Mazda 3 1.6 diesel 2005r -falowanie obrotów,szarpanie silnikiem
Czy jak występują problemy to silnik chodzi głośniej? Mocniej klekocze itp.? Próbowałeś zatankować na innej stacji? Ja miałem takie akcje, że silnik nie trzymał wolnych obrotów, głośniej chodził, ale nie kopcił, nie pokazywał błędów, przyspieszał normalnie, chyba że silnik był obciążony (wentylator, klima, ogrzewanie szyby) to wtedy trochę nim szarpało na niskich obrotach (albo jak np. w korku wbiłem 1 bieg i tak się kulałem powoli to można było zęby kręgi wybić) – pomogło kilka tankowań na innej stacji (w tym wypadku Lotos – paliwo Dynamic), jak do tej pory problem nie powrócił (odpukać). Na początku trochę się stresowałem bo dwóch magików (mechaników) od razu wskazywało, że wtryski do wymiany, ale MazVagTech doradził zmianę stacji i pomogło (choć naprawdę nie chciałem wierzyć, że to może być związane z paliwem – tankowałem tylko i wyłącznie na Shellu – w dodatku jednej stacji, sprawdzonej przeze mnie w ciągu kilku lat).
Witam sam borykam się z podobnym problemem w M3 ,na luzie gaśnie potrafi zgasnąć podczas jazdy.Ale to nie ,że zawsze .....kiedy chce ,jednak pierwszy raz Mazda zgasła rano jakieś trzy tygodnie temu i było w niej... mniej niż pół zbiornika paliwa ,a tankowałem tylko na Neste.W pracy podpowiedzieli mi żeby znienić stacje ...ok zmieniłem, po tym feralnym dniu zatankowałem na Shellu V-power prawie cały bak.I odrazu różnica w jeździe samochód nie dosyć,że miał moc i to było czuć pod nogą i na dodatek nie gasł.A zatankowałem 6.02.Ale żeby być pewnym kupiłem świeży filtr paliwa w ASO Mazdy na ul.Wielickiej choć w grudniu 2010 w tym ,że ASO był kompleksowy przegląd z wymianą filtrów i oleju także i diagnostyki komputera.Filtr wymieniliśmy w środę (16.02) zalewając go ON ale bez odpowietrzania układu paliwowego (ja nie wiem jak to zrobić choć powiedziano mi ,że taki silnik sam się odpowietrza) i jazda na nowym filtrze.Miło było tylko jeden dzień kiedy Mazda śmigała w czwartek rano przyjechałem do pracy ,kolega przed południem przyjechał z kompem aby odczytać błędy był jeden .....niskie ciśnienie w pompie paliwa.... i skasował błąd.Ten sam dzień godzina 15 podjeżdżam do skrzyżowania czyli tylko 200m od pracy silnik dusi i ...zgasł.Po kilku próbach udało sie uruchomić silnik samochód odstawiłem do pracy .I w zbiorniku jest dobrze poniżej połowy zbiornika.Taka moja przypadłość
Pozdrawiam
- Od: 23 lip 2010, 08:48
- Posty: 13
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK14 1,6 PSA 2006
hej.
nie mam czasu się zagłebić w temat.
Nie wiem czy w diesel to występuje
czujnik zlokalizowany w okolicy rozrządu, wejdź pod auto, od przodu na dole na bloku silnika, na śrubce ok 8. na 2ch 3ch przewodach, wkręcony w silnik, jak jest wykręcaj i wyczyść go.
Jest magnetyczny oprócz swojego zadania ściąga wszelkie opiłki metalu z silnika, jak go masz to prawie jestem pewien że jest zasyfiony, ale czy go masz.... nie wiem czy jest w diesel
nie mam czasu się zagłebić w temat.
Nie wiem czy w diesel to występuje
czujnik zlokalizowany w okolicy rozrządu, wejdź pod auto, od przodu na dole na bloku silnika, na śrubce ok 8. na 2ch 3ch przewodach, wkręcony w silnik, jak jest wykręcaj i wyczyść go.
Jest magnetyczny oprócz swojego zadania ściąga wszelkie opiłki metalu z silnika, jak go masz to prawie jestem pewien że jest zasyfiony, ale czy go masz.... nie wiem czy jest w diesel
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Coś mi się zdaje, że ostatnio kilku użytkowników na forum ma podobne objawy choroby swoich autek. Odświeżam temat, może ktoś dopisze swoje rozwiązania problemu duszenia auta i kołysania obrotami przy próbie płynnej jazdy?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam podpinam się do tematu mam ten sam problem, auto na zimnym silniku zaraz po odpaleniu kopci i się dławi puszczając przy tym "bąki"
dodatkowa jak jadę na drugim biegu to często przyspieszając od 1000 – 1200 obrotów dusi się i puszcza chmurę dymu za sobą

- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Te bąki są czarne, czy jasne ?
Co z Twoim FAP-em ? Wycięty ?
A jak z mocą ? Nie jest zamulony ? U mnie zeszłej zimy turbinka się zawiesiła i objawami było kopcenie po odpaleniu i spadek mocy.
Kilkukrotne przegonienie auta na wyższych obrotach 3-4k pomogło.
Co z Twoim FAP-em ? Wycięty ?
A jak z mocą ? Nie jest zamulony ? U mnie zeszłej zimy turbinka się zawiesiła i objawami było kopcenie po odpaleniu i spadek mocy.
Kilkukrotne przegonienie auta na wyższych obrotach 3-4k pomogło.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Witam wszystkich jestem posiadaczem mazdy 3 1.6 2005r od tygodnia mam problem ze swoim samochodem:
1. Objawy:
– po odpaleniu obroty silnika skaczą w zakresie od 500 do 600(może 600 do 700, nie jest to skok ciągiem, raczej wygląda to tak 5s jest ok, 2s skaczą i tak cały czas, czasami dłużej skaczą i może zgasnąć), czuć jak silnik się krztusi, szarpie, potrafi nawet zgasnąć po minucie, samochód potrafi też zgasnąć gdzieś na światłach ale to rzadkość
– podczas jazdy jest podobny problem, czuć jak samochód szarpie w niektórych momentach nie ważne na jakim biegu(na 1,2,3 jest to najbardziej odczuwalne) uczucie jest takie jakby nie otrzymywał paliwa przez chwilę, a potem je momentalnie dostawał(szarpanie), najbardziej odczuwalne jest szarpanie przy popuszczaniu, puszczani gazu
silnik czy podczas jazdy czy postoju, pracuje głośniej, jak się na niego popatrzy strasznie się krztusi, przez to się rzuca, klekocze
P.S. samochód nie gaśnie podczas jazdy.
Byłem u mechanika na początku wyskoczył błąd czujnika położenia wału -został on skasowany , ale niestety usterka nadal jest . Proszę o jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam
1. Objawy:
– po odpaleniu obroty silnika skaczą w zakresie od 500 do 600(może 600 do 700, nie jest to skok ciągiem, raczej wygląda to tak 5s jest ok, 2s skaczą i tak cały czas, czasami dłużej skaczą i może zgasnąć), czuć jak silnik się krztusi, szarpie, potrafi nawet zgasnąć po minucie, samochód potrafi też zgasnąć gdzieś na światłach ale to rzadkość
– podczas jazdy jest podobny problem, czuć jak samochód szarpie w niektórych momentach nie ważne na jakim biegu(na 1,2,3 jest to najbardziej odczuwalne) uczucie jest takie jakby nie otrzymywał paliwa przez chwilę, a potem je momentalnie dostawał(szarpanie), najbardziej odczuwalne jest szarpanie przy popuszczaniu, puszczani gazu
silnik czy podczas jazdy czy postoju, pracuje głośniej, jak się na niego popatrzy strasznie się krztusi, przez to się rzuca, klekocze
P.S. samochód nie gaśnie podczas jazdy.
Byłem u mechanika na początku wyskoczył błąd czujnika położenia wału -został on skasowany , ale niestety usterka nadal jest . Proszę o jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam
- Od: 7 wrz 2009, 12:42
- Posty: 9
- Skąd: Okuniew
- Auto: Mazda 3 (BK14)-1.6DI Turbo
Witaj jeżeli po podłączeni kompa i odczytaniu błędów nic nie wskazuje, sprawdził bym pod kontem mechanicznym czyli wężyki podciśnieniowe przepustnice wyczyścić i kolektor ssący Uszczelka.Ale dziwię się że pod kompem nic nie wyszło oscyloskop sie kłania tyle mojego
Witam u mnie dalej problem odebrałem auto od mechanika, zregenerowany jeden wtrysk lał z góry i dołu pozostałem sprawdzone na maszynie sa w pełni sprawne, wymieniona świeca żarowa jedna padnięta były i objawy dalej takie same autko na biegu jałowym się dusi i kopci na biało wygląda to podobnie jak podczas wypalania filtra, dodatkowo w zaworze egr było pełno sadzy z opiłkami metalu, nie wiem czy turbo może mieć coś z tym wspólnego ale puszcza mi olej i przy Ic jest lekki jego wyciek??
Dopisano 27 paź 2014, 17:36:
po podłączeniu do kompa jedynym błędem było zbyt małe ciśnienie w układzie turbo, dokładnie nie pamiętam
Dopisano 27 paź 2014, 17:36:
po podłączeniu do kompa jedynym błędem było zbyt małe ciśnienie w układzie turbo, dokładnie nie pamiętam
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Falowanie to raczej inny powód ale warto pozbyć się nieszczelności przy IC
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość