Komputerowe wypalanie FAP

Postprzez bercikz » 20 paź 2014, 23:42

Cześć,

Widziałem w sieci film, jak gościu podpina BMW pod komputer, i uruchamia wypalanie na zawołanie. Oczywiście warunek to prędkość większa niż 60km/h i chyba obroty powyżej 2000. Czy w Mazda też istnieje coś takiego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kugler » 21 paź 2014, 14:38

W mazdach też jest to możliwe. Ja miałem przeprowadzaną taką procedurę. Obroty chyba powyżej 3 tys. max obciążenie czyli klima, ogrzewanie szyby itp i tak przez kilka minut.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 16:05
Posty: 11
Auto: Mazda 3, rok 2005, diesel 1,6

Postprzez kuchcik78 » 21 paź 2014, 20:03

I jak pomogło to wypalanie,jakieś widoczne efekty coś się zmieniło na plus.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2014, 22:05
Posty: 25
Auto: Mazda3 1.6 diesel 2006r.

Postprzez smile » 21 paź 2014, 20:17

kugler napisał(a):Ja miałem przeprowadzaną taką procedurę. Obroty chyba powyżej 3 tys. max obciążenie czyli klima, ogrzewanie szyby itp i tak przez kilka minut.

Ja jeszcze o takiej procedurze nie słyszałem w Mazdach... chyba jakaś chałupnicza metoda nic nie przynosząca... no chyba że coś złego.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez widmo82 » 21 paź 2014, 21:58

W mokrym filtrze cząstek stałych występujących w naszych mazdach (FAP) niestety tego się nie praktykuje. Z tego co się orientuję to przeprowadza się takie wypalanie w suchym filtrze (DPF)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez smile » 21 paź 2014, 22:05

Kolega w pierwszym poście pisze o wypalaniu uruchamianym komputerem podczas jazdy samochodem. Takie coś się praktykuje w BMW i Mercedesie. Podczas jazdy wymusza się wypalenie i obserwuje przebieg ( oczywiście jeden jeździ, drugi obserwuje parametry ). W Mazdzie czegoś takiego się nie robi.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez widmo82 » 21 paź 2014, 22:35

smile ponad tok temu w ASO w Wawie na Liwskiej mijałem sie z kierowcą, który był zły, że znów musi zajechać do ASO na przepalanie – mial blachy ze szczecina a przyjechał 6tką.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kugler » 22 paź 2014, 08:35

Faktycznie procedura nic nie dała, przynajmniej widocznych efektów. Być może miałem już FAP-a tak zapchanego. Później już się nie bawiłem i wywaliłem to ustrojstwo i auto zaczęło normalnie jeździć i normalnie palić :)
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 16:05
Posty: 11
Auto: Mazda 3, rok 2005, diesel 1,6

Postprzez marlad » 22 paź 2014, 10:45

kugler napisał(a):Faktycznie procedura nic nie dała, przynajmniej widocznych efektów. Być może miałem już FAP-a tak zapchanego. Później już się nie bawiłem i wywaliłem to ustrojstwo i auto zaczęło normalnie jeździć i normalnie palić :)


Za "życia " filtra cząstek stałych dopalanie zaleca się robić nie więcej niz 2-3 razy ,ze względu na bezpieczeństwo i trwałość mechaniczną filtra . Pamietajmy ,że taka procedura męczy silnik i podzespoły
Zauważylismy ,że duża część tego typu wymuszonych wypaleń kończy się powtórnym powrotem do warsztatu na usunięcie problemu z filtrem .
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez smile » 22 paź 2014, 20:41

widmo82 napisał(a):smile ponad tok temu w ASO w Wawie na Liwskiej mijałem sie z kierowcą, który był zły, że znów musi zajechać do ASO na przepalanie – mial blachy ze szczecina a przyjechał 6tką.

Jakoś nie widzę związku ze sprawą... wypalanie filtra to nie tragedia a konieczność. A zapychanie bierze się z nieprawidłowości w procesach zachodzących w silniku.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kuchcik78 » 6 lis 2014, 16:08

Witam,ja u siebie usunąłem fap i skończyły się wszystkie problemy,auto śmiga jak szalone a co spalania to na kompie spadło o 1litr/100km. Jak pojeżdzę to dam znać jak to realnie wychodzi. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 mar 2014, 22:05
Posty: 25
Auto: Mazda3 1.6 diesel 2006r.

Postprzez widmo82 » 6 lis 2014, 23:18

1l mniej w stusunku do spalania sprzed problemow kiedy czesciej probowal wypalac sie FAP czy tez do stanu sprzed problemow? Bo jesli sprzed to teraz w miescie pali Ci max 6l a w trasie 4?:D
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kuchcik78 » 6 lis 2014, 23:30

Mniej w stosunku do tego kiedy miałem problemy z fap,taki juz kupiłem i nie wiem jak było wcześniej.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2014, 22:05
Posty: 25
Auto: Mazda3 1.6 diesel 2006r.

Postprzez janek001 » 9 lis 2014, 22:50

potwierdzam , po usunięciu dpfa auto pali mniej i jest żywsze
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez kuchcik78 » 9 lis 2014, 23:08

Miales dpf czy fap?.Ja mam ten sam rocznik i mialem fap-a. U mnie tak jak pisałem auto odżyło,wentylator się nie włącza,silnik pracuje ciszej ogólnie same zalety
Początkujący
 
Od: 7 mar 2014, 22:05
Posty: 25
Auto: Mazda3 1.6 diesel 2006r.

Postprzez janek001 » 9 lis 2014, 23:33

dpf i fap to samo tylko nazwy z innych rynków
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez uszol90 » 13 lis 2014, 18:47

DPF a FAP to nie to samo.
FAP to rodzaj mokrego filtra, żeby działał poprawnie potrzebny jest dodatek np. eolys.
przy DPF'ie nie potrzeba dodatku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez bercikz » 30 lis 2014, 10:12

Co do FAP to jestem nastawiony dość sceptycznie, ale jak czytam jakie ludzie mają problemy po ich usunięciu (soft oraz emulator po przebiegu 500km) to stwierdziłem go na razie nie usuwać, tylko zobaczyć jak się zachowuje całość jeśli się go oleje (brak płynu do wypalania, brak wyjazdów na czyszczenia itp). Po 1,5 kKM jest wszystko OK.

Co do komputerowego wypalania to dodano taką funkcję do nowego FORscan'a ale nie sprawdzałem jak działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Endrjul » 30 lis 2014, 14:15

Witam
To i ja dodam parę zdań do dyskusji
rok temu zapchał się FAP, diagnoza brak płynu dopalającego, oddałem na warsztat, a tam po weryfikacji okazało się że jest jeszcze 0.8l tego płynu, więc diagnoza nietrafiona. Pozostaje dokupić płyn i dopalić filtr, ale może okazać się że to nie wina płynu, tylko tego zbiorniczka z pompką. Płyn tani nie jest, zbiorniczek to też wydatek kilku stówek , ewentualne dopalanie w serwisie to kolejny wydatek.....

Reasumując, podjąłem decyzje o usunięciu filtra FAP , ale nie wstawiałem tam jakiś emulatorów, czy innych oszukańców, bo naczytałem się że są tylko z nimi problemy.
Warszawska firma wykonała operację usunięcia filtra, dokonała modyfikacji parametrów silnika, i namówiła mnie na zwiększenie mocy.
(Przeprogramowane strojenie komputera który zarządza silnikiem, zmodyfikowana mapa wtrysku paliwa, doładowania, zmienione kąty wtrysku. przesunięte limitery) Było 109KM jest 139,1KM a moment obrotowy wzrósł do 294,2Nm przy 2137rpm.
Od momentu modyfikacji minęło 10 miesięcy i przybyło kilkanaście tysięcy na liczniku. Żadnych niepokojących objawów, jedynie większy POWER i mniejsze zużycie paliwa. Tylko trochę muszę uważać bo boksuje kołami na pierwszych biegach :D
widmo82 napisał(a):.......to teraz w miescie pali Ci max 6l a w trasie 4?:D

To mniejsze zużycie troszkę ciężko uzyskać, bo madzia "prowokuje" do wciskania gazu.
Tak to mniej więcej się klaruje, jazda madzią powoduje ciągły banan na twarzy <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2010, 20:54
Posty: 5
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: mazda 3 1.6 diesel 2007r. TOP 139KM

Postprzez uszol90 » 1 gru 2014, 00:08

kolego Endrjul jaki masz przebieg w swojej Madzi ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323