Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez digidy » 15 lip 2014, 18:20

przykręć bez żadnych kombinacji :| moja harmonijka pękła jakieś 100tyś km temu wymieniłem na tą z forda i latam do dzis
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez Dominooo » 22 sie 2014, 23:47

Znowu turbo gwizda jak poje...
Do tej pory była cisza, ostatnio po dłuższej trasie (nie butowałem) zjechałem na chwilę na stację paliw, a tu nagle słyszę jakiś niepokojący gwizd. Otwieram drzwi, lekka przygazówka i turbo słychać jak talala :|
Nie mam sił do tego dziadostwa. Znowu jest dźwięk słyszalny od strony turbiny (wydechowej).

Po ostatniej wymianie wszystko było sprawdzone, czyszczone, itp. Turbo było cichutkie.
Porażka. Nie wiem co dalej. Chyba pozostaje mi czekać, aż padnie jak poprzednie.

Ogólnie jestem negatywnie nastawiony na diesle. To był pierwszy i ostatni. Z benzynowymi w poprzednich autach nie miałem tak kosztownych napraw i usterki nie pojawiały się tak często jak w tym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 23 sie 2014, 08:33

coraz więcej benzyniaków jest też uturbionych, a "warunki pracy" mają nawet cięższe.
Jak turbo pada szubko to coś gdzieś jest spartolone. Przepływ oleju na przewodzie do turbo był sprawdzany ? czy wyczyścił i heja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 23 sie 2014, 15:46

Robił ci to warsztat to masz gwarancję na turbo i robociznę to w czym problem poza tym że musisz auto zostawić. Jedziesz do nich i naprawiają na ich koszt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 23 sie 2014, 20:09

Nie wiem czy był sprawdzany przepływ oleju do turbo. Nie mam możliwości patrzeć mechanikowi na ręce, a powiedzieć mi może wszystko.
Mechanik twierdzi, że jest ok, że gwiżdże jak każda inna turbosprężarka. Mówiłem mu, że po założeniu tej używki było wszystko cacy, nawet ciszej chodziła niż moja fabryczna.
A mnie ch... strzela !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 23 sie 2014, 20:30

Hmm, możesz może zapodać tym gwizdem ? U mnie też tubo słychać na postoju jak się dynamicznie operuje gazem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez smile » 23 sie 2014, 20:52

A ja powiem tylko tyle... jak ktoś chce przyoszczędzić to zapłaci dwa razy.
Jesteśmy zbyt biedni by robić coś dwa razy...
Jak byś od razu pojechał do profesjonalnego zakładu, który kompleksowo regeneruje turbiny ( demontuje, regeneruje, montuje zgodnie ze sztuką ( procedury przed odpaleniem nowego turbo są dość istotne... ) ), to byś miał gwarancję i pewność naprawy.

Ile Cię kosztowała poprzednia awaria turbiny? Bo chyba kupiłeś używaną? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez zylka85 » 6 paź 2014, 12:55

Witam,
Wczoraj padła mi turbina (196 tys km). Początek jej końca nastał przy okazji uszkodzenia pompy oleju. Pompa oleju włożona nowa, ale turbina lekko się przytarła. Pomimo, że miauczała to dalej doładowywała silnik. Aż do wczoraj. Po zjechaniu z autostrady okazało się, że turbo już prawie nie żyje.
Czy próbować ją reanimować? Regeneracja to koszt ok 800-1000 zł, czy szukać używanej? Na allegro jest chyba tylko jedna/dwie sztuki.
Ktoś może polecić jakiś serwis, który regeneruje turbiny? Na allegro jest sporo ofert, jednak czytając opinie tych warsztatów, które oferują regeneracje to mina rzednie. Szukam sprawdzonego warsztatu. Za namiary z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez talk_about85 » 18 paź 2014, 09:15

Zamieszczam wypowiedz z innego watku usera marlad z jednej z krakowskich firm moto odnosnie turbin w silniku 1.6 od PSA. Podsumowujac jest to jedna z najbardziej problematycznych rzeczy w M3.

marlad napisał(a):Turbo – problematyka:
musicie wiedzieć , że wymieniając tubo w tym silniku producent gwarantuje poprawne jej działanie jeśli wymieni się dodatkowo ( tego się normalnie nie robi w większości innych silników ) :
-smoka w misce olejowej
-śrubę z sitkiem ( tą przy bloku silnika )
-wąż zasilajacy turbine olejem
-srubę przy turbinie ( lub ja wymyć i wymienić podkładki miedziane )

Ponadto trzeba sprawdzić odpływ oleju od turbiny czy jest drożny .
Wszystko to ponieważ w silniku tworzą się zatory przepływu oleju ( napiszmy umownie nagary ) , które potrafią doprowadzić do uszkodzenia turbiny wskutek zaniku smarowania.

W praktyce wygląda to tak ,że jak wymienisz turbinę na nową , a nie wymienisz tych części , o ktorych wspominałem to może się zdarzyć tak ,że autem zrobisz symboliczny przebieg i turbo znów padnie.

Mieliśmy też przypadek ,że zatarło wirnik w turbinie po kilkuset kilometrach . Co ciekawe – wymiany turbiny dokonano wedle zaleceń producenta,ale po oględzinach okazało się ,że turbina nadal nie dostawała ilości oleju , która gwarantowała odpowiednie smarowanie .

I trafił ja szlag najprościej mówiąc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kropek101 » 6 lis 2014, 22:19

Panowie podpowiedzcie gdzie jeszcze szukać problemu.

Otóż wymieniałem turbo koledze które wytrzymało ponad 190tyś km Pierwszego dnia objawiło się wyciem, drugiego dnia przestało wyć ale był spadek mocy a trzeciego zatrzymało się że przy dodawaniu gazu zasysało aż węże Pewnie nie było wcześniej objaw bo auto jeździ na oleju 10W40
Jakieś 4miesiące do tyłu sprawdzałem wirnik nie miał luzu teraz latał, trochę oleju od strony filtra powietrza ale to normalne. Nikt nie sprawdzał już po drugiej stronie co się działo bo po co.

Cała operacja przebiegła pomyślnie czyli:
-wyjęcie turbo
-czyszczenie przewodów olejowych
-wywalone sitko
-przepłukany silnik
-wymiana filtrów
-nowy olej
-wylanie chyba 0,5l oleju z IC i wyczyszczenie przewodów

Wszystko zostało poskładane i tu powstał problem brak sterowania gruchą.
Porada Tadziola była trafna zamiana przewodów w zaworze podciśnienia pomogła lecz nie za każdym razem dobrze sterowało turbiną.

Jazda testowa wszystko było ok. Kolega wraca do domu wywaliło tryb awaryjny powrót i pod kompa zacięty EGR przypuszczam że nowe turbo wydmuchało syf który dostał się do EGRa.

Więc tu rada dla tych co będą robić turbo które lało olejem do dolotu aby go od razu wyczyścić

Dziś czyszczenie EGR.a był masakrycznie zawalony same spieki mokrego oleju co mnie nie zdziwiło po tym co było w IC oraz na dolocie. Na samym dolocie tam gdzie przykręca się harmonijkę miejscami prawie 1cm grubości zapieczonego oleju z sadzą.

EGR poskładany działa brak błędów jazda testowa znowu tryb awaryjny.

I tu dochodzę do problemu którego nie można się pozbyć PRZEŁADOWYWANIE TURBINY
Dzieje się tak dopiero przy wysokich obrotach 3,5tyś rpm na 3-4 biegu 5ty nie sprawdzany pewnie tak samo.

Macie jakieś pomysły?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tadziol » 6 lis 2014, 22:31

kropek101 napisał(a):Macie jakieś pomysły?!

Owszem....
kropek101 napisał(a):Porada Tadziola była trafna zamiana przewodów w zaworze podciśnienia pomogła lecz nie za każdym razem dobrze sterowało turbiną.

Tu nadal tkwi problem.Podejrzewam,że masz jednak źle podpięte wężyki do VBC.
Żeby się upewnić,przy zgaszonym silniku dmuchnij w rurkę która idzie do gruchy.Musi być swobodny przepływ powietrza,a powinieneś go usłyszeć w okolicy pompy CR.
Jeżeli te wężyki są źle podpięte do VBC,to podciśnienie przy załączonym VBC zostanie podane na gruchę,ale w momencie kiedy trzeba zmniejszyć boost i napięcie z VBC zostanie zdjęte,to grucha nie zostanie przełączona pod "atmosferę".Inaczej mówiąc nie cofnie się.
Wtedy masz błąd nadmierny boost.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kropek101 » 6 lis 2014, 22:41

Zamieniałem wężyki miejscami kilkakrotnie a problem dalej występuje tylko podczas przyśpieszania.
Wężyk ma też dobry przepływ bo i to sprawdziłem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez tadziol » 6 lis 2014, 22:48

Nie można wykluczyć uszkodzenia samego VBC.
Masz coś do obserwacji ? Np. Forscan ?
Oglądasz pid-y boost sensora i działanie VBC w czasie jazdy i wszystko wyjdzie na jaw.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kropek101 » 6 lis 2014, 23:02

Pidów nie sprawdzałem. Mam forscan, PCMSCAN i kilka innych programów.
Mazde podpinałem tylko pod Forscan Wszystko możliwe że to VBC pada ponieważ już kiedyś sporadycznie było przeładowywanie.
Może to ci pomoże po obracaniu wężyków tylko nie pamiętam w której opcji bo już za dużo tego było na początku gruszka schodziła w dół po odpaleniu auta ale nie odbijała po zgaszeniu, za którymś obracaniem odpalony silnik cięgno schodziło w dół i po chwili wracało do góry i tak zostawało.
Niestety kolega zabrał auto bo potrzebuje więc wszystko jest robione na szybko i pidów nie sprawdzę, więc już myśle o zakupie używanego zaworu i się wyjaśni.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 15 lis 2014, 18:00

Problem przeładowania załatwiony wymieniony zawór i jest ok
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kucyk » 13 gru 2014, 18:39

Witam,
Mam małe pytanie odnośnie silnika 1.6D, czy taka szczelina za sprężarką jest normalna?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 16:26
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: Poszukuję

Postprzez kropek101 » 14 gru 2014, 00:18

Szczelina to nic poważnego sprawdź czy nie puszcza ci powietrza czy nie dmucha jak jest szczelnie to nie ma się czym martwić
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 15 sty 2015, 19:46

kropek101 napisał(a):Problem przeładowania załatwiony wymieniony zawór i jest ok


Kilka dni temu u mnie problem został rozwiązany i przyczyna uszkodzenia pierwszej i drugiej turbosprężarki została znaleziona. Winny temu był elektrozawór podciśnienia.

Po wymianie turbo, mechanik nie pokwapił się nawet sprawdzić jak auto jeździ co doprowadziło do lekkiego uszkodzenia drugiej turbiny w wyniku czego gwiżdże sobie dosyć...
Nie pokwapił się aby znaleźć przyczynę. Wstawił turbo, wyczyścił układ smarowania oraz intercooler i do widzenia. Nie wiem czy w ogóle się zastanowił jaka była przyczyna uszkodzenia turbo. Przez to cały czas było przeładowanie i na wysokich obrotach przy dużej prędkości siłą rzeczy musiało dojść do awarii...

Generalnie nowy mechanik mówi, że zawór ten wyczyścił i zmienił przewód od elektrozaworu do gruchy.

Nie wiem czy to dobre rozwiązanie – czyszczenie tego zaworu?
Może kupić nowy i samemu wymienić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez kropek101 » 15 sty 2015, 23:11

To już jest twoja decyzja czy wymienisz ten zawór jeśli teraz ci nie przeładowuje to możesz zostawić chyba że nie daje ci to spokoju to kup nowy albo używka i go wymień. Ja na pewno nie wkładał bym używki ale to już decyduje właściciel auta.

Jak masz odrobinę sprytu to możesz go wyjąć od góry. nawet ci garaż nie potrzebny. Sam tak podmieniałem bo akurat był u mnie kanał zajęty więc da rade. Problem tylko że musisz się naciągać za silnik na dół.

Chyba nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą której wsadzono nowe/regenerowane turbo i nie sprawdzono dlaczego stare padło. Chociaż po zdjęciach które wrzuciłeś stronę wcześniej raczej bym nie powiedział że to pierwsze padło przez zawór rozpadło się z innego powodu. Od ponad 70tyś. km mam nowe turbo nie jakieś regenerowane a moje stare wyglądało identycznie jak u ciebie uwalone łopatki od strony spalin + pogięte kierownice.Więc raczej padnięcia pierwszej nie wiązał bym z tym zaworem. Natomiast zawór mógł szwankować i uszkodził drugą turbinę w co trochę trudno wierzyć ponieważ przy zbyt dużej dawce powietrza komp idzie w tryb awaryjny. Pamiętam że u mnie po wymianie na nową też miałem problem z przeładowaniem kilka razy podczas mocnego gonienia auta, problem sam ustał nic nie ruszałem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez baszawez » 25 sty 2015, 12:56

Witam
Pytanie do doswiadcznych uzytkownikow M3 z turbina ze zmienna geometria, czy przewod olejowy z sitkiem jest sens kupowac nowy czy wystarczy wyczyszczenie?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323