Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez widmo82 » 14 sty 2013, 22:34

aingeru napisał(a):Witam,

Czy 650zł za usługę uzupełnienia płynu do FAP oraz przepalanie filtru to dużo ?


Skąd pewność, że brakuje płynu? Czy ktoś Ci wytłumaczył na szym polega różnica w wypalaniu przez ASO a wypalaniu samemu w trasie? Z chęcią bym się dowiedział, bo ASO inkasuje kase, ale nie wiem za co niby.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez CezaR83 » 15 sty 2013, 10:19

Nie chodzi o to ze biora kase za nic, przy dolewce serwisowej przepalanie jest w cenie całej usługi bo tak trzeba po prostu zrobic. (klient nie musi wtedy jechac spacjalnie w trase by to robic, serwis to robi na miejscu i nie fatyguje klienta ktory jak wspomnialem we wczesniejszym poscie moze byc laikiem i moze nie wiedziec ile czasu ma jechac, jak sprawdzic czy proces sie zakonczyl itp itd My tutaj jesteśmy madrzy bo sobie popatrzymy na spalanie ;) )
Co innego jak ktos specjalnie jedzie na tylko przepalanie wtedy jest kasowany extra ;)
Nie mają pewności czy brakuje, po pewnym przebiegu dolewaja do pełna i tyle. :P Lub jesli wystepują błedy i komp coś wywali to wtedy tez, a kasa leci.... :P
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez siostra » 20 sty 2013, 20:50

aingeru napisał(a):Witam,

Czy 650zł za usługę uzupełnienia płynu do FAP oraz przepalanie filtru to dużo ?

To zależy jak na to patrzeć litr Eolys kosztuje ok 290 zł (w sklepie), a przepalenie w serwisie nas kosztowało 250. Płyn dolaliśmy sami.

Dopisano 20 sty 2013, 19:57:

CezaR83 napisał(a):
siostra napisał(a):Może Panowie nie znam się tak jak Wy na samochodach, ale na fakturze z przeglądu niemieckiego mam taki nr Y605-13-SS0 i opis jako DPF-ZUSATZ.

To Wina Mazdy! w tym wypadku, po przejeciu konstrukcji od PSA (1.6 MZ-CD, CiTD) przyjęła u siebie ze bedzie uzywala tylko terminu DPF bo ma u siebie silnik 2.0 DPF, pewnie ze względów na klientów by im nie mieszać w głowie z rożnymi terminami przyjęła jeden. :P Tak to sobie ja tłumacze :D Tylko ta teoria tez może być błędna bo do 1.6 nie trzeba oleju do DPF stosować, a dodatek dolewany jest w serwisie w odpowiednim momencie [klient o tym tez nie musi wiedzieć jak jest laikiem i tylko regularnie jeździ na przeglądy] ;) ale ogólnie myślę ze tak właśnie postąpili.


Dziękuję za wyjaśnienia DPF/FAP nie ma to dla mnie większego znaczenia, czy mam to czy to, ale miałam namieszane w głowie po prostu. <ok>
... A w międzyczasie check zgasł, czyli pewnie filtr się wypalił....ciekawe na jak długo :)
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 20:11
Posty: 17
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.

PostTen post został usunięty przez widmo82 21 sty 2013, 22:08.

Postprzez widmo82 » 28 sty 2013, 15:59

Jak wielu z Was wie, ostatnio skupiłem się na obserwacji częstotliwości wypalania filtra. Zaobserwowałem iz w moim przypadku następuje ta czynność co ok 250-270km (4 ostatnie zaobserwowane wypalania)
Ponawiam prośbę do osób, które również mają FAP o informacje co ile u nich następuje wypalanie objawiające się podwyższonym chwilowym spalaniem oraz jaki jest ich styl jazdy ( miasto/trasa spokojny/agresywny.
Z zebranych przeze mnie informacji od innych użytkowników forum, częstotliwość wypalania jest bardzo rozbieżna. 100-1000km
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 29 sty 2013, 00:05

widmo82 napisał(a):Z zebranych przeze mnie informacji od innych użytkowników forum, częstotliwość wypalania jest bardzo rozbieżna. 100-1000km

Pewnie ze względu na pokonywane dystanse. Jak się od długiego czasu jeździ tylko w korkach i dziennie pokonuje 15km na zimnym silniku to częstotliwość co 100km nie będzie dziwna.
Jesli ktoś jeździ tylko w długie trasy to częstotliwość co 1000km będzie normalna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 29 sty 2013, 08:33

pamiętajcie też, że jak wydech osiągnie odpowiednią temp (głównie dłuższa trasa) to wypalanie będzie następowało samoczynnie, bez żadnego obciążania, powtrysku i spalania przy hamowaniu silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 29 sty 2013, 12:12

Dominooo napisał(a):
widmo82 napisał(a):Z zebranych przeze mnie informacji od innych użytkowników forum, częstotliwość wypalania jest bardzo rozbieżna. 100-1000km

Pewnie ze względu na pokonywane dystanse. Jak się od długiego czasu jeździ tylko w korkach i dziennie pokonuje 15km na zimnym silniku to częstotliwość co 100km nie będzie dziwna.
Jesli ktoś jeździ tylko w długie trasy to częstotliwość co 1000km będzie normalna.


Od dłuższego czasu moj styl jazdy jest praktycznie identyczny. Radom->Warszawa późnym wieczorem w niedziele i powrót do Radomia późnym wieczorem w piątek. Odcinki po 120km w ok 90min i średnie prędkości 75-80km/h (z postojami na światłach – żadne korki)
W weekend robię kilka odcinków po mieście 10 i więcej kilometrów + poza miasto ok 25km Na tygodniu w Warszawie jazda w godzinach szczytu wg mnie to pomyłka stąd wykupiony bilet sieciowy na komunikację a jeżdżę autem wyłącznie późnymi popołudniami. Nie uważam by mój styl jazdy zapychał FAP. Nigdy z nim nie miałem problemów, raz przy ok 80tyś poprosił o dolewkę (pierwszą i jedyną) sygnalizując żółtym checkiem i tyle o nim wiem :) Co nie zmienia, że chciałbym wiedzieć o nim więcej. Wg mnie teorie, że po dolaniu czynnika wypala teraz 3x rzadziej ( takie też były) są mało realne tzn obarczone błędem pomiaru/obserwacji. Stąd gorąca prośba o podawanie częstotliwości wypalania filtra przez właścicieli takowego.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez talk_about85 » 30 sty 2013, 21:12

Ciekawi mnie czy mozna wylaczyc silnik gdy chodzi jeszcze wentylator a na wyswietlaczu chwilowe spalanie wynosi 0? Domyslam sie ze wypalanie sie zakonczylo ale gdy wylaczy sie silnik slychac buczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez talk_about85 » 11 lut 2013, 19:27

Moje pytanie albo jest za trudne albo wrecz odwrotnie banalnie proste dlatego nikomu nie chcialo sie na nie odpowiedziec ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez widmo82 » 11 lut 2013, 20:43

Mogę się mylić, ale jeśli proces samego wypalania zakończył się już to wentylator ma za zadanie obniżenie temperatury jakichs komponentów które brały udział przy wypalaniu. Czy aż tak Ci się spieszy?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez talk_about85 » 11 lut 2013, 23:54

To nie o to chodzi czy mi sie spieszy czy nie. Po prostu nie slysze pracy wentylatora gdy silnik jeszcze chodzi muzyka gra a tu gasze samochod i wtedy pojawia sie jego dzwiek dlatego zapytalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Grzegorz K » 28 lut 2013, 14:26

A czy ten dźwięk to nie czasem czyszczenie egr? Powinien chyba występować po każdym zgaszeniu silnika...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez talk_about85 » 2 mar 2013, 00:09

To nie dzwiek EGR chociaz nie jestem wlasnie pewien jak on ma brzmiec. Wentylator latwo rozpoznac przynajmniej z zewnatrz ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez luk94 » 2 mar 2013, 12:21

No i poczytałem i zbiłem się totalie z tropu przed kupnem mazdy 3 z przebiegiem 115k. Wygląda na to że kupię ją bo taki miałem zamiar w poniedziałek pośmigam chwilkę i zaraz dojdzie problem FAp-u.
Przy wstępnych oględzinach w komisie nie zadymiła nawet odrobinę. Ma naklejkę euro 4. Zastanwiam się ile może kosztować w ASO taka wizyta kontrolna która wykaże poziom zbiorniczka z Eloys-em oraz stan błedów?

PS. Gdzie szukać tego zbiorniczka??
luk94
 

Postprzez Grzegorz K » 3 mar 2013, 16:11

Jak ma Euro 4 to ma FAP (czarne lampy z tyłu?). Przegląd przedsprzedażowy to koszt 300-400zł, ale nie wiem czy będą w stanie określić ile ci jeszcze płynu zostało. Gdzieś to pisali, że oni po prostu patrzą na przebieg i po prostu leją do pełna. A błędy na kompie wywali dopiero jak już płyn katalityczny będzie na wykończeniu. Przy przeglądzie powinni podpiąć auto pod kompa...

Silnik nie będzie dymił jeśli ma sprawny FAP. Po to przecież on jest.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez uszol90 » 6 mar 2013, 20:51

w waszych mazdach zawsze jak się przy "butuje" po zgaszeniu działa wentylator? nawet w zimie? w mojej od dołu widać że coś bylo robione z fapem (ciety wydech w okolicy miski olejowej) przebieg wg. licznika 150kkm i więcej nic nie wiem, kilka razy na trasie zauważyłem wypalanie.. styl jazdy raczej miejski.. srednio-agresywny Heh;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez siostra » 8 mar 2013, 21:28

luk94 napisał(a):No i poczytałem i zbiłem się totalie z tropu przed kupnem mazdy 3 z przebiegiem 115k. Wygląda na to że kupię ją bo taki miałem zamiar w poniedziałek pośmigam chwilkę i zaraz dojdzie problem FAp-u.
Przy wstępnych oględzinach w komisie nie zadymiła nawet odrobinę. Ma naklejkę euro 4. Zastanwiam się ile może kosztować w ASO taka wizyta kontrolna która wykaże poziom zbiorniczka z Eloys-em oraz stan błedów?

PS. Gdzie szukać tego zbiorniczka??


Zbiorniczek znajdziesz z tyłu samochodu jak wejdziesz do kanału – w okolicach przetłoczenia na koło zapasowe – mniej więcej po środku miedzy kołami – jeśli dobrze pamiętam. :)
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 20:11
Posty: 17
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.

Postprzez mowe » 10 mar 2013, 23:37

To mój cytat ale i tak witam.

Witam i się przywitam.
Od tygodnia walczę, a teraz już zakończyłem moje jak i magdaleny katorge.
FAP bo to była przyczyna mojej udręki.
Wracam sobie wyluzowany z pracy, przyznam że (po rozgrzaniu) trochę przy-gazowałem tak na 4500tysia-jak to zwyczaj mam robić na trasie(wypalanie) i gitara jadę sobie dalej aż tu nagle przed progiem, oczywiście wyhamowane auto. Nagle chce depnąć, a tu lipa nic się nie dzieje NORMALNIE jak SDI albo mesiek lat80 (kontrolka silnika na desce).
Trochę się zamyśliłem nad całą sytuacja ponieważ 4 miesiące wcześniej była turbawka wymieniana i tu nasuwa się myśl oczywista. Wiec późnym popołudniem udałem się do serwisu w którym była operowana magdalena. Komp podpięty, a tam błąd przepływu f.cz.s. ale turbo i tak zostało sprawdzone i tu wszystko w porządku. Wiec czyszczenie mechaniczne f.cz.s (kilka miesięcy wcześniej był wypalany pod kompem) pierwsze 12 godzin telefon i niestety nie udało się wiec po namyśle fura zastaje na dalsze próby. Następnego dnia UDAŁO SIĘ, wiec uśmiechnięty pojachałem po autko. Oczywiście zakupiłem nowy olej Total Quartz 5/30 i do warsztatu. Magda jest już w mych ramionach. No jest dobrze działa jak działała ok. po przejechaniu paru kilosów ZONK znowu to samo brak mocy, kontrolka i dramat. Złość mnie ogarnęła, powrót do warsztatu i znowu pod komp. Ten sam błąd, pieniążki oddane ok nie mając nadziei i nerwów postanowiłem osunąć tego ekologicznego drania (poprzedni warsztat naprawdę renomowany i porządnie wyglądający i dobrze wyposażony z historia). Za dwa dni znalazłem się w następnym warsztacie kilka kilometrów ode mnie( sporo miejsc obdzwoniłem ) po rozmowie z miłym panem wiedziałem co i jak- wycięcie ostrożnie bo przy nim jest kat. i edycja oryginalnej mapy (żadne tam emulatory) do tego próba wyłączenia programowego EGRu i sprawdzenie jak się wóz zachowa. W tym samym dniu odbiór i wyjazd na trasę. Napisze tak... bajka żadnych błędów, autko dożo bardziej elastyczne, cichsze i jakby mocniejsze i ta cholerna chłodnica załączająca się nawet w zime przestała się włączać.. ulga wielka ulga, zupełnie inna fura-ciągnie już od 1600, wcześniej 1900obr/min. samochód nie do poznania i spokój psychiczny że już nie będę miał tego problemu który i tak kiedyś miałby nastąpić (175000 przebiegu mam teraz).
Mazdziocha regularnie serwisowana z pełna dok. z aso mazdy, zachowane wszelkie środki i nakazy użytkowania poza jednym szczegółem, częsta-jazda po mieście ale tez częste jazdy po trasie-dopalanie skubańca nic to nie dało jak widać w moim przypadku.
Wiec proszę samemu wyciągnąć wnioski.
Przepraszam za napisanie poematu ale chciałem żeby wszystko było jasne.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 12:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Postprzez tedikier » 11 mar 2013, 13:45

mam pytanie gdzie usuwałeś filtr i za ile pozdrawiam
tedikier
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323