Zwiększone zużycie ON
sprawdzałeś jakie spalanie pokazuje Ci komputer przy hamowaniu silnikiem ?
cbr napisał(a):To nieźle jeździłeś poprzednią zimą...
Tak bylo a teraz sam sie dziwie jak to mozliwe.
akostarek napisał(a):sprawdzałeś jakie spalanie pokazuje Ci komputer przy hamowaniu silnikiem ?
Jest tak jak byc powinno czyli brak poboru paliwa. Akurat u mnie zdarzaja sie gorki wiec to kontroluje. Tak jak juz pisalem przy dodawaniu gazu w zakresie 2,5 – 3,5 rpm to srednie pokazuje okolice 15 l ale tez i wiecej.
jeśli nie zmienił się Twój styl jazdy to coś może być nie tak, jeśli samochód jeździ jak należy to może dłużej się nagrzewa ? może padło podgrzewanie PTC ? Co do spalania to sprawdzę jutro, ale but na 5 biegu dawał jakies 20l/100km
Ciezko mi sie odniesc do ogrzewania bo nie zwrocilem uwagi czy trwa to teraz dluzej. Musze dopiero skontrolowac bo nie chce pisac zeby nie wprowadzic w blad. U mnie najczesciej w uzyciu jest III bieg i wlasnie na nim zauwazylem wysokie spalanie. Na II z reszta tez powyzej 2,5 rpm. Jak nie zapomnisz sprawdz jaki jest chwilowy wynik przy dodawaniu gazu nawet takim lekkim.
Nagrzewanie:
temperatura na zewnątrz 1 stopień, nadmuch na środek(1 prędkość), max temp. Nie chcę przekoloryzować i są to odczucia subiektywne, ale po wyjechaniu z osiedlowej drogi (jakieś 700 metrów, około 1,5 minuty włączony silnik) z nawiewu zaczęło wydobywać się powietrze wyraźnie cieplejsze niż otoczenie. Wyłączyłem nawiew. Wskazówka temp cieczy chłodzącej stanęła po przejechaniu 4 km (7 minut).
Spalanie:
silnik zagrzany, 2 osoby, niestety droga lekko pod górkę, 3 bieg:
2,5 tyś – delikatne przyspieszanie (~7s) – spalanie chwilowe 8,5
od ~2800 – przyspieszanie nieco intensywniejsze (4s) – spalanie 10,1
potem już wcisnąłem do oporu, od obrotów około 3200, wskazania chwilowego spalania: 20,8 27,8
także 15l przy delikatnym przyspieszaniu to raczej za dużo, ale trudno o porównywalne warunki
Może padł jakiś mało istotny czujnik, który nie wywala MIL, a ECU przyjmuje stałą wartość zastępczą jak np czujnik temp paliwa ? Jak samochód Ci się wolniej nagrzewa sprawdź bezpiecznik od PTC (instrukcja).
temperatura na zewnątrz 1 stopień, nadmuch na środek(1 prędkość), max temp. Nie chcę przekoloryzować i są to odczucia subiektywne, ale po wyjechaniu z osiedlowej drogi (jakieś 700 metrów, około 1,5 minuty włączony silnik) z nawiewu zaczęło wydobywać się powietrze wyraźnie cieplejsze niż otoczenie. Wyłączyłem nawiew. Wskazówka temp cieczy chłodzącej stanęła po przejechaniu 4 km (7 minut).
Spalanie:
silnik zagrzany, 2 osoby, niestety droga lekko pod górkę, 3 bieg:
2,5 tyś – delikatne przyspieszanie (~7s) – spalanie chwilowe 8,5
od ~2800 – przyspieszanie nieco intensywniejsze (4s) – spalanie 10,1
potem już wcisnąłem do oporu, od obrotów około 3200, wskazania chwilowego spalania: 20,8 27,8
także 15l przy delikatnym przyspieszaniu to raczej za dużo, ale trudno o porównywalne warunki
Może padł jakiś mało istotny czujnik, który nie wywala MIL, a ECU przyjmuje stałą wartość zastępczą jak np czujnik temp paliwa ? Jak samochód Ci się wolniej nagrzewa sprawdź bezpiecznik od PTC (instrukcja).
Dzieki akostarek za tak dokladne dane! Bede jeszcze porownywal z tym co napisales ale wiadomo ze o identyczne warunki jazdy to trudno
.
Dzisiaj zwrocilem uwage jak sie sprawa ma z nagrzewaniem ale tutaj wszystko jest OK a przynajmniej tak jak bylo wiec to nie to. Odpalilem samochod i zostawilem wlaczony silnik na okolo 5 do 10 minut i gdy wsiadlem ponownie to z kratek nawiewu bylo czuc juz cieplejsze powietrze. Po przejechaniu okolo 4 kilometrow wskazowka od cieczy chlodzacej byla w okolicy srodka skali. Mysle wiec ze wszystko w jak najlepszym porzadku.
Nie wlaczylem na wyswietlaczu chwilowego spalania dlatego nie napisze jakie wskazania byly dzisiaj. Bede to obserwowal bo strasznie mnie ciekawi ta sytuacja. Mozliwe ze padl jakis czujnik tego wykluczyc nie moge.
Dzisiaj zwrocilem uwage jak sie sprawa ma z nagrzewaniem ale tutaj wszystko jest OK a przynajmniej tak jak bylo wiec to nie to. Odpalilem samochod i zostawilem wlaczony silnik na okolo 5 do 10 minut i gdy wsiadlem ponownie to z kratek nawiewu bylo czuc juz cieplejsze powietrze. Po przejechaniu okolo 4 kilometrow wskazowka od cieczy chlodzacej byla w okolicy srodka skali. Mysle wiec ze wszystko w jak najlepszym porzadku.
Nie wlaczylem na wyswietlaczu chwilowego spalania dlatego nie napisze jakie wskazania byly dzisiaj. Bede to obserwowal bo strasznie mnie ciekawi ta sytuacja. Mozliwe ze padl jakis czujnik tego wykluczyc nie moge.
no nie ...
ja mam wersję 90KM bez komputera, ale z wyliczeń wychodzi mi zużycie na poziomie 5,2-5,4 l/100km
i nie widzę wpływu zimy na wielkość zużycia paliwa. Fakt – większość przebiegu to dojazdy do pracy ok. 35km.
ale praktycznie codziennie 10-15 min autko "grzeje" się pod domem (wiem, że nie wolno)
ja mam wersję 90KM bez komputera, ale z wyliczeń wychodzi mi zużycie na poziomie 5,2-5,4 l/100km
i nie widzę wpływu zimy na wielkość zużycia paliwa. Fakt – większość przebiegu to dojazdy do pracy ok. 35km.
ale praktycznie codziennie 10-15 min autko "grzeje" się pod domem (wiem, że nie wolno)
...im ktoś jest bardziej trzeźwy
tym trudniej jest na schodach...
tym trudniej jest na schodach...
- Od: 10 cze 2011, 21:22
- Posty: 7
- Skąd: okolice Sanoka
- Auto: Mazda 3 1,6 CD 90KM '2006
Musze zapytac dlaczego nie wolno "grzac" diesla zostawiajac uruchomiony silnik na kilkanascie minut?
bo pozostawienie samochodu z włączonym silnikiem na postoju na czas dłuższy niż 60sek może zostać ukarane mandatem
...im ktoś jest bardziej trzeźwy
tym trudniej jest na schodach...
tym trudniej jest na schodach...
- Od: 10 cze 2011, 21:22
- Posty: 7
- Skąd: okolice Sanoka
- Auto: Mazda 3 1,6 CD 90KM '2006
grzeskowal napisał(a):bo pozostawienie samochodu z włączonym silnikiem na postoju na czas dłuższy niż 60sek może zostać ukarane mandatem
Już miałem to wyśmiać, a to faktycznie prawda
Art. 60 (Zakazy dla kierujących pojazdami)
2. Zabrania się kierującemu:
3) pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze.
Warunek jest tylko taki, ze silnik musi pracować powyżej jednej minuty. Problem jest tylko z ciężarówkami, które zaparkowane są na wyznaczonych parkingach i kwestia dotycząca układu hamulcowego.
W kwestii wysokiego spalania, udało się coś zdiagnozować? Mam ten sam problem, moja Madzia po mieście bez szaleństw, oraz z hamowaniem silnikiem spala w granicach 7,5l/100km. Przepływomierz wyczyszczony, filtr powietrza wymieniony. Grzeje się normalnie. Czy w silniku Y6 też występują problemy z wadliwymi podkładkami pod wtryski?
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Dominooo napisał(a):lga napisał(a): Czy w silniku Y6 też występują problemy z wadliwymi podkładkami pod wtryski?
Tak. Najczęściej objawia się to charakterystycznym dźwiękiem "syczenia" i często śmierdzi spalinami w kabinie.
Hmm, nie zauważyłem ani jednego, ani drugiego objawu u siebie.
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
wszystko zależy jakie trasy i jakie miasto. Jedni w mieście mają śr prędkość 30 km/h, inni stoją w korkach i mają 15... Jeśli dodatkowo robisz trasy poniżej 10 km to spalanie raczej w normie. BTW komputer może przekłamywać, poczytaj w wątku ile pali Twoja mazda o kalibracji.
akostarek napisał(a):wszystko zależy jakie trasy i jakie miasto. Jedni w mieście mają śr prędkość 30 km/h, inni stoją w korkach i mają 15... Jeśli dodatkowo robisz trasy poniżej 10 km to spalanie raczej w normie. BTW komputer może przekłamywać, poczytaj w wątku ile pali Twoja mazda o kalibracji.
Jeżdżę po Łodzi, co chwila światła, więc więcej się stoi niż jedzie, skalibrowałem komputer na razie na 0.
Po wskazówce paliwa widzę, że raczej spalanie z kompa jest realne lub zaniżone. W tej chwili na połowie baku zrobiłem 400km z lekkim okładem, z czego połowa to trasa, ale już widzę, że na drugiej połowie baku kolejnych 400km raczej nie zrobię. W trasie też nie szalałem, co więcej, mając na wyświetlaczu spalanie chwilowe starałem się jechać tak, żeby był jak najbardziej ekonomicznie.
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
W ten sposób nie można dokładnie oszacować spalania, z obserwacji forumowiczów wychodzi, że mazda ma coś w rodzaju podwójnej rezerwy. W momencie gdy świeci się rezerwa w baku jest jeszcze sporooo paliwa, bo ~12l by wychodziło, jeśli mazda ma bak o poj 55l jak podaje producent
Ale wolę tego w dieslu nie sprawdzać empirycznie
Wg tego co piszesz, wydaje mi się, że jest OK.
Od ostatniej rezerwy, kiedy komputer pokazywał mi jeszcze kilkanaście km zasięgu, na stacji, do pierwszego odbicia weszło mi 46l ON. No cóż, pojeżdżę jeszcze, wyjeżdżę parę baków i zobaczymy. Poprzednio miałem Forda Mondeo 2.0 TDCI 130KM, w którym spalanie wychodziło na podobnym poziomie, myślałem, że M3 będzie jednak oszczędniejsza 
- Od: 10 kwi 2012, 09:53
- Posty: 53
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 CD Aktiv Sport
Jeśli nie będzie oszczędniejsza to pewnie jest coś nie tak 

akostarek napisał(a):W ten sposób nie można dokładnie oszacować spalania, z obserwacji forumowiczów wychodzi, że mazda ma coś w rodzaju podwójnej rezerwy. W momencie gdy świeci się rezerwa w baku jest jeszcze sporooo paliwa, bo ~12l by wychodziło, jeśli mazda ma bak o poj 55l jak podaje producentAle wolę tego w dieslu nie sprawdzać empirycznie
Wg tego co piszesz, wydaje mi się, że jest OK.
Hm, jesli ma bak 55 litrowy, to poki maxymalna ilosc jaka udalo mi sie zatankowac to byly 43 litry. A zebrak sie juz palil i pokazywalo ok 40km jeszcze do przejechania. Inna sprawa jest taka, za komputer mi zaniza o ok 0,5 – 0,6 spalanie, wiec musze jeszcze skalibrowac komputer.
Ja jezdze po Poznaniu, ktory od paru miesiecy jest rozryty i mam spalanie miedzy 7,0 – 7,5 l / 100 km. Po miescie jezdzi sie strasznie, czesto sie wiecej stoi niz jezdzi. Poczekam na lepsze czasy i skontroluje spalanie.
Tak btw. czy ew. swiece zarowe (uwalone) moga w takich temperaturach jak teraz powodowac zwiekszone spalanie, czy raczej obecnie nie maja wiekszego wplywu na spalanie? (o ile w ogole maja...)
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
lga z Twojego rocznika wygląda, że masz jeszcze FAP-a więc to urządzenie również podnosi zużycie paliwa. Według tego co piszesz, trasy jakie pokonujesz głównie w mieście i krótkie odcinki to takie będzie zużycie. U mnie jest podobnie około 7 L w mieście, a w trasie różnie, około 5,3- 5,5 L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości