Gasnie silnik podczas jazdy.
1, 2
Witam
Mam taki problem ze jak przejade okolo 3-4 km to nagle silnik traci moc i gasnie. Musze wtedy odczekac zeby odpalic go na nowo i przejade ile metrow i znowu, zawsze jest tak ze gdy postoi przez noc to na zimno odpale i pojedzie wiecej, potem juz nie. Slysze tez takie cykanie czasem ale bardzo rzadko. Macie jakies pomysly ? ? Znacie moze jakiegos taniego mechanika we Wro zeby sie tym zajal ?
Olej mi cieknie od intercoolera od gornej czesci, nawet sporo.
Mam taki problem ze jak przejade okolo 3-4 km to nagle silnik traci moc i gasnie. Musze wtedy odczekac zeby odpalic go na nowo i przejade ile metrow i znowu, zawsze jest tak ze gdy postoi przez noc to na zimno odpale i pojedzie wiecej, potem juz nie. Slysze tez takie cykanie czasem ale bardzo rzadko. Macie jakies pomysly ? ? Znacie moze jakiegos taniego mechanika we Wro zeby sie tym zajal ?
Olej mi cieknie od intercoolera od gornej czesci, nawet sporo.
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
Miałem podobną akcję w Suzi okazało się że odpowiecznik w zbiorniku paliwa w moim przypadku w korku zatkał się i pompka paliwa nie była w stanie zassać paliwa, udrożniłem i problem zginą
Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Na wstępie zdaje się, że wątek do przeniesienia do działu silnikowego Y6
Usterka objawiła się ostatnio, czy występowała wcześniej sporadycznie, a teraz się nasila?
Egzemplarz z FAP? Zauważyłeś czy przypadkiem nie kopci mocniej niż zwykle?
Jeżeli mamy pomóc w diagnozie to dopytam o kilka zasadniczych, acz często ignorowanych kwestii:
? auto regularnie serwisowane – oleje, filtry paliwa i oleju wymieniane ?
? paliwo z pewnego źródła, czy zalewasz gdzie popadnie ?
? świece żarowe sprawdzane, sprawne ?
W kwestii cykania to chodzi CI o jakieś cykanie w trakcie pracy silnika czy po zgaszeniu? Jeżeli to drugie, to objaw jest prawidłowy – po zgaszeniu przez moment w taki sposób "pracuje jeszcze" zawór EGR.
Usterka objawiła się ostatnio, czy występowała wcześniej sporadycznie, a teraz się nasila?
Egzemplarz z FAP? Zauważyłeś czy przypadkiem nie kopci mocniej niż zwykle?
Jeżeli mamy pomóc w diagnozie to dopytam o kilka zasadniczych, acz często ignorowanych kwestii:
? auto regularnie serwisowane – oleje, filtry paliwa i oleju wymieniane ?
? paliwo z pewnego źródła, czy zalewasz gdzie popadnie ?
? świece żarowe sprawdzane, sprawne ?
W kwestii cykania to chodzi CI o jakieś cykanie w trakcie pracy silnika czy po zgaszeniu? Jeżeli to drugie, to objaw jest prawidłowy – po zgaszeniu przez moment w taki sposób "pracuje jeszcze" zawór EGR.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Filtr paliwa wymieniony niedawno bo stary byl tak zapchany jakby nafaszerowany olowiem tak mechanik mowil. Dpf dwa miechy temu usuniety bo tez zapchany byl. Przy regeneracji turbiny wymienili olej tak mowil poprzedni wlasciciel no ale juz 19500 przejechane a po 20 000trzeba wymienic czyli juz. 3 swiece padniete tak mowil mechanik jak dpf usuwal. A paliwo leje z orlenu te ekodiesel. Tak to wyglada, a cykanie jest i tak i tak choc dzisiaj jak ruszylem to nie slyszalem. Dodam ze jak silnik zgasnie to zapala sie kontrolka oleju.
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
Dużo rzeczy może być. Po pierwsze DPF usunąć w tym aucie nie jest prosto. Wiele osób na forum było takich co miało problemy po usunięciu DPF, więc tu też bym nie wykluczył. Świece uwalone często też powodują problem, ale od nich bym nie zaczynał.
Jakieś błędy w kompie masz?
W tym aucie polecam zmieniać olej co 10tyś km jak chcesz się nacieszyć nową turbinką jeszcze dłuższy czas
Jakieś błędy w kompie masz?
W tym aucie polecam zmieniać olej co 10tyś km jak chcesz się nacieszyć nową turbinką jeszcze dłuższy czas
Danrok wiem że dużo osób tak myśli świece to nie to. A właśnie ja bym od nich zaczynał z całą resztą jak najbardziej zgadzam się z tobą.
I te eko paliwo jak można je tankować... w jednym z moich samochodów jest nawet na wlewie drukowanymi nie wlewać bio paliw a przecież wszystkie eko paliwa są z zwiększoną ilością bio dodatków.
I te eko paliwo jak można je tankować... w jednym z moich samochodów jest nawet na wlewie drukowanymi nie wlewać bio paliw a przecież wszystkie eko paliwa są z zwiększoną ilością bio dodatków.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Danrok wiem że dużo osób tak myśli świece to nie to. A właśnie ja bym od nich zaczynał z całą resztą jak najbardziej zgadzam się z tobą.
I te eko paliwo jak można je tankować... w jednym z moich samochodów jest nawet na wlewie drukowanymi nie wlewać bio paliw a przecież wszystkie eko paliwa są z zwiększoną ilością bio dodatków.
Ekodiesel na Orlenie to zwykła ropa, tu dodatek "eko" ma bardziej znaczenie ekonomiczne względem Vervy. A z dużą wersją bio dodatków jest Diesel o nazwie BIO 100.
Wiesz co nie zwróciłem na to nigdy aż tak uwagi co Orlen podaje bo zawsze leję na BP mało kiedy się zdarza że odwiedzam inną stację.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Każdy leje takie paliwo jakie uważa za słuszne osobiście nie tankuje paliw z dodatkami bio powyżej tego co nakazuje ustawa wszyscy dobrze wiemy jak u nas z nimi jest. Zazwyczaj zalewam zwykłym ON od czasu do czasu coś lepszego. Tak jak pisałem wcześniej na zielonych stacjach ewentualnie gdy w trasie jest potrzeba to tylko flotowe.
Czasem komp nie szaleje silnik pracuje ok nawet przez długi czas. Są osoby które i po półtorej roku od kastracji miewały problemy z DPF okazywało się że coś było nie tak wycięte.
Zacznij od najprostszych spraw poluzuj korek od paliwa spróbuj tak pojeździć może być tak jak koledzy pisali że masz problem z odpowietrzeniem. Jeśli to nic nie pomoże diagnoza komputerem oraz zrób zmianę świec jak by nie było one też mają wpływ.
Czasem komp nie szaleje silnik pracuje ok nawet przez długi czas. Są osoby które i po półtorej roku od kastracji miewały problemy z DPF okazywało się że coś było nie tak wycięte.
Zacznij od najprostszych spraw poluzuj korek od paliwa spróbuj tak pojeździć może być tak jak koledzy pisali że masz problem z odpowietrzeniem. Jeśli to nic nie pomoże diagnoza komputerem oraz zrób zmianę świec jak by nie było one też mają wpływ.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Danrok wiem że dużo osób tak myśli świece to nie to. A właśnie ja bym od nich zaczynał z całą resztą jak najbardziej zgadzam się z tobą.
Ja też się z tym zgadzam że to mogą być świece, ale często czytałem na forum że się urywają podczas wykręcania, dlaczego nie zalecałem żeby od nich zaczynać, tylko najłatwiej podłączyć pod kompa i już. U mnie gasło auto jak miałem walnięty czujnik na listwie CR. Podłączyłem pod kompa, 5 min i już miałem czujnik zamówiony w necie, ale dzięki za zwrócenie uwagi na to że świece są bardzo ważne a często pomijane.
kropek101 napisał(a):Zacznij od najprostszych spraw poluzuj korek od paliwa spróbuj tak pojeździć może być tak jak koledzy pisali że masz problem z odpowietrzeniem. Jeśli to nic nie pomoże diagnoza komputerem oraz zrób zmianę świec jak by nie było one też mają wpływ.
Czyli po prostu odkrecic korek od wlewu paliwa ?
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
Tak odkręć i sprubój bez
Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D

Bedzie pasowal ten interfejs do mojej mazdy
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
Szukalbym na kablu – jakos z BT mialem problemy. I koniecznie sprawdz soft 1.5, bo inny nie zadziala z forscan. Tu jest napisane 1.5a, ale jak ja zamawialem to gosc sie pomylil i wyslal 1.6 i mialem problem 
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
Teraz długie wolne to bede mial czas cos porobic samemu przy tym aucie. Chce wymienic filtr powietrza, olej, filtr oleju, moze tez swiece sie uda w tym tygodniu wymienic, zaleje tez dobra drozsza wache i zobaczymy czy poskutkuje. Jesli auto mi sie zatrzymuje i zapala sie kontrolka od oleju to cos z olejem moze nie tak, jakies syfy sie dostaly bo juz stary a 20 tys przejechane. Trudne dojscie do filtra oleju w tej mazdzie ? Olej chyba 10 w 40, jaki polecacie taki lepszy. Oczywiscie sprawdze tez z tym odpowietrzeniem zbiornika paliwa.
Pozdrawiam
EDIT
Dzisiaj poszperałem w aucie i nie wiem czy przy zdejmowaniu obudowy od silnika czy cisnienie wywalilo rure ale ta rura nie wiem jak sie nazywa (odpowietrzajaca
) byla wypieta,a normalnie jest tak ze zatrzaski sa wylamane jeden i drugi i jest luzna. Jak to sie zwie i czy mozna tylko ten plastik kupic czy trzeba cala rure wmienic ?
https://zapodaj.net/394daa69f14a0.jpg.html
Dokopalem sie do filtra powietrza i jest ciemny, nadaje sie do wymiany, a obudowa gorna nie trzyma sie dobrze i lata jedna czesc tam gdzie zaznaczylem na fotce, a jak wyciagnelem filtr to bylo duzo syfu w srodku na plastiku, bede musial to odkurzyc.
https://zapodaj.net/0d3d9f2c64554.jpg.html
Dzisiaj odziwo dopiero mi zgasl po przejechaniu jakies 15 km, postal troche i znowu odpalil i przejechalem nastepne 7 km zeby do domu dojechac. Ogolem jest tak ze jak traci moc to slysze wtedy takie cykanie jak wciskam pedal gazu noi gasnie silnik i nie chce odpalic, musze wylaczyc calkowicie auto poczekac kilka minut i znowu rusza. Czyzby to EGR zapchany ? ?
Pozdrawiam
EDIT
Dzisiaj poszperałem w aucie i nie wiem czy przy zdejmowaniu obudowy od silnika czy cisnienie wywalilo rure ale ta rura nie wiem jak sie nazywa (odpowietrzajaca
https://zapodaj.net/394daa69f14a0.jpg.html
Dokopalem sie do filtra powietrza i jest ciemny, nadaje sie do wymiany, a obudowa gorna nie trzyma sie dobrze i lata jedna czesc tam gdzie zaznaczylem na fotce, a jak wyciagnelem filtr to bylo duzo syfu w srodku na plastiku, bede musial to odkurzyc.
https://zapodaj.net/0d3d9f2c64554.jpg.html
Dzisiaj odziwo dopiero mi zgasl po przejechaniu jakies 15 km, postal troche i znowu odpalil i przejechalem nastepne 7 km zeby do domu dojechac. Ogolem jest tak ze jak traci moc to slysze wtedy takie cykanie jak wciskam pedal gazu noi gasnie silnik i nie chce odpalic, musze wylaczyc calkowicie auto poczekac kilka minut i znowu rusza. Czyzby to EGR zapchany ? ?
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
identyczne przyczyny były u znajomych w Golfie i Astrze. Tam akumulator robił zwarcie. na zimnym było ok, podczas jazdy się nagrzewał, robił zwarcie i silnik gasł. Pare minut postoju i znowu jazda. Jak masz możliwość zamiany z kimś na aku aby sprawdźić to zrób to. U nich nic nie wskazywało że to może być taki problem, kręcił normalnie.
Napiecie aku pokazywalo do 13V bodajze jak jezdzilem z podlaczonym do kompa. Najgorsze jest to ze program pokazuje zero bledow, choc powienien pokazywac od swiec P138 a nie pokazuje po kastracji DPF. Zdemontowalem EGR, jest sadzy na nim ale nie az tak duzo. Zobaczymy po wyczyszczeniu. Ogolem to lepiej wykrecic elektroniczna czesc EGR przed czyszczeniem go ? Teraz powinien byc w pozycji zamknietej ? ?
Dopisano 6 maja 2017, 16:04:
I jeszcze jedno wazne pytanie czy moglbym teraz odpalic silnik i sie przejechac bez EGR
Jak nie bedzie gasl to bedzie winowajca.
Hmmm tak pomyslalem ze raczej gdyby ten zwor byl zatkany to auto i tak by jezdzilo dusilby sie silnik ale by jezdzil a gasnie.
Dopisano 6 maja 2017, 16:04:
I jeszcze jedno wazne pytanie czy moglbym teraz odpalic silnik i sie przejechac bez EGR
Jak nie bedzie gasl to bedzie winowajca.
Hmmm tak pomyslalem ze raczej gdyby ten zwor byl zatkany to auto i tak by jezdzilo dusilby sie silnik ale by jezdzil a gasnie.
- Od: 16 lut 2017, 23:16
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 1.6 DD 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości