Silnik szarpie podczas uruchamiania i gaszenia

Postprzez Grzegorz K » 27 lip 2012, 18:22

Nowa obudowa filtra w ASO ok 3000zł. Wiem, bo jak byłem na przeglądzie przed zakupem brakowało tam 1 z tych śrubek mocujących i mechanicy zakwalifikowali go do wymiany <cisza> Wkręciłem inną śrubkę i 3000zł do przodu :D
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez zbyniek » 1 paź 2012, 14:54

Mój problem polega na tym,że silnik przy ok.1800 obr/min. dostaje ,,czkawki".
Po przekroczeniu tej wartości albo niższej wszystko działa jak należy.
DPF-czyszczony chemicznie (regeneracja)
EGR-czyszczenie
Zawór ciśnieniowy listwy -WYMIENIONY
Usterka zaczęła pojawiać się po przejechaniu ok. 5000 km od w/w naprawy,a całkowity przebieg
samochodu to 170000 km.
zbyniek
 

Postprzez cbr » 9 paź 2012, 12:16

Jeżeli robi się to bliżej ~1950obr/min na 100% jest to EGR, czyszczenie, czyszczeniu nie jest równe, a i czasem ono nie pomaga :) Jakieś błędy na komputerze?
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez 911mc » 9 paź 2012, 13:32

Moim zdaniem to chyba nie jest EGR, raczej moment zmiany łopatek turbinki... tylko pytanie czemu pojawia sie dymek z komina ? ;P
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez SiN4don » 10 paź 2012, 10:20

Moze faktycznie cos z turbina.

A jezeli w calym zakresie ponizej 1800 obr/min szarpie to chyba bylaby to dwumasa? Chociaz niby w naszych silnikach to dosyc udana konstrukcja i sie jeszcze z padnieta dwumasa na forum nie spotkalem. :)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez zbyniek » 10 paź 2012, 14:34

Błędów żadnych nie łapie,a EGR-em w wolnej chwili sam się zajmę,bo faktycznie nógł być,, czyszczony"
przez serwis ale na fakturze.
A co do dwumasy,to usterka spowodowana jest przerywaniem pracy silnika,a nie szarpaniem sprzęgła.
Kopcić też nie kopci a ,,komin" jest czysty i biały. papa
zbyniek
 

Postprzez rafals » 10 paź 2012, 19:28

Mam podobne objawy plus czarny dym jak docisnę więcej gazu. Dodałem Forte do czyszczenia wtrysków i się polepszyło. Jak paliwo z Forte się skończyło to szarpanie znów wróciło.
W moim wypadku podejrzewam lejący wtryskiwacz – jak znajdę trochę czasu to zrobię test przelewowy.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez Riki » 11 paź 2012, 13:58

rafals napisał(a):W moim wypadku podejrzewam lejący wtryskiwacz


na to jest inna procedura,

jedna butelka FORTE ADFC do baku na pełny zbiornik

druga butelka do zbiornika zewnetrznego z litrem ON – i podłączyć na krótko – niech pracuje tak godzinkę....
następnie podłączyć wszystko fabrycznie i but w trasę 20km... następnie wyjeździć paliwo z baku do końca i pozniej zalać zwykla rope juz bez forte – wtedy mozna oczekiwać efektu w zależności od stopnia zniszczenia wtrysku
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323