Mazda3 Y6: spadek – brak mocy

Postprzez maikel » 22 lip 2013, 21:57

dzięki za odpowiedź. Mam poliftowy model. Wymieniłem też filtr paliwa.
Po zgaszeniu silnika nie słyszę w ogóle żadnych hałasów w tym jak sądze EGR'u- slnik po prostu gaśnie i jest cicho. Spalanie mam na poziomie 4,5-5 litrów i nie zauważyłem jeszcze momentu wypalania Fapu, teraz będe uważniej go obserwował, ale do tej pory zawsze po zdjęciu nogi z gazu licznik pokazywał zerowe spalanie. Zastanawia mnie blokada obrotów na wspomnianym wyżej poziomie, nie wiem czy dobrze myśle ale wydaje mi sie ze coś go blokuje na dolocie powietrza albo własnie wylocie spalin. Na jałowym biegu obroty też nie idą ponad 3-3200 obr.
Kusi mnie przeczyszczenie EGR'u, widziałem fotorelacje z tego zabiegu, słyszałem też że EGR nie zawsze daje błąd na CPU. Rozmawiałem z człowiekiem z ASO w krakowie i określił mi początkowe koszty diagnostyki na 480 i wzwyż! no ale chyba trzeba coś zrobić. ( diagnostykę mam za 2 tyg dopiero) więc zastanawiam sie czy nie spróbować coś samemu podziałać?!
Wczoraj zrobiłem ok 400 km w trasie a dzisiaj po ruszeniu zobaczyłem nie ten samochód – wcisneło mnie w fotel jak nigdy przy zwykłym przyśpieszaniu- moja radość trwało ok 5 minut później znowu zamulił!!!
Teraz miotam sie fap/erg!!! i tak w kólko co może być do roboty, koszty podobne w okolicach 1000-1200 nowa część . Sam juz nie wiem.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez widmo82 » 22 lip 2013, 23:28

Byłoby ok, gdyby serwisant/mechanik zagwarantował, że na tym się skończy. Ciekawe jaką bedziesz miał minę jak powiedzą Ci: "No tak, nadal jest źle, ale to co Pan wymienił, też było uwalone, teraz wymienimy.... i będzie już wszystko OK." Po kilku dniach wrócisz i pan powie: "Widzi Pan, to skomplikowana usterka, widać nie uniknie Pan wymiany również...... ". I nagle Twoja świnka robi się anorektyczna :/
Da się jeździć z obrotami do 3tysi. Uciążliwe, ale ja bym obserował, szukał lepszego diagnosty, może tanszego a co ważniejsze, na bank polecanego i sprawdzonego. 400km to kawał drogi, może zaczepisz do Mysłowic, tam polecają sobie ludzie mechanika. W Krakowie też się ktoś trafi, szukaj na forum regionalnym.
PS: Co do cykania EGRa to niewielu go słyszy a cyka na bank :) Chyba, że padl i nie ma co Ci cykać, ale nie wiem jakie sa wtedy objawy i czy mozliwe, aby nie wywalilo blędu.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez SiN4don » 23 lip 2013, 11:14

Kolega maikel ma wersję 90 konną, więc nie powinien posiadać FAP. A co za tym idzie nie będzie miał problemów z nim związanych.
Jeżeli obroty nie "chcą" przekroczyć 3000 obrotów to stawiałbym właśnie na tryb awaryjny. Zastanawiające jest jednak to, że nie zapala się kontrolka silnika. Bo chyba powinna?

Jeżeli jednak auto daje się wkręcić powyżej 3000, ale muli, to szukałbym winnego w dolocie. Sprawdź dokładnie caaały dolot pod katem nieszczelności (może na pierwszy rzut oka być niewidoczna). Potem zerknij tez na EGR. Powinno go być bowiem słychać po zgaszeniu auta (możesz przyłożyć ucho do prawego przedniego nadkola, tam go najbardziej słychać – niesie się dźwięk po rurze od EGR).
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 23 lip 2013, 17:56

SiN4don napisał(a):maikel ma wersję 90 konną, więc nie powinien posiadać FAP


Heh, całkiem zapomniałem, że takie wersje też wychodziły i nie zerknąłem w podpis pod nickiem :P
Co do braku "zółtka" to może został celowo wypalony przez poprzedniego własciciela?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez maikel » 23 lip 2013, 17:57

Niestety moja wersja FAP posiada, widziałem na własne oczy.
Dzisiaj byłem na diagnostyce tak jak radziliście u innego gościa ( polecany w kraku)
podpiął kompa przejechał sie i...
zbyt duże ciśnienie w filtrze FAP co może wg niego wskazywać na jego zapchanie , na wydruku pokazywał tez brak danych co do możliwego przebiegu jeszcze na tym filtrze ( co by też sugerowało jego koniec) a najdziwniejsze mówi że nie ma absolutnie żadnego błędu.
Pytam czy mam samochód w trybie awaryjnym bo nie przekracza 3000 on mówi że wg kompa nie a w rzeczywistości tak.
Sprawdził EGR i jest wg niego ok, Turbo też ok.
Na razie Panowie na tym stanęło ze chyba FAP ale CHYBA jest pozbawione pewności!!!
Sprawdze jeszcze te doloty i pomyśle nad tym ale człowiek głupieje...
Jeśli to FAP to kupić nowy, regenerować-wypalać go na wymuszonym czy likwidować??? nie wiem jak kosztowo to wygląda ( na wycięcie raczej nie będe sie decydował bo pewnie w tedy jakieś błędy powystakakuja i dopiero będa jaja)
aaaa może mam komputer w autku walnięty?! heh
Co robić dalej???

Dopisano 23 lip 2013, 18:01:

i w ogólnie nie wkręca sie na wyższe obroty niż 3200 nawet na jałowym biegu:(
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez wacha8 » 23 lip 2013, 18:33

maikel napisał(a):Jeśli to FAP to kupić nowy, regenerować-wypalać go na wymuszonym czy likwidować??? nie wiem jak kosztowo to wygląda ( na wycięcie raczej nie będe sie decydował bo pewnie w tedy jakieś błędy powystakakuja i dopiero będa jaja)
Jeżeli usuniesz FAP w profesjonalnym warsztacie to żadnych"jaj" jak to określiłeś nie będzie ,wiem co pisze z autopsji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 152 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Jest Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM

Postprzez SiN4don » 23 lip 2013, 22:44

maikel napisał(a):Niestety moja wersja FAP posiada, widziałem na własne oczy.


To ja już zgłupiałem :|
Albo dowiedziałem się czegoś nowego na temat M3

W profesjonalnym warsztacie zajmującym się takimi rzeczami jak usuwanie FAP powinni Ci od razu przeprogramować ECU tak, aby w ogóle o FAPie "zapomniał" samochód. Dobrze zrobione daje dobre rezultaty – poczytaj wątki kolegów, którzy ten zabieg mają za sobą.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez widmo82 » 24 lip 2013, 09:22

Byłes w jakimś ASO i podawałeś VIN z prośbą o potwierdzenie czy masz FAPa ?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bartoliniusz » 25 lip 2013, 18:00

Niewierze co czytam <rotfl> Wersja 90 km nie miała nigdy FAPA... Nie mylisz przypadkiem z tłumikiem ??
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Ralf2107 » 26 lip 2013, 00:54

Co do tych obrotów max do 3,2k to u mnie raz miałem zacięcie turbiny i wskazówka przy takich obrotach stawała, lub zachowywała się jak odcinka w benzynie :) do tego kopcił, checka nie było. Po podłączeniu pod kompa był błąd z tym związany (nie mam nr), po jego skasowaniu, wszystko śmiga.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez maikel » 27 lip 2013, 17:14

Witam ponownie,
byłem na diagnostyce w ASO ( przed umówionym terminem ,facet podpiął mnie szybko do komputera/ wyprosiłem nie mieli w ogóle czasu )
na komputerze wszystko gra, zero błędów. Silnik też nie jest w stanie awaryjnym( juz mnie to poważnie martwi ze nic nie wychodzi)
Co ciekawego:
odkręcił rure z doprowadzenia powietrza za IC na wysokości 2 czyjnika/zaworu ( jak trzeba wrzuce zdjęcia gdzie dokładnie), kazał mi wlączyć silnik
– po wciśnieciu gazu silnik wygenerował momentanie ponad 5 tys obrotów !!!!!
założył i znowu nie przekroczył 3 tyś!
Powiedział mi ze jest za duży opór powietrza na tej wysokości i silnik sie dusi, po tym dodał ze nie ma juz czasu i ze sam moge to sobie naprawić w garażu!!! a jak nie to mam przyjechać na umówioną wcześniej wizyte.
WTF nie wiem za bardzo co mam zrobić chyba rozbiore wszystko i bede czyścił majac cichą nadzieje ze nic nie pogorsze;)
Dalej mam umówiony ten termin ale już mi cierpliwosci brakuje w chwili kiedy jesteśmy tak blisko!!
Co radzicie???
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez Bartoliniusz » 27 lip 2013, 22:55

Co tu radzić. Jak ogarniasz mechanike to pobaw sie samemu moze ci sie uda, a jak nie no to ASO :P
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Ralf2107 » 31 lip 2013, 18:23

Ja chętnie bym zobaczył, w którym to miejscu i sprawdził u siebie :)
Wrzuć fotkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez maikel » 22 lis 2013, 11:05

Witam, u mnie problem braku mocy po długim czasie poszukiwań okazał sie prozaiczny nie turbo nie egr a padniete 3 swiece żarowe ( samochód palil od strzala )
po wymianie kompletu swiec samochód smiga jak nigdy przyspieszenie wbija w fotel – mam nowy samochód;)
Proponuje wszystkim uzytkownika sprawdzenie swiec przy spadku moc a przy braku bledów na kompie, moze pozwoli to zaoszczedzić wam duzo czasu i pieniedzy na zdebna diagnostyke.
U mnie nawet ASO nie podołało a problem rozwiazałem sam przypadkiem;)
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez Fredo » 22 lis 2013, 16:24

Pytanie, jak sprawdzić czy i ewent. które świece żarowe są uszkodzone ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez kropek101 » 22 lis 2013, 17:31

Jeśli nie mamy błędu można spróbować starym sposobem: kawałek przewodu którym sięgniesz od świecy do akumulatora przykładasz z jednej strony do świecy tam gdzie jest przykręcony przewód + a drugim końcem do + w akumulatorze jak zaiskrzy świeca jest ok. Ale musisz pamiętać że oznacza to tylko to że świeca nie padła do końca gdyby nie było iskrzenia komp ma przerwę w obwodzie i generuje błąd 138B.
Jednak i tak najpewniejszym sposobem na sprawdzenie jest ich wykręcenie w tedy można je do aku przyłożyć i sprawdzić jak się rozgrzewają lub jak są mocno okopcone to też oznaka że już nie grzeje tak jak ma.

Według mnie jak ktoś już długo jeździ na świecach i nie jest pewien ich stanu majątku nie kosztują wymiana to różnie zależy gdzie się robi można od 40zł za wymianę zapłacić więc warto wymienić. Sam brak mocy to nie wszystko zwiększa się emisja szkodliwych spalin, komputer ma błędne odczyty, przechodzi w tryb awaryjny przy spokojnej jeździe a przy bardziej dynamicznej nawet może całkowicie wyłączyć silnik poczytaj temat wymiany świec żarowych tam o tym już też pisałem szczególnie o gaszeniu silnika.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez aingeru » 22 lis 2013, 20:18

Zawsze mi się wydawało, że świece żarowe rozgrzewane są tylko podczas odpalania auta. Podczas normanlej pracy nie są używane, więć nie mają wpływu na pracę silnika itp...
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez kropek101 » 22 lis 2013, 20:54

Tak było w starych dieslach w nowych ze względu na ekologię świece pracują do czasu aż silnik rozgrzeje się do właściwej temperatury czyli 83*C . Oczywiście po odpaleniu silnika nie są podawane już tak duże napięcia jak na początku bo by świece od razu się popaliły tylko stopniowo wraz z przyrostem temperatury coraz mniejsze.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

PostTen post został usunięty przez Li Mu Bai 22 lis 2013, 21:09.

Postprzez Presto » 12 gru 2013, 16:19

Witam. Podczepiam się pod ten temat bo wydaje mi się adekwatny do problemu z którym się spotkałem. Jako ciekawostkę chcę opisać sytuację z jaka mi się przytrafiła. Mianowicie postanowiłem ostatnio trochę przegonić moja madzie po zmianie paliwa ze zwykłego-niedobrego (spadek mocy i nierówna praca) z powrotem na vervę różnica odczuwalna od razu. Jednak podczas jazdy na odcinku ok. 15km z :Vmax 195km/h po kilku minutach coś takiego:
-pierwsze odcięcie spadek z Vmax195km/h do ok. 185/h,
-drugie odcięcie spadek Vmax195km/h do ok. 185/h,
po trzecim razie całkowity spadek mocy i moim zdaniem chyba przejście w tryb awaryjny. Spadek obrotów do 2000rpm, auto zwolniło do 100km/h dalej jechało jak zwykły diesel. Po dojechaniu ma miejsce ok. 40km dalej wygaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Wracając do problemu złego paliwa i nierównych obrotów na jałowym spadki z ok. 900-850 na 700 (falowanie) ustające po krótkiej jeździe lub powracające na chwile np. stanie na światłach. Zastanawiam się czy to nie problem kończącego się FAP-u czy może zabrudzonego czujnika przepływu powietrza?

Ps. Dodam, że jeszcze nigdy nie potraktowałem auta tak ostro. W zwyczaju nie mam takich praktyk ale chciałem przepalić porządnie tego nieszczęsnego FAP-a.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lis 2012, 11:49
Posty: 7
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323