Wyciek spod przepustnicy? (kapie na alternator)

Postprzez Radek9112 » 9 paź 2015, 19:15

Witam,
robiąc dzisiaj rutynowy przegląd, natknąłem się na niemiły widok, otóż zauważyłem że wydostaje się dość sporo oleju spod przepustnicy(?), konkretnie przy łączniku dolotu z intercoolerem. Zamieszczam kilka fotek, ale nie są idealne, mam nadzieję że zilustrują dość duży moim zdaniem problem, bo olej zaczyna kapać na alternator...

Czy miał ktoś podobny problem? Jestem umówiony z mechanikiem na poniedziałek, ale wolę zaczerpnąć waszej wiedzy, z doświadczenia wiem, że to cenne rady są :)

W głębi:
20151009_183333.jpg


20151009_183224.jpg


Widok z góry:
20151009_183239.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2015, 19:04
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6D 109km, 2007r, 252kkm.

Postprzez kropek101 » 12 paź 2015, 21:00

Ten olej może iść nawet z turbiny. opaski będą luźniejsze i będzie go tam wyciskać.
Posprawdzaj, wyczyść i obserwuj chyba że już mechanik zdiagnozował
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Radek9112 » 13 paź 2015, 18:47

kropek101 napisał(a):Ten olej może iść nawet z turbiny. opaski będą luźniejsze i będzie go tam wyciskać.
Posprawdzaj, wyczyść i obserwuj chyba że już mechanik zdiagnozował


Powiedział to samo, ale tylko rzucił okiem bo nie wyrobił się z robotą. Wziąłem szmatę, śrubokręty i po dokręcałem opaski. Miałeś rację, jedna była na prawdę luźna. Wszystko wytarłem dokładnie i będę sprawdzać!

kropek101 – Tyle trafionych porad Twoich już widziałem na tym forum, że jestem pod wrażeniem! Szacun <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2015, 19:04
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6D 109km, 2007r, 252kkm.

Postprzez kropek101 » 13 paź 2015, 20:44

<zawstydzony>

To dodam jeszcze że warto by było odkręcić rurę którą zaznaczam ci na foto.
Masz olej w dolocie więc dobrze by było jak byś sprawdził czy czasem ci turbo nie puszcza.
Niewielkie ilości ok ale jeśli pływie to będziesz przynajmniej wiedział że coś się już dzieje.
Załączniki
146817005_1_644x461_mazda-3-16tdci-poduszki-lapy-silnika-klodzko.jpg
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Radek9112 » 13 paź 2015, 23:02

kropek101 napisał(a):To dodam jeszcze że warto by było odkręcić rurę którą zaznaczam ci na foto.


Jutro to dokręcę :)

kropek101 napisał(a):Masz olej w dolocie więc dobrze by było jak byś sprawdził czy czasem ci turbo nie puszcza.


A jak puszcza to oznacza w niedługim czasie wymianę lub regenerację? Czy możliwa jest jakaś "regulacja" lub "naprawa"?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2015, 19:04
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 1.6D 109km, 2007r, 252kkm.

Postprzez kropek101 » 14 paź 2015, 10:43

Nic nie wyregulujesz jeździć aż padnie potem regeneracja
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez francesco_franco » 15 paź 2015, 20:59

Jeżeli mogę swoje trzy grosze wtrącić :) Odkręciłbym też rurę od intercoolera, patrząc od przodu po lewej. Z doświadczenia wiem, że tam się potrafi dużo oleju zebrać. Tam jest najniższy punkt układu w który ścieka olej i nawet jak górę wyczyścisz, to turbina będzie ten olej pchać do góry. Ja to u siebie wyczyściłem dopiero przy uszczelnianiu IC, a pociło się tylko na nim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez waciach » 21 paź 2015, 11:07

Ja mam tam pełno oleju (alternator też zapaprany). Ewidentnie olej przeciska się przez mikro nieszczelności i wina turbiny jest tutaj raczej rzadkością. Niestety odma potrafi wywalić bardzo dużo oleju jak się zaleje pod max i wynik jest taki że leci to wszystko przez turbo do intercoolera i dalej dolotem (od kąd zamontowałem Oil Catch Can to widzę ile potrafi wypluć oleju w takiej sytuacji a jak na bagnecie jest środek to suchotko). W intercoolerze też mam basen i przy okazji pytanie, można jakoś się tam dostać bez większego rozkręcania ? Tzn odkręcić obejmę, zsunąc rurę i wpuścić wężyk z strzykawką żeby zassać ten olej z intercoolera. Próbował ktoś?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 21 paź 2015, 11:32

Jak masz kanał to bez problemu. Musisz odkręcić kolano z węża który doprowadza powietrze do IC już z niego wylejesz olej ponieważ schodzi trochę niżej niż IC a potem najprościej wysysarka do oleju wystarczy ci taka z marketu do kosiarek za 20 zeta. Raz nie potrafiłem z puścić oleju z silnika żeby nie zerwać śruby tak ktoś dokrecil to przez bagnet wysyłałem całość wiec się sprawdziła tylko powoli to idzie jak jest gesty olej.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez waciach » 21 paź 2015, 13:08

Nistety kanału brak więc zawiozę do Jaksy na czyszczenie dolotu jak będą wolniejsze środki ;( Też już kiedyś ściągałem olej przez bagnet (zalali pod maks) i użyłem ogromnej strzykawki, sprawdziła się bardzo dobrze :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez kropek101 » 21 paź 2015, 14:57

Żeby dobrze wyssać musisz mieć rurkę aż do dna misy.

No to spróbuj dojść bez kanału od góry silnika łatwo nie będzie bo trochę mamy upakowane pod maską ale jak byś wywalił filtr powietrza to będzie trochę luźniej. możesz też odkręcić rurę z dolotu tą co leci pomiędzy aku a silnikiem w dół do IC i dostaniesz się tam jedyny problem to włożyć ręce aby odkręcić 2 objemy
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323