Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez GAMERA » 29 sie 2012, 21:36

widmo82 -okolice Tarnowa ale poczta też patrzy zarobić ,moge wysłać do każdego miejsca w POLSCE :D
Początkujący
 
Od: 23 sie 2012, 23:08
Posty: 10 (0/1)
Skąd: MAŁOPOLSKIE
Auto: MAZDA 3

Postprzez blv » 26 wrz 2012, 17:36

Witam, temat dotyczy mojej Mazdy3 1.6 CiTD z 2004 roku przebieg około 115000 km pojawia się ikonka MIL błąd jak w tytule postu Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circut Low Silnik pracuje poprawnie, nie zauważam żadnych niepokojących objawów, błąd po wykasowaniu pojawia się ponownie po przejechaniu około 150 km. Może ktoś z Was miał podobny problem, co mógłbym sprawdzić aby znaleźć przyczynę ww błędu, proszę o wypowiedzi.
blv
 

Postprzez akostarek » 27 wrz 2012, 16:06

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20600.html

błąd dotyczy obwodu czujnika pozycji zaworu EGR – niskie napięcie.
Sprawdź styki złącza od EGR, przewody, jak coś w linku wyżej masz całą procedurę + wartości nominalne napięć z czujnika (jedna wtyczka przy EGR) w zależności od obrotów.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html

Jeśli samochód jeździ OK, a problem pojawia się tak rzadko, może być jakiś problem z przewodami / złączem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez blv » 17 paź 2012, 09:42

Witam, dziękuję bardzo akostarek za odpowiedź, pomierzę napięcia i dam znać, nie wiem czy interfejs jaki posiadam ELM327 wystarczy żeby przeprowadzić całą procedurę z 1 linka...
Jeżeli sam nic nie zdziałam będę szukał mechanika/elektronika/diagnostę z okolic Bielska-Białej, może macie kogoś do polecenia?
blv
 

Postprzez MMWL » 19 paź 2012, 00:01

Witam,
czy ktoś się orientuje czy do Mazdy 3 1,6 diesle z 2004 roku można zastosować zawór EGR z forda (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-EG ... VALEO/2778) to są podobno takie same silniki.
Albo czy można zastosować zamiennik dostępny w intercars, tylko ten zamiennik jest bez kabla, a EGR z mojej mazdy ma kabel z wtyczką? Jeśli ten EGR bez kabla się nadaje, to czy można jakoś dosztukować kabel do tego, żeby normalnie podłączyć.
Z góry dzięki za każde info.

PS. czy po wymianie EGR trzeba przeprowadzić adaptacje oprogramowania, czy wystarczy wymienić i jeździć?
MMWL
 

Postprzez akostarek » 19 paź 2012, 10:43

wydaje mi się, że te bez kabla były montowane w samochodach wyprodukowanych w II polowie 2005 i później, pewnie zmienili przy dołożeniu FAPa. Czy będzie pasował z FORDA ? raczej tak, ale kupuj z kablem. Ten bez kabla może być nieco inny, powiedzmy będzie dawał inne napięcia z czujnika położenia, będzie inna rezystancja na złączach i może być problem. Może trochę przesadzam, ale kupowałbym taki, jaki mam zamontowany ;) Jak coś sprawdzę w domu w katalogu Mazdy, czy można je stosować zamiennie.

Co do adaptacji – trudno powiedzieć, zamontujesz to zobaczysz czy jest problem, w materiałach mazdy chyba nic nie ma o adaptacji, ale tyczą się one samochodów z FAPem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Ralf2107 » 19 paź 2012, 18:14

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Standy » 19 paź 2012, 22:47

Witaj,

>PS. czy po wymianie EGR trzeba przeprowadzić adaptacje oprogramowania, czy wystarczy wymienić i jeździć?
Jak zamontujesz nowy musisz pojechać na komputer, info jest też na forum, jak poszukasz to znajdziesz.
Do końca nie wiem jak jest z używkami, ale są przypadki że nie będziesz musiał.

>(...) czy (...) można zastosować zawór EGR z forda
z tego co się orientowałem to nie. Jest jakaś metoda na przerobienie elektroniki, ale jej nie próbowałem, nie chciałem ryzykować, że kupię nowy z forda za połowę ceny dołożę za przeróbki i potem będę miał problemy, z którymi będę musiał się sam bujać.

Także jak musisz kupić to masz dwie opcje. Pierwsza to używka albo druga to drogi nowy oryginał.
Ja wybrałem tę drugą, bo zamierzałem tym samochodem jeździć i go nie sprzedawać. Na razie się to nie zmieniło i nie żałuję. Chociaż wkurzająca jest różnica w cenie, tym bardziej, że ta część na pierwszy rzut oka jest taka sama.

Do twojego rocznika, tj. 2004 musisz kupić z kablem.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2008, 17:09
Posty: 8
Auto: MAZDA 3, 1.6 MZ-CD, 2004r

Postprzez grgorio » 23 paź 2012, 23:59

Witam , wszystkich pozdrawiam na poczatek, mazda 1.6 diesel 109 KM ,plus fap , walcze z egr-em juz 9 dni może coś doradzicie. Błedy P0488 i P1214 wraz z kontrolką check. Zawór był czyszczony i podmieniony , lecz dalej to samo. Znalazłem tu na forum dane do sprawdzenia elektryki egr- pcm . Kabelki przedzwonione i rezystancja miedzy pinem przy kostce egra A i E wynosi 4.6 kOhm, tabela podaje okoł 6 kOhm teraz ciekawostka między A-B mam uwaga 150 kOhm- tabelka podaje około 6.
Teraz moje pytanie , czy szlak trfił ECU, czy miał ktoś taki przypadek ,żeby przez to wymienić komputer.Juz :( ne mam siły do tego....
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez myc » 30 paź 2012, 23:09

Witam wszystkich,

Na wstępie powiem ze jestem nowym i szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 08/2006r. diesel 1.6 o przebiegu 73tys. świeżo sprowadzonej z Niemiec na własny użytek :)
Na waszym jak i innych forach czytałem dużo o niezawodności tego auta co skusiło mnie bardzo do jego zakupu a tym bardziej ze nie ma ładniejszych aut w tej granicy cenowej :)
Jednak po dojechaniu do Polski moja radość się skończyła....

1. Po przejechaniu 1000 kilometrów pod domem zacząłem mieć problem z zapaleniem auta, odpala po paru próbach i delikatnym naciśnięciu gazu :( usterka się pogłębiała nawet do 20 minutowych prób odpalenia auta...wada nie zawsze występuje.
Po podłączeniu auta do komputera wykazał błąd zaworu EGR dowiedziałem się od znajomego mechanika ze trzeba go oczyścić i będzie ok. Czy mieliście podobne problemy czy to częsta wada ?

2. W tym samym czasie auto zaczęło nierówno pracować, zaczęło się dusić a wręcz gasnąc podczas jazdy :| spalanie skoczyło z 5.2l/100km do 7l/100km.
Komputer wykazał ze w momencie przyduszania pojawia się "za wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej – ciśnienie w układzie paliwowym skakało nawet do 1800". Mechanik zdiagnozował ze mogłem zatankować felerne paliwo i trzeba przeczyścić/odetkać przewód paliwowy.

Czy mieliście podobne problemy ? tankowałem raczej na dobrych sprawdzonych stacjach.... Mimo wielkiego zadowolenia z auta usterki zaczynają mnie dobijać tym bardziej ze dopiero wydałem wszytko na zakup samochodu...




Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
myc
 

Postprzez akostarek » 31 paź 2012, 20:07

teoretycznie w układach CR jest ogranicznik ciśnienia, który nie dopuszcza do osiągania wartości ponad max (dla tej generacji 1800 bar).
Ja bym zaczął od sprawdzenia dokładnie poprawności działania układu regulacji ciśnienia –> regulator wydatku paliwa na pompie CR i czujnika ciśnienia na listwie CR. Jak samochód nie bedzie chciał odpalić możesz spróbować odłączyć czujnik ciśnienia paliwa na CR, jak odpali to jest z nim coś nie tak (wywali błędy itd, więc zastanów się czy chcesz to sam robić).

Więcej w dziale Y6, EGR przy tym przebiegu powinien być OK, mogło się też zdarzyć, że coś się posypało i czyszczenie nic nie da. Zapisuj kody błędów, bo uniwersalne tłumaczenia nie zawsze są trafne. Paliwa bym w to raczej nie mieszał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Ralf2107 » 1 lis 2012, 14:02

A może to tylko zapchany filtr paliwa ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez akostarek » 1 lis 2012, 16:33

dawałby raczej objawy zbyt niskiego ciśnienia na listwie CR ? Jak dawno nie wymieniany to na pewno nie zaszkodzi spróbować. Po przeglądnięciu kilku dokumentów wychodzi, że chyba nie ma w tym silniku ogranicznika ciśnienia <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez nemeziss84 » 25 lis 2012, 20:45

A ja się dołączę miałem dziś podobny problem.
Magda nie chciała odpalić a jak odpaliła to tylko na dwa garki chodziła chwile przeskoczyła na 4 i powoli ją zaduszało dodawanie gazu nic nie dawało.
zacząłem kombinować przy tym pałąku co jest sterowany elektormagnesem przy turbinie taki regulowany ze śrubą rzymską poruszałem tym. I samochód odpalił od szczała raz za razem tak jak by się coś tam zawiesiło przejechałem się z 10km samochód miał moc i wchodził na obroty awarii brak zobaczę co jutro będzie zajadę też do mechanika zdać relację.
Ale ogólnie proponuję to sprawdzić. :)
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 10:50
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 66KW (90KM)

Postprzez vegasnight9 » 6 sty 2013, 19:52

Standy napisał(a):Witaj,

>(...) czy (...) można zastosować zawór EGR z forda
z tego co się orientowałem to nie. Jest jakaś metoda na przerobienie elektroniki, ale jej nie próbowałem, nie chciałem ryzykować, że kupię nowy z forda za połowę ceny dołożę za przeróbki i potem będę miał problemy, z którymi będę musiał się sam bujać.


Jaką elektronikę chcesz przerabiać? To zwykły zawór, niby co miałoby być innego w nim w wersji do Forda i Mazdy?

Sam mam Mazde6 i chce kupić nowy EGR w ASO Forda bo to jest ta sama część a cena sporo niższa.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez ol3j » 3 mar 2013, 20:05

Witam,

Przez ostatnie tygodnie miałem problemy z autem, padał akumulator.
Czy jest możliwe aby zawór EGR powodował rozładowywanie się akumulatora? Taką diagnozę postawili w serwisie. EGR nie działa poprawnie, nie zamyka się i przez to rozładowuje akumulator. To tak w skrócie. Oczywiście rozwiązaniem problemu jest wymiana zaworu EGR.
Czy taka sytuacja może mieć miejsce?
Czy przyczyną popsucia EGR może być zatankowanie złego paliwa?
Czy od razu wymieniać zawór czy może przeczyścić go? Dałoby to coś?
Czy warto wstawiać jakiś zawór używany?
Słyszałem o zaślepianiu zaworu, czy opłaca się to robić?

Obecnie zawór jest odłączony, samochód działa poprawnie, ma moc i przyspieszenie. Święci się natomiast kontrolka od silnika.

Przy okazji poszukuje kogoś z Poznania lub okolic, kto by podjął się naprawy/zaślepienia lub wymiany zaworu EGR.



Pozdro
ol3j



Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez ol3j » 3 mar 2013, 20:12

I pasuje ten zawór z forda? Można go kupić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez akostarek » 3 mar 2013, 20:23

Na większość pytan znajdziesz odpowiedz na forum
ol3j napisał(a):Czy jest możliwe aby zawór EGR powodował rozładowywanie się akumulatora?

Tak, w tym silniku po zgaszeniu EGR się kilka razy zamyka i otwiera ("czysci"), jak się zawiesi to nie konczy czyszczenia i morduje akum

ol3j napisał(a):Czy przyczyną popsucia EGR może być zatankowanie złego paliwa?

może mieć to pośredni wpływ, kiepskie paliwo, większe kopcenie, więcej syfu. Ogólnie może też być coś nie tak w dolocie, wtryskach. Albo po prostu nadszedl jego czas lub jeździłeś zbyt delikatnie :)

ol3j napisał(a):Czy od razu wymieniać zawór czy może przeczyścić go? Dałoby to coś?

zalezy czy padł "elelktrycznie" czy tylko jest zasyfiony, jak opcaj nr2 i nie bylo wczesniej problemów to bym czyścił (+ przesmarowanie, poczytaj w wątku o EGR)

ol3j napisał(a):Słyszałem o zaślepianiu zaworu, czy opłaca się to robić?

w tym silniku oprócz zaślepienia trzeba jeszcze wyłączyć go w sofcie komputera (przeprogramować), to już jest pewien koszt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez ol3j » 3 mar 2013, 23:15

Dzięki za odp.

Z EGR wcześniej nie było problemu. W serwisie powiedzieli dokładnie to co napisałeś
akostarek napisał(a):Tak, w tym silniku po zgaszeniu EGR się kilka razy zamyka i otwiera ("czysci"), jak się zawiesi to nie konczy czyszczenia i morduje akum

Więc nie wiem czy tej usterce bliżej do problemu elektrycznego czy mechanicznego. Ktoś coś z doświadczenia wie? Czy często w EGR pada elektryka?

akostarek napisał(a):może mieć to pośredni wpływ, kiepskie paliwo, większe kopcenie, więcej syfu.

Na trasie zatankowałem paliwo na orlenie. Nie zdążyłem całego zjechać. Postawiłem samochód na parę dni, przyszedł mróz i zaczęła się jazda z odpalaniem i akumulatorem, w wynikiem jest problem z EGR. Dlatego tak myślę, że to może być przyczyną.

akostarek napisał(a):w tym silniku oprócz zaślepienia trzeba jeszcze wyłączyć go w sofcie komputera (przeprogramować), to już jest pewien koszt

Ale ten koszt zamyka się w 100zł, 500zł czy 1000zł?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez SiN4don » 4 mar 2013, 11:55

ol3j napisał(a):Przy okazji poszukuje kogoś z Poznania lub okolic, kto by podjął się naprawy/zaślepienia lub wymiany zaworu EGR.


Proponuję zajrzeć tutaj. Masz listę polecanych serwisów w Wlkp.
Ja osobiście korzystałem z usług LB Japan Serwis – czyściłem EGR (bardzo sporadycznie się zawieszał, ale nie katował aku). Od czyszczenia brak problemów. Warto podjechać, wyjąć i zobaczyć czy nadaje się już do wymiany czy czyszczenie pomoże.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323