Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy
jakim paskiem tą spiąłem bo mi tez się połamało:)?
- Od: 22 cze 2011, 16:37
- Posty: 4
Witam !
Nie wiem, czy musisz wymieniać turbo czy nie, ale jeżeli spaliny nie mają niebieskiego zabarwienia to bym nie panikował. Gdyby jednak czekała Cię wymiana, to pewnie masz zamontowaną turbosprężarkę Garrett GT1544V o zmiennej geometrii (dane są na turbo na tabliczce znamionowej) Tych turbosprężarek się nie regeneruje.
Info ze strony producenta „Turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek. Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze „V” w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V”.
http://www.turbocatalog.pl/Extra/GarrettVNT.pdf
Jeżeli więc trafisz na zakład, który regeneruje takie turbo to raczej na chińskich zamiennikach, a w to bym nie wchodził. Koszt nowego turbo (przy zwrocie starego) to 2250 złotych.
http://motoarena.pl/index.php?go=o_nas
Pozdrawiam !
Nie wiem, czy musisz wymieniać turbo czy nie, ale jeżeli spaliny nie mają niebieskiego zabarwienia to bym nie panikował. Gdyby jednak czekała Cię wymiana, to pewnie masz zamontowaną turbosprężarkę Garrett GT1544V o zmiennej geometrii (dane są na turbo na tabliczce znamionowej) Tych turbosprężarek się nie regeneruje.
Info ze strony producenta „Turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek. Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze „V” w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V”.
http://www.turbocatalog.pl/Extra/GarrettVNT.pdf
Jeżeli więc trafisz na zakład, który regeneruje takie turbo to raczej na chińskich zamiennikach, a w to bym nie wchodził. Koszt nowego turbo (przy zwrocie starego) to 2250 złotych.
http://motoarena.pl/index.php?go=o_nas
Pozdrawiam !
o tym ze garret wstrzymal dostawe zestawow naprawczych slyszalem, ale to znaczy ze wczesniej byly one dostepne ! jednoczesnie jest jakas dobra firma w anglii ktora produkuje czesci zamienne do tych turbo. Nie ma sie co oszukiwac to jest jedynie czysta mechanika, kwestia odpowiednich czesci i prawidlowego zmontowania... w koncu daja 2 lata gwarancji wiec nie sadze zeby z chinskich czesci korzystali
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Z ciekawości podpytam tylko czy wymieniłeś swoje turbo na nowe czy jednak zdecydowałeś się na regenerację? Ja niebawem też pewnie będę wymieniał. Orientowałem się jak to wygląda cenowo:
– regeneracja (dostajesz inną sprężarkę, swoją oddajesz wzamian) – cena ok 1200 pln,
– nowa oryginalna – cena od 2300 pln
Różnia, jak każdy widzi jest. Bardzo dużo jest ofert na regenerację, więc to pewnie działa i ma sens.
Daj znać jak się zdecydujesz.
– regeneracja (dostajesz inną sprężarkę, swoją oddajesz wzamian) – cena ok 1200 pln,
– nowa oryginalna – cena od 2300 pln
Różnia, jak każdy widzi jest. Bardzo dużo jest ofert na regenerację, więc to pewnie działa i ma sens.
Daj znać jak się zdecydujesz.
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
dopiero w przyszlym tygodniu oddaje do znajomego magika ktory ma okreslic czy juz trzeba wymieniac czy nie... ale niestety slychac jakies tarcia wiec chyba trzeba bedzie. raczej sie sklaniam ku nowej turbinie, chce tym autem jeszcze dlugo jezdzic
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Witam kolegów.
Mam problem związany z turbo w Madzi z 2005 roku. Niestety, auta obecnie używam na dojazdy z pod miasta do pracy w centrum i nie oszukując się nie są to zawrotne prędkości
Wiem, że dla dieselka to niezbyt dobre warunki pracy, dlatego jak już wyjeżdżam to daję jej mocny wycisk.
Problem mam następujący, po kilkunastu minutach dość mocnej jazdy na trasie (160-180) w pewnym momencie wyłącza się zupełnie turbo. Madzia jedzie dalej siłą rozpędu i trzyma prędkosć ok 130, ale czuć wyraźnie, że brakuje jej mocy, no i nie przekracza 3000 obrotów. Po wyłączeniu i włączeniu silnika sytuacja wraca do normalności, ale jeżeli była to krótka przerwa (światła) problem za chwilkę znowu się pojawia. Dopiero po dłuższej kilkuminutowej przerwie sytuacja wraca do normalności i już nie przesadzając można jechać spokojnie dalej.
Moje pytanie jest takie czy po prostu za ostro ją katuję na tych trasach, czy może powinienem zbierać na nowe turbo?
Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Mam problem związany z turbo w Madzi z 2005 roku. Niestety, auta obecnie używam na dojazdy z pod miasta do pracy w centrum i nie oszukując się nie są to zawrotne prędkości
Wiem, że dla dieselka to niezbyt dobre warunki pracy, dlatego jak już wyjeżdżam to daję jej mocny wycisk.
Problem mam następujący, po kilkunastu minutach dość mocnej jazdy na trasie (160-180) w pewnym momencie wyłącza się zupełnie turbo. Madzia jedzie dalej siłą rozpędu i trzyma prędkosć ok 130, ale czuć wyraźnie, że brakuje jej mocy, no i nie przekracza 3000 obrotów. Po wyłączeniu i włączeniu silnika sytuacja wraca do normalności, ale jeżeli była to krótka przerwa (światła) problem za chwilkę znowu się pojawia. Dopiero po dłuższej kilkuminutowej przerwie sytuacja wraca do normalności i już nie przesadzając można jechać spokojnie dalej.
Moje pytanie jest takie czy po prostu za ostro ją katuję na tych trasach, czy może powinienem zbierać na nowe turbo?
Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
- Od: 29 lip 2010, 16:44
- Posty: 6
atapi napisał(a): Madzia jedzie dalej siłą rozpędu i trzyma prędkosć ok 130, ale czuć wyraźnie, że brakuje jej mocy, no i nie przekracza 3000 obrotów.
wygląda to jakby samochód wchodził w tryb serwisowy, odczytanie błędów z komputera to pierwsze, co powinieneś zrobić.
Nie mogę Ci powiedzieć, że to na 100%. To są tylko przypuszczenia. Trzeba pojechać i odczytać błędy. Ten zawór się wymienia.
Wygląda tak:
http://allegro.pl/c-max-05r-1-6tdci-109 ... 01922.html
I bardzo często w tym motorze pada.
Wygląda tak:

I bardzo często w tym motorze pada.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
lepiej się tym zajmij, jeśli to będzie ten zawór szwankował to turbo może Ci przeładowywać, wywalać błąd i może wchodzić w tryb serwisowy. Tu masz opisane jak samodzielnie sprawdzić sterowanie zmienną geometrią turbiny: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100592 forum forda, ale praktycznie to ten sam silnik, zresztą vqsoft ma mazdę 
Jeśli to tryb serwisowy, to mogą go powodować różne usterki, napisz skąd jesteś to może w okolicy znajdziesz kogoś zdolnego odczytać błędy za piwo...
Jeśli to tryb serwisowy, to mogą go powodować różne usterki, napisz skąd jesteś to może w okolicy znajdziesz kogoś zdolnego odczytać błędy za piwo...
Witam, odkopie troszeczke temat.
Niestety musze zregenerowac badz wymienic na niwa moja turbinke
Koledzy pisali że ceny nowej to około 2150zł
Gdzie dokładnie była zamawiana turbina?
Bo pisałem do jednej z firm specjalicujacej sie w turbo garrett i zawolali ponad 2700zł ;/
Ewentualnie gdzie można skutecznie i nie drogo zregenerowac turbine na śląsku?
( wiem wiem ze niby z garrettem ciezko bo czesci itp. Ale jednak szkoda mi dodatkowo ponad tysiaka za nowa )
Pozdrawiam
Niestety musze zregenerowac badz wymienic na niwa moja turbinke
Koledzy pisali że ceny nowej to około 2150zł
Gdzie dokładnie była zamawiana turbina?
Bo pisałem do jednej z firm specjalicujacej sie w turbo garrett i zawolali ponad 2700zł ;/
Ewentualnie gdzie można skutecznie i nie drogo zregenerowac turbine na śląsku?
( wiem wiem ze niby z garrettem ciezko bo czesci itp. Ale jednak szkoda mi dodatkowo ponad tysiaka za nowa )
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
w katalogu jest za 2250 => http://www.turbocatalog.pl/
popytaj tutaj => http://www.motoarena.pl/
zregenerować możesz, ale części nie są oryginalne, jakie objawy ? przebieg ?
popytaj tutaj => http://www.motoarena.pl/
zregenerować możesz, ale części nie są oryginalne, jakie objawy ? przebieg ?
Wszystko opisywalem w tym wątku
viewtopic.php?t=135727
wg mechanika napewno turbina jest na granicy zatarcia, wirnik nie kreci czy cos..
Turo dmucha ale przy okolo 4000obr
Co dziwne mozna jezdzic bez problemu ale brak jest calkowity przyspieszenia, chodzi jak diesel bez turbo
Pisalem juz do paru firm ceny sa rozne
Jedna z firm ma do zaproponowania regenerowane turbo na czesciach mellet po 800zl
Badz regenerowana fabrycznie (dokladnie nie wiem przez kogo bo przedstawiciel nie napisal ) 1300zl..
12 mies gwarancji
viewtopic.php?t=135727
wg mechanika napewno turbina jest na granicy zatarcia, wirnik nie kreci czy cos..
Turo dmucha ale przy okolo 4000obr
Co dziwne mozna jezdzic bez problemu ale brak jest calkowity przyspieszenia, chodzi jak diesel bez turbo
Pisalem juz do paru firm ceny sa rozne
Jedna z firm ma do zaproponowania regenerowane turbo na czesciach mellet po 800zl
Badz regenerowana fabrycznie (dokladnie nie wiem przez kogo bo przedstawiciel nie napisal ) 1300zl..
12 mies gwarancji
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości