Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan

Postprzez wozio » 11 sie 2014, 14:42

Witam,

Pojawiła się nowa wersja (2.1.19) programu FORscan która teraz wspiera kluczowe funkcje do obsługi DPFa w silniku 1.6 Y6.

http://forscan.org/download.html

Z changeloga:

"Refill the Fuel Additive Tank"
"Fuel Additive Sytem Prime"
"DPF Static Regeneration"
"Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values"

Pozdr
wozio
Ostatnio edytowano 23 paź 2014, 08:54 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez widmo82 » 12 sie 2014, 13:25

wozio: to teraz przydałby sie jakis tutek do tego forscana w bardzo łopatologicznym języku. znajdz chwile i skrobnij jakis opis co gdzie mozna odczytac i co oznaczaja dane odczyty. kiedy jest ok a kiedy powinno sie cos reagowac
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bieski » 12 sie 2014, 13:34

Polecam rzucić okiem na wątek w GH:
viewtopic.php?f=124&t=163818&hilit=forscan

Tutaj trochę info jest.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez wozio » 13 sie 2014, 08:08

W tamtym wątku zaczyna się od modyfikacji interfejsu OBD żeby podpiąć się do szyny MSCAN. Do diagnostyki silnika nie jest to potrzebne gdyż moduły od silnika znajdują się na głównej szynie HSCAN. To tak gwoli małego sprostowania :)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez Wojtek » 13 sie 2014, 08:43

raczej po to aby w pelni uzywac dostepne funkcje programu...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez wozio » 13 sie 2014, 10:54

Tak w pelni to tak, trzeba zrobic przelacznik. Do diagnostyki silnika nie trzeba tego robic.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez aingeru » 13 sie 2014, 21:15

W wątku dla GH dużo osób pisze o wykorzystaniu tego interfejsu do kalibracja wtryskiwaczy. Czy dla silników Y6 też wykonuję się kalibrację wtrysków ?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez wozio » 13 sie 2014, 21:25

Na razie dla silnika Y6 sa tylko cztery procedury wymienione przeze mnie w pierwszym poscie. Trzeba lobbowac na forum FORScana i wysylac im logi z dzialania programu, to pomoze w rozwijaniu programu. Może wtedy dopisza kalibracje.

Tutaj prosiłem o DPF reset i uzupelnienie dodatku do paliwa i niecaly miesiac pozniej sie doczekalem:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=183&sid=d1310e5099fd2b72a372197d0cd33083

Pozdr

Dopisano 13 sie 2014, 21:36:

Jeszcze jedno, czy Mazda w tych silnikach w ogole ma procedure kalibracji wtryskiwaczy? Jedyna procedure ktora sie wykonuje przy wymianie wtryskiwacza to wpisywanie kodow
FUEL INJECTOR CALIBRATION CODE PROGRAM[MZ-CD 1.6 (Y6)]

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0114c3800600.html
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez bercikz » 22 paź 2014, 20:38

Hej,

Czy jest możliwe wypalenie FAPa bez płynu katalicznego ? Wczoraj robiłem pomiar ciśnienia FAP przez FORscan, i wykazał ciśnienie 5-6 jednostek na luzie. Dziś przejechałem 2x 18km drogą ekspresową, i na luzie odczyt spadł do 2 jednostek. Komputer wypluwał (wczoraj, przy 5 jednostkach) brak płynu katalicznego oraz problem z zapchanym filtrem. Czy ten parametr który podaje ciśnienie przed FAPem, daje jakieś sprawdzone info dotyczące stanu FAP ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez wozio » 23 paź 2014, 21:20

Mowisz o parametrze DPS? To jest roznica cisnien przed i za filtrem i jego wskazania bardzo duzo mowia o stanie filtra. Na nowym filtrze na jalowym powinien wskazywac maks 1 a przy sporym obciazeniu do mniej wiecej 5.

Jesli brakuje plynu katalitycznego to trzeba go dolac, bo wypalanie bez niego moze nie dac porzadanych rezultatow (niepelne wypalenie sadzy) gdyz w DPFach mokrych temp wypalania jest zbyt niska zeby wypalic w pelni sadze pozbawiona dodatku. Wlasnie po to jest dodatek zeby ta temperatura mogla byc nizsza.

Moja propozycja to uzupelnienie plynu, dotankowanie do pelna zeby w paliwie byl dodatek i pozniej wypalanie statyczne na postoju.

Mozna jeszcze podgladnac co mowia procedury serwisowe odnosnie bledow ktore raportuje komputer.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2014, 20:05
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 MZ-CD

Postprzez bercikz » 24 paź 2014, 12:14

Dzisiaj po przejechaniu ok. 32km z prędkością ok 100km/h, parametr ciśnienia spadł do 1 jednostki(początkowo było 5-6) i znikł błąd zapchania FAP. Płynu FAP nie uzupełniałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez widmo82 » 24 paź 2014, 13:52

I jak długo tak masz zamiar jeździć? Gdyby producent uznał, że ten płyn jest zbędny to by go nie było. Jesli Twój FAP potrafi jeszcze się przepalić to nie dobijaj go takim "suchym" wypalaniem. Będziesz jeździł z wpiętym kompem i zerkał raz w lusterko raz na kompa czy już trzeba jechać za miasto?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bercikz » 25 paź 2014, 11:38

Za lusterko ? Za iskrami z wydechu tak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez bercikz » 16 paź 2015, 13:07

Witajcie,

Ktoś miał przyjemność testować działania owej funkcji w BK ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez bercikz » 28 paź 2015, 21:16

widmo82 napisał(a):I jak długo tak masz zamiar jeździć? Gdyby producent uznał, że ten płyn jest zbędny to by go nie było. Jesli Twój FAP potrafi jeszcze się przepalić to nie dobijaj go takim "suchym" wypalaniem. Będziesz jeździł z wpiętym kompem i zerkał raz w lusterko raz na kompa czy już trzeba jechać za miasto?


Po roku śmiało stwierdzam, że nie ma takiej potrzeby. Płyn Eolys zawiera tlenek cernu który to jest głównym powodem zużywania się filtra. Środek Eolys zostawia resztki tlenku cernu który nie jest do końca wypalany. Jazda bez płynu katalicznego wiąże się z tym, że czasami silnik wchodzi w tryb awaryjny (max 3000 RPM i brak turba), wtedy wpina się 3, gaz do oporu i po chwili silnik wkręca się na 3000RPM wzwyż. Krótkie przejechanie na 3 pod mniejszą górkę też przepala filtr. Nie mam problemu przybywania oleju, i pilnowania czy nie gaszę auta na wypalaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Krystek07 » 5 cze 2016, 18:12

Pierwszy raz sie spotykam z tym, że fap wypalany na mokro nie potrzebuje dodatku ? :O Bercik jaki jest dalszy efekt takiej jazdy ??
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323