Witam,
Pojawiła się nowa wersja (2.1.19) programu FORscan która teraz wspiera kluczowe funkcje do obsługi DPFa w silniku 1.6 Y6.
http://forscan.org/download.html
Z changeloga:
"Refill the Fuel Additive Tank"
"Fuel Additive Sytem Prime"
"DPF Static Regeneration"
"Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values"
Pozdr
wozio
Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan
Strona 1 z 1
wozio: to teraz przydałby sie jakis tutek do tego forscana w bardzo łopatologicznym języku. znajdz chwile i skrobnij jakis opis co gdzie mozna odczytac i co oznaczaja dane odczyty. kiedy jest ok a kiedy powinno sie cos reagowac
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W tamtym wątku zaczyna się od modyfikacji interfejsu OBD żeby podpiąć się do szyny MSCAN. Do diagnostyki silnika nie jest to potrzebne gdyż moduły od silnika znajdują się na głównej szynie HSCAN. To tak gwoli małego sprostowania 
Na razie dla silnika Y6 sa tylko cztery procedury wymienione przeze mnie w pierwszym poscie. Trzeba lobbowac na forum FORScana i wysylac im logi z dzialania programu, to pomoze w rozwijaniu programu. Może wtedy dopisza kalibracje.
Tutaj prosiłem o DPF reset i uzupelnienie dodatku do paliwa i niecaly miesiac pozniej sie doczekalem:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=183&sid=d1310e5099fd2b72a372197d0cd33083
Pozdr
Dopisano 13 sie 2014, 21:36:
Jeszcze jedno, czy Mazda w tych silnikach w ogole ma procedure kalibracji wtryskiwaczy? Jedyna procedure ktora sie wykonuje przy wymianie wtryskiwacza to wpisywanie kodow
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0114c3800600.html
Tutaj prosiłem o DPF reset i uzupelnienie dodatku do paliwa i niecaly miesiac pozniej sie doczekalem:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=183&sid=d1310e5099fd2b72a372197d0cd33083
Pozdr
Dopisano 13 sie 2014, 21:36:
Jeszcze jedno, czy Mazda w tych silnikach w ogole ma procedure kalibracji wtryskiwaczy? Jedyna procedure ktora sie wykonuje przy wymianie wtryskiwacza to wpisywanie kodow
FUEL INJECTOR CALIBRATION CODE PROGRAM[MZ-CD 1.6 (Y6)]
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0114c3800600.html
Hej,
Czy jest możliwe wypalenie FAPa bez płynu katalicznego ? Wczoraj robiłem pomiar ciśnienia FAP przez FORscan, i wykazał ciśnienie 5-6 jednostek na luzie. Dziś przejechałem 2x 18km drogą ekspresową, i na luzie odczyt spadł do 2 jednostek. Komputer wypluwał (wczoraj, przy 5 jednostkach) brak płynu katalicznego oraz problem z zapchanym filtrem. Czy ten parametr który podaje ciśnienie przed FAPem, daje jakieś sprawdzone info dotyczące stanu FAP ?
Czy jest możliwe wypalenie FAPa bez płynu katalicznego ? Wczoraj robiłem pomiar ciśnienia FAP przez FORscan, i wykazał ciśnienie 5-6 jednostek na luzie. Dziś przejechałem 2x 18km drogą ekspresową, i na luzie odczyt spadł do 2 jednostek. Komputer wypluwał (wczoraj, przy 5 jednostkach) brak płynu katalicznego oraz problem z zapchanym filtrem. Czy ten parametr który podaje ciśnienie przed FAPem, daje jakieś sprawdzone info dotyczące stanu FAP ?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Mowisz o parametrze DPS? To jest roznica cisnien przed i za filtrem i jego wskazania bardzo duzo mowia o stanie filtra. Na nowym filtrze na jalowym powinien wskazywac maks 1 a przy sporym obciazeniu do mniej wiecej 5.
Jesli brakuje plynu katalitycznego to trzeba go dolac, bo wypalanie bez niego moze nie dac porzadanych rezultatow (niepelne wypalenie sadzy) gdyz w DPFach mokrych temp wypalania jest zbyt niska zeby wypalic w pelni sadze pozbawiona dodatku. Wlasnie po to jest dodatek zeby ta temperatura mogla byc nizsza.
Moja propozycja to uzupelnienie plynu, dotankowanie do pelna zeby w paliwie byl dodatek i pozniej wypalanie statyczne na postoju.
Mozna jeszcze podgladnac co mowia procedury serwisowe odnosnie bledow ktore raportuje komputer.
Pozdrawiam
Jesli brakuje plynu katalitycznego to trzeba go dolac, bo wypalanie bez niego moze nie dac porzadanych rezultatow (niepelne wypalenie sadzy) gdyz w DPFach mokrych temp wypalania jest zbyt niska zeby wypalic w pelni sadze pozbawiona dodatku. Wlasnie po to jest dodatek zeby ta temperatura mogla byc nizsza.
Moja propozycja to uzupelnienie plynu, dotankowanie do pelna zeby w paliwie byl dodatek i pozniej wypalanie statyczne na postoju.
Mozna jeszcze podgladnac co mowia procedury serwisowe odnosnie bledow ktore raportuje komputer.
Pozdrawiam
I jak długo tak masz zamiar jeździć? Gdyby producent uznał, że ten płyn jest zbędny to by go nie było. Jesli Twój FAP potrafi jeszcze się przepalić to nie dobijaj go takim "suchym" wypalaniem. Będziesz jeździł z wpiętym kompem i zerkał raz w lusterko raz na kompa czy już trzeba jechać za miasto?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):I jak długo tak masz zamiar jeździć? Gdyby producent uznał, że ten płyn jest zbędny to by go nie było. Jesli Twój FAP potrafi jeszcze się przepalić to nie dobijaj go takim "suchym" wypalaniem. Będziesz jeździł z wpiętym kompem i zerkał raz w lusterko raz na kompa czy już trzeba jechać za miasto?
Po roku śmiało stwierdzam, że nie ma takiej potrzeby. Płyn Eolys zawiera tlenek cernu który to jest głównym powodem zużywania się filtra. Środek Eolys zostawia resztki tlenku cernu który nie jest do końca wypalany. Jazda bez płynu katalicznego wiąże się z tym, że czasami silnik wchodzi w tryb awaryjny (max 3000 RPM i brak turba), wtedy wpina się 3, gaz do oporu i po chwili silnik wkręca się na 3000RPM wzwyż. Krótkie przejechanie na 3 pod mniejszą górkę też przepala filtr. Nie mam problemu przybywania oleju, i pilnowania czy nie gaszę auta na wypalaniu.
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości