Dzieki, kolego., juz sobie poradzilem. Bez rozbierania mozna wpiac sie w tyl wtyczki szpilkami i mierzyc w rzczywistaych warunkach. Nastpenie odpalilem silnik, kasowawanie bledów jak są i zgaszenie, wtedy powinien ECU wsyalac sygnał sterowania w zakresie min max, i wtedy mozna zobaczy wartosic czujnik EGR. U mnie bylo to w zkaresie ok 1v-4.2v. Dalej nie wiem o co chodzi . Podłączalem sie z kolegą pod sterowania piny(2,3) oscylskopem. Na pinie 3 jest sygnał PWM w zakresie 0-13v na praucjacym silniku i wygląda OK. Na pinie 2 mialem 5V i nie wiem czy jest dobra wartosc.
Ma ktos sprawne auto z EGRem i moze zmierzyc napiecie na pinie 2 poczas pracy na wolnych obrotach i po zgaszeniu? Wystarczy miernik wpiac pod pin2 i mase.
Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Ponawiam prosbe. Bez tego nie rusze dalej. Czy znalazł by sie ktos kto mogłby miernikiem wpiac sie do zdrowego auta i pomierzyc napiecia na EGR? jakaby co powiem wszytko co i jak, zapraszam na priv
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Na pinie 2 wychodzą mi takie wartości:
– silnik wyłączony & stacyjka w pozycji ON : U=2,7V
– silnik włączony : U=0V
Czyli tak jakbyś miał przebicie 5V z pina nr 1.
– silnik wyłączony & stacyjka w pozycji ON : U=2,7V
– silnik włączony : U=0V
Czyli tak jakbyś miał przebicie 5V z pina nr 1.
Dzieki, te 0V jest idelne 0? czy cos tam sie rusza w zakresie 0.x-1V?
Jeszcze prosba jak sie zachowuje PIN2+PIN3 po wylaczniu sinika?
U mnie np PIN2 zmienie sie w zakresie kilka razy (0-2.6V)
Jeszcze prosba jak sie zachowuje PIN2+PIN3 po wylaczniu sinika?
U mnie np PIN2 zmienie sie w zakresie kilka razy (0-2.6V)
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Na mierniku w ustawieniu pomiaru napięcia stałego:
pin2:
silnik wyłączony & kluczyk ON – 2.6V
silnik włączony & bieg jałowy – 0.13V
po wyłączeniu silnika i w czasie self-test EGR – szybkie zmiany w zakresie 0-3V
po wyłączeniu silnika i po self-test EGR – 2.6V
pin3:
silnik wyłączony & kluczyk ON – 0.15V
silnik włączony & bieg jałowy – 2.5V
po wyłączeniu silnika i w czasie self-test EGR – szybkie zmiany w zakresie 0-3V
po wyłączeniu silnika i po self-test EGR – 0.15V
A tutaj jak to wygląda w rzeczywistości:
A tutaj wartości parametrów EGRVP (pozycja zaworu) i EGRVR (cykl pracy zaworu) podczas włączania silnika, na biegu jałowym i po wyłączeniu silnika.
pin2:
silnik wyłączony & kluczyk ON – 2.6V
silnik włączony & bieg jałowy – 0.13V
po wyłączeniu silnika i w czasie self-test EGR – szybkie zmiany w zakresie 0-3V
po wyłączeniu silnika i po self-test EGR – 2.6V
pin3:
silnik wyłączony & kluczyk ON – 0.15V
silnik włączony & bieg jałowy – 2.5V
po wyłączeniu silnika i w czasie self-test EGR – szybkie zmiany w zakresie 0-3V
po wyłączeniu silnika i po self-test EGR – 0.15V
A tutaj jak to wygląda w rzeczywistości:
A tutaj wartości parametrów EGRVP (pozycja zaworu) i EGRVR (cykl pracy zaworu) podczas włączania silnika, na biegu jałowym i po wyłączeniu silnika.
Wrzuć jakieś wykresy z odczytów parametrów EGRVR, EGRVP, RPM
Zrób pomiar na zimnym silniku i na rozgrzanym
Zrób pomiar na zimnym silniku i na rozgrzanym
wyczyściłem egr – nie pomogło. Wymieniłem przepływomierz na używany za 8 zł z allegro i pomogło na falowanie wolnych obrotów. Niestety po rozgrzaniu nadal ma coś podobnego do falowania podczas jazdy jakby raz miała większą moc raz mniejszą – takie falowanie ale nie obrotów tylko mocy
tak mi się kojarzy coś z ciśnieniem paliwa bo miałem podobne problemy jak wtyczka na czujniku ciśnienia mi nie stykała ale wskazania wyglądają teraz ok w przeciwieństwie do tamtych
mam dosyć tej łamigłówki
tak mi się kojarzy coś z ciśnieniem paliwa bo miałem podobne problemy jak wtyczka na czujniku ciśnienia mi nie stykała ale wskazania wyglądają teraz ok w przeciwieństwie do tamtych
mam dosyć tej łamigłówki
- Od: 25 mar 2016, 13:41
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 2005 1,6 Y6
Łada Niva 1996 1,7 benzyna
Corsa C 2002 1,4 benzyna
Niech mi ktoś wyjaśni bo czegoś w tym przypadku nie rozumiem. Jeśli po zgaszeniu auta i odczekaniu około 5 s do 10 s słyszalne jest pyknięcie EGR to możliwym jest by był on zablokowany, ustawicznie zamknięty?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości