Problem po zaślepieniu zaworu EGR!!
Strona 1 z 1
Witam, w styczniu moja mazda raz miała moc a raz jej nie było, zaprowadziłem do mechanika który podpiął pod kompa i pojawiły się błędy z egr, doradził aby zaślepić. Przez miesiąc lub troszkę więcej było okej, auto szło jak torpeda, a poźniej ciągło do 3 tys obrotów i tryb awaryjny. Check engine nie wywalił na kokpicie, dopiero po jakimś czasie kontrolka się zapaliła ale auto szło podczas tej kontrolki dobrze. Do dziś zmagam się z błędem P1412, błąd związany z EGR. Zadzwoniłem dziś do mechanika który zaślepił egr, powiedział że zawsze on zaślepia rurkę egr która wchodzi w dolot i żadnej zaślepki nie wstawia w miejsce uszczelki pod zawór i komputerowo wyłącza eg. Czy to fachowo zrobione? Jestem po wyczyszczeniu egr, interfejs obd 327 pokazał znów ten błąd p1412, natomiast gdy wyciągnąłem zawór egr i podłączyłem go pod czujnik aby sprawdzić czy wyda jakiś odgłos lub się zamknie czy otworzy i żadnej reakcji nie ma po odpaleniu jak i zgaszeniu auta więc chyba naprawdę jest wyłączony komputerowo skoro tak mówił. Wyczyściłem również przepustnice, gdzie są tam takie zapadki ( blaszki, które się otwierają i zamykają) oraz przepływomierz też wyczyściłem.Ktoś doradzi co zrobić? Kupić nowy egr, założyć całą rurkę która wchodzi w dolot i włączyć programowo EGR? Dodam, iż podłączyłem mazdę również u elektryka, który ma lepszy komputer diagnostyczny i wykrył również 2 świece żarowe spalone oraz błąd egr, ale bardziej wyjaśniony i było w nim coś związanego z obiegiem powietrza jak dobrze pamiętam.
- Od: 23 sty 2015, 17:31
- Posty: 15
- Skąd: Poznań/ Gniezno
- Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu
Ponoć świece też coś pomagają przy słabej mocy, tak wyczytałem u innych, którzy tak pisali
- Od: 23 sty 2015, 17:31
- Posty: 15
- Skąd: Poznań/ Gniezno
- Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu
Jak komp wywala błąd świec P0380 to będzie Ci uwalał auto trybem awaryjnym i nawet nie pochwali się żadnym check engine. Zazwyczaj aby komp wykrył niesprawny układ muszą być uwalone wszystkie świece ale to też nie będzie zasadą bo z tego co się dowiedziałem to komp sprawdza wyłącznie prąd na powrocie (jak ma poniżej 4 V to błąd). U mnie dopiero jak padła czwarta to był tryb.
Błędy EGR to też ciekawy temat bo skoro jest wyłączony systemowo to nie powinien w ogóle go widzieć a tym samym pokazywać błędów. Robił to specialistyczny zakład?
Błędy EGR to też ciekawy temat bo skoro jest wyłączony systemowo to nie powinien w ogóle go widzieć a tym samym pokazywać błędów. Robił to specialistyczny zakład?
Kolego najpierw sprawdziłem kabelkiem z żarówką świece, pod każdą świecą żaróweczka się zapaliła. Postanowiłem wyciągnąć pierwszą świece, podłączyłem na krótko pod ako, chwile trzymałem świeca słabo nagrzana, delikatnie ciepła. Wyciągnąłem drugą, na krótko pod ako i po chwili aż dymek leciał i nie dało się jej złapać, dwóch następnych nie wyciągałem bo słaby dostęp do tej ostatniej a w tej 3 klucz się obraca na świecy jakby zjechany łepek do klucza. EGR robił mi to koleś, ma firmę jako auto-elektryk, wcześniej usuwał mi dpf. Natomiast tak włożyłem z powrotem te świece, odpaliłem i myślę jakoś lepiej odpala a tu nagle daje gaz i do 3 tys i dalej nie idzie, kupa dymu z tyłu i błąd jeszcze p0069
- Od: 23 sty 2015, 17:31
- Posty: 15
- Skąd: Poznań/ Gniezno
- Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości