Mazda3 BK -spadek mocy: upalone świece

Postprzez kubadj » 25 lis 2014, 21:08

Tak jest auto bez FAPa, 90km, przepalone na pewno 3 świece bo 4 już nie mogłem sprawdzić. Przez takie coś tryb awaryjny. Swiece całe szczęscie były w cenie ale i tak wg mnie strasznie drogo no ale na pewno taniej niż rozbieranie.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez tadziol » 25 lis 2014, 21:32

2007 bez FAP ?? no chyba,że po kastracji ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez uszol90 » 26 lis 2014, 00:35

hm wszystkie mazdy z silnikiem 1.6 miały fap'a po 2006? 109km i 90km ?
zdaje mi sie, że nie. Mam też forda z tym silnikiem (90km 2008r) i nie ma tego cudownego wynalazku.
jesli jestem w błędzie to mnie popraw ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez akostarek » 26 lis 2014, 07:34

wariant 90KM mieści się z EURO4 bez filtra cząstek stałych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez widmo82 » 27 lis 2014, 11:21

Nie jestem mechanikiem a tylko praktykiem swojego auta. Stąd moje nietypowe pytanie:
Wydawało mi się, że świece używane są przy odpaleniu a nie w trakcie jazdy. Stąd moje zdziwienie, że komputer raportował takie błędy po przejechaniu "X" kilometrów. Ktoś oświeci?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 27 lis 2014, 17:59

Świece grzeją dalej po odpaleniu silnika ale na dużo niższym napięciu wszystko przez eko bzdety nawet stary tdi nie wyłącza od razu świec tylko po jakimś czasie można to poznać po skoku napięcia i tyknięciu przekaźnka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 27 lis 2014, 19:41

A jeśli filtr jest zapchany to komputer może włączyć grzanie żeby dźwignąć temp i zwiększyć obciążenie (altek).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tadziol » 27 lis 2014, 21:31

kropek101 napisał(a):Świece grzeją dalej po odpaleniu silnika ale na dużo niższym napięciu

Na tym samym napięciu co w instalacji,to nie diesel z komorą wstępną,tam była potrzebna redukcja napięcia np.BG/PN,GE/RF....za to GD/RF miało dogrzewanie wtrysku jako cykliczne załączanie świec na parę sek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubadj » 28 lis 2014, 00:39

tak jest auto w oryginale 90 KM z 2007 roku bez FAP. Były takie modele i nie ma co się dziwić.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 21:41
Posty: 18
Skąd: Krężnica Jara
Auto: Mazda 3 HB 2007r 1,6TDCI 90km

Postprzez maikel » 1 gru 2014, 23:42

ja miałem identyczny problem( opisyway wcześniej) niestety wydruk jak z mojego kompa wygladał identycznie – zmylił 3 mechaników ( bo spadek mocy to nie przez świece panie..) mało tego w Aso krakowskim nawet uznali ze to nie świece i dobrze że im samochodu nie zostawiłem, bo lista do srawdzenia była imponująca tak jak i cena;)
Moja wersja koniec 2006 1,6 90KM bez fapa.
Miałem spalone 3 świece ( odpalał bez problemu) po wymianie nie ten samochód;)
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323