Witam Wszystkich Forumowiczów,
za nim dodałem ten wątek, przeszukałem wiele podobnych tematów na forum i ogólnie w necie – pojawił się bałagan w głowie:/
Mam Mazdę 3 1.6 diesel, rocznik 2005 sedan. Od ponad miesiąca pojawiły się problemy z obrotami silnika na biegu jałowym. Nie dzieje się to od razu, bo np. po uruchomieniu silnika (kiedy pewnie samochód jest na ssaniu) obroty są oki, ale wystarczy dłuższą chwilę odczekać i zaczyna się dyskoteka obrotomierza – im dłużej samochód jest na "luzie" tym dziwniejsze zachowanie. Praca staje się bardzo nierówna i zaczyna się od mniejszych skoków obrotów po większe i tak na zmianę i różnie. Dodam tylko że przy włączonej klimatyzacji jest tak samo, pomimo większych obrotów silnika. Kolejnym objawem jest każdorazowo przy pierwszym ruszeniu, po pierwszym odpaleniu silnika metaliczny dźwięk – jakby młotek o młotek i dźwięk się już nie pojawia, do następnego odpalenia i ruszenia samochodem.
Na zakończenie dodam że samochód jest po wymianie świec żarowych – 2 świece w ogóle nie działały i czyszczeniu EGRA. Niestety po tym ostatnim zabiegu mam wrażenie że nawet jest gorzej. Samochód już się tak nie odpycha, jak odpychał (chociaż z tym też jest różnie – bywa że ma power'a jak z przed czyszczenia), no i w dodatku zwiększyło się znacznie zużycie paliwa.
Nie chcę nikomu sugerować usterki, ale chyba wygląda to na EGR'a, prawda? Kilka razy na kompie wyskoczył błąd EGR. Jest to dość kosztowna zabawka, dlatego nie chciałbym na wyrost wchodzić w zakup i naprawę.
Dziękuję wszystkim, którzy poświęcili czas na przeczytanie tego laboratu, ale chciałem precyzyjnie odzwierciedlić mój problem.
Jednocześnie (na wszelki wypadek) może ktoś wie, gdzie ów EGR kupić najtaniej...jakiś zamiennik, może od innego samochodu np. Forda będzie taniej? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i namiary, gdyż Wasze porady już mnie wielokrotnie uchroniły przed zbędnymi i drogimi naprawami.
Pozdrawiam,
Krzysztof.
Czy czeka mnie naprawa EGR'u ?
Strona 1 z 1
Zapraszam do działu Y6 
Chyba nikt Tobie jednak jednoznacznej odpowiedzi nie udzieli
Przyczyn może być kilka.
Sprawdzałeś przepływomierz? Może to z nim są problemy? Koledzy sprawdzali czy to on poprzez jego odłączenie (pojawi się błąd – check engine) – bodajże po jego odłączeniu chodził normalnie – musiałbyś trochę poszperać na forum.
Przepływomierz – usterka
Jeżeli zdecydowałbyś się na czyszczenie przepływomierza to bądź ostrożny
Jak zepsuć sobie przepływomierz
Odnośnie EGR – nie jest to wdzięczna część w naszych silnikach. Jeżeli mechanicznie EGR jest "zniszczony" to długo nie pociągnie. W pierwszym większym sklepie (nawet internetowym) myślę, że spokojnie znajdziesz EGR dla siebie. Ciężko go zdiagnozować generalnie. Następnym razem postaraj się podać kody błędów.
Odnośnie metalicznego dźwięku – mówisz, że po odpaleniu i ruszeniu po raz pierwszy... nie jest to czasem dźwięk uzbrajającego się ABS? Jeżeli to nie to to sprawdziłbym jeszcze koło pasowe – też lubi padać (i stukać) w naszych silnikach.
Stuki metaliczne
Chyba nikt Tobie jednak jednoznacznej odpowiedzi nie udzieli
Sprawdzałeś przepływomierz? Może to z nim są problemy? Koledzy sprawdzali czy to on poprzez jego odłączenie (pojawi się błąd – check engine) – bodajże po jego odłączeniu chodził normalnie – musiałbyś trochę poszperać na forum.
Przepływomierz – usterka
Jeżeli zdecydowałbyś się na czyszczenie przepływomierza to bądź ostrożny
Jak zepsuć sobie przepływomierz
Odnośnie EGR – nie jest to wdzięczna część w naszych silnikach. Jeżeli mechanicznie EGR jest "zniszczony" to długo nie pociągnie. W pierwszym większym sklepie (nawet internetowym) myślę, że spokojnie znajdziesz EGR dla siebie. Ciężko go zdiagnozować generalnie. Następnym razem postaraj się podać kody błędów.
Odnośnie metalicznego dźwięku – mówisz, że po odpaleniu i ruszeniu po raz pierwszy... nie jest to czasem dźwięk uzbrajającego się ABS? Jeżeli to nie to to sprawdziłbym jeszcze koło pasowe – też lubi padać (i stukać) w naszych silnikach.
Stuki metaliczne
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Dzięki ślicznie za odpowiedź, ale nadal stoję w miejscu – jest masakra!!
Mechanik włożył nowy egr-zamiennik, błędy zniknęły i nadal jest tak samo lub podobnie. Strasznie szarpie na niskich obrotach, na 1 i 2 biegu – później problem ustaje i bywa że jedzie normalnie, ale bywa czasem tak że nie ma mocy i nie przyspiesza. Mechanik powiedział że turbina jest sprawna i nie wyrzuca błędów. Co to może być, proszę o wszystkie porady
Mechanik postraszył mnie że może być to uszkodzony komputer mps czy coś takiego, sorki ale nie pamiętam.
Z góry dziękuję za pomoc!!
Mechanik włożył nowy egr-zamiennik, błędy zniknęły i nadal jest tak samo lub podobnie. Strasznie szarpie na niskich obrotach, na 1 i 2 biegu – później problem ustaje i bywa że jedzie normalnie, ale bywa czasem tak że nie ma mocy i nie przyspiesza. Mechanik powiedział że turbina jest sprawna i nie wyrzuca błędów. Co to może być, proszę o wszystkie porady
Mechanik postraszył mnie że może być to uszkodzony komputer mps czy coś takiego, sorki ale nie pamiętam.
Z góry dziękuję za pomoc!!
- Od: 11 gru 2010, 22:46
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości