Mazda 3 1.6 td 109km 2004r Kopci na czarno

Postprzez JamnikoS » 24 maja 2013, 23:12

Witam, mam problem! Od 3 miesiecy posiadam mazde 3 sprowadzona z niemiec i od jakiegos miesiaca kopci mi na czarno az wypluwa smolistą sadzę :/. Wymieniłem dolot do kolektora, ktory był pękniety, ale to nic nie zmieniło. Wiem, że turbinka tez jest w nienajlepszym stanie. Czy DPF może miec z tym jakis związek? Bardzo proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 18:10
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004

Postprzez Marianek » 24 maja 2013, 23:23

Przenoszę do modelowego tam szybciej uzyskasz pomoc.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez akostarek » 25 maja 2013, 08:04

Twój samochód nie ma filtra cząstek stałych (pozniej wsadzali FAP, nie DPF) – wtedy by nie kopcił ;)

kopcenie na czarno oznacza, że jest za mało powietrza (turbina) albo za dużo paliwa (coś z wtryskami).
Jeżeli turbinę CI diagnozowali ci co podejrzewają DPF to raczej poszukaj nowego mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bartoliniusz » 25 maja 2013, 11:24

Wtryski ci leja. Zalerzy jeszcze jak mocno ci kopci. Bo pamiętaj że diesel musi dymić ! :D A tak serio zacznik od tych wtrysków.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez akostarek » 25 maja 2013, 12:27

Dodam tylko, że lejące wtryski potrafią wypalić dziurę w tłoku, więc może być niewesoło <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez JamnikoS » 25 maja 2013, 14:01

No to juz sam nie wiem co z tym DPFem, ponieważ byłem w salonie mazdy i po podaniu numeru VIN sprawdzili ze mam ten filtr czastek stałych, moj mechanik stwierdził to samo! A po tym jak zobaczył, ze oleju przywyba w silniku,powiedzial ze nalezy przepalic ten filtr. Mechanik jest bardzo dobry podobno, polecany przez wielu znawców :)
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 18:10
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004

Postprzez akostarek » 25 maja 2013, 14:14

filtr cząstek stałych zaczęli montować po 2005 roku.
Filtr cząstek stałych wyłapuje cząstki stałe (głównie sadzę) – wtedy samochód nie ma prawa kopcić.
Jaką masz normę emisji spalin ? Euro3 ? masz zbiornik na płyn katalityczny ? masz czujnik różnicowy ciśnień za przekaźnikiem świec żarowych ?
Jeśli wtryski leją to oleju też będzie przybywać... niespalony ON będzie się mieszać z olejem silnikowym...
Panowie w ASO nie oferowali Ci czasem jakiejś dolewki / serwisu filtra cząstek stałych przy okazji :P ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez JamnikoS » 25 maja 2013, 16:06

(EURO3)(EURO4)>(LO-POWER)
tyle wiem o mojej emisji spalin i faktycznie nie mam zadnego zbiorniczka na ten płyn katalityczny :)
a jakby był problem z wtryskiem to poza kopceniem występowałyby jeszcze jakies inne objawy?Np skoki obrotów?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 18:10
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004

Postprzez Bartoliniusz » 26 maja 2013, 17:27

Nie możesz mieć filtra. Były montowane od połowy 2005 roku we wszystkich wersjach. Ogarniaj ty wtryski i będzie spokój. Aha no i świetni mechanicy. Pogratulować <glupek2>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez JamnikoS » 27 maja 2013, 19:25

Mechanik tlumaczyl się ze pomylilo mu sie z katalizatorem, ktory jest bardzo podobny :)
Pojechałem do innego, dobrego znawcy silnikow diesla i wg jego komputera oraz wizualnym zdiagnozowaniu silnika, stwierdzil ze wszystko ok. Więc sam juz nie wiem co mam myśleć ;/
W pierwszej kolejności zajmę sie ledwożyjącą turbinką, a następnie wspomniane przez was wtryski. Niech to kopcenie sie wreszcie zakonczy!! dziekuje i pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 18:10
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004

Postprzez sambor » 11 cze 2013, 03:43

Odpowiedz czy udało się pozbyć dymka?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:38
Posty: 22
Skąd: Herborg , Dania
Auto: Mazda 3 BK 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323