Mazda3 – ubywa płyn chłodniczy

Postprzez szymonrc » 3 cze 2013, 19:39

Witam,
sporo podobnych wątków na forum, ale wiadomo, że każdy przypadek jest inny. Auto na codzień użytkuje żona, a jak ja już do niego zajrzę raz na jakiś czas, to zawsze coś wypatrzę.

Ubywa glikolu w zbiorniku wyrównawczym – w ilosci około od stanu max do min w ciagu tygodnia (jakies 200km).
Wycieków nie zauważyłem i od razu panika, że to uszczelka/głowica. Zrobiłem testy: Brak majonezu pod korkiem oleju, od ostatniej wymiany oleju (pół roku temu) stan oleju cały czas przy górnej kresce, W zbiorniku wyrownawczym brak wyraźnego bąblowania, ale jego konstrukcja przy małym bąblowaniu -jeśli by nawet takie było – raczej nie ułatwia tego typu obserwacji. Na koniec test z indykatorem CO2 nie wykazał jego zawartości w zbiorniku:
Obrazek
Tu się trochę zawahałem, bo przez pierwsze 10min pracy silnika płyn ani drgnął, później jednak wypychało go do góry, jakby powstawało nadciśnienie w zbiorniku, przy gazowaniu natomiast zasysało go w drugą stronę. Niemniej jednak cały czas pozostał niebieski (przy zawartości CO2 powinien się zrobić zielony, co też sprawdziłem dla pewności przepuszczajac CO2 z zewnętrznego źrodła i się zabarwił, więc jest "sprawny"). Po wyjęciu korka z rurką ze zbiornika nad ciepłym płynem zobaczyłem jakby mgłę, pomyślałem, że to jednak spaliny, ale charakterystycznej woni brak, a mgłę tłumaczę parującym glikolem po nagrzaniu.
Węże na zimno i po nagrzaniu pozostają miękkie – da się ścisnąć ręką.
Jakie jeszcze testy mogę wykonać, żeby zlokalizować, gdzie znika płyn i wykluczyć mam nadzieję głowicę/uszczelkę? Na nieszczęście chłodnica wody schowana jest za chłodnicą klimy, a od tyłu zasłonięta wentylatorem. Da się dostać/wymontować prosto chłodnicę wody bez rozszczelniania klimy?
Początkujący
 
Od: 24 lis 2012, 19:53
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK, 2005, 1,6 disel (Y6)

Postprzez VPM » 3 cze 2013, 20:03

pewnie jest wyciek tylko go nie zauważyłeś sprawdz podłączenie nagrzewnicy w środku samochodu może tam sie poci i dokładnie wszystkie połączenia rurek sprawdź
tam gdzie wycieka powinien być biały osad na połączeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez kropek101 » 3 cze 2013, 20:20

Ja jak nie dokręciłem korka z płynu chłodniczego do przeskoku miałem wyciek na uszczelce termostatu lało się na skrzynie biegów wyciek nie był duży i tak jak ty dolewałem raz na 200km było ciężko zlokalizować bo płyn parował na skrzyni.
Weź latarkę i poświeć po skrzyni biegów. Musisz patrzeć mniej więcej pomiędzy silnikiem a akumulatorem termostat znajduje się dokładnie przy pompie od serwa która jest napędzana wałkiem rozrządu (nie znam fachowej nazwy tej pompy) jak znajdziesz tam od góry kałużę to leje ci uszczelka termostatu która dolega do bloku silnika. Troche zabawy z rozkręcaniem jest ale silikon załatwi sprawę.

Poza tym uzupełnij profil o miejscowość może ktoś z okolicy pomoże
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez szymonrc » 3 cze 2013, 20:53

Ciasno tam przy tym termostacie, ale byłem przed chwilą obejrzeć, jak to wygląda i chyba jest trochę szpajsu zmieszanego z brudem/olejem – nie mam w zwyczaju myć silnika, ale chyba tu będę zmuszony. Mokro tam jest napewno, ale pogodę mamy, jaką mamy i ciężko odróznić który syf pochodzi z drogi, a który z auta. Napewno jakieś gluty są na koncu grubego węża na wlocie (?) termostatu. Dalej nie widzę bez zdejmowania osłony silnika. Sam termostat do bloku uszczelniałeś na czerwony silikon, czy szukać uszczelki dedykowanej? Jak dużo zabawy przy tej robocie? Na oko sporo trzeba rozebrać, żeby się tam dostać. Termostat trzyma "na szczelnie", czy trzeba cały glikol z układu spuszczać do operacji? Ciekawi mnie dlaczego u Ciebie tak się stało przy niedomknieciu korka... U mnie diagnoza jeszcze niepełna, ale mam nadzieję, że to to.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2012, 19:53
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK, 2005, 1,6 disel (Y6)

Postprzez kropek101 » 3 cze 2013, 21:14

Żeby dobrać się do termostatu musisz zdjąć osłnę silnika odkręcić osłony filtra paliwa i najlepiej filtr cofnąć na bok przewodów wystarczy więc nie musisz odpinać filtra i zapowietrzać układu paliwowego. Ja przy okazji demontowałem pompę serwa więc miałem więcej miejsca (oring mi puszczał olej i musiałem dać nowy).
Całość osuszyłem posmarowałem silikonem do silników i poskręcałem można kupić samą uszczelkę ale chyba szybciej można ją zakupić w komplecie z termostatem który jest drogi sama uszczelka około 20zł o ile chcesz ją szukać po sklepach ja wolałem kleić.

Jak masz tam dosyć mocno zatłuszczone tak jak u mnie to około 2 godzin żeby poczyścić to dokładnie i poskładać.

Niestety płyn będzie ci uciekał z przewodów ale tylko do pewnego poziomu 1L wystarczy na uzupełnienie.
U mnie nie było problemu z rozpoznaniem czy akurat jest to płyn bo mam zielony więc od razu miałem pewność.

Stało się tak ponieważ korek musi być dokręcony do końca aż za przeskok inaczej nie odpowietrza układu i tworzy się ciśnienie i puściło najsłabsze miejsce.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez yezior » 3 cze 2013, 22:01

To może i ja coś dorzucę od siebie. Możesz dokładnie obejrzec końcówkę bata (miarka oleju). Jak będziesz miał małe jasne wżery + maź to wiadomo co. Lubi się to także lokować na zgięciach w/w bacika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323