błąd p1412

Postprzez Bolo124 » 30 sty 2012, 00:25

Witam
jestem po wymianie egra na nowy ,błedy skasowane ,po powrocie do Krakowa i nastepnym odpaleniu ikonka silnika znowu sie zapaliła
CZY MACIE JAKIES SUGESTIE co zrobic co sprawdzic .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez akostarek » 30 sty 2012, 00:44

jeśli błąd jest ten sam to sprawdź dokładnie przewody, sprawdź w jakich warunkach wybija błąd, może po prostu większa dziura i jest chwilowa przerwa w obwodzie.
Przy tym błędzie główny podejrzany to połączenie Zawór EGR terminal B i PCM terminalu 129
Obrazek

źródło:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37500.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 30 sty 2012, 22:19

Witam

został wgrany nowy soft i problemy z kontrolka i z dziwnymi dzwiekami ustapiły
żeby nie zapeszyć tfu tfu tfu , kiedys opisywałem w innym wątku ,dzwęki pojawiały sie przy zejściu obrotów i charakterystycznym chrobotaniu
winny był według mnie egr przynajmniej jak na razie wszystko na to wskazuje

jeszcze raz polecam Mazvegatech z Mysłowic
W/g właściciela okazuje sie ,że nie wszystkie egry hulają na starym sofcie
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez akostarek » 30 sty 2012, 22:32

dobrze wiedzieć, tylko, że w tym temacie objawy podobno nie ustąpiły po zmianie softu, może trzeba i nowy EGR :P ? chyba trzeba będzie przedzwonić do Mysłowic, możesz na PW napisać koszt wgrania nowego softu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 30 sty 2012, 22:42

Witam

akostarek nie będę pisał jakie koszty bo u mnie była sprawa troche skomplikowana z różnych powodów
ale gość z Mazvegatech jest naprawde rozsądnym człowiekiem i napewno nie jest zdzierca i w bambuko cie nie zrobi .
Napiszę ci tak nowy egr po moich ukladach valeo był o 200 zł droższy niz kupiłem w Mysłowicach z oczywiście gwarancja za wymiane rozsądnie ale i tak w porównaniu z aso lub innymi warsztatami to na całości myślę ze jestem z tysiaka do przodu nie licząc kilku wizyt w Mysłowicach .
Bezcenne jest to ,że w niedziele możesz sie umówic i własciciel odbiera telefon .
Pisze właściciel bo kurde zapomniałem jak ma na imie
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez mazik87 » 29 kwi 2012, 19:05

Witam,
Niestety mam kolejny problem z samochodem :(
Wczoraj wracając z Wrocławia na autostradzie A4 przy prędkości ok. 140km/h samochód nagle stracił moc i miałem problemy żeby nawet doturlać się pod górkę, udało mi się znaleźć parking i zaparkować, nie wyłączając silnika otworzyłem maskę, wszystko było normalnie, silnik był tylko bardzo gorący, pierwsze co zauważyłem to brak charakterystycznego świstu turbo przy gazowaniu, ale nie wywaliło oleju i nie było czarnego dymu :)
Sprawdziłem stan oleju- w normie, nic nie ubyło,
Jedyne co zobaczyłem to to że plastik od spodu sie oderwał i wytarł od przodu, ale to raczej nie ma wpływu na działanie silnika.
Stwierdziłem że silnik może chwilowo się przegrzał więc zostawiłem go na ok 30min żeby sie schłodził, niestety nic nie pomogło, udało mi się dojechać do domu ( ok. 40km )– kompletny brak przyspieszenia i max 3tys obrotów ( jechałem średnio na 2.5tys )
Na miejscu silnik chodził niestabilnie i cały się trząsł, wtryski wyglądają na sprawne, wyskoczyła ikonka check engine
Dziś pod kompem sprawdziłem błędy, wyskoczył jeden p1412 – w internecie znalazłem że jest to usterka powiązana z egr
Teraz moje pytania:
Czy tryb awaryjny wyłącza turbine?
Czy jakaś usterka egr mogła turbine ubić?
Czy to tylko wina egr czy może czegoś innego?
Dodam że dokupiłem jakieś dwa tyg chip boxa który polepszył sprawność samochodu i moje spalanie w trasie zeszło do 3.8l/100km!
Czy chip box mógł coś napsuć?
W trasie zdarzyło mi się przeciągnać raz samochód do 180km/h ale ogólna średnia prędkość to 140km/h
Proszę o pomoc i jakieś sugestie co sprawdzić,
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez Bolo124 » 29 kwi 2012, 19:27

witaj

miałem prawie to samo blad p1412 z tego co pamietam egr sie zacinał
ale całe szczescie u mnie w takiej pozycj ze autko zapierniczało jak nigdy dotad


poczytaj tutaj o mojej akcji viewtopic.php?f=91&t=130416
albo jedz do mazdvegatech oni ci pomoga ty masz blizej niz ja

a ja dałem rade prawie zamknac licznik 230 fakt było troche z górki :D

teraz sie bujam z brakiem mocy na niskich obrotach ,ale mysle ze to przepływka tylko czekam co inni napisza .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez akostarek » 29 kwi 2012, 19:42

tryb awaryjny na pewno zmniejsza wydatek paliwa, możliwe, że ustawia geometrię turbiny na najmniejszą wydajność.

Z tego co się orientuję to chip box powoduje tylko zwiększenie dawki paliwa, reszta parametrów zostaje bez zmian (turbo dmucha nieco lepiej przez większą ilość gazów spalinowych, ale nie wiem czy przy VNT to będzie działać). Na logikę spalanie będzie nieco bliżej granicy dymienia, więc EGR może się szybciej brudzić.

Co do samego błędu:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 37500.html
zawór EGR nie reaguje, możliwe przyczyny:
padł siłownik
zanieczyszczenie
padł czujnik położenia zaworu
problem z połączeniem EGR <=> PCM

Instrukcja sprawdzania EGR'a pod kątem "elektrycznym" => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01100.html

BTW: jak wrażenia z dodatkowymi Nm :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 29 kwi 2012, 20:23

Śmiga jak szalony :))
Szkoda ze 2 tyg sie nacieszyłem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez mazik87 » 1 maja 2012, 13:27

Jestem po czyszczeniu EGR, błąd zniknął, silnik trochę lepiej chodzi ale niestety jak mulił tak muli :(
Pod górkę ledwo ledwo ;/
W końcu słyszalny jest świst turbiny, silnik po przejechaniu max 10km jest strasznie gorący, czy wiatrak od chłodnicy nie powinien się włączyć? ( nie słyszę żeby chodził )
Silnik chodzi jak stary diesel- strasznie się trzęsie,
Komputer nie sczytał więcej błędów
Może to być uszczelka pod głowicą? Albo ten zawór VNT?
Nie znam się za dobrze na samochodach, chciałbym wykluczyć tylko niektóre usterki, bo do mechanika dopiero w poniedziałek :(
Ewentualnie jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego stanu?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez akostarek » 1 maja 2012, 13:59

Dziwna sprawa, błędów oczekujących też nie było ? wentylator po włączeniu klimy działa ? poziom płynu OK ?
ogólnie mulenie + przegrzewanie może być również spowodowane zawieszeniem się EGRa w pozycji otwartej, sprawdź czy EGR po wyłączeniu silnika się domyka, powinno być to słyszalne.
Po odłączeniu przepływomierza powinno też nastąpić wyłączenie systemu recyrkulacji spalin, ale to już chyba ostateczny test jaki bym robił.
Nie można ślepo ufać, że tolerancyjny komputer i kilka czujników wykryją każdą usterkę <nie powiem>

EDIT: masz filtr cząstek stałych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 1 maja 2012, 16:26

Plyn w normie, wentylator klimy chodzi bez problemu, bledow oczekujacych nie zczytalo, egr sprawdze jak bede w domu..
Co jeszcze dziwnego a czego nie bylo, to przy odpalaniu bialy dym przez moment i potem juz w normie
filtra czastek nie mam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez mazik87 » 1 maja 2012, 18:12

I teraz kolejny zadziwiający wątek :)
Stwierdziłem że nagram filmik jak silnik chodzi i że za silnikiem wydobywa się biały dymek:
http://www.youtube.com/watch?v=eNjWk07E ... ature=plcp

po paru chwilach przygazowałem lekko, coś lekko łupnęło i oto efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=DtzUlEPJ ... ature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=c03aCuSY ... ature=plcp

Jakieś pół roku temu znajomy mechanik wymieniał mi świece, niestety jedna z nich zostawiła cząstkę siebie w głowicy (pierwsza z lewej, od przodu patrząc), mechanik stwierdził że pod wpływem ciśnienia ta końcówka wystrzeli, niestety po 2 mies nie wystrzeliła i została "zaślepiona" uciętą inną świecą ponieważ było podejrzenie że przez to świrował mi wtedy samochód ( szarpał itp )
Teraz sprawdzając widzę jakby kawałek tej świecy którą było zaślepiane brakowało, już sam nie wiem :/
Czy to może być winowajca moich problemów? Czy ewentualnie jakieś rozszczelnienie silnika ? o.O
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez akostarek » 2 maja 2012, 10:03

hi, dla mnie to nieszczelność w cylindrze, obstawiam tą świecę, nie jeździj z tym bo może coś zassać, gdyby wpadło do środka to by pewnie już było niewesoło (nie wiem ile jej tam zostało), jednak w silniku jest sporo większe ciśnienie przy sprężaniu niż podciśnienie przy zasysaniu powietrza. Uwalone świece można wyciągać bez ściągania głowicy, nie jest to tanie, ale nie ma takich jaj jak teraz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 2 maja 2012, 13:40

No ale teraz tak dmucha z tej świecy jakby już resztek tej starej nie było..
Tylko którędy mogła wypaść jak nie do cylindra?..
Silnik chodził przed rozszczelnieniem bardzo nierówno, dość głośno,
Czy jest możliwość że przy tych 140km/h na autostradzie zassało te resztki i rozdrobniło?..
Szczerze to nie mam pojęcia co się dzieje z silnikiem po zassaniu takiego czegoś :)
Może mam na tyle szczęścia że wypluło ją na zewnątrz..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez akostarek » 2 maja 2012, 13:56

wydaje mi się, że poszło na zewnątrz, w przeciwnym razie byłby kłopot i szansa na remont.
Może masz starą świecę ? przeczyść gwint i ją wkręć, zassać może różne rzeczy, Zresztą to już takie gdybanie, ja bym z tym bał się jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 2 maja 2012, 15:06

Samochód siedzi w garażu :)
Boje się go nawet teraz odpalać, bo jak odpalam to slychać mnie chyba w odleglości paru kilometrów ;)
Dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez mazik87 » 2 maja 2012, 20:53

Wyciagnalem stara swiece wlozylem nowa i dalej silnik jak zmula tak zmula, chodzi nierowno, turbina swiszczy ale rura (intercoler?) po dodaniu gazu nie pecznieje.. ;/
Juz mam dosc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez widmo82 » 7 cze 2012, 11:40

Witam. Czy te błedy to można odczytać wyłącznie w sytuacji jeśli świeci się żółty CHECK? Czy zanim sie zasyfi EGR to mozna to gdzies zczytac przy diagnostyce? Moze jakis wykres, pomiar czegos? Rozumie że jak falują delikatnie obroty na luzie to właśnie zasyfiony EGR się przypomina? Czy jest możliwość że przy takich objawach nie wywala CHECKa?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 7 cze 2012, 13:43

Komputer ma tam jakiś próg tolerancji, sam check pojawia się dopiero po kilkukrotnym zanotowaniu błędu, do tego czasu błąd jest zapisany jako "oczekujący". Co do monitorowania parametrów, to jest mały problemem, bo pomimo wielu prób nie udało mi się dobić się do danych z EGR'a przez zwykłego elma327 :/
Co do falowania obrotów, to wiele rzeczy może takie coś powodować, z EGRem włącznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323