Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
W swojej mazdzie 3 1.6 110KM mam następujace błędy dotyczące FAP:
P242F
P2458
P138B
Dzwoniłem w kilka miejsc odnośnie usunięcia filtra. Ceny w 3 serwisach to 900zł za usunięcie mechaniczne i programowe. W dwóch mi powiedzieli że w Mazdzie 3 jest w miarę prosta sprawa bo FAP jest w kompie silnika na switch(przełącznik) i po wyłączeniu go auto zachowuje się jak Mazda oryginalnie bez FAPa.
Ktoś to może potwierdzić?
P242F
P2458
P138B
Dzwoniłem w kilka miejsc odnośnie usunięcia filtra. Ceny w 3 serwisach to 900zł za usunięcie mechaniczne i programowe. W dwóch mi powiedzieli że w Mazdzie 3 jest w miarę prosta sprawa bo FAP jest w kompie silnika na switch(przełącznik) i po wyłączeniu go auto zachowuje się jak Mazda oryginalnie bez FAPa.
Ktoś to może potwierdzić?
- Od: 6 lut 2011, 18:50
- Posty: 4
- Skąd: Skaryszew/k.Radomia
- Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6CiTD
witam właśnie wróciłem z urlopu w Międzyzdrojach jechałem moją 3 i wszystko szło jak po maśle ale... po zatankowaniu paliwa zapaliłem autko i odjechałem od dystrybutora i poszedłem do kasy zobaczyć jak żonka płaci za ropkę po kilku minutach wróciłem zapaliłam madzię i niestety nie zgasła już kontrolka awaria silnika ,z duszą na ramieniu pojechałem w dalszą drogę .....po przyjeżdzie na miejsce udałem się do mechanika poleconego mi przez gościa u którego wynajmowaliśmy kwaterę podpiął kompa ponoć wyświetlił 5 błędów wspomniał coś obłędzie wałka położenia czy jakoś tak pojeżdziłem troszkę około 100km. i wszystko było KO. jadąc z powrotem do domu znowu zatankowałem mazdę (na tej samej stacji) jakież było moje zdziwienie gdy błąd pojawił się znowu jak myślicie czy to koniec mego filtra,płynu (przebieg 149 tyś.km) lub coś zupełnie innego ....czy mogę tak na razie jeżdzić czy zaraz w poniedziałek szukać kogoś żeby wykasować ten błąd czy może to wina wlanego paliwa co o tym myślicie pozdr.Grzegorz
- Od: 9 mar 2013, 22:38
- Posty: 5
- Auto: mazda 3
Nie tankuj co 100 km jak napisałeś w poście ponieważ za każdym razem gdy otwierana jest klapka od wlewu paliwa dozowany jest płyn do FAP-a,wydaje mi się że po prostu komp sygnalizuje końcówkę tegoż płynu.(Jak chcesz aby płynu starczyło na dłużej tankuj zawsze do pełna,wcale nie jest drożej
)Na drugi raz błędy sobie zapisuj bo teraz to wróżenie z fusów
witam żle mnie zrozumiałeś nie tankuję co 100km tylko po skasowaniu błędów pojeżdziłem tam na wczasach jakieś 100 km żeby sprawdzić czy coś znowu nie wyskoczy przed trasą do domu tankowałem gdy już musiałem jako że jestem z Radlina (Sląskie) zatankowałem gdzieś w połowie trasy i znowu wyskoczył błąd gdzieś czytałem na forum że ponoć od wyswietlenia błędu związanego z płynem w zbiorniczku można jeszcze zatankować 3 razy ...... ale ile w tym prawdy to nie wiem .pozdr.Grzegorz
- Od: 9 mar 2013, 22:38
- Posty: 5
- Auto: mazda 3
Ja mam takie cuda:
1. ropa w oleju, oleju było ponad max i to grubo ponad (cała ta żółta końcówka). Na szczęście przez ostatnie 1000 km nie przybywało go znacząco.
2. żadnych oznak, kontrolek, szarpania itp.
3. spalanie jak lokomotywa, po tankowaniu komp pokazywał zasięg na 900 km, zrobiłem 650 i trzeba było tankować.
4. Przy wymianie rozrządu wymiana oleju, filtra oleju poszła diagnoza, że zbiorniczek na płyn FAP'a niemal pusty (albo nawet zupełnie pusty), trzeba uzupełnić – zostawiliśmy sobie to na następny miesiąc, bo budżet mi się nie spina.
Auto kupiłem miesiąc temu, przebieg raczej realny 189 500 km, rozrząd robił mechanik, który serwisuje nasze firmowe focusy, więc temat zna bardzo dobrze.
Martwi mnie to spalanie. Wychodzi ponad 7l./100km. Jakaś masakra. Ma ktoś jakiś pomysł, skąd jeszcze to może być, oprócz prób dopalania filtra?
PS. Rozrząd robiłem profilaktycznie, pasek rozrządu był w dość dobrym stanie, za to pasek wieloklinowy cały spękany i pompa wody niemal przeciekała – widać to było dopiero po demontażu pompy.
Pzdr!
1. ropa w oleju, oleju było ponad max i to grubo ponad (cała ta żółta końcówka). Na szczęście przez ostatnie 1000 km nie przybywało go znacząco.
2. żadnych oznak, kontrolek, szarpania itp.
3. spalanie jak lokomotywa, po tankowaniu komp pokazywał zasięg na 900 km, zrobiłem 650 i trzeba było tankować.
4. Przy wymianie rozrządu wymiana oleju, filtra oleju poszła diagnoza, że zbiorniczek na płyn FAP'a niemal pusty (albo nawet zupełnie pusty), trzeba uzupełnić – zostawiliśmy sobie to na następny miesiąc, bo budżet mi się nie spina.
Auto kupiłem miesiąc temu, przebieg raczej realny 189 500 km, rozrząd robił mechanik, który serwisuje nasze firmowe focusy, więc temat zna bardzo dobrze.
Martwi mnie to spalanie. Wychodzi ponad 7l./100km. Jakaś masakra. Ma ktoś jakiś pomysł, skąd jeszcze to może być, oprócz prób dopalania filtra?
PS. Rozrząd robiłem profilaktycznie, pasek rozrządu był w dość dobrym stanie, za to pasek wieloklinowy cały spękany i pompa wody niemal przeciekała – widać to było dopiero po demontażu pompy.
Pzdr!
650km na zbiorniku to średnie ok 6,5l. U mnie od zapalenia rezerwy wchodzi ok 42l.
Wysokie spalanie może być spowodowane przypchanym FAP-em, bo ropa idzie na wypalanie i jeszcze silnik ma ciężej, bo go dusi. Sprawdź pod kompem, co krzyknie.
Wysokie spalanie może być spowodowane przypchanym FAP-em, bo ropa idzie na wypalanie i jeszcze silnik ma ciężej, bo go dusi. Sprawdź pod kompem, co krzyknie.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
pokar napisał(a):PS. Rozrząd robiłem profilaktycznie, pasek rozrządu był w dość dobrym stanie,
Nic bardziej mylnego. Właśnie dlatego mechanicy później mają pełne ręce roboty ...również przy scieraniu łez płaczącego właściciela jak strzeli ten "dobrze wyglądający pasek".
PS: Zakładam, że juz kasowałeś średnią prędkość podawana przez komputer, możesz ją podać? Ile wlaściwie kilometrów przejechałeś od zakupu?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
od zakupu zrobiłem ponad 2000 km.
Średnie spalanie pokazuje na poziomie 5,8 l. /100, a faktycznie pali ponad 7l./100km.
Średnia prędkość wg kompa 55 km/h. Trochę dziwne, skoro 80% trasy to autostradowa obwodnica Wrocławia. A ja nie należę raczej do "kółka różańcowego lewopasowców".
Średnie spalanie pokazuje na poziomie 5,8 l. /100, a faktycznie pali ponad 7l./100km.
Średnia prędkość wg kompa 55 km/h. Trochę dziwne, skoro 80% trasy to autostradowa obwodnica Wrocławia. A ja nie należę raczej do "kółka różańcowego lewopasowców".
Powinno pomoc w ustawieniu bardziej wiarygodnego wskazania średniego spalania
Co do średniej prędkości to nic dziwnego, zanim wjedziesz na obwodnice, turlasz się od światel do światel i zanim się rozpędzisz masz dużo mniejszą prędkość. 55km/h w cyklu lekko mieszanym nie jest złym wynikiem. Jak chcesz mieć bliżej 100km/h to musisz skasować śr. prędkość tuż przy obwodnicy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kłaniam się bardzo nisko za film. Prościej się już nie da.
Właśnie wróciłem od mechanika po drobnej dolewce płynu do FAPa. Dolałem paliwa i zobaczymy, co się będzie działo.
Troch spanikowałem, ale jestem tu przed wyjazdem na urlop i niedługo po zakupie. Focusem z tym samym silnikiem i bakiem robiłem min. 750-800 km na tankowaniu. Teraz tylko 600-650 km. Trochę mało.
A co do średniej prędkości – mieszkam dwa skrzyżowania od wjazdu na AOW a pracuję 3 km od zjazdu
Pozdrawiam!
pokar
Właśnie wróciłem od mechanika po drobnej dolewce płynu do FAPa. Dolałem paliwa i zobaczymy, co się będzie działo.
Troch spanikowałem, ale jestem tu przed wyjazdem na urlop i niedługo po zakupie. Focusem z tym samym silnikiem i bakiem robiłem min. 750-800 km na tankowaniu. Teraz tylko 600-650 km. Trochę mało.
A co do średniej prędkości – mieszkam dwa skrzyżowania od wjazdu na AOW a pracuję 3 km od zjazdu
Pozdrawiam!
pokar
Dzięki za ukłon 
Pamiętam jak szukając swojej mazdy, wsiadałem do środka i włączałem ten test zegarów w poszukiwaniu kwiatków
Już dawno zbierałem się, żeby to nagrać bo co chwile ktoś sie pytał. Teraz wystarczy zerknąć na video zamiast się rozpisywać:) Jak lukaszm ogarnie sie po swoim ślubie to obiecał sprzatając w dziale BK, dodać ten filmik w jakieś stosowne miejsce. Drugi dość pomocny autorski film, jest linkowany w podpisie. -Wymiana filtra kabinowego od klimy.
Pamiętam jak szukając swojej mazdy, wsiadałem do środka i włączałem ten test zegarów w poszukiwaniu kwiatków
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
witam, czy wie ktoś jaka jest minimalna ilość płynu katalitycznego, przy której zapala się kontrola chek engine?
-
charliem
Ja mogę śmiało polecić firmę w Poznaniu robią to w parę godzin (wiem z autopsji) http://www.dpfserwis.pl/14_Kontakt.htmlkuba2105 napisał(a):Witam
A moje prośba w tym temacie jest tak czy zna ktoś warsztat zajmujący się usuwaniem FAP i programowaniem w Bydgoszczy, byłbym naprawdę wdzięczny za odpowiedź.
charliem napisał(a):witam, czy wie ktoś jaka jest minimalna ilość płynu katalitycznego, przy której zapala się kontrola chek engine?
Umnie było zupełnie sucho a nie miałem żadnej kontrolki niestety. Tylko na diagnostyce wyskakiwał błąd – "zbyt długi czas wypalania filtra FAP", więc dolaliśmy troszkę płynu i czekam na kasę, żeby wyrwać Fapa. Przy moim przebiegu raczej się nie obejdzie bez tego.
Możecie podrzucić jakiś sprawdzony namiar na warsztat samochodowy specjalizujący się w wycinaniu FAP we Wrocławiu?
Moj mechanik robi głownie Fordy za 1400 zł. To dobra cena? Mazde zrobi, ale zastanawiam się nad tym, czy da rady ze sterownikami.
Z góry dzięki!
Moj mechanik robi głownie Fordy za 1400 zł. To dobra cena? Mazde zrobi, ale zastanawiam się nad tym, czy da rady ze sterownikami.
Z góry dzięki!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości