Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez wacha8 » 22 lip 2013, 20:16

To nie ja ponieważ aktualnie jestem w Międzyzdrojach Ps.Skąd wiesz że mam FNW???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez SiN4don » 23 lip 2013, 11:18

Może coś widać na awatarze? ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez ponpawel » 30 lip 2013, 17:26

Witam.
Czy po wymianie FAP konieczne jest jakieś kodowanie czy wystarczy usunąć błędy.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2012, 12:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD

Postprzez Amadi » 8 sie 2013, 11:56

W swojej mazdzie 3 1.6 110KM mam następujace błędy dotyczące FAP:

P242F
P2458
P138B

Dzwoniłem w kilka miejsc odnośnie usunięcia filtra. Ceny w 3 serwisach to 900zł za usunięcie mechaniczne i programowe. W dwóch mi powiedzieli że w Mazdzie 3 jest w miarę prosta sprawa bo FAP jest w kompie silnika na switch(przełącznik) i po wyłączeniu go auto zachowuje się jak Mazda oryginalnie bez FAPa.

Ktoś to może potwierdzić?
Początkujący
 
Od: 6 lut 2011, 18:50
Posty: 4
Skąd: Skaryszew/k.Radomia
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6CiTD

Postprzez Ralf2107 » 8 sie 2013, 22:45

Mechanik, który mi usuwał mówił tak samo. Usuną, wyłączył i od roku spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez pawliczek-g » 10 sie 2013, 18:38

witam właśnie wróciłem z urlopu w Międzyzdrojach jechałem moją 3 i wszystko szło jak po maśle ale... po zatankowaniu paliwa zapaliłem autko i odjechałem od dystrybutora i poszedłem do kasy zobaczyć jak żonka płaci za ropkę po kilku minutach wróciłem zapaliłam madzię i niestety nie zgasła już kontrolka awaria silnika ,z duszą na ramieniu pojechałem w dalszą drogę .....po przyjeżdzie na miejsce udałem się do mechanika poleconego mi przez gościa u którego wynajmowaliśmy kwaterę podpiął kompa ponoć wyświetlił 5 błędów wspomniał coś obłędzie wałka położenia czy jakoś tak pojeżdziłem troszkę około 100km. i wszystko było KO. jadąc z powrotem do domu znowu zatankowałem mazdę (na tej samej stacji) jakież było moje zdziwienie gdy błąd pojawił się znowu jak myślicie czy to koniec mego filtra,płynu (przebieg 149 tyś.km) lub coś zupełnie innego ....czy mogę tak na razie jeżdzić czy zaraz w poniedziałek szukać kogoś żeby wykasować ten błąd czy może to wina wlanego paliwa co o tym myślicie pozdr.Grzegorz
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 22:38
Posty: 5
Auto: mazda 3

Postprzez wacha8 » 11 sie 2013, 10:19

Nie tankuj co 100 km jak napisałeś w poście ponieważ za każdym razem gdy otwierana jest klapka od wlewu paliwa dozowany jest płyn do FAP-a,wydaje mi się że po prostu komp sygnalizuje końcówkę tegoż płynu.(Jak chcesz aby płynu starczyło na dłużej tankuj zawsze do pełna,wcale nie jest drożej ;) )Na drugi raz błędy sobie zapisuj bo teraz to wróżenie z fusów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez pawliczek-g » 11 sie 2013, 11:59

witam żle mnie zrozumiałeś nie tankuję co 100km tylko po skasowaniu błędów pojeżdziłem tam na wczasach jakieś 100 km żeby sprawdzić czy coś znowu nie wyskoczy przed trasą do domu tankowałem gdy już musiałem jako że jestem z Radlina (Sląskie) zatankowałem gdzieś w połowie trasy i znowu wyskoczył błąd gdzieś czytałem na forum że ponoć od wyswietlenia błędu związanego z płynem w zbiorniczku można jeszcze zatankować 3 razy ...... ale ile w tym prawdy to nie wiem .pozdr.Grzegorz
Początkujący
 
Od: 9 mar 2013, 22:38
Posty: 5
Auto: mazda 3

Postprzez pokar » 25 sie 2013, 02:38

Ja mam takie cuda:
1. ropa w oleju, oleju było ponad max i to grubo ponad (cała ta żółta końcówka). Na szczęście przez ostatnie 1000 km nie przybywało go znacząco.
2. żadnych oznak, kontrolek, szarpania itp.
3. spalanie jak lokomotywa, po tankowaniu komp pokazywał zasięg na 900 km, zrobiłem 650 i trzeba było tankować.
4. Przy wymianie rozrządu wymiana oleju, filtra oleju poszła diagnoza, że zbiorniczek na płyn FAP'a niemal pusty (albo nawet zupełnie pusty), trzeba uzupełnić – zostawiliśmy sobie to na następny miesiąc, bo budżet mi się nie spina.

Auto kupiłem miesiąc temu, przebieg raczej realny 189 500 km, rozrząd robił mechanik, który serwisuje nasze firmowe focusy, więc temat zna bardzo dobrze.

Martwi mnie to spalanie. Wychodzi ponad 7l./100km. Jakaś masakra. Ma ktoś jakiś pomysł, skąd jeszcze to może być, oprócz prób dopalania filtra?

PS. Rozrząd robiłem profilaktycznie, pasek rozrządu był w dość dobrym stanie, za to pasek wieloklinowy cały spękany i pompa wody niemal przeciekała – widać to było dopiero po demontażu pompy.
Pzdr!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Ralf2107 » 27 sie 2013, 22:42

650km na zbiorniku to średnie ok 6,5l. U mnie od zapalenia rezerwy wchodzi ok 42l.
Wysokie spalanie może być spowodowane przypchanym FAP-em, bo ropa idzie na wypalanie i jeszcze silnik ma ciężej, bo go dusi. Sprawdź pod kompem, co krzyknie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez widmo82 » 28 sie 2013, 00:41

pokar napisał(a):PS. Rozrząd robiłem profilaktycznie, pasek rozrządu był w dość dobrym stanie,


Nic bardziej mylnego. Właśnie dlatego mechanicy później mają pełne ręce roboty ...również przy scieraniu łez płaczącego właściciela jak strzeli ten "dobrze wyglądający pasek".
PS: Zakładam, że juz kasowałeś średnią prędkość podawana przez komputer, możesz ją podać? Ile wlaściwie kilometrów przejechałeś od zakupu?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez pokar » 28 sie 2013, 11:28

od zakupu zrobiłem ponad 2000 km.
Średnie spalanie pokazuje na poziomie 5,8 l. /100, a faktycznie pali ponad 7l./100km.

Średnia prędkość wg kompa 55 km/h. Trochę dziwne, skoro 80% trasy to autostradowa obwodnica Wrocławia. A ja nie należę raczej do "kółka różańcowego lewopasowców".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez widmo82 » 28 sie 2013, 19:33


Powinno pomoc w ustawieniu bardziej wiarygodnego wskazania średniego spalania
:)

Co do średniej prędkości to nic dziwnego, zanim wjedziesz na obwodnice, turlasz się od światel do światel i zanim się rozpędzisz masz dużo mniejszą prędkość. 55km/h w cyklu lekko mieszanym nie jest złym wynikiem. Jak chcesz mieć bliżej 100km/h to musisz skasować śr. prędkość tuż przy obwodnicy :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez pokar » 29 sie 2013, 11:09

Kłaniam się bardzo nisko za film. Prościej się już nie da.

Właśnie wróciłem od mechanika po drobnej dolewce płynu do FAPa. Dolałem paliwa i zobaczymy, co się będzie działo.
Troch spanikowałem, ale jestem tu przed wyjazdem na urlop i niedługo po zakupie. Focusem z tym samym silnikiem i bakiem robiłem min. 750-800 km na tankowaniu. Teraz tylko 600-650 km. Trochę mało.
A co do średniej prędkości – mieszkam dwa skrzyżowania od wjazdu na AOW a pracuję 3 km od zjazdu :)
Pozdrawiam!
pokar
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez widmo82 » 30 sie 2013, 15:22

Dzięki za ukłon :)
Pamiętam jak szukając swojej mazdy, wsiadałem do środka i włączałem ten test zegarów w poszukiwaniu kwiatków :) Już dawno zbierałem się, żeby to nagrać bo co chwile ktoś sie pytał. Teraz wystarczy zerknąć na video zamiast się rozpisywać:) Jak lukaszm ogarnie sie po swoim ślubie to obiecał sprzatając w dziale BK, dodać ten filmik w jakieś stosowne miejsce. Drugi dość pomocny autorski film, jest linkowany w podpisie. -Wymiana filtra kabinowego od klimy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kuba2105 » 8 paź 2013, 11:36

Witam :)
A moje prośba w tym temacie jest tak czy zna ktoś warsztat zajmujący się usuwaniem FAP i programowaniem w Bydgoszczy, byłbym naprawdę wdzięczny za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2012, 21:57
Posty: 5
Auto: Mazda 3 1,6 Diesel 109KM 2005 rok (FAP)

Postprzez charliem » 8 paź 2013, 19:01

witam, czy wie ktoś jaka jest minimalna ilość płynu katalitycznego, przy której zapala się kontrola chek engine?
charliem
 

Postprzez wacha8 » 8 paź 2013, 20:21

kuba2105 napisał(a):Witam :)
A moje prośba w tym temacie jest tak czy zna ktoś warsztat zajmujący się usuwaniem FAP i programowaniem w Bydgoszczy, byłbym naprawdę wdzięczny za odpowiedź.
Ja mogę śmiało polecić firmę w Poznaniu robią to w parę godzin (wiem z autopsji) http://www.dpfserwis.pl/14_Kontakt.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez pokar » 8 paź 2013, 21:49

charliem napisał(a):witam, czy wie ktoś jaka jest minimalna ilość płynu katalitycznego, przy której zapala się kontrola chek engine?


Umnie było zupełnie sucho a nie miałem żadnej kontrolki niestety. Tylko na diagnostyce wyskakiwał błąd – "zbyt długi czas wypalania filtra FAP", więc dolaliśmy troszkę płynu i czekam na kasę, żeby wyrwać Fapa. Przy moim przebiegu raczej się nie obejdzie bez tego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez pokar » 22 paź 2013, 21:00

Możecie podrzucić jakiś sprawdzony namiar na warsztat samochodowy specjalizujący się w wycinaniu FAP we Wrocławiu?
Moj mechanik robi głownie Fordy za 1400 zł. To dobra cena? Mazde zrobi, ale zastanawiam się nad tym, czy da rady ze sterownikami.
Z góry dzięki!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323