Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)
Można sprawdzić rezystancje na pinach.
Piny C i D są od silniczka.
Piny C i D są od silniczka.
Ostatnio edytowano 28 gru 2017, 17:01 przez zanlik, łącznie edytowano 1 raz
Warto podczas czyszczenia zwrócić uwagę na stan silniczka.
U mnie był już tak zawalony, że ledwo chodził i nie domykał się.
Porównanie stary zawór vs nowy można zobaczyć tutaj:
https://youtu.be/eWqjHsLBY0k
U mnie był już tak zawalony, że ledwo chodził i nie domykał się.
Porównanie stary zawór vs nowy można zobaczyć tutaj:
https://youtu.be/eWqjHsLBY0k
Witam, przejrzałem wszystkie posty w tym temacie. Lecz chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat mojej M3 bk. 1.6 2004r
Więc od początku. Auto jest w rodzinie ok 8 lat. NIGDY nie było żadnych problemów. Nie użytkowałem go na codzień, lecz okazjonalnie ( musiałem dosyć mocno przepalić furę, gdyż styl jaki preferowała mama, bardzo go zamulała )
Od jakiś kilku miesięcy przejąłem auto i po dłuższej trasie, po kilku dniach zaświecił się check engine. Z tym, że nie zauważyłem znacznej zmiany w pracy silnika. Okazało się, że przewód powietrza wypadł. po czym zamówiłem nowy, założyłem i widać, że chce on wypaść po każdej jeździe ( tak czy owak muszę go inaczej przymocować bo te zaciski nie trzymają...)
Błędy jakie wyskoczyły po podpięciu pod kompa
Kod: P138B – Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
Kod: P1412 – Zakleszczony zawór EGR
Kod: B1261 – Zwarcie z masą czujnika intensywności promieni słonecznych(klimatyzacji).
Auto w rodzinie 8 lat i nigdy EGR nie był wykręcany i czyszczony (na chwilę obecną jest 280tyś km)
Tak czy owak jutro biorę się za wyczyszczenie go i zobaczymy, skasuje błąd ale pewnie znów się pojawi.
Sam silnik pracuje bardzo dobrze, mocy nie brakuje ( a wręcz jest baardzo dynamiczny )
Dołączę zdjęcia i pytanie, czy moglibyście wyrazić swoje zdanie jak to wygląda bo zauważyłem, że silnik mokry. Oraz wypowiedzieć się co do błędów, które wyskoczyły( Mam zapisany log jeśli ktoś miałby ochotę zerknąć).
Zapewne będę i tak musiał się udać do mechanika, żeby ogarnął auto... A może kto wie, wystarczy coś drobnego wymienić, przeczyścić.
Nie ukrywam przede mną wiele tyś km tym autem do końca roku więc chciałbym, żeby było wszystko zrobione ( z tym, że auto pracuje równiutko, cicho, nie zamula) ale lepiej być przezornym i jak w moim przypadku zaczerpnąć porady na tym forum.
Mam nadzieję, że was nie zanudziłem i pozdrawiam.
Więc od początku. Auto jest w rodzinie ok 8 lat. NIGDY nie było żadnych problemów. Nie użytkowałem go na codzień, lecz okazjonalnie ( musiałem dosyć mocno przepalić furę, gdyż styl jaki preferowała mama, bardzo go zamulała )
Od jakiś kilku miesięcy przejąłem auto i po dłuższej trasie, po kilku dniach zaświecił się check engine. Z tym, że nie zauważyłem znacznej zmiany w pracy silnika. Okazało się, że przewód powietrza wypadł. po czym zamówiłem nowy, założyłem i widać, że chce on wypaść po każdej jeździe ( tak czy owak muszę go inaczej przymocować bo te zaciski nie trzymają...)
Błędy jakie wyskoczyły po podpięciu pod kompa
Kod: P138B – Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
Kod: P1412 – Zakleszczony zawór EGR
Kod: B1261 – Zwarcie z masą czujnika intensywności promieni słonecznych(klimatyzacji).
Auto w rodzinie 8 lat i nigdy EGR nie był wykręcany i czyszczony (na chwilę obecną jest 280tyś km)
Tak czy owak jutro biorę się za wyczyszczenie go i zobaczymy, skasuje błąd ale pewnie znów się pojawi.
Sam silnik pracuje bardzo dobrze, mocy nie brakuje ( a wręcz jest baardzo dynamiczny )
Dołączę zdjęcia i pytanie, czy moglibyście wyrazić swoje zdanie jak to wygląda bo zauważyłem, że silnik mokry. Oraz wypowiedzieć się co do błędów, które wyskoczyły( Mam zapisany log jeśli ktoś miałby ochotę zerknąć).
Zapewne będę i tak musiał się udać do mechanika, żeby ogarnął auto... A może kto wie, wystarczy coś drobnego wymienić, przeczyścić.
Nie ukrywam przede mną wiele tyś km tym autem do końca roku więc chciałbym, żeby było wszystko zrobione ( z tym, że auto pracuje równiutko, cicho, nie zamula) ale lepiej być przezornym i jak w moim przypadku zaczerpnąć porady na tym forum.
Mam nadzieję, że was nie zanudziłem i pozdrawiam.
- Od: 23 wrz 2019, 17:33
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3BK 2004 1.6 Mz-CD
Zduneq napisał(a):Witam!
Odgrzebuję troszeczkę temat gdyż tym razem problem dotknął i mnie.
Mam Mazdę 3 z 2006 roku 1,6 diesel 90km(66kw). Przebieg 195 tyś. Problem z egr wyszedł przy około 185 tyś.
...
Może się komuś przyda na później. Ja też mam wersję 90KM i EGR jest tu trochę inny. Spinkę wystarczy podważyć śrubokrętem tak jak na instrukcji z pierwszej strony. Są też dwie śruby – jedną widać, a druga jest (patrząc od góry od strony przodu pojazdu na egr) po prawej stronie, trochę niżej, idealnie w linii pod śrubką, którą zaznaczyłem na niebiesko.
Numer tego EGR u mnie to, takie coś było zamontowane:
https://ibb.co/ckGffgb
a takie coś założyłem:
https://allegro.pl/oferta/zawor-recyrku ... 3e155e3bc9
Wszystko śmiga.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości