Hałas spod maski: Koło pasowe. Foto str. 9
hm nigdy nic sam nie robiłem przy silniku, nawet bałem się sam EGR czyścić ale w najbliższym czasie chcę zająć się EGR'em (zamówiłem podkładki z forda) i przepływomierzem.
ale nie o tym mowa miała być, chciałem zapytać czy osoba która sama konstruuje ciągniki i całe życie siedzi w mechanice spokojnie powinna dać radę owe koło pasowe wymienić? z waszych opisów mniemam że wymagany jest podjazd, tak? czy zmienialiście również pasek? jak zweryfikować czy pasek również jest do wymiany? da się to zrobić przed ściągnięciem go?
ale nie o tym mowa miała być, chciałem zapytać czy osoba która sama konstruuje ciągniki i całe życie siedzi w mechanice spokojnie powinna dać radę owe koło pasowe wymienić? z waszych opisów mniemam że wymagany jest podjazd, tak? czy zmienialiście również pasek? jak zweryfikować czy pasek również jest do wymiany? da się to zrobić przed ściągnięciem go?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Jak pasek nie ma pęknieć i nie wygląda "dziwnie" to jest ok i nie trzeba go wymieniac wymieniajac kolo pasowe. Wielkiego problemu nie ma z wymianą. Na płaskim podłożu skręcasz koło maksymalnie w prawo, ściągasz nadkole i widziesz pięknie koło pasowe. Klucze i wymiana 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Nie przesadzajcie z tymi oszczednosciami. Ile taki pasek kosztuje? ok 50zł a ile daje spokoju? Skoro koło sobie latalo swoimi sciezkami to pasek tez dostał po tyłku tak samo jak napinacz a w wielu przypadkach i rolka alternatora.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
nie przesadzamy z oszczędnościami tylko pytamy
ktoś wymieniał koło, pasek, rolkę i sprzęgło alternatora czy 95% ludzi wymienia tylko koło? jeśli tak to jaki to jest koszt i czy również można to zrobić u siebie na podwórku czy już nie za bardzo?
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
koło pasowe wymienisz na podwórku toć pisałem wyżej...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
ok ok dzięki, ale pytałem ponownie w sensie, czy przy wymianie rolki i sprzęgła także jest to wymiana podwórkowa czy może już jednak nie 
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Koło i pasek wymienisz sam jeśli lubisz czasem coś sam zrobić. Z napinaczem trochę więcej zabawy a dobrać się do sprzęgła/rolki alternatora to już dłubania 2x więcej
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam,
Terkocze napinacz paska klinowego – być może i tu zbytnio panikuję, bo się naczytałem, jak te koła pasowe lubią szybko padać. Hałasów jak dla mnie nie ma więcej, jak powinien generować diesel. Przy wyłączonej klimie na jałowych obrotach napinacz prawie nie drga, może lekko sobie machnie ze 2x na 10 sekund, przy załączeniu sprzęgła pompy klimy natomiast już wyraźnie się majta. Nakręciłem filmik, gdzie widać oba stany:
http://youtu.be/xBIkGvYfs9g
Szykować się do wymiany koła, czy można tak jeździć? Jakie mogą być skutki większego zużycia (o ile w ogóle to co widać na filmie jest już "zużyciem")?
PS: Czy to normalne, że ta pompa załącza siętak cyklicznie w małych odstępach czasu? 15 stopni na dworze.
Terkocze napinacz paska klinowego – być może i tu zbytnio panikuję, bo się naczytałem, jak te koła pasowe lubią szybko padać. Hałasów jak dla mnie nie ma więcej, jak powinien generować diesel. Przy wyłączonej klimie na jałowych obrotach napinacz prawie nie drga, może lekko sobie machnie ze 2x na 10 sekund, przy załączeniu sprzęgła pompy klimy natomiast już wyraźnie się majta. Nakręciłem filmik, gdzie widać oba stany:
http://youtu.be/xBIkGvYfs9g
Szykować się do wymiany koła, czy można tak jeździć? Jakie mogą być skutki większego zużycia (o ile w ogóle to co widać na filmie jest już "zużyciem")?
PS: Czy to normalne, że ta pompa załącza siętak cyklicznie w małych odstępach czasu? 15 stopni na dworze.
- Od: 24 lis 2012, 19:53
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BK, 2005, 1,6 disel (Y6)
Napinacz praktycznie nie skacze, więc jest OK. Przy walniętym kole pasowym ruch napinacza będzie dużo większy. Poza tym będzie Ci mocniej trzęsło autem na jałowym.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Witam kolejny raz mam do wymiany koło pasowe Pierwsze miałem do wymiany krótko po zakupie mazdy i wytrzymało około 50tyś następne 400km ale było ewidentnie wadliwe więc reklamowałem. Obecne które mam założone zrobiło 10tyś i jest już rude na składaniach + zaczyna wydawać dzwięki sygnalizujące że zaczyna umierać.
Co może być przyczyną? bo myślę nad zakupem oryginału z forda ale jak znowu padnie to mnie trafi....
Pasek idzie idealnie nawet jak jest klima włączona to drgania napinacza są minimalne.
Napinacz ma 50tyś przebiegu
Pasek wielorowkowy i łożyska sprężarki klimatyzacji 5tyś
Jest to możliwe żeby sprzęgło/rolka alternatora było przyczyną tak częstej usterki? jak to rozpoznać czy z nim wszystko ok?!
Co może być przyczyną? bo myślę nad zakupem oryginału z forda ale jak znowu padnie to mnie trafi....
Pasek idzie idealnie nawet jak jest klima włączona to drgania napinacza są minimalne.
Napinacz ma 50tyś przebiegu
Pasek wielorowkowy i łożyska sprężarki klimatyzacji 5tyś
Jest to możliwe żeby sprzęgło/rolka alternatora było przyczyną tak częstej usterki? jak to rozpoznać czy z nim wszystko ok?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kropek, to może dziwnie zabrzmieć ale.... tak to może być przyczyną uszkodzenia. Pan z Febi właśnie to samo mi powiedział i dlatego zakupiłem też rolkę. Niestety o ile rolkę możesz sobie kupić dość tanio to już wymiana wiąże się albo ze sporym wydatkiem albo z długim wieczorem w garażu. Ja swojej nie wymieniłem, mechanik rozkręcił wszystko i zakręcił roleczką i stwierdził, że jest w bdb stanie więc olaliśmy wymianę. Decyzję ułatwiło mi też to że za dodatkową robociznę zawołał kilka stówek a i czasu nie miałem w ten weekend kiedy auto zaprowadziłem w sobote rano. Jak się namyslisz to za pół ceny odsprzedam tej co znajdziesz gdzies w sieci 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
ok więc najpierw kupie jeszcze raz te nieszczęsne koło i sprawdzę rolkę jak coś odezwę się na pw
Tylko po czym poznać że rolka do wymiany? Bo wymianę to już ogarnę
Tylko po czym poznać że rolka do wymiany? Bo wymianę to już ogarnę
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Rolkę jak ściągniesz i pokręcisz to będziesz słyszał łożysko.
tutaj się nie zgodzę mnie taka wizyta:
wymiana klocków przód (Brembo),podkładki pod wtryski x2;rolka+ Napinacz paska osprzętu ( INA) kosztowała 390, a odnośnie samego koła pasowego u mnie FEBI daję rade, a już trochę naruchane km
widmo82 napisał(a):Niestety o ile rolkę możesz sobie kupić dość tanio to już wymiana wiąże się albo ze sporym wydatkiem albo z długim wieczorem w garażu.
tutaj się nie zgodzę mnie taka wizyta:
wymiana klocków przód (Brembo),podkładki pod wtryski x2;rolka+ Napinacz paska osprzętu ( INA) kosztowała 390, a odnośnie samego koła pasowego u mnie FEBI daję rade, a już trochę naruchane km
Aha czyli tak jak w kole jak łożysko się odezwie to do wymiany...
Puki co przy pracy silnika jest cicho nie słychać zbytnio nic niepokojącego. Ale i tak dopiero będę sprawdzał jak zakupie nowe koło a do tego czasu jeszcze kilka dni upłynie bo obecnie mazda stoi a ja na urlopie
Puki co przy pracy silnika jest cicho nie słychać zbytnio nic niepokojącego. Ale i tak dopiero będę sprawdzał jak zakupie nowe koło a do tego czasu jeszcze kilka dni upłynie bo obecnie mazda stoi a ja na urlopie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Więc tak koło pasowe wymienione. Rolka alternatora sprawdzona w sumie to zdemontowałem wszystko: koło pasowe, alternator i napinacz paska, Po czym szukałem przyczyny. Koło wiadomo założone nowe napinacz jest ok rolka alternatora idealnie w takim samym stanie jak nowa więc w poniedziałek zwrot zakupionej. Wychodzi na to że mam pecha z zamiennikami.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Paolo napisał(a):Rolkę jak ściągniesz i pokręcisz to będziesz słyszał łożysko.widmo82 napisał(a):Niestety o ile rolkę możesz sobie kupić dość tanio to już wymiana wiąże się albo ze sporym wydatkiem albo z długim wieczorem w garażu.
tutaj się nie zgodzę mnie taka wizyta:
wymiana klocków przód (Brembo),podkładki pod wtryski x2;rolka+ Napinacz paska osprzętu ( INA) kosztowała 390, a odnośnie samego koła pasowego u mnie FEBI daję rade, a już trochę naruchane km
Tzn ile trwa wg Ciebie wymiana rolki i jaki to jest koszt bo jakos trudno mi z Twojej wypowiedzi to wywnioskować.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Widmo82
Nie wiem ile kasowo może wyjść wymiana tej rolki. Natomiast czasowo to wszystko nie zajmuje jakoś mega dużo. Wczoraj chyba od 12 do 18 robiłem z 2autami najpierw wymiana łączników stabilizatora prawy i lewy w seacinie jazda testowa a potem mazda wymiana koła pasowego, demontaż napinacza paska i demontaż alternatora sprawdzenie wszystkiego,poskładanie i jazda testowa do 18 miałem posprzątane.
W międzyczasie zdążyłem zjeść na kolanie obiad więc bez przesady z tym wieczorem w garażu bo wszystko robione bez kanału pod wiatą.
Nie wiem ile kasowo może wyjść wymiana tej rolki. Natomiast czasowo to wszystko nie zajmuje jakoś mega dużo. Wczoraj chyba od 12 do 18 robiłem z 2autami najpierw wymiana łączników stabilizatora prawy i lewy w seacinie jazda testowa a potem mazda wymiana koła pasowego, demontaż napinacza paska i demontaż alternatora sprawdzenie wszystkiego,poskładanie i jazda testowa do 18 miałem posprzątane.
W międzyczasie zdążyłem zjeść na kolanie obiad więc bez przesady z tym wieczorem w garażu bo wszystko robione bez kanału pod wiatą.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Widmo nie więcej niż 50 ;] przecież to jest do zdjęcia osłona plastikowa (wcześniej podniesienie klapy
) a później np zdjęcie całego napinacza.
Kropek porównaj ceny samej rolki do ceny rolki z napinaczem – z tego co pamiętam nie dużo więcej zapłacisz, a masz całość nową
Kropek porównaj ceny samej rolki do ceny rolki z napinaczem – z tego co pamiętam nie dużo więcej zapłacisz, a masz całość nową
Rolka napinacza jest dobra i ma przejechana około 40-50tys to po co ją wymieniać?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości