Za dużo oleju i brak mocy

Postprzez kubul_123 » 26 maja 2013, 12:14

Witam,
Mam problem z moją mazdziną. Otóż zaobserwowałem spory przyrost oleju w silniku (dobre 4 cm ponad stan max) i straszne zamulenie powyżej 3000 obrotów. Mam wrażenie jakbym ciągnął jakaś przyczepę za sobą i autko nie chce się w ogóle rozpędzać. O wyprzedzaniu nie ma mowy. Autko ma 230.000 km przebiegu Nie pojawia się "check" ale i tak podpiąłem się ELM327 jednak na komputerze 0 błędów. Auto nie kopci, pali na dotyk, po wyciągnięciu bagnetu poziomu oleju nie pojawia się żaden dym ani nic niepokojącego. Padła opcja, że zapchany jest filtr cząstek stałych jednak zastanawia mnie brak błędów w komputerze? Czy może interfejs ELM327 nie jest w stanie ich odczytać?

Jutro mam zamiar "odciągnąć nadmiar oleju" wymienić filtra paliwa, filtr powietrza i jechać na wycięcie FAP-a a po tym wszystkim wymienić olej, tylko martwi mnie czy to w ogóle pomoże, bo z tego co wiem, komputer autka powinien poinformować w postaci jakiegoś komunikatu, że ma zapchany filtr cząstek stałych.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez Grzegorz K » 26 maja 2013, 13:57

Te 3000 obr wskazują na tryb serwisowy, ale rzeczywiście bardzo dziwne, że nie ma żadnych błędów. Stawiałbym na FAP i poziom oleju.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez jerzj » 27 maja 2013, 09:32

U mnie FAP nie wywalał żadnych błędów (aż do godziny przed wycięciem), także bardzo mulił, ale sprawdź jeszcze, czy to na pewno nie kwestia filtra paliwa!

P.S – mam taki sam zestaw samochodów <serduszka>
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 08:54
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: 3BK Y6 '06
MX-5 NB 1,8 '98

Postprzez kubul_123 » 27 maja 2013, 18:24

U mnie FAP nie wywalał żadnych błędów (aż do godziny przed wycięciem), także bardzo mulił, ale sprawdź jeszcze, czy to na pewno nie kwestia filtra paliwa!


Jestem po wymianie oleju, wszystkich filtrów i przy okazji dzisiaj FAP dał o sobie znać błędem P242F – jutro jestem umówiony na kastrację ;) Jadę do firmy TFT w Łodzi – kastrował ktoś tam może swoje autko z FAP-u?

P.S – mam taki sam zestaw samochodów <serduszka>


MX-5 to świetne autko! ;) Tylko pogoda kapryśna więc topdown ostatnio bardzo rzadko ;)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323