błąd p1412
jeśli błąd jest ten sam to sprawdź dokładnie przewody, sprawdź w jakich warunkach wybija błąd, może po prostu większa dziura i jest chwilowa przerwa w obwodzie.
Przy tym błędzie główny podejrzany to połączenie Zawór EGR terminal B i PCM terminalu 129

źródło:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37500.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html
Przy tym błędzie główny podejrzany to połączenie Zawór EGR terminal B i PCM terminalu 129

źródło:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37500.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html
Witam
został wgrany nowy soft i problemy z kontrolka i z dziwnymi dzwiekami ustapiły
żeby nie zapeszyć tfu tfu tfu , kiedys opisywałem w innym wątku ,dzwęki pojawiały sie przy zejściu obrotów i charakterystycznym chrobotaniu
winny był według mnie egr przynajmniej jak na razie wszystko na to wskazuje
jeszcze raz polecam Mazvegatech z Mysłowic
W/g właściciela okazuje sie ,że nie wszystkie egry hulają na starym sofcie
został wgrany nowy soft i problemy z kontrolka i z dziwnymi dzwiekami ustapiły
żeby nie zapeszyć tfu tfu tfu , kiedys opisywałem w innym wątku ,dzwęki pojawiały sie przy zejściu obrotów i charakterystycznym chrobotaniu
winny był według mnie egr przynajmniej jak na razie wszystko na to wskazuje
jeszcze raz polecam Mazvegatech z Mysłowic
W/g właściciela okazuje sie ,że nie wszystkie egry hulają na starym sofcie
dobrze wiedzieć, tylko, że w tym temacie objawy podobno nie ustąpiły po zmianie softu, może trzeba i nowy EGR
? chyba trzeba będzie przedzwonić do Mysłowic, możesz na PW napisać koszt wgrania nowego softu ?
Witam
akostarek nie będę pisał jakie koszty bo u mnie była sprawa troche skomplikowana z różnych powodów
ale gość z Mazvegatech jest naprawde rozsądnym człowiekiem i napewno nie jest zdzierca i w bambuko cie nie zrobi .
Napiszę ci tak nowy egr po moich ukladach valeo był o 200 zł droższy niz kupiłem w Mysłowicach z oczywiście gwarancja za wymiane rozsądnie ale i tak w porównaniu z aso lub innymi warsztatami to na całości myślę ze jestem z tysiaka do przodu nie licząc kilku wizyt w Mysłowicach .
Bezcenne jest to ,że w niedziele możesz sie umówic i własciciel odbiera telefon .
Pisze właściciel bo kurde zapomniałem jak ma na imie
akostarek nie będę pisał jakie koszty bo u mnie była sprawa troche skomplikowana z różnych powodów
ale gość z Mazvegatech jest naprawde rozsądnym człowiekiem i napewno nie jest zdzierca i w bambuko cie nie zrobi .
Napiszę ci tak nowy egr po moich ukladach valeo był o 200 zł droższy niz kupiłem w Mysłowicach z oczywiście gwarancja za wymiane rozsądnie ale i tak w porównaniu z aso lub innymi warsztatami to na całości myślę ze jestem z tysiaka do przodu nie licząc kilku wizyt w Mysłowicach .
Bezcenne jest to ,że w niedziele możesz sie umówic i własciciel odbiera telefon .
Pisze właściciel bo kurde zapomniałem jak ma na imie
Witam,
Niestety mam kolejny problem z samochodem
Wczoraj wracając z Wrocławia na autostradzie A4 przy prędkości ok. 140km/h samochód nagle stracił moc i miałem problemy żeby nawet doturlać się pod górkę, udało mi się znaleźć parking i zaparkować, nie wyłączając silnika otworzyłem maskę, wszystko było normalnie, silnik był tylko bardzo gorący, pierwsze co zauważyłem to brak charakterystycznego świstu turbo przy gazowaniu, ale nie wywaliło oleju i nie było czarnego dymu
Sprawdziłem stan oleju- w normie, nic nie ubyło,
Jedyne co zobaczyłem to to że plastik od spodu sie oderwał i wytarł od przodu, ale to raczej nie ma wpływu na działanie silnika.
Stwierdziłem że silnik może chwilowo się przegrzał więc zostawiłem go na ok 30min żeby sie schłodził, niestety nic nie pomogło, udało mi się dojechać do domu ( ok. 40km )– kompletny brak przyspieszenia i max 3tys obrotów ( jechałem średnio na 2.5tys )
Na miejscu silnik chodził niestabilnie i cały się trząsł, wtryski wyglądają na sprawne, wyskoczyła ikonka check engine
Dziś pod kompem sprawdziłem błędy, wyskoczył jeden p1412 – w internecie znalazłem że jest to usterka powiązana z egr
Teraz moje pytania:
Czy tryb awaryjny wyłącza turbine?
Czy jakaś usterka egr mogła turbine ubić?
Czy to tylko wina egr czy może czegoś innego?
Dodam że dokupiłem jakieś dwa tyg chip boxa który polepszył sprawność samochodu i moje spalanie w trasie zeszło do 3.8l/100km!
Czy chip box mógł coś napsuć?
W trasie zdarzyło mi się przeciągnać raz samochód do 180km/h ale ogólna średnia prędkość to 140km/h
Proszę o pomoc i jakieś sugestie co sprawdzić,
Pozdrawiam
Niestety mam kolejny problem z samochodem
Wczoraj wracając z Wrocławia na autostradzie A4 przy prędkości ok. 140km/h samochód nagle stracił moc i miałem problemy żeby nawet doturlać się pod górkę, udało mi się znaleźć parking i zaparkować, nie wyłączając silnika otworzyłem maskę, wszystko było normalnie, silnik był tylko bardzo gorący, pierwsze co zauważyłem to brak charakterystycznego świstu turbo przy gazowaniu, ale nie wywaliło oleju i nie było czarnego dymu
Sprawdziłem stan oleju- w normie, nic nie ubyło,
Jedyne co zobaczyłem to to że plastik od spodu sie oderwał i wytarł od przodu, ale to raczej nie ma wpływu na działanie silnika.
Stwierdziłem że silnik może chwilowo się przegrzał więc zostawiłem go na ok 30min żeby sie schłodził, niestety nic nie pomogło, udało mi się dojechać do domu ( ok. 40km )– kompletny brak przyspieszenia i max 3tys obrotów ( jechałem średnio na 2.5tys )
Na miejscu silnik chodził niestabilnie i cały się trząsł, wtryski wyglądają na sprawne, wyskoczyła ikonka check engine
Dziś pod kompem sprawdziłem błędy, wyskoczył jeden p1412 – w internecie znalazłem że jest to usterka powiązana z egr
Teraz moje pytania:
Czy tryb awaryjny wyłącza turbine?
Czy jakaś usterka egr mogła turbine ubić?
Czy to tylko wina egr czy może czegoś innego?
Dodam że dokupiłem jakieś dwa tyg chip boxa który polepszył sprawność samochodu i moje spalanie w trasie zeszło do 3.8l/100km!
Czy chip box mógł coś napsuć?
W trasie zdarzyło mi się przeciągnać raz samochód do 180km/h ale ogólna średnia prędkość to 140km/h
Proszę o pomoc i jakieś sugestie co sprawdzić,
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
witaj
miałem prawie to samo blad p1412 z tego co pamietam egr sie zacinał
ale całe szczescie u mnie w takiej pozycj ze autko zapierniczało jak nigdy dotad
poczytaj tutaj o mojej akcji viewtopic.php?f=91&t=130416
albo jedz do mazdvegatech oni ci pomoga ty masz blizej niz ja
a ja dałem rade prawie zamknac licznik 230 fakt było troche z górki
teraz sie bujam z brakiem mocy na niskich obrotach ,ale mysle ze to przepływka tylko czekam co inni napisza .
miałem prawie to samo blad p1412 z tego co pamietam egr sie zacinał
ale całe szczescie u mnie w takiej pozycj ze autko zapierniczało jak nigdy dotad
poczytaj tutaj o mojej akcji viewtopic.php?f=91&t=130416
albo jedz do mazdvegatech oni ci pomoga ty masz blizej niz ja
a ja dałem rade prawie zamknac licznik 230 fakt było troche z górki
teraz sie bujam z brakiem mocy na niskich obrotach ,ale mysle ze to przepływka tylko czekam co inni napisza .
tryb awaryjny na pewno zmniejsza wydatek paliwa, możliwe, że ustawia geometrię turbiny na najmniejszą wydajność.
Z tego co się orientuję to chip box powoduje tylko zwiększenie dawki paliwa, reszta parametrów zostaje bez zmian (turbo dmucha nieco lepiej przez większą ilość gazów spalinowych, ale nie wiem czy przy VNT to będzie działać). Na logikę spalanie będzie nieco bliżej granicy dymienia, więc EGR może się szybciej brudzić.
Co do samego błędu:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37500.html
zawór EGR nie reaguje, możliwe przyczyny:
padł siłownik
zanieczyszczenie
padł czujnik położenia zaworu
problem z połączeniem EGR <=> PCM
Instrukcja sprawdzania EGR'a pod kątem "elektrycznym" => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01100.html
BTW: jak wrażenia z dodatkowymi Nm
?
Z tego co się orientuję to chip box powoduje tylko zwiększenie dawki paliwa, reszta parametrów zostaje bez zmian (turbo dmucha nieco lepiej przez większą ilość gazów spalinowych, ale nie wiem czy przy VNT to będzie działać). Na logikę spalanie będzie nieco bliżej granicy dymienia, więc EGR może się szybciej brudzić.
Co do samego błędu:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37500.html
zawór EGR nie reaguje, możliwe przyczyny:
padł siłownik
zanieczyszczenie
padł czujnik położenia zaworu
problem z połączeniem EGR <=> PCM
Instrukcja sprawdzania EGR'a pod kątem "elektrycznym" => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01100.html
BTW: jak wrażenia z dodatkowymi Nm
Jestem po czyszczeniu EGR, błąd zniknął, silnik trochę lepiej chodzi ale niestety jak mulił tak muli
Pod górkę ledwo ledwo ;/
W końcu słyszalny jest świst turbiny, silnik po przejechaniu max 10km jest strasznie gorący, czy wiatrak od chłodnicy nie powinien się włączyć? ( nie słyszę żeby chodził )
Silnik chodzi jak stary diesel- strasznie się trzęsie,
Komputer nie sczytał więcej błędów
Może to być uszczelka pod głowicą? Albo ten zawór VNT?
Nie znam się za dobrze na samochodach, chciałbym wykluczyć tylko niektóre usterki, bo do mechanika dopiero w poniedziałek
Ewentualnie jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego stanu?
Pozdrawiam
Pod górkę ledwo ledwo ;/
W końcu słyszalny jest świst turbiny, silnik po przejechaniu max 10km jest strasznie gorący, czy wiatrak od chłodnicy nie powinien się włączyć? ( nie słyszę żeby chodził )
Silnik chodzi jak stary diesel- strasznie się trzęsie,
Komputer nie sczytał więcej błędów
Może to być uszczelka pod głowicą? Albo ten zawór VNT?
Nie znam się za dobrze na samochodach, chciałbym wykluczyć tylko niektóre usterki, bo do mechanika dopiero w poniedziałek
Ewentualnie jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego stanu?
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Dziwna sprawa, błędów oczekujących też nie było ? wentylator po włączeniu klimy działa ? poziom płynu OK ?
ogólnie mulenie + przegrzewanie może być również spowodowane zawieszeniem się EGRa w pozycji otwartej, sprawdź czy EGR po wyłączeniu silnika się domyka, powinno być to słyszalne.
Po odłączeniu przepływomierza powinno też nastąpić wyłączenie systemu recyrkulacji spalin, ale to już chyba ostateczny test jaki bym robił.
Nie można ślepo ufać, że tolerancyjny komputer i kilka czujników wykryją każdą usterkę
EDIT: masz filtr cząstek stałych ?
ogólnie mulenie + przegrzewanie może być również spowodowane zawieszeniem się EGRa w pozycji otwartej, sprawdź czy EGR po wyłączeniu silnika się domyka, powinno być to słyszalne.
Po odłączeniu przepływomierza powinno też nastąpić wyłączenie systemu recyrkulacji spalin, ale to już chyba ostateczny test jaki bym robił.
Nie można ślepo ufać, że tolerancyjny komputer i kilka czujników wykryją każdą usterkę

EDIT: masz filtr cząstek stałych ?
Plyn w normie, wentylator klimy chodzi bez problemu, bledow oczekujacych nie zczytalo, egr sprawdze jak bede w domu..
Co jeszcze dziwnego a czego nie bylo, to przy odpalaniu bialy dym przez moment i potem juz w normie
filtra czastek nie mam
Co jeszcze dziwnego a czego nie bylo, to przy odpalaniu bialy dym przez moment i potem juz w normie
filtra czastek nie mam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
I teraz kolejny zadziwiający wątek 
Stwierdziłem że nagram filmik jak silnik chodzi i że za silnikiem wydobywa się biały dymek:
http://www.youtube.com/watch?v=eNjWk07E ... ature=plcp
po paru chwilach przygazowałem lekko, coś lekko łupnęło i oto efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=DtzUlEPJ ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=c03aCuSY ... ature=plcp
Jakieś pół roku temu znajomy mechanik wymieniał mi świece, niestety jedna z nich zostawiła cząstkę siebie w głowicy (pierwsza z lewej, od przodu patrząc), mechanik stwierdził że pod wpływem ciśnienia ta końcówka wystrzeli, niestety po 2 mies nie wystrzeliła i została "zaślepiona" uciętą inną świecą ponieważ było podejrzenie że przez to świrował mi wtedy samochód ( szarpał itp )
Teraz sprawdzając widzę jakby kawałek tej świecy którą było zaślepiane brakowało, już sam nie wiem :/
Czy to może być winowajca moich problemów? Czy ewentualnie jakieś rozszczelnienie silnika ? o.O
Pozdrawiam
Stwierdziłem że nagram filmik jak silnik chodzi i że za silnikiem wydobywa się biały dymek:
http://www.youtube.com/watch?v=eNjWk07E ... ature=plcp
po paru chwilach przygazowałem lekko, coś lekko łupnęło i oto efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=DtzUlEPJ ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=c03aCuSY ... ature=plcp
Jakieś pół roku temu znajomy mechanik wymieniał mi świece, niestety jedna z nich zostawiła cząstkę siebie w głowicy (pierwsza z lewej, od przodu patrząc), mechanik stwierdził że pod wpływem ciśnienia ta końcówka wystrzeli, niestety po 2 mies nie wystrzeliła i została "zaślepiona" uciętą inną świecą ponieważ było podejrzenie że przez to świrował mi wtedy samochód ( szarpał itp )
Teraz sprawdzając widzę jakby kawałek tej świecy którą było zaślepiane brakowało, już sam nie wiem :/
Czy to może być winowajca moich problemów? Czy ewentualnie jakieś rozszczelnienie silnika ? o.O
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
hi, dla mnie to nieszczelność w cylindrze, obstawiam tą świecę, nie jeździj z tym bo może coś zassać, gdyby wpadło do środka to by pewnie już było niewesoło (nie wiem ile jej tam zostało), jednak w silniku jest sporo większe ciśnienie przy sprężaniu niż podciśnienie przy zasysaniu powietrza. Uwalone świece można wyciągać bez ściągania głowicy, nie jest to tanie, ale nie ma takich jaj jak teraz.
No ale teraz tak dmucha z tej świecy jakby już resztek tej starej nie było..
Tylko którędy mogła wypaść jak nie do cylindra?..
Silnik chodził przed rozszczelnieniem bardzo nierówno, dość głośno,
Czy jest możliwość że przy tych 140km/h na autostradzie zassało te resztki i rozdrobniło?..
Szczerze to nie mam pojęcia co się dzieje z silnikiem po zassaniu takiego czegoś
Może mam na tyle szczęścia że wypluło ją na zewnątrz..
Tylko którędy mogła wypaść jak nie do cylindra?..
Silnik chodził przed rozszczelnieniem bardzo nierówno, dość głośno,
Czy jest możliwość że przy tych 140km/h na autostradzie zassało te resztki i rozdrobniło?..
Szczerze to nie mam pojęcia co się dzieje z silnikiem po zassaniu takiego czegoś
Może mam na tyle szczęścia że wypluło ją na zewnątrz..
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
wydaje mi się, że poszło na zewnątrz, w przeciwnym razie byłby kłopot i szansa na remont.
Może masz starą świecę ? przeczyść gwint i ją wkręć, zassać może różne rzeczy, Zresztą to już takie gdybanie, ja bym z tym bał się jeździć.
Może masz starą świecę ? przeczyść gwint i ją wkręć, zassać może różne rzeczy, Zresztą to już takie gdybanie, ja bym z tym bał się jeździć.
Witam. Czy te błedy to można odczytać wyłącznie w sytuacji jeśli świeci się żółty CHECK? Czy zanim sie zasyfi EGR to mozna to gdzies zczytac przy diagnostyce? Moze jakis wykres, pomiar czegos? Rozumie że jak falują delikatnie obroty na luzie to właśnie zasyfiony EGR się przypomina? Czy jest możliwość że przy takich objawach nie wywala CHECKa?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Komputer ma tam jakiś próg tolerancji, sam check pojawia się dopiero po kilkukrotnym zanotowaniu błędu, do tego czasu błąd jest zapisany jako "oczekujący". Co do monitorowania parametrów, to jest mały problemem, bo pomimo wielu prób nie udało mi się dobić się do danych z EGR'a przez zwykłego elma327 :/
Co do falowania obrotów, to wiele rzeczy może takie coś powodować, z EGRem włącznie.
Co do falowania obrotów, to wiele rzeczy może takie coś powodować, z EGRem włącznie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość