Falujące obroty , dławienie Mazda 3 1.6 diesel

Postprzez marcin8636 » 31 sty 2016, 14:33

Witam
Jestem początkującym na tym forum
Posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 109km
od pewnego czasu pojawił się problem na wolnych obrotach silnik zaczął falować ,nie raz nawet sam zgasł ,na starszych forach ( z 2011r) wyczytałem by zrobić mały test i odkrecić korek od zbiornika paliwa i pomogło bo zrobiło psssss i wyleciało powietrze i praca silnika polepszyła się i było już ok, moje pytanie co może być przyczyna takich objaw ,czy zbiornik paliwa posiada jakis odpowietrznik który nie puszcza,?
gdy zatankuje pełny bak problemu nie ma pojawia się gdy jest mniejsza polowa,
pozdrawiam wszystkich !!!

Marcin
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 14:18
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 diesel 109km

Postprzez danrok » 31 sty 2016, 19:31

Wiesz co, w korku masz odpowietrznik. Możliwe, ze on się zapchał ale raczej nie sądzę. Z drugiej strony w wątku poniżej (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=122356&start=120) opisałem swoje "przeboje" z szarpaniem. Też myślałem, że to problem z odpowietrzaniem, bo odkręciłem korek, pojeździłem po mieście i nie miałem problemu. Okazało się jednak, że problem występował powyżej 3tyś obrotów i w mieście raczej nie miałem okazji na to natrafić. Winny okazał się czujnik ciśnienia na szynie CR. Może napisz więcej o swoim problemie to coś może więcej poradzimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez marcin8636 » 3 lut 2016, 13:49

Hej

sprawa nadal sie powtarza ze ja dusi ,lecz po odkreceniu korka słychac jak ucieka powietrze robi psss, sa momenty ze idzi wszystko ok ,na drugi dzien powraca wszystko ,paliwa jest ponad poł baku...
dzis mazda zostanie podpieta pod kompa, najgorsze jest to ze nie jest w kraju ,,ale mysle ze pokaze cos konkretnego ,myslisz ze bendzie to ten zaworek na listwie CR ?
bo sie zastanawiam czy filtr paliwa tez nie jest zasyfiony ,bo tez nie wiadomo kiedy był wymieniay bo mamy ja dopiero pół roku .... nie znam dobrze tego silnika bo osobiscie mam grupe VW , zgóry dzieki Ci za opowiedz !!!

pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 14:18
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 diesel 109km

Postprzez danrok » 3 lut 2016, 14:06

No ogólnie ja nie uważam, żeby to był korek. Nie wiem czy przyglądałeś się jak wygląda tam odpowietrznik, nie wyobrażam sobie, żeby się zatkał, a to że robi "pss" to znaczy że jest podciśnienie w zbiorniku – jest zawsze ponieważ odpowietrznik korka puszcza przy pewnej wartości podciśnienia.

Ja bym celował tak:

– przepływomierz – odepnij i się przejedź po trasie dynamicznie, jak się będzie dławił to
– czujnik ciśnienia na listwie CR – w wątku który podałem wyżej MaTuS przedstawił opis jak się do niego dostać, często wystarczy przeczyścić wtyczki, u mnie konieczna była wymiana
– czujnik położenia wałka koło obok pasowego. Jak stoisz przed autem, to po lewej strony (od str pasażera) pod osłoną silnika jest czujnik bardzo słabo osłonięty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez marcin8636 » 4 lut 2016, 19:22

a masz moze fotke gdzie jest kostka od przeplywki ? bo musze to wyslac i wytlumaczyc wiesz.........
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 14:18
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 diesel 109km

Postprzez danrok » 4 lut 2016, 21:01

Kolego, szukajka nie boli :)
Załączniki
przeplywka3.jpg
Wtyczka przepływki oznaczona numerem 4 na zdjęciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez marcin8636 » 5 lut 2016, 10:26

Wielkie
Super
Dzieki
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 14:18
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 diesel 109km

Postprzez skowal85 » 19 lut 2016, 00:12

marcin8636 napisał(a):Witam
Jestem początkującym na tym forum
Posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 109km
od pewnego czasu pojawił się problem na wolnych obrotach silnik zaczął falować ,nie raz nawet sam zgasł ,na starszych forach ( z 2011r) wyczytałem by zrobić mały test i odkrecić korek od zbiornika paliwa i pomogło bo zrobiło psssss i wyleciało powietrze i praca silnika polepszyła się i było już ok, moje pytanie co może być przyczyna takich objaw ,czy zbiornik paliwa posiada jakis odpowietrznik który nie puszcza,?
gdy zatankuje pełny bak problemu nie ma pojawia się gdy jest mniejsza polowa,
pozdrawiam wszystkich !!!

Marcin

mam mazde z 2006r 1.6l 109km miałem podobny problem ze schodziła z obrotów w pewnym momęcie kilka razy szarpnęło okazało się filtr PDF zapchany turbo do regeneracji wirnik turbiny się stopił łopatki wykrzywiły. koszt regeneracji turbo 800zł+700 wyciecie PDF. jeżdże 6 miesiecy od naprawy i wszystko ok. wcześniej wymienialem filtr paliwa. teraz bedę wymieniał cały rozrząd.koszt ok 900zł.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 23:57
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6HDI 2006

Postprzez Lichy12 » 19 lut 2016, 08:37

Mi jak dlawilo Magdę w sensie szarpalo tak jakby to okazało się że po odkreceniu pokrywy silnika rura DOLOTOWA do turbiny miała dziurę i lapala lewe powietrze wymiana 200-350 zł w moim przypadku ewentualnie skleic i u mnie pomogło sprawdź czy czasami nie przypalilo obudowy silnika zdjęcie jest w tym samym dziale temat pytanie odnośnie rury
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323