Świst przy dodawaniu gazu + spadek mocy

Postprzez bartesek » 26 gru 2013, 09:44

Witam,

Jestem nowym forumowiczem mazdaspeed, dokładnie miesiąc temu kupiłem swoją pierwszą Mazde 3-jkę (1.6 diesel, 109 KM, 2007 rok, przejechane 102 tys. ), do dzisiaj wszystko było ok. Rano przy około temperaturze około 0 stopni odpaliłem auto i po przejechaniu kilkunastu metrów pojawił się gwizd (dosłownie, narastający wraz z dodawaniem gazu) + auto straciło na mocy, pod górę muszę jechać na 1 biegu. Czuć lekki zapach czegoś "palonego" w kabinie i na zewnątrz oraz przednie koła są dość mocno nagrzane – choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie? Przeglądałem inne wątki w których występuje albo 1 problem, albo 2 – u mnie niestety są oba na raz :( Wolę już nie czytać, żeby się bardziej nie załamać, bo z tego co się dowiaduję na forum – mogło zepsuć się niemalże wszystko co znajduje się od kierownicy do znaczka z logo Mazdy na przodzie auta... Mam 2 pytania, macie jakieś pomysły co może być przyczyną i znacie może dobrego mechanika w Krakowie (czy od razu jechać do ASO Mazdy na Wielickiej?)
Pozdrawiam.
B.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez razor500 » 26 gru 2013, 14:16

Ten ,,zapach" to może być wypalający się filtr cząstek stałych i temu ,,zapachowi" też towarzyszy spadek mocy. Auta z tym filtrem powinny co jakiś czas rozpędzić się i przez kilka minut jechać ze stałą prędkością, żeby w filtrze się cząsteczki wypaliły ale niech się jeszcze inni wypowiedzą, bo przyczyna może być inna ;)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez bartesek » 26 gru 2013, 14:27

Cieszyłbym się gdyby o to chodziło, ale właśnie zrobiłem tym autem jakieś 2 tys. km głównie po autostradzie jadąc (średnio 140-150 na godzinę) więc to chyba nie to...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez rafik256 » 26 gru 2013, 18:50

zajrzałeś chociaż pod maskę?? co do świstu i spadku mocy to obstawiałbym że spadła czy też pękła gdzieś rura na dolocie. Nawet niedawno sam miałem taki przypadek przy 1.9 cdti w vectrze. Nie dokręciłem opaski na łączeniu dolotu z kolektorem. Przy wyższym ciśnieniu doładowania rura spadła a samochód nie miał wcale mocy. Przy okazji było słychać głośny świst, powodowany przez powietrze wyrzucane przez turbinę przez otwartą rurę.
Podobny przypadek miałem też w focusie 2.0. Tylko tam pękł "baranek" przy intercoolerze. Objawy były identyczne.
Przyczyna błaha i najtańsza w naprawie dlatego zacznij sprawdzanie od tego.
P.S. Co do nagrzanych kół to też ma znaczenie. Może to nie jest główną przyczyną ale... Trzymają Ci pewnie hamulce. A jezeli próbujesz jechać na zaciągniętym hamulcu to musi to być odczuwalne. pomijając ten fakt to zrób z tym porządek do załatwisz sobie klocki i tarcze a jak stan permanentnego przegrzania będzie trwał dłużej to wysiądą łożyska w kołach. Także nie czekaj dłużej.
Ten dziwny zapach to może smrodek palonych klocków?? czuć to po dłuższej jeździe czy pojawiło sie to dopiero razem ze spadkiem mocy??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez bartesek » 27 gru 2013, 09:37

Witaj Rafik256,

Dziękuje za obszerną odpowiedź.
Pod maskę zaglądałem, ale poza dolaniem płynów nie mam tam czego więcej szukać – nie znam się po prostu na tych rzeczach.
Dzisiaj podjadę do mechanika i zasugeruję to co napisałeś.

Rzeczywiście zgłoszę też temat z tymi hamulcami. Zapach klocków (takiej palonej gumy/elektroniki wydobywa się tylko z okolic przednich kół, w dodatku tarcze są maxymalnie gorące) pojawił się po przejechaniu pierwszego tysiąca km, czyli przed spadkiem mocy, to osobny temat.

Dziękuje raz jeszcze, dam znać jak auto wróci po naprawie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez widmo82 » 27 gru 2013, 16:26

rafik dobrze pisze, jak sciagniecie oslone dolna silnika to bedzie wszystko ladnie widac. popatrzec po przewodach czy nie spadly gdzies z zapiec albo czy nie wydarla sie jakas dziura, moze pekl gdzies. popatrzcie tez po bokach intercoolera, moze tam cos przepuszcza, poszukaj tez wycieku oleju ktory krazy w tym obiegu razem z powietrzem o wysokim cisnieniu., malutenka dziurka to duzy spadek mocy i zapluta olejem okolica. przy okazji popatrzysz z mechanikiem czy jeszcze cos niepokojacego nie czai sie. jak mechanik nie zna dobrze auta to moze jakis kolega z dzialu malopolska popatrzy na twoj nowy nabytek, porownacie prace silnika, moze rzuci sie w oczy jakas samorobka:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bartesek » 2 sty 2014, 18:35

Witajcie,

Jestem po rozmowie z mechanikiem, sytuacja wygląda tak, że padła całkowicie turbina (uszkodzony wirnik), mechanik wycenił regenerację turbiny na 1200 PLN (jakaś dobra firma w Tychach z gwarancją).

Ale do tego mechanik powiedział, żeby wymienić smok olejowy – koszt 600 PLN (oryginalny) + 250 na oleje i coś tam jeszcze + robocizna 700 PLN – razem około 2500-2700 PLN...
Trochę mnie to podłamało...
Do tego jest jeszcze jakiś błąd EGR, próbują coś z tym zrobić, można ponoć to wyłączyć?
No i zostaje jeszcze temat hamulców...
No i po 100.000 ponoć Mazda zaleca wymianę płynu w skrzyni biegów...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez pokar » 4 sty 2014, 20:45

Jestem dokładnie po takim zabiegu.
Kompletna regeneracja turbiny w bardzo dobrej cenie zamknęła się w 890 zł.
wymiana uszczelnień wtrysków, ustalaczy wtrysków, wymiana smoka oleju, czyszczenie układu olejowego płukanką, zdjęcie miski olejowej i wyczyszczenie glutów, wymiana filtra oleju, diagnostyka.
Wszystko razem z olejem, częściami, filtrem i robocizną kosztowało 1990 zł. Wg wykonawcy to bardzo okazyjna cena.
Ciekaw jestem Waszej opinii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez bartesek » 4 sty 2014, 23:56

To bardzo dobra cena, jesteś jakieś 700 PLN do przodu w stosunku do mnie.
U mnie regeneracja droższa (ponoć na ultra nowoczesnym sprzęcie) – pytanie czy rzeczywiście tak jest, czy tylko robię za ŁOSIA... tego się niestety nie dowiem.
Mechanik mówił, że jest też błąd na EGR i że może to wyłączyć, się tak zastanawiam – cena 450 PLN i ponoć mam mieć z tym spokój, można wymienić oczywiście, bo nowy kosztuje około 2000 PLN a i tak za jakiś czas może się sytuacja powtórzyć – a tutaj jednorazowo go wyłączają i spokój – ma ktoś podobny zabieg zrobiony i jak po tym zachowuję się auto?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez kropek101 » 5 sty 2014, 12:50

Sama wymiana turbo jest prosta nie potrzeba żadnych specjalnych kluczy więc ja robiłem takie coś sam i mogę ci powiedzieć że koszty do tego co mechanik powiedział ci bartesek są takimi w sam raz z tymi cennikami co ja znam. nawet samodzielna wymiana swoje kosztuje ja wydałem 3lata temu na NOWE turbo 2,1tyś + olej i filtry jakieś 230zł po 1tyś km (dotarcie turbo) kolejna wymiana oleju. na dzień dzisiejszy turbo ma 60tyś km i nic się nie dzieje.
U ciebie jak jeszcze masz do zdjęcia misę i wymiana smoka to w tej cenie jest ok.

Ps. Narazie nie wiem jak jakościowo robią ale mam w okolicy firmy co za 650zł regenerują jak mają na stanie takie samo turbo to od razu dają gotowe a nasze zabierają a jak nie to max 2-3 dni
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez aingeru » 5 sty 2014, 16:42

Pytanie ile wytrzyma takie regenerowane turbo? Podobno tych o zmiennej geometrii się nie regeneruje, bo niby się je potem trudno ustawia.. Chyba, że już są dostępne odpwiednie częsci zamienne i narzędzia.
Pytam z czystej ciekawości bo moja Mazda też ma już swoje km prędzej czy poźniej będzie trzeba regenerować/wynmieniać turbinę..
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez digidy » 5 sty 2014, 20:41

100tysi i turbo ci padło hmm :| potwierdzone ten przebieg? myslałem że takie przypadki to tylko w focusie ale fakt że koszty przytłaczające, współczuje. A co do tej wymiany oleju w skrzyni biegów to niech sie troszkę podszkolą <nauka> co do silnika y6 bo nic sie nie wymienia typowe naciąganie na kase
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez MIKADOO » 5 sty 2014, 21:40

Cholerka kupiłem takie samo auto ten sam rocznik w tym samym czasie i o podobnym przebiegu 80 k.
Serdecznie współczuje. i taka refleksja mnie nachodzi czy to był trafiony zakup, posiadam jeszcze od 12 lat Renault Megane 98 1,9 dti 98 km przebieg 340k co prawda wymieniałem ostatnio sprzęgło ,ale turbina nie wymieniana , zarówki , filtr kabinowy wymieniam w 5 min, zero rdzy mimo licznych zadrapań (chyba ocynk czy coś), klima działa. Gdybym wpakował w meganke 30% tj sumy co wyniosła mnie mazda miał bym auto na kolejne 10 lat. Tylko ten pęd żeby mieć nowsze ładniejsze .... ehh.
Taka refleksja po paru browarach <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 30 lis 2013, 21:34
Posty: 21
Skąd: Nowy Sącz - okolice
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2007r

Postprzez bartesek » 5 sty 2014, 23:50

digidy: Przebieg teoretycznie potwierdzony, bo auto kupowane od handlarza ale z rodziny (tutaj mam pełne zaufanie).

A co do wymiany oleju w skrzyni biegów, to sam ten temat podsunąłem mechanikowi (trochę się zdziwił i mówił że jeszcze to sprawdzi) – a mi to podrzucili panowie z ASO Mazdy w Krakowie :) Ponoć trzeba i już. Dzięki za informację, pogadam o tym z mechanikiem.

Mikadoo: A Ty przebieg masz potwierdzony? U mnie wygląda to tak, że do 30 tyś km. mam wpisy w ASO mazdy (w książce elektronicznej) natomiast ostatnie 4 lata brak oznak życia w ASO – trochę to dziwne jak na Niemca (konkretnie to kobieta, na pewno paląca bo jak wyciągnąłem wkład od popielniczki to pod nim zostało jeszcze trochę popiołu po fajkach, przynajmniej nie ściemniali że nie palący właściciel :)) ale może miała męża mechanika ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez digidy » 6 sty 2014, 00:23

dodam jeszcze taka rzecz że jak juz będą ci wymieniać turbo to powinni wziąć pod uwage przewód olejowy doprowadzający olej do turbiny bo jak napisałem wcześniej problem z padającymi turbinami w focusach z tym silnikiem był spowodowany przez niedrożny właśnie ten przewód a dokładniej sitko które tam jest, zatykało się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez aingeru » 6 sty 2014, 00:50

digidy napisał(a):100tysi i turbo ci padło hmm :| potwierdzone ten przebieg? myslałem że takie przypadki to tylko w focusie ale fakt że koszty przytłaczające, współczuje. A co do tej wymiany oleju w skrzyni biegów to niech sie troszkę podszkolą <nauka> co do silnika y6 bo nic sie nie wymienia typowe naciąganie na kase


Zadne naciąganie. W serwisówce od Mazdy 3 podane są przebiegi i wymiany płynów. Dla oleju w skrzyni biegów – wymiana co 120 tyś km. Wiadomo, skrzynia rzadko siada, mało osób wymienia w niej olej. Ale jak ktoś chce pojezdzić autem dłużej, wydanie 100 zł na olej z wymianą to chyba niezbyt duża kwota.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez digidy » 6 sty 2014, 01:07

kolego ja mówię o tym co ja wiem(100tysi wymiana ale w benzynie)a my tu o dizelku mówimy i w przegladach serwisowych mazdy jak i forda jest jak byk sprawdzenie ewentualnie uzupełnienie, jesli nie ma wycieków a kolega ma na budziku dopiero pierwszą 100wke to dla mnie jest to wywalanie pieniędzy w błoto nawet jesli to jest 100pln ale nie mam zamiaru się spierać co do polityki niektórych aso w naszym kraju, jesli ktos chce się poczuć lepiej niech wymienia mnie nic do tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez bartesek » 11 sty 2014, 16:35

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Koszt 2750 PLN, w tym:
– 1200 PLN Regeneracja turbiny
– 600 PLN Smok olejowy
– 250 PLN Filtry i olej
– 700 PLN robocizna

Dodatkowo (w cenie) – wyczyszczono mi zacisk hamulca ręcznego (bo słabo trzymał) – teraz już ok, rozebrano hamulce i sprawdzono stan klocków i stan oleju w skrzyni biegów – mechanik mówił, żeby nie zmieniać bo wszystko jest ok i nie ma co wydawać 400 PLN (choć w ASO Mazdy w Krakowie na Wielickiej kazali wymienić – będę kontrolował).

Wrażenia po naprawie – auto nieco żwawiej jeździ, teraz słyszę delikatny gwizd spod maski jak dodaję gazu powyżej 2500 obrotów – czyli turbo działa :)

Dostałem certyfikat (sic!) naprawy :) oraz gwarancję na turbo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez miru1968 » 11 sty 2014, 17:34

bartesek napisał(a):– 1200 PLN Regeneracja turbiny

Mógłbyś mnie oświecić jak to wyglądało bo z tego co ja się orientuje to tej turbiny sie nie regeneruje.
Owszem są jacyś szpece co to robią ale na pewno na chińskich częściach bo Garett nie produkuję części zamiennych do tych turbin.
(oby ci posłużyła jak najdłużej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez kropek101 » 11 sty 2014, 21:53

Panowie regeneracja turbiny wygląda tak że ze starej zostaje praktycznie sama obudowa całe wirniki tulejki są nowe. Co do garreta to oni nawet przy zakupie nowej turbiny życzą sobie zwrotu starej w innym przypadku za nową więcej kasują.

Według mnie 1200zł to trochę dużo bo można regenerację zrobić za 700zł zależy wszystko kto ile sobie ceni. ale najważniejsze aby podziałała. I tak masz to taniej niż jak byś kupował nową turbinę.

Takie moje jedno pytanie czy mechanik poinformował cię że po dotarciu turbo około 1tyś km zalecana jest wymiana oleju?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323