Problem z obrotami na biegu jałowym i czarny dymek

Postprzez Halski » 31 sty 2008, 20:32

Mazda 3, 1.6 diesel, 80tys przebiegu

MAM PROBLEMA:)
Walcze z tym od ok miesiaca i "czuje niemoc"
Jak jest zimna-skacza mi bardzo obroty, nie gasnie, ale przygasa co kilka sekund, podobnie jak jade na wolnych jak jest zimny silnik tez zaczyna dławic-skakac-wtedy czasami pojawia sie "chmura czarna" z wydechu. Jak sie rozgrzeje-objawy ustaja, nie skacze, nie dlawi sie itp.
Bylem na diagnostyce (komp), ale nic nie wykryto, powymienialem wszystkie filtry (Olej, Paliwo, Powietrze), olej , paliwko juz tankowalem ze 30 razy-Shell...i tez bez zadnego rezultatu->nic to nie poprawilo.
Odpala bez problemu, spalanie bez zmian, jak rozgrzana i na wyzszych obrotach przyspiesza dobrze.

Moze ktos zetknal sie z czyms takim w Dieslu-bo ja juz nie wiem do jakiego speca mam jechac, a serwis Mazdy w Poznaniu-umowilem sie, ale w przeddzien zadzwonili, ze nie da rady-ponoc komp im padl do sprawdzenia...moim zdaniem sciema <jelen>


Krotko-dzieki dla Jaksy i xAndy ze wsparcie merytoryczne, generalnie zwiedzilem kilkanascie warsztatow....no comment. Pomoc przyszla z Auto Ksiezyno przez telefon-przemili ludzie powiedzieli: rozkrec filtr powietrza, benzynka ekstrakcyjna i przeczysc wszystko lacznie z przeplywomierzem...tak zrobilem i dziala--> nie skacze, nie dymi, auto wrocilo do zycia-ja tez!!!!

Pozdrawiam
Halski
Ostatnio edytowano 3 mar 2008, 09:17 przez Halski, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 22:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 21:09

Ten silnik to jednostka koncernu PSA – montowana w focusie II, peugeotach i cytrynkach. Chyba każdy serwis powinien dogadać się z nim (o ile nie ma tam jakiegoś dziwnego osprzętu silnika).
Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Halski » 4 lut 2008, 12:30

Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.

...no wlasnie-to jak wróżenie z fusów....

jednostka owszem jak w Focusie II, ale jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)

Halski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 22:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez xANDy » 4 lut 2008, 12:35

Na elementach osprzętu silnika sprawdź jakiego masz producenta: denso, delphi, siemens, boch...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Sagitari » 8 lut 2008, 22:53

Nie znam się zupełnie na nowoczesnych dieslach, ale ja bym obstawiał pompę wtryskową. Nie musi to być awaria. W archaicznym dieslu, taki jak mój, gdy się ustawi za niską dawkę paliwa na pompie, to na zimnym silniku właśnie też tak skacze i przerywa. U ciebie zapewne dawką paliwa steruje komputer i tu należałoby szukać przyczyny. Do ASO nie masz co jechać, lepiej od razu szukać jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu od diesla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez Riki » 8 lut 2008, 23:36

Sagitari napisał(a):ja bym obstawiał pompę wtryskową


Ten element nie występuje w tym silniku....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Halski » 9 lut 2008, 22:56

jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)

Bylem u magika kolejnego-komp podlaczony i ...znow punkt wyjscia-nic nie wykazalo. Nie wiem od czego zaczac, czy sprawdzac wtryski, czy jakis (jaki??) czujnik, czy katalizator, czy nie wiem co...

Halski[/quote]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 22:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez xANDy » 9 lut 2008, 23:21

Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Na pewno będzie na nim znał się Sławek Kordyl – Gorzów Wlkp. ASO Mazdy – na forum znajdziesz go jako Dlugi
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Lagi » 27 kwi 2008, 17:57

Mam to samo ale nie pomogło
Ostatnio edytowano 27 kwi 2008, 19:09 przez Lagi, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 20:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

Postprzez Jaksa » 27 kwi 2008, 18:12

xANDy napisał(a):Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Dlatego kupiłem trojke z takim silnikiem aby wiedziec co i jak <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MarekW » 1 maja 2008, 19:30

Cześć tak wtrącę swoje 3 grosze.

Kolega kiedyś miał toyotę z dieslem 1.9 który pochodził od Peguota i co się okazało, że fachowcy z ASO Peguota próbowali się podłączyć pod komputer i nie mogli się dogadać (oni po francusku a toyota po japońsku ;–).
Tylko ASO toyoty podłączając swój komputerek dogadywali się z tym silnikiem od Peguota.
Wniosek taki, że może i silnik jest tem sam (lub prawie taki sam np. inny osprzęt), ale interfejs diagnostyczny jest zmieniany i adoptowany indywidualnie. Więc może się okazać, że da się dogać z FORDEM czy Citroenem a z Mazdą nie.
Ja kiedyś walczyłem z OBDII i swoja DITD to jakoś ostatecznie zniechęciła mnie. W necie nie ma informacji jak wygląda transmija po OBD z MAZDA jak w niej siedzi DITD. Na forum nikt nie raczył podzielić się wiedzą .. liczyłem na Newbe .. :–(

Obecnie wystarczy mi wymiganie błędów (to i tak dużo).

Standardowe tanie interfejsy bazujące na np. ELMe nie gadają z MAZDA jak siedzi w niej diesel DITD.. jak benzyna to inna rozmowa.
Co do póżniejszych konstrukcji to MAZDA wprowadziła standard CAN.

Pozdrawiam
M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Lagi » 28 paź 2008, 19:37

Mam kilka pytań:
1) Od pewnego czasu mam pewien problem a mianowicie przy uruchomieniu zimnego silnika obroty nie są regularne, co jakieś 10 sekund lekko spadają i zaraz powracają. Gdy już silnik się rozgrzeje objawy te ustępują.
2) Zauważyłem również, że z rury wydechowej wydobywa się dosyć czarny dymek, którego wcześniej nie było. Z tego co wyczytałem na forum możnna spróbować przeczyścić zawór EGR – i tutaj mam pytanko – gdzie on dokładnie jest??
3) Przy otwartej klapie stojąc przodem do silnika słychać w lewej cześci syk jakby "uchodził jakiś gaz" – tak mam od początku kupna samochodu- czy to jest normalne??
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 20:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 11:30.
Powód: podbijanie

Postprzez BlackM3 » 30 paź 2008, 23:08

Ten "syk" po lewej, to pewnie pompa wody i tak ma "syczeć" ;) . No chyba, że masz nieszczelny dolot i gdzieś "uchodzi ten gaz".
Co do EGR na górze działu Diesel, masz relacje z różnych udoskonaleń mazd. Między innymi moją z wymiany/czyszczenia EGR właśnie w maździe 3. Masz zdjęcia i dokładny opis jak to zrobić. Trzeba troszkę się wysilić i poszukać.
A za obroty na biegu jałowym odpowiedzialny jest silnik krokowy. Może z nim coś nie tak. Choć szwankujący EGR, też może zakłócać pracę silnika.Trzeba to zdiagnozować. A na forum, to raczej ciężkie w wykonaniu ;)
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Lagi » 4 lis 2008, 20:38

Niestety przeczyszczenie zaworu egr nie przyniosło zmian a autko coraz gorzej chodzi – dusi się i kopci :–(
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 20:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

Postprzez BlackM3 » 4 lis 2008, 22:18

Byłeś na diagnostyce komputerowej?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Lagi » 7 lis 2008, 18:52

Okazało się dzisiaj, że jeden wtrysk jest walnięty. I teraz moje pytanie ile będzie mnie to kosztowało :–) ? Czy polecicie jakiś dobry warsztacik w oklicach Katowic lub Częstochowy. Jak się do tego zabrać??

EDIT:
Dzwoniłem właśnie do Diesel Adamczyk w Piekarach Śląskich z pytaniem czy zrobią mi ten wtrysk i gość się zapytał czy osprzęt (pompa i wtryski) są Bosch-a. Czy ktoś mi napisze jaki on jest?

EDIT(13.11):
Autko oddałem do serwisu w Woźnikach Dyrdy. Wynik: wtryskiwacze w kiepskim stanie. Nowe – 850 sztuka, regeneracja 450 zł/szt lub kupno używanych które kształtują się w cenie od 650 zł d0 1200 zł za komplet. Czy może ktoś się wypowiedzieć co do kupna używanych i ich użycia – jak kupić dobre :–))
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 20:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 11:31.
Powód: post pod postem

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 11:31.
Powód: post pod postem

Postprzez zadra » 9 maja 2023, 15:00

emmaorabelle napisał(a):Halski,
Cieszy mnie, że udało Ci się rozwiązać problem ze swoim samochodem.



Ty tak na serio?
Odpisujesz na kolejny historyczny post dotyczący auta którego właściciel dawno zmienił, dodatkowo od ponad 5 lat nie zawitał na forum.. :|

Chcesz sobie postów ponabijać, to na elektrodę wskocz i tam pisz..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323