie to w 6 z 2.0 MZR-CD i mowil ze zadnych problemow nie bylo... Gadalem z wlascicielem tej 6 zawirusowanej i jest badzo zadowolony z osiagow...
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez mewczi » 11 lis 2011, 14:29

revir85 napisał(a):Gosc co ma mi robic wirusa mowil mi ze ostatnio robil własnie to w 6 z 2.0 MZR-CD i mowil ze zadnych problemow nie bylo... Gadalem z wlascicielem tej 6 zawirusowanej i jest badzo zadowolony z osiagow...


Wielkie dzięki za info kolego, na wiosne podziałam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez revir85 » 11 lis 2011, 14:53

Ja to jestem w goracej wodzie kapany i do wiosny bym nie doczekal i zrobie to w przyszlym tyg :D
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez akostarek » 11 lis 2011, 14:58

Też myślałem o chipie, ale chyba dam sobie na razie spokój.
Osoby które są już po: jak wygląda overboost po tym zabiegu, jest deaktywowany ? Jak wygląda sprawa z kopceniem ? Nie było jakichś problemów na przeglądzie? (przyznam, że sam jeszcze nie trafiłem na diagnostę, który by chciał to sprawdzić :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 11 lis 2011, 15:48

akostarek, a Ty nie masz przypadkiem FAP-a? Bo chyba trzeba go wyrzucić? No chyba, że chcesz to zrobić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 11 lis 2011, 16:01

Dominooo napisał(a):a Ty nie masz przypadkiem FAP-a?

Moja Mazda wyjechała z fabryki bez tego filtra. Wybór świadomy ze względu na obecny charakter jazdy i wszechobecne korki :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez revir85 » 11 lis 2011, 16:23

Przyłaczam sie do pytania uzytkownika akostarek :)
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez 911mc » 15 lis 2011, 00:12

Również podepnę się do tematu. Mam w planach wgranie nowej mapy na 130 km i 295 Nm :)
Znacznie poprawia dynamikę wozu. Z przyspieszenia od 0-100km/h -11,3s (seria) , a 9,5s po wirusie :D
A jeśli chodzi o podzespoły przeniesienia napędu to myślę że to zależy od stylu jazdy kierowcy.
Nawet przy seryjnej mocy i momencie można zajeździć sprzęgło, skrzynię biegów, przeguby, półosie itp. wtedy kiedy się cały czas katuje taki samochód.
Na pewno po wirusie różne podzespoły szybciej się kończą ale to nie znaczy że od razu ma coś paść :)
Jeżeli się umiejętnie jeździ tzn ( odpowiednie wysprzęglenie przy butowaniu ) to nic nie powinno się poddać.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
Pozdrawiam
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323