Luźna rurka od smarowania turbiny

Postprzez Snail31 » 29 kwi 2016, 12:07

Zauważyłem luz na rurce olejowej od turbiny, czy auto może dymic mocniej przy takiej usterce? Wystarczy odkręcić czy trzeba wymieniać? Proszę o pomoc, mazda 3 2006 r
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez waciach » 29 kwi 2016, 15:53

Co to znaczy luz? Kapie tam olej ?
Taka usterka wg mnie nie wpływa w żaden sposób na dymienie ale jak jest nieszczelność i turbo nie ma dostatecznego smarowania to już krok od zatarcia i śmierci turbo...
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Snail31 » 29 kwi 2016, 18:43

Może źle to określiłem luz, auto zadymilo dosłownie raz i juz jest ok, nie ma żadnego oleju tam. Mechanik znajomy mówił coś zw może być nieszczelnoś gdzieś na układzie turbina kolektor ssący, jest taka opcja?
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez uszol90 » 6 maja 2016, 11:46

Zapewne chodzi o rurkę od smarowania turbiny, na zakończeniu (przy samej turbinie).
U mnie jest to samo... z tym, że zaczęła się delikatnie pocić i zastanawiam się nad jej wymianą.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bartosh80 » 6 maja 2016, 18:47

Pamiętajcie że rurka powyżej jest do silnika 90 KM.
Do 109/110 KM poniżej:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... 110PS/4450
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez danrok » 6 maja 2016, 21:03

To ten przewod do smarowania turbo z sitkiem co sie czasem potrafi zapchac i trzeba bo czyscic od czasu do czasu albo wyciac sitko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez bartosh80 » 7 maja 2016, 07:16

Tak wyciąć/odwiercić przy śrubach starego typu przy śrubach nowego typu wyciągamy plastikowy wkład – sitko (widoczny na zdjęciach biała końcówka i jest tylko przy śrubie wkręconej w blok silnika).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez danrok » 7 maja 2016, 09:34

a to moze przy nastepnym serwisie olejowym poprosze zeby to sprawdzili :)

a inne samochody maja inna konstrukcje? Bo z tego co widzialem na forum to zacieranie sie turbo to domena Y6 wlasnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez bartosh80 » 7 maja 2016, 19:29

Zdjęcia z książki serwisowej – dotyczące rurki i sitka – silnik 1,6 D/TDCI/HDI/Y6
Przedstawiona jest tu śruba z sitkiem starego typu o zaleceniu usuwania go jest mowa na początku drugiego zdjęcia.
Te problemy mają także użytkownicy – Volvo/Ford/Citroen/Peugeot/Mini no i Mazda.
Załączniki
DSCF3004.JPG
DSCF3005.JPG
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez Snail31 » 12 maja 2016, 23:30

A gdzie mogę dostać taka książkę serwisowa w wersji elektronicznej? Co do tematu to rurka ponoć jest tak zrobiona fabrycznie ;–)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez Gochu » 18 maja 2016, 11:53

Dokładnie, niby wydaje się, że ta rurka tak luźno lata a jednak nic z niej nie cieknie. Moją mazdą zrobiłem 20 tyś km. odkąd ją kupiłem, olej wymieniałem co 10 tyś km + plus za każdym razem stosowałem płukankę LM a jednak sitko było przytkane. Po prostu tam jest tak drobna sitka zastosowana, że to musiało się zapchać. Nie jestem pewny w 100% ale do odkręcenia tej śruby z bloku silnika trzeba wykręcić początek wydechu, czyli fap + katalizator.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron