Mazda 3 szarpanie i spadek mocy
Miałem podobnie, i zrobiłem tak:
Przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną przepływomierz, przeczyściłem EGR, a na konie zrobiłem wyprowadzenie przewodu z odmy pod silnik blokując jednocześnie otwór na karbowanym wężu co idzie do przepływki. Nic nie trzeba wymieniać. Te silniki tak już mają.
Strzeżcie się serwisu Mazdy w Olsztynie na wyjeździe na Augustów, biorą kasę i nic nie robią, oddali mi nawet nie w pełni złożony spód pojazdu i szmaty pod maską. Pozdrawiam
Przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną przepływomierz, przeczyściłem EGR, a na konie zrobiłem wyprowadzenie przewodu z odmy pod silnik blokując jednocześnie otwór na karbowanym wężu co idzie do przepływki. Nic nie trzeba wymieniać. Te silniki tak już mają.
Strzeżcie się serwisu Mazdy w Olsztynie na wyjeździe na Augustów, biorą kasę i nic nie robią, oddali mi nawet nie w pełni złożony spód pojazdu i szmaty pod maską. Pozdrawiam
- Od: 12 wrz 2010, 18:36
- Posty: 9
witam! Jestem posiadaczem Volvo s40 1.6 109km 115tys przebiegu. Jakis czas temu zacza lekko poszarpywac przy stalych predkosciach autostradowych. Poszukałem troche na forach i wymienilem filtr powietrza i wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna caly dolot do turbiny, odme i przeplywomierz. Problem znikna na ok 1000 km. Gdy powrocil, w ruze dolotowej bylo znowu troche oleju, prawdopodobnie z odmy. wyczyscilem wszystko jak poprzednio ale nie pomoglo i teraz poszarpuje rowniez jezdzac po miescie. Teraz dylemat czy to napewno przeplywomierz czy cos innego bo nie mam ochoty wymieniac polowy osprzetu. Przymierzam sie do wymiany pokrywy zaworow zeby ograniczyc wyrzucanie oleju z odmy poniewaz padl tam separator ( z tego co sie dowiedzialem na forach) bo ten olej brudzi przeplywomierz i powoduje nieprawidlowosci w dzialaniu. Mysle tez ze przeplywomierz jest takze do wymiany skoro po wyczyszczeniu po raz drugi nie pracuje normalnie, chociaz gdy wyczyscilem go po raz pierwszy wszystko chodzilo idealnie. Jak myslicie moze jednak przeplywomierz jest nie uszkodzony tylko szwankuje egr? Dodam ze czyscilem przeplywomierz jednynie przez polewanie go benzynka nie dotykajac go zadnym pędzelkiem. Na forum volvo nie moge znalezc rozwiazania problemu, wiec zwracam sie do Was tu. Czy ktos rozwiazal juz taki problem z podobnymi objawami? Pozdrawiam
-
kendzior1987
objawów poszarpywania może być wiele przepływomierz, przycinający się EGR, tu powinny lecieć tryby awaryjne, przypchany filtr paliwa, czujnik położenia wału to sam przerabiałem wiele razy kiedyś miałem tak że od dołu do 2tyś rpm auto chodziło normalnie potem poszarpywało jakby chciało gasnąć ale przyśpieszało i powyżej 3tyś rpm znikał problem.
Musiał byś odczytać kody bez tego może być ciężko ci pomóc
Musiał byś odczytać kody bez tego może być ciężko ci pomóc
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
narazie nie jestem w stanie odczytac kodow. Ale nie mam tez zadnego trybu serwisowego, zadnych komunikatow na desce rozdzielczej szarpniecie wystepuje sporadycznie, przed pierwszym czyszczeniem przeplywomierza bylo to tylko w trasie od 120 do 140 przy stalej predkosci jedno, dwa szarpniecia po przejechaniu ok 10 km. Gdy wyczyscilem wszystko to przestalo na ok 1000km i wrocilo znowu na trasie tylko, ale gdy wyczyscilem ponownie dolot zaczelo szarpac tez przy mniejszych predkosciach po miescie, tzn jedno szarpniecie co kilkanascie kilometrow. Tak naprawde z tymi silnikami to widze ze jakas komedia jest. Kupilem auto niedawno z przebiegiem autentycznym 112000 tys, mieszkam w niemczech. Auto sprawdzilem i przebieg, i stan, a teraz sie okazuje ze jakies smieszne szarpania wystepuja a co lepsze nie wiadomo dlaczego bo z tego co czytam to nawet ludzie, ktorzy odczytuja bledy wymieniaja egr'y a i tak dalej szarpie albo wymieniaja przeplywomierze na nowe i jest jeszcze gorzej. Na chlopski rozum myslac, jezeli czyszczenie przeplywomierza oraz dolotu pomoglo na 1000km, a po ponownym zapackaniu go olejem zaczelo znowu szarpac. To teraz zakup nowego separatora odmy i przeplywomierza powinno zalatwic sprawe. Tak mi sie wydaje. Szkoda tylko ze nie ma osob na zadnym forum ktore by sie przyznaly ze naprawily auto i w jaki sposob zeby innym bylo latwiej.
-
kendzior1987
Hej. Mam podobne problemy co z temacie.
Tyle, że u mnie auto chodzi nierówno nawet na postoju (jeden cylinder przerywa). Szarpie podczas jazdy i czasem kopci.
Wymiana EGR-a nic nie dała.
Mechanik twierdzi, że to kwestia słabego paliwa.
Ale to żadne pocieszenie.
Pomaga u mnie natomiast wlanie Liqui Moly do baku. Auto po wyjechaniu pół baku z tym środkiem, znów pracuje normalnie.
Czy można z tego jakieś wnioski wyciągnąć? Może któryś wtrysk do wymiany?
Tyle, że u mnie auto chodzi nierówno nawet na postoju (jeden cylinder przerywa). Szarpie podczas jazdy i czasem kopci.
Wymiana EGR-a nic nie dała.
Mechanik twierdzi, że to kwestia słabego paliwa.
Ale to żadne pocieszenie.
Pomaga u mnie natomiast wlanie Liqui Moly do baku. Auto po wyjechaniu pół baku z tym środkiem, znów pracuje normalnie.
Czy można z tego jakieś wnioski wyciągnąć? Może któryś wtrysk do wymiany?
- Od: 2 lip 2011, 13:46
- Posty: 29
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd
U mnie podobne objawy szarpanie silnikiem przy około 2000 obrotach , brak mu mocy a nawet potrafi wyłączyć silnik w trakcie jazdy!a błędów po odczycie cała lista i wszystkie związane z układem paliwowym.Lecz wszystkie te problemy występują tylko gdy poziom paliwa zbliża się do 1/3 zbiornika a po zatankowaniu do pełna jakby ręką odjął na światłach mało który ma szanse
. I mam dylemat czy to pompa paliwa czy czujnik ciśnienia? filtr wymieniany 3 m-ce temu to raczej odpada.Za sugestie kolegów będę wdzięczny.pzdr

- Od: 1 paź 2013, 19:01
- Posty: 60
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.
No i potwierdzasz opinie mechanika u którego byłem w zeszłym tygodniu prawdopodobnie są to problemy z odpowietrzaniem zbiornika a spowodowane moją głupotą
.Przy tankowaniu zalałem zbiornik pod korek co spowodowało zalanie układu odpowietrzającego i przy niższym stanie zbiornika robi się podciśnienie i paliwo nie idzie co powoduje opisane przeze mnie problemy.W/g mechanika bez zdjęcia zbiornika się nie obejdzie. 

- Od: 1 paź 2013, 19:01
- Posty: 60
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.
Dziwna ta teoria mechanika tankuje tak jak uszol90 zawsze pod korek, często tak zalewam że widać paliwo we wlewie i jakoś nie mam takiego problemu. Jeśli to problem z odpowietrzeniem baku to nie dokręcaj do końca korka stawiam że to korek jest winny.
Może być też inny problem masz słabą pompę i gdy wytworzy się podciśnienie jeszcze za małe aby puścił korek wlewu a za duże dla pompy która nie daje rady ciągnąć paliwa z baku i ci szarpie autem.
Może być też inny problem masz słabą pompę i gdy wytworzy się podciśnienie jeszcze za małe aby puścił korek wlewu a za duże dla pompy która nie daje rady ciągnąć paliwa z baku i ci szarpie autem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam, jestem posiadaczem mazdy 3 1.6d od października 2014. Tydzień temu zaczęło dziać się coś niedobrego, mianowicie:
-na zimnym silniku falują obroty (od 900 do 800)
-spadła moc dopóki nie "włączy" się turbina
-szarpanie przy próbie utrzymania stałych obrotów ( po 2300 szarpanie ustępuje)
Bylem wczoraj na kompie i nie pokazał żadnych błędów, co dziwne obciążenie silnika jest stosunkowo duże (chyba) przy 27km/h na w miarę równej drodze obciążenie silnika to aż 92, dodatkowo komputer pokazuje ze przepustnica otwiera się tylko na max 91%. Miał ktoś kiedyś taki przypadek? i jaka ew może być przyczyna?
-na zimnym silniku falują obroty (od 900 do 800)
-spadła moc dopóki nie "włączy" się turbina
-szarpanie przy próbie utrzymania stałych obrotów ( po 2300 szarpanie ustępuje)
Bylem wczoraj na kompie i nie pokazał żadnych błędów, co dziwne obciążenie silnika jest stosunkowo duże (chyba) przy 27km/h na w miarę równej drodze obciążenie silnika to aż 92, dodatkowo komputer pokazuje ze przepustnica otwiera się tylko na max 91%. Miał ktoś kiedyś taki przypadek? i jaka ew może być przyczyna?
-
pepe081095
Witam,jak obiecałem melduje się przy stanie zbiornika1/3 i nie stwierdziłem żadnych problemów przeze mnie wyżej opisanych.Praca równa,odpala bez problemu, żadnego szarpania czy wyłączania silnika w czasie jazdy,oczywiście cały czas jazda bez korka wlewu.Czyli winny jest korek wlewu?
- Od: 1 paź 2013, 19:01
- Posty: 60
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości