Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
Koszta nie wiem czy moge tu pisac, wole na priwa tak odpowiem. Co do egr-u to tez gosc powiedzial ze wylaczyl na probe i zebym pokazal sie za dwa tygodnie to sprawdzi logi z kompa.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 29 lis 2009, 12:35
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.
U mnie co prawda problem jeszcze nie wystąpił, ale wczoraj będąc na badaniach tecnicznych postanowiłem się nieco podpytać, jak wygląda sprawa wycięcia filtra i badań technicznych.
Odpowiedź brzmiała tak – jeśli będzie cokolwiek widać, przyeczepią się do niekompletnego układu wydechowego. Ponadto, jeśli samochód miał FAP, a teraz go nie ma – niezgodność z homologacją (nie wiem, czy tu się Pan nie rozpędził trochę).
To tak informacyjnie
Odpowiedź brzmiała tak – jeśli będzie cokolwiek widać, przyeczepią się do niekompletnego układu wydechowego. Ponadto, jeśli samochód miał FAP, a teraz go nie ma – niezgodność z homologacją (nie wiem, czy tu się Pan nie rozpędził trochę).
To tak informacyjnie
- Od: 24 lis 2011, 08:54
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3BK Y6 '06
MX-5 NB 1,8 '98
Ale bzdety piszecie juz dwa razy moje auto przechodzilo badanie techniczne i raz nawt bylo w niemczech w warsztacie i nikt nigdy sie o to g..o nie pytal.Smigam sobie bez FAP-a i




Wg mnie jedyna szansa na problemy to kontrola przez ITD a ta jak wiemy baaaardzo sporadycznie sprawdza osobówki a tym bardziej prywatne.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
na tą chwilę bym się nie obawiał, nigdzie nawet nie ma informacji jaką normę emisji powinien samochód spełniać. Klocki mogą się zacząć jak w imię ekologii dorzucą jakiś podatek ekologiczny i zaczną to skrupulatniej sprawdzać (zadymienie na przeglądzie itd).
Btw w niemieckim briefie mam wpisane zadymienie i chyba CO2.
Btw w niemieckim briefie mam wpisane zadymienie i chyba CO2.
Wszystko sie może wydarzyć jak się ktoś uprze to co zrobi koło
a prawda jest taka że jeszcze dużo wody upłynie za czym sie za to wezmą. Jak już tego g..a nie mam to na pewno nikt mi go nie każe zakładać a sam dobrowolnie nie założę bo i po co prędzej mazda pójdzie na złom jak ja to założę.Tak samo jest w rzeszy (wczoraj wróciłem temat wałkowałem tam) możesz sie tam bujać dieslem sprawnym technicznie do woli tylko nie wjedziesz dieslem bez (euro4) do specjalnych stref (wiekszość niemieckich miast) i druga sprawa oni mają ulgi w opłatach jak jeżdżą dieslem z (euro4) są nawet osoby co celowo zakładają DPF do diesla żeby uzyskać (euro4).Jeszcze jedno jak nie masz odpowiedniej plakietki na szybie za którą trzeba zapłacić, a żeby ja dostac trzeba przejść przegląd emisji spalin to nawet najnowocześniejszym dieslem z (euro5) nie wjeżdżaj do stref bo i tak zapłacisz kare i nikt ci sie nie będzie pytał czy masz DPF czy nie,a juz na pewno nie niemiecki policjant.





witam wczoraj z kolegą wymienilismy olej i filtry (oprócz paliwowego zły zakupiony wina sprzedawcy) pierwszy raz zobaczyłem moja ( raczej żony) mazdę3 .1,6/109 km rok 2006po lifcie od spodu i nie jest tak żle
(korozja) no i oczywiście chciałem zobaczyć filtr cząsteczek stałych i wstyd sie przyznać nie moglismy go z kolegą zlokalizować
czy to coś to ten duży prostokątny tłumik ten najwiekszy ? bo jest jeszcze jeden na końcu taki owalny mały ale nic z niego nie wychodzi zreszta z tego duzego chyba też jedynie udało nam się zlokalizować zbiorniczek na plyn z tyłu auta są tam dwa wężyki ale obydwa zaślepione i jeszce co zauważyłem to dwa kabelki które wchodzą do zbiorniczka , czy jest mozliwe że poprzedni wlasciciel (niemiec) zlikwidował ten filtr ? moze jakieś fotki jak on w naszej mazdzie wygląda i gdzie się znajduje czy bliżej silnika moze bo nie odkręcaliśmy dolnej obudowy pozdr. Grzegorz

- Od: 9 mar 2013, 22:38
- Posty: 5
- Auto: mazda 3
dzięki, jeszcze jedno z dołu nie widać zadnych rurek itp. które szłyby do tego tłumika tzn wchodza do niego z góry ?
- Od: 9 mar 2013, 22:38
- Posty: 5
- Auto: mazda 3
Witam. Mam wielki problem ponieważ nie mogę nigdzie wyczytać do czego jest urządzenie znajdujące sie kolo akumulatora. Z urządzenia biegną dwa wężyki, problemu by nie bylo, ale jeden jest calkiem przepalony a drugi nadpalony. Przy zimnym silniku ulatnia sie z nich dym (spaliny?)
Zdjęcia dodaję poniżej. Z góry wielkie dzięki za pomoc!!!!
Zdjęcia dodaję poniżej. Z góry wielkie dzięki za pomoc!!!!
Ostatnio edytowano 18 maja 2013, 15:23 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja zdjęć
Powód: edycja zdjęć
- Od: 25 mar 2013, 21:51
- Posty: 10
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 3 2006r
1.6 diesel 109HP
Na jednym ze zdjęć widać kawałek napisu webasto nie są to czasem z niego rurki i odprowadzają spalini skoro dzieje się to tylko na zimnym silniku?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
To są rurki od FAP-a, które idą do czujnika różnicy ciśnień.
Radzę szybko to wymienić bo zaraz dołączysz do grona usuwających filtr cząstek stałych.
Zobacz sobie to tutaj:
viewtopic.php?p=2250951#p2250951
Radzę szybko to wymienić bo zaraz dołączysz do grona usuwających filtr cząstek stałych.
Zobacz sobie to tutaj:
viewtopic.php?p=2250951#p2250951
Stało się i filtr FAP usunięty z co najmniej 4 powodów a mianowicie :czekała mnie dolewka płynu do wypalania(400 pln), wypalanie odbywało sie juz co ok. 50 km. a co za tym idzie ostatnio to komp już pokazywał spalanie srednie 6,7(50%miasto50% trasa),notorycznie spadała moc auta,wzrastał poziom oleju(niespalone paliwo ściekało do miski olejowej)już 2 razy ściągałem po 200 gram i znów mam full no i obawa że magda w końcu stanie na amen,więc dzisiaj rano po wcześniejszym umówieniu wyruszyłem do Poznania 140 km,ale najpierw wyzerowałem średnie spalanie.Po dojechaniu na miejsce komp pokazał 5.2(90 % trasa jeden korek eko jazda zgodnie z przepisami).Cała akcja trwała 5 h (usunięcie mechaniczne oraz zmiana ustawien w sterowniku).Kolejne zerowanie śr. spalania i jazda do domu i od razu pierwsze zaskoczenie turbina jakby przestała świstać co wcześniej mnie trochę irytowało ale myślałem że ten typ tak ma ,auta już nie muli no i najważniejsze dojeżdżam do domu ,palec na info a tam...3.9
normalnie pomyślałem że komp zwariował ale po wskaźniku paliwa też widać że jest dużo lepiej ,jutro obowiązkowa wymiana oleju ,miałem Motula 5W30 ale gość od fapa radzi żeby zalać 5W40 tylko broń boże castrola (cytat).Mam nadzieje że oleju już nie będzie przybywać
aha zapomniałem dodać przebieg 184kkm.Pozdrawiam niezdecydowanych 

wacha8 napisał(a):wypalanie odbywało sie juz co ok. 50 km.
Uuu ;/ Szkoda, że inni jakoś wstydzą się wypowiadać co ile występuje wypalanie u nich.
wacha8 napisał(a):,palec na info a tam...3.9
Bardzo trudno zejść poniżej 4l, co ja mówię, trudno zejść przy tej temperaturze poniżej 5.
wacha8 napisał(a): aha zapomniałem dodać przebieg 184kkm.
Respekt
Daj znać za jakiś czas, czy nie wyskakują jakieś niespodzianki po wywaleniu FAPa
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości