Cezasr jak oddasz to do oleju silnikowego to jesteś KOZAK
Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6
Nie DO oleju tylko przy okazji wymiany oleju
wiem przecież ze ADFC wlewa sie do zbiornika 
do silnika jest:
do silnika jest:
Preparat Forté Motor Flush jest złożoną mieszanką specjalnych rozpuszczalników, środków rozpraszających i czyszczących, który dodawany jest do starego oleju silnikowego przed wymianą oleju. Środek Forté Motor Flush stosowany zgodnie z zaleceniami zapewnia następujące korzyści:
– Usuwa biały i czarny osad olejowy oraz zgęstniały olej ze skrzyni korbowej silnika.
– Zapewnia oczyszczenie i przesmarowanie wnętrza silnika.
– Neutralizuje kwasowość pozostałego oleju silnikowego.
– Zapobiega zużywaniu pakietu dodatków w nowym oleju do neutralizowania pozostałości ze starego oleju.
– Oczyszcza rowki pierścieni tłokowych, dzięki czemu rowki pierścieni ponownie działają prawidłowo.
– Podwyższa kompresję i ciśnienie w cylindrach.
– Oczyszcza popychacze hydrauliczne i układy regulacji zmiennych faz rozrządu (fazatory).
Zmniejsza wewnętrzne zanieczyszczenie do którego dochodzi w wyniku działania układu EGR i odpowietrzania skrzyni korbowej i zmniejsza obciążenie sadzą filtrów cząsteczek stałych w silnikach wysokoprężnych.
Przywraca utraconą moc silnika i zmniejsza zużycie paliwa.
Preparat Forté Motor Flush został specjalnie opracowany w celu efektywnego oczyszczania silnika, przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności smarowania podczas procedury oczyszczania. Preparat Forté Motor Flush jest nieszkodliwy dla elementów silnika w tym również dla układu konwertora katalitycznego. Produkt ten nadaje się do stosowania ze wszystkimi rodzajami olejów silnikowych, których klasyfikacja i specyfikacje są zgodne z ACEA, API, ILSAC oraz wymaganiami poszczególnych producentów pojazdów.
Preparat Forté Motor Flush można bezpiecznie stosować w silnikach motorowerów ze sprzęgłami mokrymi, ponieważ produkt ten nie powoduje zmiany właściwości ciernych oleju silnikowego.
Sposób użycia podczas przeglądów:
Przy pierwszym kontakcie z preparatem lub podczas napraw dolać zawsze 2 x 400 ml Forté Motor Flush do 4 litrów starego oleju
Rozgrzać silnik do temperatury pracy i pozostawić 30-40 minut na wolnych obrotach.
Spuścić olej i sprawdzić czystość silnika.
Przy silnym zabrudzeniu przeczyścić zawory, wałek rozrządu, głowice, odpowietrzenie miski olejowej i ewentualnie sama miskę olejowa i ponownie dolać 2 x 400 ml Forté Motor Flush do 4 litrów oleju i raz jeszcze sprawdzić czystość silnika.
Zamontować nowy filtr oleju (obowiązkowo), następnie zalać silnik nowym olejem..
vqsoft napisał(a):opisz trochę proces czyszczenia jednostki napędowej ?
Cezar załączył już charakterystykę i sposób stosowania
no będzie trzeba napełnić układ olejowy
wiec odpinamy wtyczek od czujnika wałka rozrządu i krecimy rozrusznikiem 10 -15 sek
potem podpinamy i jedziemy
Brzmi skomplikowanie
Pompa olejowa to nie elektryczna pompka paliwa w silniku benzynowym. Czyli NIE, nie wystarczy !
Ale z drugiej strony zastanawiam się, czy na wolnych obrotach silnika turbina kręci się aż tak bardzo, aby nie wytrzymała te kilkanaście sekund bez świeżego oleju ?
Przecież jest jeszcze nasmarowana po ostatniej pracy.
Ale z drugiej strony zastanawiam się, czy na wolnych obrotach silnika turbina kręci się aż tak bardzo, aby nie wytrzymała te kilkanaście sekund bez świeżego oleju ?
Przecież jest jeszcze nasmarowana po ostatniej pracy.
Pozdrawiam
- Od: 15 lis 2008, 22:04
- Posty: 105
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
Panowie -tak zaleca SM nie ja to wymyśliłem
ale jest jedno pewne – olej jest na panewce – wiec pierwszy obrót jest zabezpieczony
wiec nie ma problemu. jeśli jednak zleci nam z przewodu to upłynie trochę czasu zanim on się napełni.
Przy rozruchy i załapaniu silnika turbo już ładnie się kręci – bo spaliny już idą.
ale jest jedno pewne – olej jest na panewce – wiec pierwszy obrót jest zabezpieczony
wiec nie ma problemu. jeśli jednak zleci nam z przewodu to upłynie trochę czasu zanim on się napełni.
Przy rozruchy i załapaniu silnika turbo już ładnie się kręci – bo spaliny już idą.
Czyli NIE, nie wystarczy !
Spokojnie, już zrozumiałem – tylko spokojnie pytałem
wiec odpinamy wtyczek od czujnika wałka rozrządu
A gdzie się takowy znajduje ? ;/ Co z błędami? Wywali MIL (?), trzeba kasować czy jak podepnę czujnik z powrotem to zgaśnie?
EDIT
Dotarłem tez na forum forda do posta o czyszczeniu smoka w 1,6 tdci, ale wyszło z tego jakieś nieporozumienie i teraz już sam nie wiem (na naszym forum tez był podobny temat, ale też wyszły jakieś niejasności) czy w tych silnikach jest smok w misce olejowej?
W poniedziałek miałem okazję mieć auto na kanale i szukałem tego przewodu z olejem i... nie znalazłem. Nie widziałem nigdzie czegoś wyglądającego jak to na obrazku (zresztą już niewidocznego:/) zamieszczonym przez vgsoft'a.
Ja pamiętam, że dawno temu tą śrubkę kupowałem nową razem z podkładkami miedzianymi w ASO forda, wszystko to groszowe sprawy. Od części w ASO Mazdy trzymac się z daleka.

Dolna śruba jest mniej więcej w linii prostej pomiędzy chłodniczką oleju (wkładasz w nią filtr oleju) a miejscem gdzie bagnet wchodzi w blok silnika.
Miacho napisał(a):W poniedziałek miałem okazję mieć auto na kanale i szukałem tego przewodu z olejem i... nie znalazłem. Nie widziałem nigdzie czegoś wyglądającego jak to na obrazku (zresztą już niewidocznego:/) zamieszczonym przez vgsoft'a.
Dolna śruba jest mniej więcej w linii prostej pomiędzy chłodniczką oleju (wkładasz w nią filtr oleju) a miejscem gdzie bagnet wchodzi w blok silnika.
- Od: 10 sie 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4
Jutro mam zamiar jeszcze raz obadać jak to wygląda. Jak będzie jakiś możliwy dostęp do tej śruby/sitka to postaram się ją/go wyciągnąć, chociaż ostatnio już tego szukałem i nie mogłem nigdzie znaleźć – może FAP zasłania tę śrubę?
Mam jeszcze pytanie, czy jak zejdzie olej z tego przewodu to rozumiem, że zejdzie tylko z przewodu a nie cały jaki jest w silniku??
Jestem świeżo po wymienia więc nie chciałbym wtopić 
Mam jeszcze pytanie, czy jak zejdzie olej z tego przewodu to rozumiem, że zejdzie tylko z przewodu a nie cały jaki jest w silniku??
Dzisiaj dopiero udało mi się uporać z problemem rozrusznika. Przy okazji szukałem owej śruby banjo... i nic nie znalazłem. Byłem też u znajomego mechanika, który zaglądnął pod maskę w poszukiwaniu tej śrubki i u mnie jej nie ma. Może coś przeoczyliśmy, może jest jakoś zabudowana – przewód z dołączonego wyżej obrazka po prostu wchodzi do bloku silnika i skręcony jest na coś na wzór cybanta i to wszystko.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości