Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.
Strona 1 z 1
Witam. Od pewnego czasu pojawił się w naszej Madzi problem. Przy małej ilości paliwa, silnik chodzi nierówno, skacze obrotami, w czasie jazdy jednostajnej ze stałą prędkością szarpie. Ponadto wywaliło wczoraj Check Engine, no i komputer wskazał na błąd zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Powiedzieli żeby zacząć od filtr paliwa, wymienili, auto zatankowałem, błąd skasowali ale po przejechaniu 20 km błąd pojawił się znów. Ale jak jest full paliwa, obroty teraz nie skaczą ani nie szarpie, ale znów ten cholerny błąd jest. Aha, przy małej ilości paliwa, nie dość że falują obroty na jałowym, to jest jeszcze gorzej po włączeniu klimy (otóż cały czas słychać jakby się coś załączało tak co 5 sekund) ale klima działa cały czas. Czy ktoś może mi pomóc co dolego mojej Madzi ? Rok produkcji 2006, model po całkowitym lifcie. Silnik 1.6 CiTD z FAP 109 KM. Proszę o pomoc! Z góry dzięki, Dawid 
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Hej, kod błędu może posiadasz ?
Nie posiadam. Ogólnie ten błąd był zczytany z silnika 2.0 diesla mazdy. Ma ktoś jakieś propozycje od czego mam zacząć żeby Madzia wyzdrowiała ?
Proszę o pomoc, nikt nie wie co może dolegać naszej Mazdzie ?!
Proszę o pomoc, nikt nie wie co może dolegać naszej Mazdzie ?!
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Witam ponownie. Auto znów pokazało błąd a właściwie błędy, oraz znów ma czkawkę- szarpie przy jednostajnej jeździe, skaczą obroty itp. Kody to: P2279 (brak info o rodzaju usterki), P2002 (też brak info), oraz P 0089 obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Proszę o pomoc! 
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Ludzie, znów mi checka wywaliło, nikt nie może mi pomóc ?!?!
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Ile km temu zmieniales filtr paliwa?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam, filtr paliwa wymieniony 1kkm temu, więc odpada. Teraz check wyświetla tylko błąd 2002 oraz zauważyłem zwiększony apetyt na paliwo. Wcześniej bez tego błędu na zbiorniku w jeździe mieszanej spalał mi ok. 5.8 ON, teraz to prawie litr więcej. Możliwe że FAP zapchał się już w ponad 90% ? A gdzie w okolicy tj. Lublin, bądź Warszawa mi to ładnie zdiagnozują i zrobią ? Czy decyzja o usunięciu FAP-a i zwiększeniu mocy w Kreatorze Mocy w Warszawie to dobre rozwiązanie, bo umówiłem się już na termin ? Pozdrawiam Dawid 
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Ciekawy numer z tymi przewodami, ciekaw jestem co wam zasugerowalo przyczyne usterki, ze trafiliscie na te przewody.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kolego widmo82, zauważyłem że masz identyczną M3 jak i ja
Słuchajcie, wczoraj przy -20 w nocy aku Panasonica się "skończył" i wybór padł na Vartę E23. Ale do rzeczy: jak już wiecie mam problem z FAP-em (P2002), oprócz aku zamarzła ropa (ON Orlen), więc dolałem (ciut za dużo
do pełnego zbiornika 75 ml specyfiku co podobno polepsza spalanie ropy i nie pozwala jej zamarznąć. Ku mojemu ździwieniu po przejechaniu około 15 km, kontrolka CHECK ENGINE zgasła, i tu ponawiam pytanie: czy kolega widmo82 wie gdzie w okolicy (Radom, W-wa, Lublin) jest ktoś naprawdę odpowiedzialny i "skuteczny" aby stwierdzić czy to te przewody czy nie. Chodzi o to że mam umówioną wizytę w Kreatorze Mocy W-wa w celu usunięcia FAP i delikatnemu zwiększeniu mocy. Ludzie pomóżcie
Pozdrawiam Dawid
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Niestety nie znam nikogo co znalby sie dobrze na mazdach w Radomiu. Sam niewiele miałem problemów (puk puk -odpukane hehe) ale Kreator Mocy ktoś polecał. Wątka nie śledziłem, ale jeśli sa pewni, że u Ciebie po usunięciu FAPa nie będzie wariacji to na naginaj do nich. Ja bym zagadał, aby dokładnie sprawdzili auto przed ingerencją w nie aby później nie było: "FAP usunięty, ale przyczyna lezy w czyms innym, niech Pan doplaci jeszcze pincet."
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):"FAP usunięty, ale przyczyna lezy w czyms innym, niech Pan doplaci jeszcze pincet."
Rok temu trafiło auto do mnie, które nie miało mocy i nie wkręcało się na obroty. Auto po usunięciu FAP-a, przeprogramowaniu softu, wszystko u chip-tunerów... Sprawdzone było wszystko i niby wywalenie FAP-u to była jedyna droga, która miała uzdrowić auto. Niestety, choroba pozostała.
U mnie żadnego błędu nie pokazywał, a mam IDS-a. Po sprawdzeniu wszystkiego co można podciągnąć pod braki mocy bez żadnego błędu wgrałem znów fabryczny soft, tym razem aktualniejszy. Wyszedł błąd świec żarowych, po wymianie kompletu auto znów zaczęło wciskać w fotel i sprawiać frajdę z jazdy
Nikt nie wierzył, że to możliwe...
Problem w tym iż moja mazda po podpięciu do kompa pokazuje błąd P2002. Aha, no i zwiększyło się spalanie o jakieś dwa litry na 100 km. Wszystko wskazuje na zapchany FAP ? Do ASO Lublin już nie mam czasu jechać, bo 4 lutego mam wizytę w Kreatorze Mocy W-wa. Warto w najbliższym czasie zainwestować również w świece, a jeżeli już to jakie będą najlepszym wyborem ? Ludzie, żyjecie ?
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Witam, auto już parę dni po zabiegu w Kreatorze Mocy. Wyszło 131,5 KM, mówili że bardzo ładnie na wykresie, auto przy spokojnej jeździe pali mniej, po wycięciu okazało się że filtr jest zapchany do granic możliwości, oraz pęknięty... Bardzo fajnie, leciutko teraz idzie 
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Ile zapłaciłeś i za co dokładnie? Ile trzymali autko?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Podłączam się pod powyższe pytania. Jeśli masz taką sposobność to podziel się też wykresem.
Jak rozumiem Panowie z KM zaproponowali i ustawili optymalny program pod ten konkretny egzemplarz – czy może miałeś jakieś własne przemyślenia w stylu: "wyciągnijcie najwięcej ile się da"?
Ja FAP'a już nie mam a program zmieniam jakoś na wiosnę i zastanawiam się czy pójść w "eko-spalanie" czy w "wyżyłowaną moc", ale jak wiadomo jedno i drugie ma swoje plusy i minusy.
Jak rozumiem Panowie z KM zaproponowali i ustawili optymalny program pod ten konkretny egzemplarz – czy może miałeś jakieś własne przemyślenia w stylu: "wyciągnijcie najwięcej ile się da"?
Ja FAP'a już nie mam a program zmieniam jakoś na wiosnę i zastanawiam się czy pójść w "eko-spalanie" czy w "wyżyłowaną moc", ale jak wiadomo jedno i drugie ma swoje plusy i minusy.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Witam. Słuchajcie, autko trzymali 6h, za wycięcie FAP'a, zaprogramowanie ECU na nowo, podniesienie mocy zhamowanie itp itd zapłaciłem łącznie 1,5k. Moim zdaniem jak na firmę o takiej renomie to nie jest dużo. Auto przy normalnej spokojnej jeździe pali mniej, przy "dawaniu w palnik" pali więcej (wiadome że jak większe ciśnienie doładowania to i większy apetyt na ON) ale dynamika, kultura i płynność jazdy znacznie się poprawiła i widać to najlepiej na 3 i 4 biegu (chodzi mi o Nm) Z wykresu wyszło bardzo stabilnie 131.5 KM, oraz 300 Nm. Ogólnie jestem mega zadowolony, i polecam z czystym sumieniem odrazu kastrację FAP'a (o ile coś się dzieje z nim) oraz podniesienie mocy. Wychodzi po prostu taniej. Pozdrawiam Dawid 
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości