Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez kropek101 » 12 mar 2011, 01:36

bouoz napisał(a):szkoda się wdawać w dyskusję, to forum robi się coraz mniej pomocne – pomijając fakt, że po tych proponowanych przez forumowiczów śmiesznych naprawach i testach domowych albo naprawianiu u "znajomego mechanika" większość osób szuka porządnego mechanika który zrobi co trzeba. pozdrawiam.


musze sie zgodzic ze nasze madzie to juz nie to co kiedys mlotek i 1 klucz juz nie wszystko mozna samemu zrobic ale tez nie zgodze sie co do regeneracji turbo bo sie nie oplaca lepiej kupic nowa sprowadzilem z niemiec,wymienialem osobiscie + czyszczenie +filtr powietrza, oleju, olej castrol i wszystko wyszlo mnie okolo 2,3-2,4tyś + <piwo> a i tak jestem do przodu bo serwis mazdy zaspiewal mi za turbo ponad 4tys. jedyny minus jak spartolisz robote nie uznaja ci gwarancji chyba ze masz pieczatke ze zakladal mechanik.I byla to wina materialu a nie zlego montażu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez toomaas » 14 mar 2011, 12:19

Witam,

Widzę, że są tu osoby, które wymieniały turbinę. Mam pytanie trochę związane z tematem. Otóż do turbiny/obudowy turbiny przykręcony jest taki uchwyt (mechanik nazwał to uchwyt od rury intercoolera). Jak się podniesie maskę to tak na środku od strony zderzaka go widać. Od strony turbiny pękła mi śruba, który ten uchwyt trzyma. Efekt jest taki, że całość wpada w wibracje i samochód na postoju chodzi trochę jak traktor. Mechanik powiedział, że trzeba całe turbo wyciągnąć żeby tą śrubę wymienić. Mi się wydaje, że tam wystarczy odkręcić taką osłonę metalową i po sprawie. Czy osoby, które wymieniały turbinę kojarzą ten uchwyt i pamiętają do czego on rzeczywiście jest przykręcony?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez vqsoft » 14 mar 2011, 12:50

kropek101
wiele nie zaoszczędziłeś ;(
nowe turbo z gwarancja w Polsce to 2150pln!
wiec gra nie warta świeczki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez mac4321 » 14 mar 2011, 14:09

Witam,

w moim samochodzie MAZDA 3 1,6 CITD 2004 SEDAN
czeka mnie wymiana turbo. Mechanik krzyknął za turbo 2600 bez robocizny, natomiast ja znalazłem nową na allegro za 2100.

LInk: http://allegro.pl/nowa-turbina-mazda-3- ... 75698.html

Dodam tylko: (pragnę zwrócić uwagę na ostatnie nr)
że nr z mojej turbo to
GT1544V
9654128780
753420-2!!!

nr z turbiny ze zdjęcia
GT1544V
9660641380
753420-4!!

Pytanie moje brzmi: czy ta turbinka z aukcji będzie pasować do w/w auta?
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 15:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Postprzez People_Hate_Me » 14 mar 2011, 16:11

mac4321 niżej masz temat o regeneracji wymianie turbo. po co zakładasz nowy temat? łączę
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez vqsoft » 15 mar 2011, 11:47

mac4321 napisał(a):Witam,

w moim samochodzie MAZDA 3 1,6 CITD 2004 SEDAN
czeka mnie wymiana turbo. Mechanik krzyknął za turbo 2600 bez robocizny, natomiast ja znalazłem nową na allegro za 2100.

LInk: http://allegro.pl/nowa-turbina-mazda-3- ... 75698.html

Dodam tylko: (pragnę zwrócić uwagę na ostatnie nr)
że nr z mojej turbo to
GT1544V
9654128780
753420-2!!!

nr z turbiny ze zdjęcia
GT1544V
9660641380
753420-4!!

Pytanie moje brzmi: czy ta turbinka z aukcji będzie pasować do w/w auta?


nie baw sie w zakupy z allegro
bierz tylko do dystrybutora gareta
cena 2150 po oddaniu szrota!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez bouoz » 15 mar 2011, 14:48

żeby kupić u producenta nowe turbo to trzeba oddać stare???? a po co im to?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez vqsoft » 15 mar 2011, 15:11

akcja majaca na celu wycofanie z obrotu wtórnego starych turbin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez bouoz » 15 mar 2011, 15:12

to ma sens, o ile firma nie wykorzystuje np. obudów po piaskowaniu z używanych turbin do nowych.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez mac4321 » 15 mar 2011, 17:24

Najlepiej chyba będzie jak dam mechanika 2600 niech wstawiają. Dostane gwarancję na 12 miesiące i tyle. Jak kupie za 2100 i przyjdę do mechanika żeby mi wstawił to zrobi to bez problemu tylko, że już nie da gwarancji.

Pamiętam jak kumpel wymieniał. Dał za nową 4000 i mu padła po miesiącu, a nie miał gwarancji.
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 15:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Postprzez vqsoft » 15 mar 2011, 17:39

nie baw sie w regenerowane. tyle powiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez kropek101 » 15 mar 2011, 19:46

vqsoft napisał(a):kropek101
wiele nie zaoszczędziłeś ;(
nowe turbo z gwarancja w Polsce to 2150pln!
wiec gra nie warta świeczki!


Owszem moze kasowo wychodzi to tak samo ale juz z doswiadczenia wiekszosc nas chyba wie ze taki sam produkt tego samego producenta sprzedawany w Polsce a np. w Niemczech rózni sie jakoscia wykonania i trwaloscia materialów dlatego wolalem sprowadzic do polski niz kupowac u nas.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez vqsoft » 15 mar 2011, 20:05

no bez jajec
tylko jak Ci padnie to bedziesz dymal do DE.
jak dla mnie pseudo oszczędność
to nie proszek do prania żeby była różnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez kropek101 » 15 mar 2011, 20:31

Od zakupu mam zrobione 15tys. km i dziala jak nowa.
Sprawdzalem 2 tygodnie temu nie puszcza oleju jezdze w miare dynamicznie ale nie katuje silnika wiec co ma sie popsuc. Jak ktos nie dba to moze nowe turbo zakatowac i w 2-3 tygodnie bo znam takich
A co do odsylania gwarancja na rok jak by sie cos dzialo lub kilometry...czas oczekiwania nie wiele wiekszy niz u nas wiec to juz kwestja kupujacego co wybiera kazdy ma inne zdanie na temat.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez mac4321 » 17 mar 2011, 15:47

vqsoft napisał(a):
mac4321 napisał(a):Witam,

w moim samochodzie MAZDA 3 1,6 CITD 2004 SEDAN
czeka mnie wymiana turbo. Mechanik krzyknął za turbo 2600 bez robocizny, natomiast ja znalazłem nową na allegro za 2100.

LInk: http://allegro.pl/nowa-turbina-mazda-3- ... 75698.html

Dodam tylko: (pragnę zwrócić uwagę na ostatnie nr)
że nr z mojej turbo to
GT1544V
9654128780
753420-2!!!

nr z turbiny ze zdjęcia
GT1544V
9660641380
753420-4!!

Pytanie moje brzmi: czy ta turbinka z aukcji będzie pasować do w/w auta?


nie baw sie w zakupy z allegro
bierz tylko do dystrybutora gareta
cena 2150 po oddaniu szrota!




A masz jakiś namiar na tego dystrybutora tych turbin w Polsce?
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 15:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Postprzez vqsoft » 17 mar 2011, 18:13

www.google.pl
i wpisujemy garet dystrybutor


http://www.motoarena.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Grzegorz K » 2 kwi 2011, 21:26

W mojej M3 turbina padłą przy około 60 000 km (obecnie 89 000km). Wymieniona jeszcze przez 1 właściciela ( ja jestem chyba 4). Ciekawy jestem co Niemiec musiał z tym autem wyprawiać ... Póki co w nowej wszystko działa pięknie, oby tak dalej :)
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez fixerq » 3 kwi 2011, 09:28

Może ma trochę więcej przejechane ;) Do tego 4 właściciel... Niemiec nie kupuje diesla robiąc 10 tys. rocznie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Grzegorz K » 4 kwi 2011, 22:41

1 zrobił 69 000km
2 zrobił 16 000km
3 zrobił 2000km w Polsce
4 to ja :D
Taka jest oficjalna wersja i jej będę się trzymał :P
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez uszatyy » 22 wrz 2011, 13:52

Witam
Wszyscy znamy problem w madziach z pluciem oleju odma. Niestety jakies patalachy w serwisie zalaly mi za duzo oleju przez co wszystko sie zachlapalo. No to juz nauczony co i jak porozbieralem filtr powietrza i dolot powietrza do turbo, oraz odme. Ladnie poczyscilem i zmontowalem spowrotem, niestety przy okazju lamiac jeden z zaczepow na odmie, ale jakos specjalnie sie tym nie przejalem. Myslalem ze jest ok.
Niestety jakis miesiac pozniej cos mi to auto stracilo na mocy, turbiny wyraznie glosniej swiszczy... mysle sobie pewnie znow sie obzygal olejem. Sciagam pokrywe a tu szok – przeowod odmy wisi w powietrzu, olej rozchlapany dokola wylotu – ale nawet nie duzo. No nic znow demontaz ukladu dolotu powietrza, czyszcze se czyszcze i nagle zagladam do turbiny – lopatki wyraznie na koncowkach przytarte, niestety duzo wiekszy luz promieniowy niz bylo dotychczas. no i sie zmartwilem, na dodatek wyczytalem ze nie warto regnerowac turbo tylko lepiej nowe. Wydatek 3tys zl to troche boli..

Auto po porzadnym poskladaniu wszystkiego i spieciu paskiem plastikowym tej cholernej odmy chodzi poprawnie, fakt ze turbo jest glosniejsze niz przed wymiana oleju, ale z kolei jest ciszej niz z wiszaca odma. Raczej nic nie dymi, moc jest, oleju poki co nie wciaga.

Pytanie brzmi – co robic ?
Czekac az sie wysypie turbo calkowicie czy wymieniac od razu? A moze zdemontowac i jednak sprobowac regeneracji (daja 2 lata gwarancji) ?
Prosze o sensowne rady a nie klotnie czy lepsze nowe czy regenerowane. Najbardziej dla mnie istotne jest czy robic to juz teraz czy czekac az je calkiem szlag trafi


Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323