Gasnie silnik podczas jazdy.

Postprzez Raf91 » 26 kwi 2017, 06:34

Witam
Mam taki problem ze jak przejade okolo 3-4 km to nagle silnik traci moc i gasnie. Musze wtedy odczekac zeby odpalic go na nowo i przejade ile metrow i znowu, zawsze jest tak ze gdy postoi przez noc to na zimno odpale i pojedzie wiecej, potem juz nie. Slysze tez takie cykanie czasem ale bardzo rzadko. Macie jakies pomysly ? ? Znacie moze jakiegos taniego mechanika we Wro zeby sie tym zajal ?
Olej mi cieknie od intercoolera od gornej czesci, nawet sporo.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez szadol1 » 26 kwi 2017, 08:34

Miałem podobną akcję w Suzi okazało się że odpowiecznik w zbiorniku paliwa w moim przypadku w korku zatkał się i pompka paliwa nie była w stanie zassać paliwa, udrożniłem i problem zginą

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Postprzez macvas » 26 kwi 2017, 09:26

Na wstępie zdaje się, że wątek do przeniesienia do działu silnikowego Y6 <ok>

Usterka objawiła się ostatnio, czy występowała wcześniej sporadycznie, a teraz się nasila?
Egzemplarz z FAP? Zauważyłeś czy przypadkiem nie kopci mocniej niż zwykle?

Jeżeli mamy pomóc w diagnozie to dopytam o kilka zasadniczych, acz często ignorowanych kwestii:
? auto regularnie serwisowane – oleje, filtry paliwa i oleju wymieniane ?
? paliwo z pewnego źródła, czy zalewasz gdzie popadnie ?
? świece żarowe sprawdzane, sprawne ?

W kwestii cykania to chodzi CI o jakieś cykanie w trakcie pracy silnika czy po zgaszeniu? Jeżeli to drugie, to objaw jest prawidłowy – po zgaszeniu przez moment w taki sposób "pracuje jeszcze" zawór EGR.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Raf91 » 26 kwi 2017, 16:47

Filtr paliwa wymieniony niedawno bo stary byl tak zapchany jakby nafaszerowany olowiem tak mechanik mowil. Dpf dwa miechy temu usuniety bo tez zapchany byl. Przy regeneracji turbiny wymienili olej tak mowil poprzedni wlasciciel no ale juz 19500 przejechane a po 20 000trzeba wymienic czyli juz. 3 swiece padniete tak mowil mechanik jak dpf usuwal. A paliwo leje z orlenu te ekodiesel. Tak to wyglada, a cykanie jest i tak i tak choc dzisiaj jak ruszylem to nie slyszalem. Dodam ze jak silnik zgasnie to zapala sie kontrolka oleju.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez danrok » 27 kwi 2017, 09:27

Dużo rzeczy może być. Po pierwsze DPF usunąć w tym aucie nie jest prosto. Wiele osób na forum było takich co miało problemy po usunięciu DPF, więc tu też bym nie wykluczył. Świece uwalone często też powodują problem, ale od nich bym nie zaczynał.

Jakieś błędy w kompie masz?

W tym aucie polecam zmieniać olej co 10tyś km jak chcesz się nacieszyć nową turbinką jeszcze dłuższy czas papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kropek101 » 27 kwi 2017, 17:04

Danrok wiem że dużo osób tak myśli świece to nie to. A właśnie ja bym od nich zaczynał z całą resztą jak najbardziej zgadzam się z tobą.

I te eko paliwo jak można je tankować... w jednym z moich samochodów jest nawet na wlewie drukowanymi nie wlewać bio paliw a przecież wszystkie eko paliwa są z zwiększoną ilością bio dodatków.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez yomex » 27 kwi 2017, 17:21

kropek101 napisał(a):Danrok wiem że dużo osób tak myśli świece to nie to. A właśnie ja bym od nich zaczynał z całą resztą jak najbardziej zgadzam się z tobą.

I te eko paliwo jak można je tankować... w jednym z moich samochodów jest nawet na wlewie drukowanymi nie wlewać bio paliw a przecież wszystkie eko paliwa są z zwiększoną ilością bio dodatków.


Ekodiesel na Orlenie to zwykła ropa, tu dodatek "eko" ma bardziej znaczenie ekonomiczne względem Vervy. A z dużą wersją bio dodatków jest Diesel o nazwie BIO 100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2015, 10:34
Posty: 117 (6/5)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 2006 r. TOP SPORT + LPG

Postprzez kropek101 » 27 kwi 2017, 17:33

Wiesz co nie zwróciłem na to nigdy aż tak uwagi co Orlen podaje bo zawsze leję na BP mało kiedy się zdarza że odwiedzam inną stację.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Raf91 » 27 kwi 2017, 19:31

No to podlacze pod kompa zobaczymy co pokaze czy cos wiecej jak swiece. To jakie paliwo proponujecie ??
Mechanicy mogli cos z dpfem sknocic ? Komp nie szaleje wiec dobrze przeprogramowali.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez kropek101 » 27 kwi 2017, 19:56

Każdy leje takie paliwo jakie uważa za słuszne osobiście nie tankuje paliw z dodatkami bio powyżej tego co nakazuje ustawa wszyscy dobrze wiemy jak u nas z nimi jest. Zazwyczaj zalewam zwykłym ON od czasu do czasu coś lepszego. Tak jak pisałem wcześniej na zielonych stacjach ewentualnie gdy w trasie jest potrzeba to tylko flotowe.

Czasem komp nie szaleje silnik pracuje ok nawet przez długi czas. Są osoby które i po półtorej roku od kastracji miewały problemy z DPF okazywało się że coś było nie tak wycięte.

Zacznij od najprostszych spraw poluzuj korek od paliwa spróbuj tak pojeździć może być tak jak koledzy pisali że masz problem z odpowietrzeniem. Jeśli to nic nie pomoże diagnoza komputerem oraz zrób zmianę świec jak by nie było one też mają wpływ.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez danrok » 27 kwi 2017, 20:35

kropek101 napisał(a):Danrok wiem że dużo osób tak myśli świece to nie to. A właśnie ja bym od nich zaczynał z całą resztą jak najbardziej zgadzam się z tobą.


Ja też się z tym zgadzam że to mogą być świece, ale często czytałem na forum że się urywają podczas wykręcania, dlaczego nie zalecałem żeby od nich zaczynać, tylko najłatwiej podłączyć pod kompa i już. U mnie gasło auto jak miałem walnięty czujnik na listwie CR. Podłączyłem pod kompa, 5 min i już miałem czujnik zamówiony w necie, ale dzięki za zwrócenie uwagi na to że świece są bardzo ważne a często pomijane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Raf91 » 27 kwi 2017, 23:13

kropek101 napisał(a):Zacznij od najprostszych spraw poluzuj korek od paliwa spróbuj tak pojeździć może być tak jak koledzy pisali że masz problem z odpowietrzeniem. Jeśli to nic nie pomoże diagnoza komputerem oraz zrób zmianę świec jak by nie było one też mają wpływ.

Czyli po prostu odkrecic korek od wlewu paliwa ?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez szadol1 » 28 kwi 2017, 06:08

Tak odkręć i sprubój bez

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Postprzez Raf91 » 29 kwi 2017, 14:06

http://allegro.pl/elm327-bt-interfejs-d ... 27164.html.
Bedzie pasowal ten interfejs do mojej mazdy ?? Jaka wasza opinia tego sprzetu ??
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez danrok » 29 kwi 2017, 15:05

Szukalbym na kablu – jakos z BT mialem problemy. I koniecznie sprawdz soft 1.5, bo inny nie zadziala z forscan. Tu jest napisane 1.5a, ale jak ja zamawialem to gosc sie pomylil i wyslal 1.6 i mialem problem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Raf91 » 29 kwi 2017, 15:57

Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez danrok » 29 kwi 2017, 20:39

Dokładnie taki kabel miałem. Działał bardzo fajnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Raf91 » 30 kwi 2017, 09:09

Teraz długie wolne to bede mial czas cos porobic samemu przy tym aucie. Chce wymienic filtr powietrza, olej, filtr oleju, moze tez swiece sie uda w tym tygodniu wymienic, zaleje tez dobra drozsza wache i zobaczymy czy poskutkuje. Jesli auto mi sie zatrzymuje i zapala sie kontrolka od oleju to cos z olejem moze nie tak, jakies syfy sie dostaly bo juz stary a 20 tys przejechane. Trudne dojscie do filtra oleju w tej mazdzie ? Olej chyba 10 w 40, jaki polecacie taki lepszy. Oczywiscie sprawdze tez z tym odpowietrzeniem zbiornika paliwa.
Pozdrawiam
EDIT
Dzisiaj poszperałem w aucie i nie wiem czy przy zdejmowaniu obudowy od silnika czy cisnienie wywalilo rure ale ta rura nie wiem jak sie nazywa (odpowietrzajaca ??) byla wypieta,a normalnie jest tak ze zatrzaski sa wylamane jeden i drugi i jest luzna. Jak to sie zwie i czy mozna tylko ten plastik kupic czy trzeba cala rure wmienic ?
https://zapodaj.net/394daa69f14a0.jpg.html
Dokopalem sie do filtra powietrza i jest ciemny, nadaje sie do wymiany, a obudowa gorna nie trzyma sie dobrze i lata jedna czesc tam gdzie zaznaczylem na fotce, a jak wyciagnelem filtr to bylo duzo syfu w srodku na plastiku, bede musial to odkurzyc.
https://zapodaj.net/0d3d9f2c64554.jpg.html
Dzisiaj odziwo dopiero mi zgasl po przejechaniu jakies 15 km, postal troche i znowu odpalil i przejechalem nastepne 7 km zeby do domu dojechac. Ogolem jest tak ze jak traci moc to slysze wtedy takie cykanie jak wciskam pedal gazu noi gasnie silnik i nie chce odpalic, musze wylaczyc calkowicie auto poczekac kilka minut i znowu rusza. Czyzby to EGR zapchany ? ?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Postprzez Marcis » 3 maja 2017, 01:31

identyczne przyczyny były u znajomych w Golfie i Astrze. Tam akumulator robił zwarcie. na zimnym było ok, podczas jazdy się nagrzewał, robił zwarcie i silnik gasł. Pare minut postoju i znowu jazda. Jak masz możliwość zamiany z kimś na aku aby sprawdźić to zrób to. U nich nic nie wskazywało że to może być taki problem, kręcił normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Raf91 » 6 maja 2017, 16:39

Napiecie aku pokazywalo do 13V bodajze jak jezdzilem z podlaczonym do kompa. Najgorsze jest to ze program pokazuje zero bledow, choc powienien pokazywac od swiec P138 a nie pokazuje po kastracji DPF. Zdemontowalem EGR, jest sadzy na nim ale nie az tak duzo. Zobaczymy po wyczyszczeniu. Ogolem to lepiej wykrecic elektroniczna czesc EGR przed czyszczeniem go ? Teraz powinien byc w pozycji zamknietej ? ?

Dopisano 6 maja 2017, 16:04:

I jeszcze jedno wazne pytanie czy moglbym teraz odpalic silnik i sie przejechac bez EGR ??
Jak nie bedzie gasl to bedzie winowajca.
Hmmm tak pomyslalem ze raczej gdyby ten zwor byl zatkany to auto i tak by jezdzilo dusilby sie silnik ale by jezdzil a gasnie.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 23:16
Posty: 12
Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323