Oczywiście. Miernik lakieru w gotowości, potrafię rozpoznać, czy z autem się coś działo. A jeśli chodzi o silnik i mechanikę, to wiadomo, że bez kompa jest ciężko. Jednak podstawowe rzeczy da się sprawdzić. Moje ostatnie wozidełko jest z Fr, przez prawie 2 lata nic w nim nie robiłem.myshouek napisał(a):PS – fixerq uważaj na auta z francji.
Virus, chip, czyli podnoszenie mocy M3 1,6 MZ-CD
Wiedziałem, że ktoś się powoła na dystanse, które pokonuję. To jest właściwie główny wykładnik. No dobra – robię jakieś 30 km dziennie:) Tak jak mówię – chcę się cieszyć jazdą, a nie patrzeć na dystanse, które pokonuję. Obecnie jeżdżę 1.9 tdi i bardzo mi się podoba elastyczność tego silnika. Ale chyba skłaniałbym się ku benzynce – trzeba coś zmienić od czasu do czasu:D
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
fixerq napisał(a):Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Pomagacie mi, za co jestem wdzięczny.
Wiadomo, że diesel, jak i benzyna mają swoje wady i zalety. Co będzie lepszym wyborem – 1.6 w klekocie, czy 2.0 benzynka. Co sami byście wybrali. Wiadomo, że jest wiele aspektów i przeznaczeń tych 2 silników, ale chciałbym wiedzieć, co byście wzięli, żeby czerpać radość z jazdy, tak po prostu.
Polecam Ci zdecydowanie 2,0 benzynke. Mam 3 z takim silniczkiem i jestem b.zadowolony....
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Jednym z moich pytań dotyczyło diesla i benzyny, dlatego cieszę się, że każdy dodaje coś od siebie.
Lubię zdrowy klekot diesla pod maską, jednak wybór – o ile trafię na madzię 3 – padł na 2-litrowy motor benzynowy. Wyjazd początkiem przyszłego tygodnia. Dam znać, co udało się zakupić.
PS. czy różnica w spalaniach pomiędzy 2.o a 2.3 jest duża?
Lubię zdrowy klekot diesla pod maską, jednak wybór – o ile trafię na madzię 3 – padł na 2-litrowy motor benzynowy. Wyjazd początkiem przyszłego tygodnia. Dam znać, co udało się zakupić.
PS. czy różnica w spalaniach pomiędzy 2.o a 2.3 jest duża?
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Różnica jest. 2.3 na trasie pali więcej o ok. 1,5 litra na 100km a w mieście o ok. 3 litry. Lepiej Wypada 2.3 Turbo ponieważ w mieście pali o 1 litr więcej a na trasie o ok. 1,5 litra niż 2.0.
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
Zdaję relację z wyprawy po autko. Odwiedziliśmy najpierw norymbergę, jednak ceny aut bardzo wysokie. Nastepny cel – saarlouis, konkretnie dillingen. Tam dokonaliśmy zakupu. Stałem się szczęśliwym posiadaczem czarnej Madzi 3 w wersji TOP SPORT 1.6 CD z marca 2005 roku. Wszystkie książki serwisowe z aso mazdy, nalatane 119k km (ostatni przegląd 2009r – 109kkm). Autko jak na topa przystało na full wypasie – xenonki, ledy, parktronik, itd. Nowe oponki pirelli. Prawy błotnik lekko wgnieciony i przejechana rysa na drzwi PP i TP – jednak to drobnostka. Cena jaką wynegocjowaliśmy to uwaga – 6800 euro! Autko mierzone czujnikiem lakieru, nigdzie nie było malowane. Dla mnie rewelacja, jak za taką kasę.
Zaprezentuję ją w odpowiednim dziale, jak ją ogarnę. A tutaj 1 fotka:

Zaprezentuję ją w odpowiednim dziale, jak ją ogarnę. A tutaj 1 fotka:

- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Jak zliczysz wszystko do kupy to wyjdzie Ci ponad 30 tysiecy + malowanie to nie wiem czy to dobra cena, myślę że cena raczej normalna nie ma szału
Ładnie się prezentuje, fajna opcja.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Malowanie mam za darmo, resztę również. W grę wchodzą tylko opłaty. Więc cena dobra, przynajmniej jak dla mnie. Oglądałem parę egzemplarzy i autka w takim specu, w bardzo dobrym stanie kosztowały nawet 35 tys. Poza tym nie jest wytłuczone jak to w PL bywa:) Dodatkowo ma nowe oponki Pirelli, a to koszt też niemały.
Biorąc pod uwagę koszt zakupu, który wyszedł około 26,5 tys,dla mnie szał jest:P
PS. co ile rozrząd trzeba wymieniać?
Biorąc pod uwagę koszt zakupu, który wyszedł około 26,5 tys,dla mnie szał jest:P
PS. co ile rozrząd trzeba wymieniać?
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
No jak Ci wyszło około 27 to jest dobra cena, jak ja policzyłem to co napisałeś to wychodzi ponad 30
Ale jak poniżej to ok. Rozrząd w zależności od zużycia ale około 150 tysiaków powinieneś już wymienić.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Dzięki. Gość mówił, że co 240 tys...Niby tak w książce piszeKuguar napisał(a):No jak Ci wyszło około 27 to jest dobra cena, jak ja policzyłem to co napisałeś to wychodzi ponad 30Ale jak poniżej to ok. Rozrząd w zależności od zużycia ale około 150 tysiaków powinieneś już wymienić.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Bardzo dziękuję!:) Wracając do tematu podnoszenia mocy... W przyszłości na pewno wybiorę się do zakładu na jakiś mały remap na 130konikow – juz dzwonilem, usługa kosztuje 1400 zl wraz z hamowaniami, itd. Ale chciałbym się dowiedzieć, czy istnieją jakieś inne, mechaniczne możliwości, ponieważ na to na razie nie będę miał funduszy. Zastanawiam się nad filtrem, np wkładką KN'a zamiast zwykłego filtra. W ogóle istnieją jakieś ciekawe wkładki do tego modelu i silnika? Są jakieś wyczuwalne róznice przy wkręcaniu na obroty? 
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Jak już masz wydawać 1400 na nową mape, to kup sobie większe wtryski i turbo, nie wiem czy intercooler wytrzyma chłopaki Ci powiedzą, jeśli nie zmień i wtedy możesz cisnać za tą same kase czyli 1400 do 180-190 kucy, to już ma większy sens, w zależności ile będziesz chciał bo od ciebie zależy czy 160 czy 180 ale masz możliwości, to co na teraz to odblokuj mu spaliny, wywal katalizator, nie wkładaj stożków do diesla nie ma sensu. Jak zbierzesz troche kasy możesz zrobić cały wydech od kolektora 2,5' cala da mu to lekki pomruk i lepsze parametry, diesle są bardzo podatne na dobry tuning i robi się to bezpiecznie z małym spalaniem.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Pomyślę nad tym, jak będzie kasa:D Ja chciałbym na początek tylko zastąpić zwykły filtr powietrza, jakąś wkładką simoty czy KN'a. Nie wiem jak to się ma do diesli, bo w benzynce jest wyczuwalne bardziej ochocze wkręcanie na obroty:) Co do odblokowywania spalin – chodzi o zaślepienie egr? Nie będzie wyskakiwało check engine?Kuguar napisał(a):Jak już masz wydawać 1400 na nową mape, to kup sobie większe wtryski i turbo, nie wiem czy intercooler wytrzyma chłopaki Ci powiedzą, jeśli nie zmień i wtedy możesz cisnać za tą same kase czyli 1400 do 180-190 kucy, to już ma większy sens, w zależności ile będziesz chciał bo od ciebie zależy czy 160 czy 180 ale masz możliwości, to co na teraz to odblokuj mu spaliny, wywal katalizator, nie wkładaj stożków do diesla nie ma sensu. Jak zbierzesz troche kasy możesz zrobić cały wydech od kolektora 2,5' cala da mu to lekki pomruk i lepsze parametry, diesle są bardzo podatne na dobry tuning i robi się to bezpiecznie z małym spalaniem.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Próbuj testuj
Ja ci podpowiedziałem co zrobić najlepiej, natomiast taki filtr powietrza ile Ci da bez innych przeróbek, 1,1KM ?
O odblokowanie spalin chodzi mi o usunięcie katalizatora tylko, diesel jest duszony z wszystkich stron, to nie benzynka 
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Dzięki, będą jak doprowadzę ją do zadowalającego mnie stanu:)myshouek napisał(a):Fixerq nieźle, brawoPS-chcemy zobaczyć fotki
Nie chodzi mi o przyrosty mocy, wiem doskonale, że sama wkładka nie sprawi, że będę miał 20 kucy więcej. Chcę tylko, aby autko lepiej wkręcało się na obroty.Kuguar napisał(a):Próbuj testujJa ci podpowiedziałem co zrobić najlepiej, natomiast taki filtr powietrza ile Ci da bez innych przeróbek, 1,1KM ?
O odblokowanie spalin chodzi mi o usunięcie katalizatora tylko, diesel jest duszony z wszystkich stron, to nie benzynka
Czym można zastąpić taki katalizator? W poprzedniej, ale benzynowej madzi, miałem strumienicę. Proszę o poradę:)Kuguar napisał(a):Próbuj testujJa ci podpowiedziałem co zrobić najlepiej, natomiast taki filtr powietrza ile Ci da bez innych przeróbek, 1,1KM ?
O odblokowanie spalin chodzi mi o usunięcie katalizatora tylko, diesel jest duszony z wszystkich stron, to nie benzynka
------
qwa! naucz sie Edytować posty! Nie piszemy jednego pod drugim, następnym razem kosz!
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Niczym, w dieslu cokolwiek stoi na przeszkodzie spaln to spadek mocy, najlepiej czysty przelot 2,5 cala wtedy jest najlepiej, wszystko co stoi na drodze katalizatory, strumienice, tłumiki to pogarsza parametry
Nie wstawiaj nic bo strumienica Ci pogorszy parametry w dieslu, jest odwrotnie jak w benzynie.
- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Ile taka przyjemność będzie mnie kosztować? Mówisz o usunięciu tylko katalizatora, czy też jakichś tłumików? Jakie fi ma seryjny przelot? Czy mógłbym na początek wywalić kat i wspawać tam jakąś rurkę, niekoniecznie 2,5? Nie chcę zmieniać całego wydechu.
Podobno kat umiejscowiony jest w okolicach głowicy i jest z tym dużo roboty... Czy to prawda?
Podobno kat umiejscowiony jest w okolicach głowicy i jest z tym dużo roboty... Czy to prawda?
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości