M3 1.6 CD gaśnie na ciepłym silniku i przez chwilę nie odpala

Postprzez tradeitdamn » 22 wrz 2012, 15:27

Miałem taki problem w obu civicach. W obu przypadkach winowajcą był przekaźnik pompy.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez akostarek » 22 wrz 2012, 16:00

jeśli jest FAP to jest przepustnica, co najmniej z bajpasem intercoolera. Po lifcie wsadzali już inny "dozowniko-mieszalnik" powietrza ;)
Dziwne, że pomimo tej całej elektroniki nie żygło jakimś błędem że za małe ciśnienie w dolocie czy położenie przepustnicy nie teges, jakbyś potrzebował kupić przepustnicę to z fordów focusów mk2 1.6 TDCI tez powinna podejsc (tylko zobacz jak wygląda, bo po lifcie wsadzali już inną)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mikah » 22 wrz 2012, 18:59

dzięki koledzy za pomoc... a powiedzcie, ta część, którą sfotografowałem i zaznaczyłem kółkiem w poprzednim poście, to jest przepustnica?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 21:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez mikah » 26 wrz 2012, 18:31

znowu mi dzisiaj zgasła... mam wrażenie, że zaczyna przygasać, jak włącza się wentylator, przygasa, przygasa, a w końcu całkiem gaśnie... ale dzisiaj od razu po zgaśnięciu mi odpaliła i chodziła już równo.
jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 21:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez akostarek » 27 wrz 2012, 15:55

przy takich temperaturach włączający się wentylator kojarzy mi się tylko z jednym – wymuszone przez ECU wypalanie FAPa. Komputer obciąża silnik odbiornikami elektrycznymi, najpierw idzie ogrzewanie tylnej szyby (nie świeci się dioda w kokpicie), potem wentylator i chyba świece żarowe. Sprawdź szybę po zgaśnięciu, jeśli zawsze po zgaśnięciu jest ciepła, to problem jest powiązany z wypalaniem FAPa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez neeerola » 7 maja 2015, 14:52

WITAM
pojawił się i u mnie taki problem od kilku godzin może ktoś coś już po tylu latach doradzi
Po przejechaniu ok 150 km silnik zgasł, żona zostawiła samochód i pojechała dalej. Gdy przyjechałem po godzinie wsiadłem odpaliłem i przyjechałem do domu ok 6 km. zgasiłem silnik i znowu nie pali.
PROSZĘ O POMOC
Początkujący
 
Od: 4 sty 2015, 13:46
Posty: 4

Postprzez waciach » 11 maja 2015, 10:12

Sprawdź czujnik położenia wału korbowego, to najczęstszy przypadek takiej awarii w naszych mazdach a często koszt naprawy wynosi 0 pln. Czujnik ten jest zamontowany na dole silnika, po stronie pasażera (przy kole pasowym) i widać tylko jego złącze, reszta jest schowana w środku. Aby go zobaczyć musisz podnieść auto oraz zdjąć pokrywę silnika. Ewentualnie można się tam dobrać przez prawe nadkole. Problem polega na złączce która jest narażona na awarie przez zabrudzenia, kamienie z drogi itd. To co trzeba zrobić to odpiąć czujnik, przeczyścić, psiknąć jakimś kontaktem do styków i złożyć. U mnie też niespodziewanie oraz losowo gasło auto, zrobiłem jak napisałem i już od pół roku spokój. Powodzenia :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Girdian » 13 maja 2015, 19:03

Miałem podobny przypadek z czujnikiem ciśnienia na listwie common rail. Silnik po nagrzaniu potrafił zgasnąć w czasie jazdy, po tym jak wystygł odpalał bez zarzutu.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323