PS: instrukcję dolewania znajdziesz w FAQ
Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
Piszesz, ze jeździsz głównie po miescie a to wiąze się ze znacznym zużyciem tego płynu. Przejechałeś 52tyś a to wg. mnie wartość graniczna przy tym stylu jazdy. Druga sprawa to krążą opinie, że jak zrobisz dolewkę zanim komputer o to poprosi wyświetlając CHECK to nie będzie potrzebna ingerencja w soft. Nie wiem przy ilu mililitrach w zbiorniku zapala się "rezerwa" tego płynu, ale myślę że spokojnie możesz zakupić gdzieś litr i próbować dolać tyle ile się uda – czyli aż do przelania.
PS: instrukcję dolewania znajdziesz w FAQ
PS: instrukcję dolewania znajdziesz w FAQ
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Widmo: przeglądnąłem temat o dolewce Eolyss i ja wymiękam
Żaden ze mnie majsterkowicz także zdam się na serwis jak zapali się check...
Do tego czasu jeżdżę. Auto odebrałem, przejechałem się kawałek żeby sprawdzić czy znowu nie wypala co 20-30 km i ku mojemu uradowaniu, pomimo wystania się godziny w korku na krakowskiej obwodnicy a następnie przegonienia go trochę dalej, brak znaków wypalania. Co więcej auto nabrało wigoru i już go tak nie dławi więc coś jednak na rzeczy było. Panowie mówili, że syfu (masy popiołu?) w filtrze było 100g i ponoć to bardzo dużo bo minimalny jaki musieli wypalać miał 25....
Trudno mi to zweryfikować, ale brzmi groźnie
cieszę się, że problem się przynajmniej na jakiś czas rozwiązał. A do tego wydech za katem pospawany i wreszcie auto jest cichutkie.
Witkowicka54 w Krakowie – polecam
Do tego czasu jeżdżę. Auto odebrałem, przejechałem się kawałek żeby sprawdzić czy znowu nie wypala co 20-30 km i ku mojemu uradowaniu, pomimo wystania się godziny w korku na krakowskiej obwodnicy a następnie przegonienia go trochę dalej, brak znaków wypalania. Co więcej auto nabrało wigoru i już go tak nie dławi więc coś jednak na rzeczy było. Panowie mówili, że syfu (masy popiołu?) w filtrze było 100g i ponoć to bardzo dużo bo minimalny jaki musieli wypalać miał 25....
Trudno mi to zweryfikować, ale brzmi groźnie

Żartujesz... to jest mega proste a poradnik pisałem, żeby to zrobił każdy kto choć raz wszedł do kanału ...nawet z ciekawości tylko pooglądać. Roboty na 15min a często "mechanicy" wołają za to kilka stów (+cena płynu) uznając, że to jest mega tajemnicza czynność 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
witam, usunąłem fapa elektronicznie, natomiast fizycznie został przewiercony. silnik działa bez zarzutu, ale jest małe "ale,, – po rozgrzaniu mocno dymi na biało i kapie woda z tłumika. czy nie wywalenie w całości fapa może to powodować? olej w porządku, i raczej płynu chłodniczego mi nie ubywa...
PS szukałem i pisałem w temacie dymienia na biało, ale nie uzyskałem podpowiedzi...
PS szukałem i pisałem w temacie dymienia na biało, ale nie uzyskałem podpowiedzi...
jeżdżę tylko po mieście krótkie odcinki i był już na wykończeniu, ale nie chodzi o fap tylko o to, że moim zdaniem dymi za bardo i woda kapie z wydechu
Cześć
Od pewnego czasu ciągle wyskakuje mi check engine. Błąd P 242F, ciśnienie na zimnym silniku ok 1-2 hPa i silnik działa w trybie awaryjnym po czym wraca do normy. Zazwyczaj przepalałem filtr co 200-300 km, tak teraz co ok 50km. Temperatury na zewnętrzu -10 do +7.
Od pewnego czasu ciągle wyskakuje mi check engine. Błąd P 242F, ciśnienie na zimnym silniku ok 1-2 hPa i silnik działa w trybie awaryjnym po czym wraca do normy. Zazwyczaj przepalałem filtr co 200-300 km, tak teraz co ok 50km. Temperatury na zewnętrzu -10 do +7.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
mazdajacek napisał(a):witam, usunąłem fapa elektronicznie, natomiast fizycznie został przewiercony. silnik działa bez zarzutu, ale jest małe "ale,, – po rozgrzaniu mocno dymi na biało i kapie woda z tłumika. czy nie wywalenie w całości fapa może to powodować? olej w porządku, i raczej płynu chłodniczego mi nie ubywa...
PS szukałem i pisałem w temacie dymienia na biało, ale nie uzyskałem podpowiedzi...
Jacku, moze troche na bialo przydymic,ale to na zimnym zaraz po odpaleniu jesli jest zminy dzień . To Para moze się skroplić i powodować taki efekt.
Natomiast jesli chodzi o Wasz hybrydowy sposób pozbycia się problemu , to uważam ,ze powinienes rozważyć
1 wymianę wkładu na nowy, lub zregenerowany i przywrocenie oryginalnego oprogramowania
2. wyłączenie FAP w programie ,oraz fizyczne opróznienie puszki po FAP.
To co teraz zrobiliście to wygląda na to ,że ani DPF nie jest usunięty w programie ( o czym moze swiadczyc biały dym po rozgrzaniu ) ani fizycznie z wydechu – on sie moze rozkruszyć i pojsc dalej w wydech.
Dopisano 3 mar 2016, 11:17:
P.S jak ktos z was bezie potrzebował piecowo wypalony wkład z filtra FAP do silnika 1.6 to mam 4 sztuki na stanie i mogę poratować
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Witam,
Na początku napisze, że przeczytałem cały ten wątek oraz 75-stronicowy wątek na forum Peugoeta o sygnalizacji wypalenia filtra FAP. Użytkownicy pugow podlaczaja żarówkę led do ogrzewania lusterko w i tylnej szyby żeby być informowanym o aktualnym wypalaniu. W Peugoetach jest bowiem tak,że podczas wypalania FAP włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby żeby zwiększyć obciążenie silnika i zwiększyć temperaturę spalin.
Może pytanie brzmi czy w naszych Mazdach również takie coś ma miejsce, czy włącza się ogrzewanie lusterek pod czas wypalania FAP. Myślałem nad połączeniem takiej żarówki led ale nigdzie nie wyczytalem czy w/w proces ma miejsce w Mazdach.
Na początku napisze, że przeczytałem cały ten wątek oraz 75-stronicowy wątek na forum Peugoeta o sygnalizacji wypalenia filtra FAP. Użytkownicy pugow podlaczaja żarówkę led do ogrzewania lusterko w i tylnej szyby żeby być informowanym o aktualnym wypalaniu. W Peugoetach jest bowiem tak,że podczas wypalania FAP włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby żeby zwiększyć obciążenie silnika i zwiększyć temperaturę spalin.
Może pytanie brzmi czy w naszych Mazdach również takie coś ma miejsce, czy włącza się ogrzewanie lusterek pod czas wypalania FAP. Myślałem nad połączeniem takiej żarówki led ale nigdzie nie wyczytalem czy w/w proces ma miejsce w Mazdach.
Ja obserwuję przede wszystkim spalanie podczas hamowania silnikiem i to jak sam silnik "działa" bo da się wyczaić kiedy jest wypalanie – staje się mułowaty i spalanie nie jest 0.0 podczas hamowania silnikiem.
Jeśli chodzi o aktualne spalanie to nie mam możliwości na to zwracać uwagi bo nie mam komputera pokładowego. Zwiększonej temp i innej pracy silnika nigdy nie zauwazylem. Jestem pewny że w ciągu jednego miesiąca miałem jedno wypalanie, niestety zorientowałem się jak wysiadlem z auta a wentylator chodził jeszcze parę minut. Dlatego jakaś sygnalizacja byłaby pomocna.
kocinskip napisał(a):Witam,
Na początku napisze, że przeczytałem cały ten wątek oraz 75-stronicowy wątek na forum Peugoeta o sygnalizacji wypalenia filtra FAP. Użytkownicy pugow podlaczaja żarówkę led do ogrzewania lusterko w i tylnej szyby żeby być informowanym o aktualnym wypalaniu. W Peugoetach jest bowiem tak,że podczas wypalania FAP włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby żeby zwiększyć obciążenie silnika i zwiększyć temperaturę spalin.
Może pytanie brzmi czy w naszych Mazdach również takie coś ma miejsce, czy włącza się ogrzewanie lusterek pod czas wypalania FAP. Myślałem nad połączeniem takiej żarówki led ale nigdzie nie wyczytalem czy w/w proces ma miejsce w Mazdach.
Ten patent nie działa także w Fordach i Volvo (1,6 Diesel ) więc prawdopodobnie dotyczy to i Mazdy.
Pod świece żarowe nie sprawdzałem – lusterka/szyba tylna tak i jak napisałem wcześniej to nie działa na 100% Volvo i Ford.
Jednak mam inny patent jako że w Mazdach sterownik wentylatora jest identyczny można to zastosować:
– http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread
Jednak mam inny patent jako że w Mazdach sterownik wentylatora jest identyczny można to zastosować:
– http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread
Wczoraj wykonałem zabieg mycia fap-a + katalizatora. Rozciąłem filtr w połowie ( najlepiej rozcinać w połowie bo wtedy fap ładnie odchodzi od katalizatora. Wszystko dokładnie umyłem karcherem. Dośc sporo leciało pomarańczowej wody (chyba tlenek ceru ) + kawałki sadzy. Przydało by się po myciu wszystko dokładnie wypalić palnikiem albo lutlampą. Myślałem żeby usunąć fapa elektronicznie, ale koszt samego przeprogramowania wynosił 600 zł ale ja uważam, że jest to za duża kwota. W moim przypadku koszty wynoszą 0 zł, bo wszystko wykonałem sam a fap-a pospawa mi znajomy za friko. Kolejnym argumentem jest to, że nie tracę normy emisji spalin euro 4. Powodem zapchania fap-a był poprzedni właściciel który auto użytkował głównie w mieście. Wszystkim polecam taki zabieg, a przy okazji demontażu fap-a można usunąć te nieszczęsne sitko które w wielu przypadkach jest powodem uszkodzenia turbiny.
Coś mi się wydaje, że masz na myśli sitko restrykcji oleju, które jest zabezpieczeniem przed wydmuchaniem uszczelek w turbinie (żeby nadmierne ciśnienie nie poszło "na boki").Gochu napisał(a):można usunąć te nieszczęsne sitko które w wielu przypadkach jest powodem uszkodzenia turbiny
Ale może masz coś innego na myśli...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mi chodziło o ten element.
http://www.aussiefrogs.com/forum/attachments/citro%EBn-forum/53355d1393051077-c4-1-6-hdi-turbo-rebuild-pictures-20140222_161719.jpg
Czy może jest jeszcze jakieś inne sitko które jest powodem gorszego smarowania turbosprężarki ?
http://www.aussiefrogs.com/forum/attachments/citro%EBn-forum/53355d1393051077-c4-1-6-hdi-turbo-rebuild-pictures-20140222_161719.jpg
Czy może jest jeszcze jakieś inne sitko które jest powodem gorszego smarowania turbosprężarki ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości