Mazda 3 szarpanie i spadek mocy

Postprzez 911mc » 12 wrz 2011, 20:43

Sorka że podpinam się tak pod czyiś temat ale zerknijcie na błędy które mi wyskoczyły: Obrazek
Tak jak mówiłem szarpanie też występuje no i gaśnie... :|
Wtryski były regenerowane 2 miesiące temu. Przed regeneracją było podobnie.
Co o tym sądzicie ?
Ostatnio edytowano 12 wrz 2011, 22:40 przez 911mc, łącznie edytowano 1 raz
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez akostarek » 12 wrz 2011, 22:14

chyba coś szwankuje w układzie wysokiego ciśnienia...
3 błędy mają w możliwych przyczynach walnięty czujnik (ew regulator) wysokiego ciśnienia paliwa, może warto zacząć od tego (chyba najtańsze :P), sprawdzić jak wyglądają styki i zobaczyć jakie wartości daje podczas jazdy przez OBD2.

więcej info o błędach itd znajdziesz tu viewtopic.php?f=114&t=123942
Ostatnio edytowano 13 wrz 2011, 13:19 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 13 wrz 2011, 13:17

Witam,
co do błędu P138B to też go mam cały czas po wykasowaniu kilku wcześniejszych,
problem dotyczy świec żarówych, coś z przekaźnikiem albo samą świecą ( zwarcie itp. )
u mnie szarpanie po czyszczeniu egr i przepływki tylko na zimnym silniku występuje
i czy może być to spowodowane uszkodzonymi / zwartymi świecami?
przypomne iż po przejechaniu max 1km problem znika i silnik chodzi normalnie i nie szarpie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez 911mc » 13 wrz 2011, 21:19

U mnie było tak że miała czkawkę dopóki nie dało się jej w ośke :P i później już ustawało ...
A powracając do mojego tematu to sprawdzałem dzisiaj ciśnienie na biegu jałowym. Najniższe jakie odnotowałem to 268 bar , czyli wydaje się w porządku. Mam nadzieję że nawalił ten zawór wysokiego ciśnienia bym wymienił i było by z głowy...
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez maciejka » 14 wrz 2011, 10:09

ja jeżdżę do mechanika na 1000-lecia za Maniakiem i tam mi to zdiagnozowano
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 15:49
Posty: 16
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 1.6 TDI BK Hatchback Top Sport – 2004

Postprzez 911mc » 16 wrz 2011, 06:59

Wyczyściłem przepływkę i EGR Minimalna różnica jest jeśli chodzi o szarpanie ale mimo to gaśnie...
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez quantin » 23 wrz 2011, 16:37

Witam,
Jakiś czas temu opisywałem swój problem z Mazda 3 109KM, szarpanie przy jeździe, bez jakieś zasady, najczęściej podczas przyspieszania ale nie zawsze. Wygląda to tak jak by nagle nacisnąć na hamulec. Mechanik zdiagnozował mi kiedyś wodę w baku, okazało się jednak że to nie to ... po 3 tyg. problem powrócił (przez ten czas ANI RAZU się nie zdarzyło nic podobnego), wczoraj oprócz tego co wyżej zapalił mi się check engine i kontrolka poślizu, silnik jak by zgasł, nie reagował na nic po za hamowaniem. Sytuacja trwała z 5-6s po czym załączył się od nowa, check engine zgasł ale poślizg został. Dzisiaj pojechałem z tym problemem na komputer, wyskoczyły poniższe błędy:

– 1180 Fuel Delivery System – low
– P138B Glow plug control module system voltage
– P0335 User CPS circuit fault
– P1000 On-board diagnostic system readiness test not comlete (pewnie nie ważne)

Mechanik nie wiedział jednak co z tym zrobić (zasugerował pompę wysokiego ciśnienia lub/i zawór SCV) i odesłał mnie poniekąd do ASO, wstępnie (z braku laku) umówiłem się na środę. Chciałbym jednak wiedzieć czy u kogoś coś takiego już kiedyś miało miejsce i ew. czy i jak sobie z tym poradził. Z góry dziękuję za odpowiedź/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez maciek2703 » 23 wrz 2011, 21:04

a po czym poznać, że wtryski siadają ? i gdzie je regenerujecie w Białym ?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 22:01
Posty: 20
Auto: Mazda 6 diezel 136 KM 2003 r.

Postprzez mazik87 » 28 wrz 2011, 11:20

witam ponownie
w końcu udało mi się pozbyć szarpania w samochodzie :)
winowajcą były 3 spalone świece ( z 4 o.O )
i po pierwszej jeździe na zimnym silniku ( z rana ) w końcu normalna jazda! :)
dodam iż u mnie wcześniej też występowało szarpanie na rozgrzanym,
czyściłem egr, przepływke, filtr paliwa wymieniony, powietrza, olej...
teraz przy wymianie rozrządu mechanik wymienił świece i wszo gra, no nie licząc faktu że jedna z czterech się urwała :/
no ale chyba na trzech można jeździć normalnie, tak :)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez akostarek » 28 wrz 2011, 11:46

na 3 powinno palić nawet przy sporych mrozach, na pewno nie jest to dobra sytuacja, bo jeden cylinder ma gorsze warunki, może być trochę nierówno itd... poszukaj, ostatnio pojawiają się zakłady, które robią urwane świece bez ściągania głowicy.
edit: 601 297 127, Sadowa 29, Jaworzno – kwestia tylko czy będzie miał odpowiednie narzędzia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 28 wrz 2011, 15:14

OK, dzięki za odpowiedź, na wstęp 400zł za wyciągniecie tego żarnika..
dziś poszło 1200zł z rozrządem więc narazie sobie chyba daruje..
czy jest możliwość że końcówka żarnika sama "wystrzeli" pod wpływem ciśnienia?
mechanik kazał narazie czekać i jak wystrzeli to się zgłosić.. ;/
a jak nie utnie jakąś świece i zakręci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez 911mc » 28 wrz 2011, 20:16

To ja już nie wiem co u mnie jest nie tak... :D Jak szarpał tak szarpie przy dynamicznym przyspieszaniu, a co najgorsze to gaśnie jak się depnie ... ostatnio śmieję się z tego bo szkoda mi nerwów :D
Egr wyczyszczony (możliwe że muszę wymienić na nowy)
Przepływomierz przeczyszczony.
Wtryski zregenerowane wszystkie cztery.
Jutro jestem umówiony do mechanika <czarodziej> na zdiagnozowanie tych usterek . Oby się udało... :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez quantin » 28 wrz 2011, 22:26

U mnie dzisiaj zdiagnozowali w ASO czujnik walu rozrzadu czy cos takiego, podobno na 99,9% to jest wlasnie to. Znajomy jednak mial to samo w peugeocie i jemu pomogl znowy czujnik SCV czy cos takiego przy pompie wysokiego cisnienia tak wiec ... moze byc wszystko :–(((
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez akostarek » 28 wrz 2011, 22:38

quantin napisał(a):U mnie dzisiaj zdiagnozowali w ASO czujnik walu rozrzadu czy cos takiego, podobno na 99,9% to jest wlasnie to. Znajomy jednak mial to samo w peugeocie i jemu pomogl znowy czujnik SCV czy cos takiego przy pompie wysokiego cisnienia tak wiec ... moze byc wszystko :–(((


szwankujący czujnik powinien dać błąd P0340

911mc napisał(a):Jutro jestem umówiony do mechanika <czarodziej> na zdiagnozowanie tych usterek . Oby się udało... :)

ciekawe co wyjdzie, ja dalej obstawiam czujnik ciśnienia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cbr » 28 wrz 2011, 23:16

A do kogo jedziesz Michał? Do Bartka czy do Wieśka? Ja dziś swój odebrałem przed pracą, jutro jeszcze na chwile zajechać muszę i zlokalizować ten wyciek, a później dochodzenie dlaczego muli czasem.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez 911mc » 29 wrz 2011, 20:56

Powiem tak : Maździunia zaiwania jak szalona! :)
Tak jest przyczyną był zawór wysokiego ciśnienia. Wyjęliśmy go i został przeczyszczony sprężarką.
Także wiadomo co było przyczyną szarpania i gaśnięcia wozu.
A nawet gdyby powtórzyły się te objawy to wiadomo że zaworek może być do wymiany :]
Teraz gdy daję do dechy na jedyneczce to zrywa przyczepność aż miło <faja>


cbrPL napisał(a):A do kogo jedziesz Michał? Do Bartka czy do Wieśka? Ja dziś swój odebrałem przed pracą, jutro jeszcze na chwile zajechać muszę i zlokalizować ten wyciek, a później dochodzenie dlaczego muli czasem.

Do Bartka :) <--- To jest mózg Polecam .
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez akostarek » 29 wrz 2011, 21:06

czyli ten zawór przy pompie? Bo chyba jest jeszcze na listwie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez 911mc » 29 wrz 2011, 22:49

Zawór jest na pompie. Na listwie common rail jest czujnik który wysyła info do kompa a z kompa do ZAWORU :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez cbr » 29 wrz 2011, 23:10

No to ciesze się, że chociaż jeden problem z głowy <oczko> Pokażesz mi jakoś gdzie się on znajduje :P
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez 911mc » 30 wrz 2011, 00:05

ok :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323