Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

Postprzez dada_mazdaspeed » 3 paź 2013, 14:53

Witam. Od pewnego czasu pojawił się w naszej Madzi problem. Przy małej ilości paliwa, silnik chodzi nierówno, skacze obrotami, w czasie jazdy jednostajnej ze stałą prędkością szarpie. Ponadto wywaliło wczoraj Check Engine, no i komputer wskazał na błąd zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Powiedzieli żeby zacząć od filtr paliwa, wymienili, auto zatankowałem, błąd skasowali ale po przejechaniu 20 km błąd pojawił się znów. Ale jak jest full paliwa, obroty teraz nie skaczą ani nie szarpie, ale znów ten cholerny błąd jest. Aha, przy małej ilości paliwa, nie dość że falują obroty na jałowym, to jest jeszcze gorzej po włączeniu klimy (otóż cały czas słychać jakby się coś załączało tak co 5 sekund) ale klima działa cały czas. Czy ktoś może mi pomóc co dolego mojej Madzi ? Rok produkcji 2006, model po całkowitym lifcie. Silnik 1.6 CiTD z FAP 109 KM. Proszę o pomoc! Z góry dzięki, Dawid :)
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez akostarek » 4 paź 2013, 19:00

Hej, kod błędu może posiadasz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dada_mazdaspeed » 6 paź 2013, 17:31

Nie posiadam. Ogólnie ten błąd był zczytany z silnika 2.0 diesla mazdy. Ma ktoś jakieś propozycje od czego mam zacząć żeby Madzia wyzdrowiała ?

Proszę o pomoc, nikt nie wie co może dolegać naszej Mazdzie ?!
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez dada_mazdaspeed » 11 paź 2013, 12:36

Witam ponownie. Auto znów pokazało błąd a właściwie błędy, oraz znów ma czkawkę- szarpie przy jednostajnej jeździe, skaczą obroty itp. Kody to: P2279 (brak info o rodzaju usterki), P2002 (też brak info), oraz P 0089 obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Proszę o pomoc! :(
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez dada_mazdaspeed » 8 sty 2014, 11:47

Ludzie, znów mi checka wywaliło, nikt nie może mi pomóc ?!?!
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez widmo82 » 8 sty 2014, 15:39

Ile km temu zmieniales filtr paliwa?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 8 sty 2014, 20:22

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez smile » 8 sty 2014, 21:54

dada_mazdaspeed napisał(a):Ludzie, znów mi checka wywaliło, nikt nie może mi pomóc ?!?!

Jak stan przewodów wychodzących z FAP-u w kierunku czujnika różnic ciśnień?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez miki » 12 sty 2014, 21:23

Miałem podobne objawy, po wymianie w/w przewodów które były pokruszone i skasowaniu błędów silnik chodzi teraz od kilku miesięcy bez zarzutów :D
Początkujący
 
Od: 28 lut 2013, 23:24
Posty: 12
Skąd: Czarnków/wlkp.
Auto: mazda 3 1.6d 2006 BK

Postprzez dada_mazdaspeed » 23 sty 2014, 17:50

Witam, filtr paliwa wymieniony 1kkm temu, więc odpada. Teraz check wyświetla tylko błąd 2002 oraz zauważyłem zwiększony apetyt na paliwo. Wcześniej bez tego błędu na zbiorniku w jeździe mieszanej spalał mi ok. 5.8 ON, teraz to prawie litr więcej. Możliwe że FAP zapchał się już w ponad 90% ? A gdzie w okolicy tj. Lublin, bądź Warszawa mi to ładnie zdiagnozują i zrobią ? Czy decyzja o usunięciu FAP-a i zwiększeniu mocy w Kreatorze Mocy w Warszawie to dobre rozwiązanie, bo umówiłem się już na termin ? Pozdrawiam Dawid :)
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez widmo82 » 23 sty 2014, 21:40

Ciekawy numer z tymi przewodami, ciekaw jestem co wam zasugerowalo przyczyne usterki, ze trafiliscie na te przewody.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez dada_mazdaspeed » 26 sty 2014, 12:23

Kolego widmo82, zauważyłem że masz identyczną M3 jak i ja :) Słuchajcie, wczoraj przy -20 w nocy aku Panasonica się "skończył" i wybór padł na Vartę E23. Ale do rzeczy: jak już wiecie mam problem z FAP-em (P2002), oprócz aku zamarzła ropa (ON Orlen), więc dolałem (ciut za dużo :) do pełnego zbiornika 75 ml specyfiku co podobno polepsza spalanie ropy i nie pozwala jej zamarznąć. Ku mojemu ździwieniu po przejechaniu około 15 km, kontrolka CHECK ENGINE zgasła, i tu ponawiam pytanie: czy kolega widmo82 wie gdzie w okolicy (Radom, W-wa, Lublin) jest ktoś naprawdę odpowiedzialny i "skuteczny" aby stwierdzić czy to te przewody czy nie. Chodzi o to że mam umówioną wizytę w Kreatorze Mocy W-wa w celu usunięcia FAP i delikatnemu zwiększeniu mocy. Ludzie pomóżcie :) Pozdrawiam Dawid
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez smile » 26 sty 2014, 12:56

dada_mazdaspeed napisał(a):Lublin

Impex ASO Mazda – naprawdę bardzo ogarnięte ASO, specjaliści w zakresie usterek M3.
Zadzwoń, umów się na sprawdzenie..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez widmo82 » 26 sty 2014, 14:42

Niestety nie znam nikogo co znalby sie dobrze na mazdach w Radomiu. Sam niewiele miałem problemów (puk puk -odpukane hehe) ale Kreator Mocy ktoś polecał. Wątka nie śledziłem, ale jeśli sa pewni, że u Ciebie po usunięciu FAPa nie będzie wariacji to na naginaj do nich. Ja bym zagadał, aby dokładnie sprawdzili auto przed ingerencją w nie aby później nie było: "FAP usunięty, ale przyczyna lezy w czyms innym, niech Pan doplaci jeszcze pincet."
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez smile » 29 sty 2014, 22:52

widmo82 napisał(a):"FAP usunięty, ale przyczyna lezy w czyms innym, niech Pan doplaci jeszcze pincet."

Rok temu trafiło auto do mnie, które nie miało mocy i nie wkręcało się na obroty. Auto po usunięciu FAP-a, przeprogramowaniu softu, wszystko u chip-tunerów... Sprawdzone było wszystko i niby wywalenie FAP-u to była jedyna droga, która miała uzdrowić auto. Niestety, choroba pozostała.
U mnie żadnego błędu nie pokazywał, a mam IDS-a. Po sprawdzeniu wszystkiego co można podciągnąć pod braki mocy bez żadnego błędu wgrałem znów fabryczny soft, tym razem aktualniejszy. Wyszedł błąd świec żarowych, po wymianie kompletu auto znów zaczęło wciskać w fotel i sprawiać frajdę z jazdy :P
Nikt nie wierzył, że to możliwe... <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dada_mazdaspeed » 30 sty 2014, 10:45

Problem w tym iż moja mazda po podpięciu do kompa pokazuje błąd P2002. Aha, no i zwiększyło się spalanie o jakieś dwa litry na 100 km. Wszystko wskazuje na zapchany FAP ? Do ASO Lublin już nie mam czasu jechać, bo 4 lutego mam wizytę w Kreatorze Mocy W-wa. Warto w najbliższym czasie zainwestować również w świece, a jeżeli już to jakie będą najlepszym wyborem ? Ludzie, żyjecie ?
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez dada_mazdaspeed » 8 lut 2014, 21:02

Witam, auto już parę dni po zabiegu w Kreatorze Mocy. Wyszło 131,5 KM, mówili że bardzo ładnie na wykresie, auto przy spokojnej jeździe pali mniej, po wycięciu okazało się że filtr jest zapchany do granic możliwości, oraz pęknięty... Bardzo fajnie, leciutko teraz idzie :)
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Postprzez widmo82 » 9 lut 2014, 13:58

Ile zapłaciłeś i za co dokładnie? Ile trzymali autko?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez macvas » 10 lut 2014, 15:36

Podłączam się pod powyższe pytania. Jeśli masz taką sposobność to podziel się też wykresem.
Jak rozumiem Panowie z KM zaproponowali i ustawili optymalny program pod ten konkretny egzemplarz – czy może miałeś jakieś własne przemyślenia w stylu: "wyciągnijcie najwięcej ile się da"?

Ja FAP'a już nie mam a program zmieniam jakoś na wiosnę i zastanawiam się czy pójść w "eko-spalanie" czy w "wyżyłowaną moc", ale jak wiadomo jedno i drugie ma swoje plusy i minusy.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez dada_mazdaspeed » 13 lut 2014, 22:00

Witam. Słuchajcie, autko trzymali 6h, za wycięcie FAP'a, zaprogramowanie ECU na nowo, podniesienie mocy zhamowanie itp itd zapłaciłem łącznie 1,5k. Moim zdaniem jak na firmę o takiej renomie to nie jest dużo. Auto przy normalnej spokojnej jeździe pali mniej, przy "dawaniu w palnik" pali więcej (wiadome że jak większe ciśnienie doładowania to i większy apetyt na ON) ale dynamika, kultura i płynność jazdy znacznie się poprawiła i widać to najlepiej na 3 i 4 biegu (chodzi mi o Nm) Z wykresu wyszło bardzo stabilnie 131.5 KM, oraz 300 Nm. Ogólnie jestem mega zadowolony, i polecam z czystym sumieniem odrazu kastrację FAP'a (o ile coś się dzieje z nim) oraz podniesienie mocy. Wychodzi po prostu taniej. Pozdrawiam Dawid :)
Początkujący
 
Od: 25 maja 2013, 09:27
Posty: 18
Skąd: Dęblin
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323