Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6

Postprzez vqsoft » 14 gru 2010, 13:38

ale to jest o czyszczeniu układu zasilania paliwem. Czyli ma się to nijak do tematu i czyszczenia układu smarowania.
Cezasr jak oddasz to do oleju silnikowego to jesteś KOZAK ;))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez CezaR83 » 14 gru 2010, 13:44

Nie DO oleju tylko przy okazji wymiany oleju <faja> wiem przecież ze ADFC wlewa sie do zbiornika :P
do silnika jest:
Preparat Forté Motor Flush jest złożoną mieszanką specjalnych rozpuszczalników, środków rozpraszających i czyszczących, który dodawany jest do starego oleju silnikowego przed wymianą oleju. Środek Forté Motor Flush stosowany zgodnie z zaleceniami zapewnia następujące korzyści:

– Usuwa biały i czarny osad olejowy oraz zgęstniały olej ze skrzyni korbowej silnika.
– Zapewnia oczyszczenie i przesmarowanie wnętrza silnika.
– Neutralizuje kwasowość pozostałego oleju silnikowego.
– Zapobiega zużywaniu pakietu dodatków w nowym oleju do neutralizowania pozostałości ze starego oleju.
– Oczyszcza rowki pierścieni tłokowych, dzięki czemu rowki pierścieni ponownie działają prawidłowo.
– Podwyższa kompresję i ciśnienie w cylindrach.
– Oczyszcza popychacze hydrauliczne i układy regulacji zmiennych faz rozrządu (fazatory).

Zmniejsza wewnętrzne zanieczyszczenie do którego dochodzi w wyniku działania układu EGR i odpowietrzania skrzyni korbowej i zmniejsza obciążenie sadzą filtrów cząsteczek stałych w silnikach wysokoprężnych.

Przywraca utraconą moc silnika i zmniejsza zużycie paliwa.

Preparat Forté Motor Flush został specjalnie opracowany w celu efektywnego oczyszczania silnika, przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności smarowania podczas procedury oczyszczania. Preparat Forté Motor Flush jest nieszkodliwy dla elementów silnika w tym również dla układu konwertora katalitycznego. Produkt ten nadaje się do stosowania ze wszystkimi rodzajami olejów silnikowych, których klasyfikacja i specyfikacje są zgodne z ACEA, API, ILSAC oraz wymaganiami poszczególnych producentów pojazdów.

Preparat Forté Motor Flush można bezpiecznie stosować w silnikach motorowerów ze sprzęgłami mokrymi, ponieważ produkt ten nie powoduje zmiany właściwości ciernych oleju silnikowego.

Sposób użycia podczas przeglądów:
Przy pierwszym kontakcie z preparatem lub podczas napraw dolać zawsze 2 x 400 ml Forté Motor Flush do 4 litrów starego oleju
Rozgrzać silnik do temperatury pracy i pozostawić 30-40 minut na wolnych obrotach.
Spuścić olej i sprawdzić czystość silnika.
Przy silnym zabrudzeniu przeczyścić zawory, wałek rozrządu, głowice, odpowietrzenie miski olejowej i ewentualnie sama miskę olejowa i ponownie dolać 2 x 400 ml Forté Motor Flush do 4 litrów oleju i raz jeszcze sprawdzić czystość silnika.
Zamontować nowy filtr oleju (obowiązkowo), następnie zalać silnik nowym olejem..
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Riki » 15 gru 2010, 11:24

vqsoft napisał(a):opisz trochę proces czyszczenia jednostki napędowej ?


Cezar załączył już charakterystykę i sposób stosowania :) tam wszystko jest właściwie napisane. W przypadkach nietypowych/usterkach – nieco inaczej dobiera się produkty ale wtedy każde auto jest traktowanie indywidualnie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Miacho » 16 gru 2010, 10:53

no będzie trzeba napełnić układ olejowy
wiec odpinamy wtyczek od czujnika wałka rozrządu i krecimy rozrusznikiem 10 -15 sek
potem podpinamy i jedziemy

Brzmi skomplikowanie :) mam zamiar wymienić jutro olej i zastanawiam się czy nie wyciągnąć przy okazji tego sitka i zobaczyć w jakim jest stanie. Czy taka zabawa z wyciąganiem wtyczki itp jest konieczna? Nie mogę po prostu spuścić olej, wyciągnąć sitko, przeczyścić, założyć, nowy filtr + zalanie olejem i odpalić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 16 gru 2010, 11:18

no właśnie nie. bo olej spłynie z kanału zasilającego. Odpalając turbina od razu zaczyna prace – a oleju jeszcze nie ma ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 16 gru 2010, 13:14

Hmm, a jak przed odpaleniem kilka razy dam kluczyć w pozycje zapłon (tak żeby kontrolki się paliły, ale bez uruchomienia silnika jeszcze) to czy pompa nie poda oleju do przewodu i/lub turbiny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Fredo » 16 gru 2010, 13:37

Pompa olejowa to nie elektryczna pompka paliwa w silniku benzynowym. Czyli NIE, nie wystarczy !

Ale z drugiej strony zastanawiam się, czy na wolnych obrotach silnika turbina kręci się aż tak bardzo, aby nie wytrzymała te kilkanaście sekund bez świeżego oleju ?
Przecież jest jeszcze nasmarowana po ostatniej pracy.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez vqsoft » 16 gru 2010, 14:18

Panowie -tak zaleca SM nie ja to wymyśliłem
ale jest jedno pewne – olej jest na panewce – wiec pierwszy obrót jest zabezpieczony
wiec nie ma problemu. jeśli jednak zleci nam z przewodu to upłynie trochę czasu zanim on się napełni.

Przy rozruchy i załapaniu silnika turbo już ładnie się kręci – bo spaliny już idą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 16 gru 2010, 14:46

Czyli NIE, nie wystarczy !

Spokojnie, już zrozumiałem – tylko spokojnie pytałem :)

wiec odpinamy wtyczek od czujnika wałka rozrządu

A gdzie się takowy znajduje ? ;/ Co z błędami? Wywali MIL (?), trzeba kasować czy jak podepnę czujnik z powrotem to zgaśnie?

EDIT
Dotarłem tez na forum forda do posta o czyszczeniu smoka w 1,6 tdci, ale wyszło z tego jakieś nieporozumienie i teraz już sam nie wiem (na naszym forum tez był podobny temat, ale też wyszły jakieś niejasności) czy w tych silnikach jest smok w misce olejowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Miacho » 23 gru 2010, 15:44

W poniedziałek miałem okazję mieć auto na kanale i szukałem tego przewodu z olejem i... nie znalazłem. Nie widziałem nigdzie czegoś wyglądającego jak to na obrazku (zresztą już niewidocznego:/) zamieszczonym przez vgsoft'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 23 gru 2010, 18:38

nie widoczne bo serwer wyłączyłem :)
a znajdziesz to na przedniej ścianie silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Matekk » 25 gru 2010, 16:26

Ja pamiętam, że dawno temu tą śrubkę kupowałem nową razem z podkładkami miedzianymi w ASO forda, wszystko to groszowe sprawy. Od części w ASO Mazdy trzymac się z daleka.

Miacho napisał(a):W poniedziałek miałem okazję mieć auto na kanale i szukałem tego przewodu z olejem i... nie znalazłem. Nie widziałem nigdzie czegoś wyglądającego jak to na obrazku (zresztą już niewidocznego:/) zamieszczonym przez vgsoft'a.


Obrazek

Dolna śruba jest mniej więcej w linii prostej pomiędzy chłodniczką oleju (wkładasz w nią filtr oleju) a miejscem gdzie bagnet wchodzi w blok silnika.
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4

Postprzez myshouek » 26 gru 2010, 17:38

Ktoś już wyjął sitko z przewodu olejowego turbiny??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 26 gru 2010, 19:52

w święta po śniadaniu :) >?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 26 gru 2010, 21:31

Jutro mam zamiar jeszcze raz obadać jak to wygląda. Jak będzie jakiś możliwy dostęp do tej śruby/sitka to postaram się ją/go wyciągnąć, chociaż ostatnio już tego szukałem i nie mogłem nigdzie znaleźć – może FAP zasłania tę śrubę?
Mam jeszcze pytanie, czy jak zejdzie olej z tego przewodu to rozumiem, że zejdzie tylko z przewodu a nie cały jaki jest w silniku?? :) Jestem świeżo po wymienia więc nie chciałbym wtopić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 27 gru 2010, 11:52

tylko z przewodu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 30 gru 2010, 17:24

Dzisiaj dopiero udało mi się uporać z problemem rozrusznika. Przy okazji szukałem owej śruby banjo... i nic nie znalazłem. Byłem też u znajomego mechanika, który zaglądnął pod maskę w poszukiwaniu tej śrubki i u mnie jej nie ma. Może coś przeoczyliśmy, może jest jakoś zabudowana – przewód z dołączonego wyżej obrazka po prostu wchodzi do bloku silnika i skręcony jest na coś na wzór cybanta i to wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez vqsoft » 30 gru 2010, 18:09

NOO bo to jest powrót z turbiny

a masz szukać metalowego przewodu grubości 8 – 10 mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez myshouek » 10 sty 2011, 23:41

Widział już ktoś to sitko na żywo? Ktoś je wyciągnął z banjo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez vqsoft » 11 sty 2011, 09:01

20tego zobaczę
dam pełną fotorelacje.
z wymiany suszarki w y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323