Problemy z uruchomieniem silnika Y6

Postprzez dobrzyn22 » 20 sty 2013, 18:23

Bolo124 napisał(a):lepiej lac cos lepszego niz oszczedzać 7 pln na baku

i to jest błędne myślenie...na "zwykłym" paliwie nikt nigdy nie powinien mieć problemów z odpalaniem..i tak jest w większości przypadków ;)

A o ewenualnej "wyższości" paliw typu premium zapraszam do istniejącego wątku, gdzie są rozwiane wszelkie wątpliwości <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzysio13 » 31 sty 2013, 22:56

Też miałem taki problem po tym jak wymieniłem filtr paliwa. Okazało sie jak już wrociłem do warsztatu na lawecie, że wsadził mi jakiś wadliwy;/ na początku tez normalnie palił, przejechałem ok.50 km i sie zatrzymałem u kuzyna. Po godzinie wsiadam, przejechałem doslownie 30 m i zgasł. Kręcił ale żadnej reakcji wiec tak jak mówiłem wczesniej wziałem go na lawete bo miałem 3 do wykorzystania w ubezpieczeniu hehe
krzysio13
 

Postprzez widmo82 » 1 lut 2013, 00:01

dobrzyn22 napisał(a):
Bolo124 napisał(a):lepiej lac cos lepszego niz oszczedzać 7 pln na baku

i to jest błędne myślenie...na "zwykłym" paliwie nikt nigdy nie powinien mieć problemów z odpalaniem..i tak jest w większości przypadków ;)

A o ewenualnej "wyższości" paliw typu premium zapraszam do istniejącego wątku, gdzie są rozwiane wszelkie wątpliwości <czytaj>

Święte słowa :) Różnica jest minimalna w jakości i to trzeba miec duże szczęscie aby trafić na taką stacje. Wielu myśli, że jak leje na Shellu to już jest extra. Są dwa typy Shella, te typowo Shellowe i te prowadzone przez Rycha, Zdzicha... Podobnie jest z Lotos Optima :) Wg mnie przede wszystkim wazne jest czy uczciwy czlowiek prowadzi stacje a to czy to jest Lukoil, Neste czy Shell to juz duzo mniejsze znaczenie. Większą różnice odczujecie w jakości paliwa tankując gdzieś za granicą :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kondifilu » 6 lut 2013, 09:28

Ludzie wzięliście się za temat Paliwa jakie kto leje. Wszystko pięknie ładnie ale czy ktoś pomoże w związku z nieodpalaniem auta?
Auto wydarłem z serwisu wymienili kolejną rzecz: FILTR PALIWA.
Pojeździłem zrobiłem przez 2 tygodnie jakieś 500 km. dziś rano wsiadam do auta odpalam ciężko ale nagle złapał. Ruszam wszystko ok. Nagle po ok 5 minutach tryb awaryjny i nici z jazdy Obroty do 3 tys. V-max 80 km , auto nagle zgasło i stanęło, po kilku sekundach odpaliłem spowrotem, 10 metrów i znowu padło, po ok 2 minutach gdy odczekałem zapaliłęm i już jakoś dojechałem do pracy dalej na tym trybie awaryjnym. Pod pracą zgasiłem sam silnik, i po pewnym czasie odpaliłęm i już wszystko było ok. To znaczy normalne obroty itd. . . Co dalej? Aha jeszcze jedno podczas pracy silnika a raczej przy dodawaniu gazu słychać dziwny dźwięk jakby świerszcz, im więcej gazu dodam tym dźwięk jest mocniejszy i głośniejszy. Na serwisie mają wymieniać pompe wtryskową już w piątek bo prawdopodobnie to ona jest powodem tych całych czarów w mojej maździe ale Czy to też ona może być odpowiedzialna za te dziwne świerszcze w silniku?

Poniżej mój wcześniejszy post w którym to wyjaśniam co już zrobiłem:

Od ok 2 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 3 z sielnikiem Diesla 1.6 rocznik 2004.
Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem samochodu. Problem za każdym razem był jakimś cudem naprawiany u przeróżnych "fachowców" wydaje mi się że to czysty przypadek natomiast dziś znowu pojawił się problem: chciałem rano wyjechać w pilnej sprawie wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, auto odpala na cyk. Silnik równiutko pracuje i po ok 5- 10 sekund auto samo z siebie gaśnie. Po ponownym przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci kręci ale niestety już bez skutku. Podobne sytuacje miałem wcześniej też auto odpalało na chwile i zaraz gasło wtedy od razu auto cholowałem do warsztatu tam komputery itd. i do tej pory wymieniłem: czujnik ciśnienia paliwa, świece żarowe, aku. Na komputerze wywalało błąd ciśnienia paliwa oraz EGR. Dodam że w pewnym momencie wyskoczył raz błąd zaworu czy regulatora ciśnienia paliwa nie wiem jak to fachowo się nazywa ale jak go obeszli wężykiem to też nie palił. Auto jak postoi na równym terenie po takim problemie po kilku dniach normalnie nagle odpala. Dodam że problem pojawia się i na zimnym silniku i ciepłym. Nie ma problemów z obrotami. Raz miałem sytuację gdy jechałem i nagle jakby straciła jakby moc, obroty do 3 tyś nie więcej, prędkość ok 70-80 km/h. Ale wtedy stanąłem na poboczu zgasiłem silnik, odczekałem dosłownie minute, odpaliłem i już było ok. Wtedy własnie na następny dzień już nie odpaliła. Dziś sytuacja z odpaleniem się powtórzyła i już brak mi sił.

W serwie chcą się już zabierać za wtryski i wszystkie POMPY. Czy nie da się uchronić przed takimi naprawami przecież to są niesamowite koszty.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2013, 09:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel 2004r

Postprzez akostarek » 6 lut 2013, 21:18

wymiana pompy wysokiego ciśnienia to raczej ostateczność, przed wymianą sprawdź ją, bo to nie mała kasa.
Co do świstu hmm:
nieszczelność w dolocie ?
padające turbo ?
pada jakieś łożysko na kole napędzanym paskiem wielorowkowym ?
pada alternator.

na pompie możesz sprawdzić zawór dozujący, jak jednak to wina pompy to powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kondifilu » 14 lut 2013, 10:15

Pompa wymieniona, Póki co auto chodzi i odpala. Będę na bieżąco informował. Natomiast dziwny świerszcz w silniku podczas przyciskania gazu został :/
Ostatnio edytowano 14 lut 2013, 22:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Początkujący
 
Od: 13 sty 2013, 09:30
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 diesel 2004r

Postprzez aingeru » 15 lut 2013, 00:33

kondifilu napisał(a):Pompa wymieniona, Póki co auto chodzi i odpala. Będę na bieżąco informował. Natomiast dziwny świerszcz w silniku podczas przyciskania gazu został :/


Witam,
Moja mazda też wydaje odgłos "swierszczenia" przy dodawaniu gazu. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo i poprawnie, jednak podczas dodawaniu gazu w trakcie jazdy słychac takie ciche świerszczenie.
Założyłem nawet osobny temat, ale nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi w tej sprawie:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=147673&p=2515406#p2515406
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez kubamysza_ » 28 kwi 2013, 15:33

Witam


Mam problem z odpaleniem silinka jak auto postoi przynajmniej dwa dni,coś z paliwem silnik zapali ale szatkuje,a jak dłużej postoi to odpala na wolnych obrotach przez 3 sek.i gaśnie dopiero po kilkukrotnych odpaleniach tak jakby paliwo doszło dobrze chodzi...


prosze o jakieś wskazówki?? Mazda 3 BK Diesel 2004
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 18:52
Posty: 7
Auto: MAZDA 3,1.6 D,ROK 2004,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323