Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy
Witam jestem nowy jednak troche juz obylem sie z mazda i przygody byly. Wymienilem w mojej M3 turbo na nowe pogonilem za kolega i zaczlo wyć tak jak kolega pisal 1200-2300 obroty powyzej silnik zaguszal wycie. wsadzilem nowego gareta + oleje filtry plukanie silnika wymiana dokonana osobiscie koszt 2,7tyś.
wczesniej nic nie wskazywalo na zurzycie turbinki luzy takie same jak w nowej moze niewielkie slady oleju kilka kropli lubila puscic jak na moje trasy to nie bylo mi to dziwne poza jednym spalanie. przy normalnej jak dla mnie jezdzie 8,5/100km liczone wedlug baku po wymianie taka sama jazda 5,5l wiec odczuwalna roznica.
jesli ktos twierdzi ze turbo jak gwizda to jeszcze nie swiadczy ze jest do wymiany chetnie sprzedam stara bo jeszcze lezy mi w domu. Jesli zdecydujesz sie na wymiane moge udzielic kilka rad co i jak zrobic zeby gralo.
wczesniej nic nie wskazywalo na zurzycie turbinki luzy takie same jak w nowej moze niewielkie slady oleju kilka kropli lubila puscic jak na moje trasy to nie bylo mi to dziwne poza jednym spalanie. przy normalnej jak dla mnie jezdzie 8,5/100km liczone wedlug baku po wymianie taka sama jazda 5,5l wiec odczuwalna roznica.
jesli ktos twierdzi ze turbo jak gwizda to jeszcze nie swiadczy ze jest do wymiany chetnie sprzedam stara bo jeszcze lezy mi w domu. Jesli zdecydujesz sie na wymiane moge udzielic kilka rad co i jak zrobic zeby gralo.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam
Zdjąłem osłonę silnika, wygląda to wszystko tak :




Za bardzo nie wiedziałem gdzie się znajduje sztanga od turbo ale nakręciłem filmik więc może coś będzie widać.
Po uruchomieniu silnika gdy dodaję gazu do 2050 rpm/min wskazówkę bardzo ciężko jest utrzymać na stałych obrotach (cały czas faluje w granicach 2050-2100 rmp/min) i wyraźnie to słychać!
Proszę o jakieś wskazówki co to może być , co trzeba sprawdzić ...
Zastanawiałem się czy przyczyną nie są pompowtryski ?
Tutaj dodaję filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=HysDG3gYBAg
Znacie jakiegoś dobrego mechanika który zna się na tych silnikach dieslowskich w okolicach Białegostoku
? oprócz ASO...
Pozdrawiam 911mc
Zdjąłem osłonę silnika, wygląda to wszystko tak :




Za bardzo nie wiedziałem gdzie się znajduje sztanga od turbo ale nakręciłem filmik więc może coś będzie widać.
Po uruchomieniu silnika gdy dodaję gazu do 2050 rpm/min wskazówkę bardzo ciężko jest utrzymać na stałych obrotach (cały czas faluje w granicach 2050-2100 rmp/min) i wyraźnie to słychać!
Proszę o jakieś wskazówki co to może być , co trzeba sprawdzić ...
Zastanawiałem się czy przyczyną nie są pompowtryski ?
Tutaj dodaję filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=HysDG3gYBAg
Znacie jakiegoś dobrego mechanika który zna się na tych silnikach dieslowskich w okolicach Białegostoku
Pozdrawiam 911mc
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
zmiana geometrii w turbo jest chyba sterowane tą "gruchą", którą widać tutaj pod turbosprężarką, ładnie to widać na 4tym zdjęciu z tego postu vqsoft viewtopic.php?f=91&t=108722&p=1916208#p1916208
ta "grucha" jest chyba sterowana podciśnieniem, więc na logikę najprościej sprawdzić czy to vnt odpinając przewód, jeśli problem leży w elektrozaworze, to problemy powinny ustać. Takie sprawdzenie jest chyba bezpieczne, ale lepiej niech ktoś bardziej obyty potwierdzi.
ta "grucha" jest chyba sterowana podciśnieniem, więc na logikę najprościej sprawdzić czy to vnt odpinając przewód, jeśli problem leży w elektrozaworze, to problemy powinny ustać. Takie sprawdzenie jest chyba bezpieczne, ale lepiej niech ktoś bardziej obyty potwierdzi.
vnt ci dziala ale cos nim dziwnie steruje
zobacz na 0,51i nalot na turbo! widać efdetnie ze vnt drga tzn zamyka sie u upuszcze. co powoduje chwilowy zrost obrotów sprezarki i szybkie ich wytracenie – stąd te wycie. D tego wzrost obrotow sprezarki powoduje wiecej wiatru w dolocie i wahania obrotów
nakrec jeszcze jeden film z dokladnym najazdem na vnt w turbinie!
tu masz rycinke o co kaman i co filmowac

element C
zobacz na 0,51i nalot na turbo! widać efdetnie ze vnt drga tzn zamyka sie u upuszcze. co powoduje chwilowy zrost obrotów sprezarki i szybkie ich wytracenie – stąd te wycie. D tego wzrost obrotow sprezarki powoduje wiecej wiatru w dolocie i wahania obrotów
nakrec jeszcze jeden film z dokladnym najazdem na vnt w turbinie!
tu masz rycinke o co kaman i co filmowac

element C
Ok filmik nakręcę dzisiaj wieczorem bo wtedy będę miał furkę do dyspozycji. A jeśli chodzi o ten vnt to ten zaznaczony element literą C ma się ruszać ? drżeć ? gwizdać ?
Waszym zdaniem to jest jakaś poważna usterka ? czy raczej zaliczana do drobnych?
Tak na oko to... Czy to jakiś zaworek do przeczyszczenia albo do wymiany?
I mam takie jeszcze pytanie czy wolno z tym jeździć?
Autko super przyspiesza ogólnie jest ok... jedynie tylko te dziwne obroty w tym zakresie co podawałem.
Tam w 0,51 sek filmiku mój pomocnik poprostu dodał lekko gazu ( to tak dla wyjaśnienia) .
Podczas jazdy najczęściej pod górkę przy tych obrotach (tak jak pisałem kilka postów wcześniej)
czuć delikatne drgania silnika...
Po kupnie mazdy (to było jakieś 3 tygodnie temu) wyjechałem rano z domu, wrzucam 1 później 2 bieg , kilka metrów podjechał i PACH!
(zgasł ) Myślę sobie co u licha ? Nowy wóz żeby mi tak się działo ?
Później drugi raz to samo po paru kilometrach gdy ruszałem ze skrzyżowania. Ale już dalej jechał normalnie.
Jakieś 2 tygodnie temu mechanik wymienił mi rozrząd , oleje filtry. Auto ma 160 tyś km. (wiarygodny)
Pojechaliśmy z mechanikiem na jazdę próbną. Kilka razy zgasł przy dodawaniu gazu (do dechy).
Zrobiliśmy diagnostykę i wykazało byt duże ciśnienie na listwie. Wykasowaliśmy błąd , wtedy znowu na jazdę próbną i już było wszystko ok. Błąd nie wyskakiwał. Po zrobieniu diagnostyki wykazało jakiś jeden błąd który nie był opisany. (nie spisałem kodu). Mechanik mówił że jakiś zaworek od pompy paliwa mógł być lekko przydkany i dla tego odcinał paliwo przy dodaniu gazu do dechy. Już widocznie się sam przeczyścił bo jak parę razy nim dałem na obwodnicy to już nic nie gaśnie.
Taka jest moja historia od dnia kupna auta. Jeśli to by wam coś pomogło przy rozwiązaniu tego mojego problemu to bym był zadowolony
Pozdrawiam 911mc
Waszym zdaniem to jest jakaś poważna usterka ? czy raczej zaliczana do drobnych?
Tak na oko to... Czy to jakiś zaworek do przeczyszczenia albo do wymiany?
I mam takie jeszcze pytanie czy wolno z tym jeździć?
Autko super przyspiesza ogólnie jest ok... jedynie tylko te dziwne obroty w tym zakresie co podawałem.
Tam w 0,51 sek filmiku mój pomocnik poprostu dodał lekko gazu ( to tak dla wyjaśnienia) .
Podczas jazdy najczęściej pod górkę przy tych obrotach (tak jak pisałem kilka postów wcześniej)
czuć delikatne drgania silnika...
Po kupnie mazdy (to było jakieś 3 tygodnie temu) wyjechałem rano z domu, wrzucam 1 później 2 bieg , kilka metrów podjechał i PACH!
Później drugi raz to samo po paru kilometrach gdy ruszałem ze skrzyżowania. Ale już dalej jechał normalnie.
Jakieś 2 tygodnie temu mechanik wymienił mi rozrząd , oleje filtry. Auto ma 160 tyś km. (wiarygodny)
Pojechaliśmy z mechanikiem na jazdę próbną. Kilka razy zgasł przy dodawaniu gazu (do dechy).
Zrobiliśmy diagnostykę i wykazało byt duże ciśnienie na listwie. Wykasowaliśmy błąd , wtedy znowu na jazdę próbną i już było wszystko ok. Błąd nie wyskakiwał. Po zrobieniu diagnostyki wykazało jakiś jeden błąd który nie był opisany. (nie spisałem kodu). Mechanik mówił że jakiś zaworek od pompy paliwa mógł być lekko przydkany i dla tego odcinał paliwo przy dodaniu gazu do dechy. Już widocznie się sam przeczyścił bo jak parę razy nim dałem na obwodnicy to już nic nie gaśnie.
Taka jest moja historia od dnia kupna auta. Jeśli to by wam coś pomogło przy rozwiązaniu tego mojego problemu to bym był zadowolony
Pozdrawiam 911mc
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
Nakręciłem filmik na którym widać sztangę turbiny :
http://www.youtube.com/watch?v=U4fk3Q3zQEE
Moim zdaniem dobrze chodzi. Proszę o opinie
Pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=U4fk3Q3zQEE
Moim zdaniem dobrze chodzi. Proszę o opinie
Pozdrawiam
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
a moim zdaniem nie pracuje prawidłowo bo po odpaleniu ładnie wciąga dźwignię ale przy dodawaniu gazu powinna dźwignia pracować w górę i w dół ustawiając odpowiednio kierowniczki a ona praktycznie się nie rusza. Takie moje skromne zdanie.
niech ktoś nakręci w sprawnym silniku to będzie porównanie.
U mnie turbo bylo ciche gdy pracowal na jalowym biegu. ale jak tylko wkrecalo sie na obroty bylo je slychac nawet w kabinie cos podobnego do tego tylko ze gwizd byl silniejszy i wzrastal wraz z obrotami i razem z nimi malał http://www.youtube.com/watch?v=U4fk3Q3zQEE posluchaj dzwieku tego turbo chodzi mi o moment gdy zchodzi z obrotow podobne wycie mailem
a tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=U4fk3Q3zQEE jutro moge ci wrzucic glos mojej turbiny tu masz film posluchaj dzwieku gdzies od 1:50 do konca filmu taki glos powinno miec sprawne turbo Pamietaj to ze ma inny glos to jeszcze nie musi byc do konca oznaka ze juz na nia czas akurat u mnie tak bylo miala 160tys przebiegu ale najpierw wykluczalem inne powody nieszczelnosci w ukladzie dolotowym itd.
a tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=U4fk3Q3zQEE jutro moge ci wrzucic glos mojej turbiny tu masz film posluchaj dzwieku gdzies od 1:50 do konca filmu taki glos powinno miec sprawne turbo Pamietaj to ze ma inny glos to jeszcze nie musi byc do konca oznaka ze juz na nia czas akurat u mnie tak bylo miala 160tys przebiegu ale najpierw wykluczalem inne powody nieszczelnosci w ukladzie dolotowym itd.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
vqsoft napisał(a):regeneracja turbin z vnt jest nie wykonalna
Masz racje VNT się nie regeneruje...
Neonixos666 napisał(a):wydaje mi się że w dzisiejszych czasach to nie ma problemu z regeneracją takiej turbiny
Źle Ci się wydaje...Garett nie prowadzi sprzedaży części zamiennych, więc wszystkie jakie są dostępne na rynku to podróby made in china/thailand/turkey itp....
Przyjeżdża do nas cala masa klientów którzy maja problemy z turbinami regenerowanymi...oczywiście wszystkich przysyłają firmy zajmujące się regeneracją zwalając winę za problemy z FAPem

U mnie w firmie nie montujemy turbin regenerowanych – chyba że klient taką przywiezie to nie ma problemu...wtedy w razie awarii nie wyciągamy shitu za free...
Naprawdę wkręcanie sobie że regenerowane turbo VNT jest super i w ogóle nic tu nie da...znowu przypomnę o tym że ludzie kupują auta nad wyrost i potem nie stać ich na utrzymanie...
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
widzę, że ciekawie się ten wątek rozwinął – jak go zakładałem to liczyłem na jakieś konstruktywne rady, ale nie ważne. Wymieniłem turbo na regenerowane – koszt łącznie z filtrami, olejem i czyszczeniem układu 1700zł. Turbo gwiżdże w specyficzny sposób – jak turbo. Póki co przez 3 miesiące nic się nie dzieje i wszytko dobrze działa (dzisiaj byłem na sprawdzeniu na wszelki wypadek). Dostałem roczną gwarancję. Jak mi turbo znowu siądzie, to napiszę, pozdrawiam.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
vqsoft napisał(a):1200 regeneracja z potencjalnymi problemami
bouoz napisał(a):Wymieniłem turbo na regenerowane – koszt łącznie z filtrami, olejem i czyszczeniem układu 1700zł
To bez sensu regeneracja za taką kwote
vqsoft napisał(a):nowa 2100 od przedstawiciela gareta
jedź później z tym twoim nowym turbo do mechanika i powiedz żeby ci kupił filtr paliwa, oleju i powietrza knechta i do tego 4litry oleju + czyszczenie całego układu – oczywiście wszystko za darmo. pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 9 mar 2011, 15:42 przez bouoz, łącznie edytowano 1 raz
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

olej 4L mozna miec za 100zł ELFa filtry: 160zł (35zł 55zł)* a jak masz zjamomego to ci to wszystko zrobi to i tak sie oplaca nową TS kupic, przynajmniej wiesz co masz i w jakim stanie. 
*ceny ASO
*ceny ASO
szkoda się wdawać w dyskusję, to forum robi się coraz mniej pomocne – pomijając fakt, że po tych proponowanych przez forumowiczów śmiesznych naprawach i testach domowych albo naprawianiu u "znajomego mechanika" większość osób szuka porządnego mechanika który zrobi co trzeba. pozdrawiam.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość