Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam, temat dotyczy mojej Mazdy3 1.6 CiTD z 2004 roku przebieg około 115000 km pojawia się ikonka MIL błąd jak w tytule postu Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circut Low Silnik pracuje poprawnie, nie zauważam żadnych niepokojących objawów, błąd po wykasowaniu pojawia się ponownie po przejechaniu około 150 km. Może ktoś z Was miał podobny problem, co mógłbym sprawdzić aby znaleźć przyczynę ww błędu, proszę o wypowiedzi.
-
blv
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20600.html
błąd dotyczy obwodu czujnika pozycji zaworu EGR – niskie napięcie.
Sprawdź styki złącza od EGR, przewody, jak coś w linku wyżej masz całą procedurę + wartości nominalne napięć z czujnika (jedna wtyczka przy EGR) w zależności od obrotów.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html
Jeśli samochód jeździ OK, a problem pojawia się tak rzadko, może być jakiś problem z przewodami / złączem.
błąd dotyczy obwodu czujnika pozycji zaworu EGR – niskie napięcie.
Sprawdź styki złącza od EGR, przewody, jak coś w linku wyżej masz całą procedurę + wartości nominalne napięć z czujnika (jedna wtyczka przy EGR) w zależności od obrotów.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07600.html
Jeśli samochód jeździ OK, a problem pojawia się tak rzadko, może być jakiś problem z przewodami / złączem.
Witam, dziękuję bardzo akostarek za odpowiedź, pomierzę napięcia i dam znać, nie wiem czy interfejs jaki posiadam ELM327 wystarczy żeby przeprowadzić całą procedurę z 1 linka...
Jeżeli sam nic nie zdziałam będę szukał mechanika/elektronika/diagnostę z okolic Bielska-Białej, może macie kogoś do polecenia?
Jeżeli sam nic nie zdziałam będę szukał mechanika/elektronika/diagnostę z okolic Bielska-Białej, może macie kogoś do polecenia?
-
blv
Witam,
czy ktoś się orientuje czy do Mazdy 3 1,6 diesle z 2004 roku można zastosować zawór EGR z forda (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-EG ... VALEO/2778) to są podobno takie same silniki.
Albo czy można zastosować zamiennik dostępny w intercars, tylko ten zamiennik jest bez kabla, a EGR z mojej mazdy ma kabel z wtyczką? Jeśli ten EGR bez kabla się nadaje, to czy można jakoś dosztukować kabel do tego, żeby normalnie podłączyć.
Z góry dzięki za każde info.
PS. czy po wymianie EGR trzeba przeprowadzić adaptacje oprogramowania, czy wystarczy wymienić i jeździć?
czy ktoś się orientuje czy do Mazdy 3 1,6 diesle z 2004 roku można zastosować zawór EGR z forda (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zawor-EG ... VALEO/2778) to są podobno takie same silniki.
Albo czy można zastosować zamiennik dostępny w intercars, tylko ten zamiennik jest bez kabla, a EGR z mojej mazdy ma kabel z wtyczką? Jeśli ten EGR bez kabla się nadaje, to czy można jakoś dosztukować kabel do tego, żeby normalnie podłączyć.
Z góry dzięki za każde info.
PS. czy po wymianie EGR trzeba przeprowadzić adaptacje oprogramowania, czy wystarczy wymienić i jeździć?
-
MMWL
wydaje mi się, że te bez kabla były montowane w samochodach wyprodukowanych w II polowie 2005 i później, pewnie zmienili przy dołożeniu FAPa. Czy będzie pasował z FORDA ? raczej tak, ale kupuj z kablem. Ten bez kabla może być nieco inny, powiedzmy będzie dawał inne napięcia z czujnika położenia, będzie inna rezystancja na złączach i może być problem. Może trochę przesadzam, ale kupowałbym taki, jaki mam zamontowany
Jak coś sprawdzę w domu w katalogu Mazdy, czy można je stosować zamiennie.
Co do adaptacji – trudno powiedzieć, zamontujesz to zobaczysz czy jest problem, w materiałach mazdy chyba nic nie ma o adaptacji, ale tyczą się one samochodów z FAPem.
Co do adaptacji – trudno powiedzieć, zamontujesz to zobaczysz czy jest problem, w materiałach mazdy chyba nic nie ma o adaptacji, ale tyczą się one samochodów z FAPem.
Może to pomoże
viewtopic.php?f=91&t=60815
viewtopic.php?f=91&t=60815
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Witaj,
>PS. czy po wymianie EGR trzeba przeprowadzić adaptacje oprogramowania, czy wystarczy wymienić i jeździć?
Jak zamontujesz nowy musisz pojechać na komputer, info jest też na forum, jak poszukasz to znajdziesz.
Do końca nie wiem jak jest z używkami, ale są przypadki że nie będziesz musiał.
>(...) czy (...) można zastosować zawór EGR z forda
z tego co się orientowałem to nie. Jest jakaś metoda na przerobienie elektroniki, ale jej nie próbowałem, nie chciałem ryzykować, że kupię nowy z forda za połowę ceny dołożę za przeróbki i potem będę miał problemy, z którymi będę musiał się sam bujać.
Także jak musisz kupić to masz dwie opcje. Pierwsza to używka albo druga to drogi nowy oryginał.
Ja wybrałem tę drugą, bo zamierzałem tym samochodem jeździć i go nie sprzedawać. Na razie się to nie zmieniło i nie żałuję. Chociaż wkurzająca jest różnica w cenie, tym bardziej, że ta część na pierwszy rzut oka jest taka sama.
Do twojego rocznika, tj. 2004 musisz kupić z kablem.
Pozdrawiam.
>PS. czy po wymianie EGR trzeba przeprowadzić adaptacje oprogramowania, czy wystarczy wymienić i jeździć?
Jak zamontujesz nowy musisz pojechać na komputer, info jest też na forum, jak poszukasz to znajdziesz.
Do końca nie wiem jak jest z używkami, ale są przypadki że nie będziesz musiał.
>(...) czy (...) można zastosować zawór EGR z forda
z tego co się orientowałem to nie. Jest jakaś metoda na przerobienie elektroniki, ale jej nie próbowałem, nie chciałem ryzykować, że kupię nowy z forda za połowę ceny dołożę za przeróbki i potem będę miał problemy, z którymi będę musiał się sam bujać.
Także jak musisz kupić to masz dwie opcje. Pierwsza to używka albo druga to drogi nowy oryginał.
Ja wybrałem tę drugą, bo zamierzałem tym samochodem jeździć i go nie sprzedawać. Na razie się to nie zmieniło i nie żałuję. Chociaż wkurzająca jest różnica w cenie, tym bardziej, że ta część na pierwszy rzut oka jest taka sama.
Do twojego rocznika, tj. 2004 musisz kupić z kablem.
Pozdrawiam.
- Od: 1 cze 2008, 17:09
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 3, 1.6 MZ-CD, 2004r
Witam , wszystkich pozdrawiam na poczatek, mazda 1.6 diesel 109 KM ,plus fap , walcze z egr-em juz 9 dni może coś doradzicie. Błedy P0488 i P1214 wraz z kontrolką check. Zawór był czyszczony i podmieniony , lecz dalej to samo. Znalazłem tu na forum dane do sprawdzenia elektryki egr- pcm . Kabelki przedzwonione i rezystancja miedzy pinem przy kostce egra A i E wynosi 4.6 kOhm, tabela podaje okoł 6 kOhm teraz ciekawostka między A-B mam uwaga 150 kOhm- tabelka podaje około 6.
Teraz moje pytanie , czy szlak trfił ECU, czy miał ktoś taki przypadek ,żeby przez to wymienić komputer.Juz
ne mam siły do tego....
Teraz moje pytanie , czy szlak trfił ECU, czy miał ktoś taki przypadek ,żeby przez to wymienić komputer.Juz
- Od: 23 paź 2012, 22:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM
Witam wszystkich,
Na wstępie powiem ze jestem nowym i szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 08/2006r. diesel 1.6 o przebiegu 73tys. świeżo sprowadzonej z Niemiec na własny użytek
Na waszym jak i innych forach czytałem dużo o niezawodności tego auta co skusiło mnie bardzo do jego zakupu a tym bardziej ze nie ma ładniejszych aut w tej granicy cenowej
Jednak po dojechaniu do Polski moja radość się skończyła....
1. Po przejechaniu 1000 kilometrów pod domem zacząłem mieć problem z zapaleniem auta, odpala po paru próbach i delikatnym naciśnięciu gazu
usterka się pogłębiała nawet do 20 minutowych prób odpalenia auta...wada nie zawsze występuje.
Po podłączeniu auta do komputera wykazał błąd zaworu EGR dowiedziałem się od znajomego mechanika ze trzeba go oczyścić i będzie ok. Czy mieliście podobne problemy czy to częsta wada ?
2. W tym samym czasie auto zaczęło nierówno pracować, zaczęło się dusić a wręcz gasnąc podczas jazdy
spalanie skoczyło z 5.2l/100km do 7l/100km.
Komputer wykazał ze w momencie przyduszania pojawia się "za wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej – ciśnienie w układzie paliwowym skakało nawet do 1800". Mechanik zdiagnozował ze mogłem zatankować felerne paliwo i trzeba przeczyścić/odetkać przewód paliwowy.
Czy mieliście podobne problemy ? tankowałem raczej na dobrych sprawdzonych stacjach.... Mimo wielkiego zadowolenia z auta usterki zaczynają mnie dobijać tym bardziej ze dopiero wydałem wszytko na zakup samochodu...
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Na wstępie powiem ze jestem nowym i szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 08/2006r. diesel 1.6 o przebiegu 73tys. świeżo sprowadzonej z Niemiec na własny użytek
Na waszym jak i innych forach czytałem dużo o niezawodności tego auta co skusiło mnie bardzo do jego zakupu a tym bardziej ze nie ma ładniejszych aut w tej granicy cenowej
Jednak po dojechaniu do Polski moja radość się skończyła....
1. Po przejechaniu 1000 kilometrów pod domem zacząłem mieć problem z zapaleniem auta, odpala po paru próbach i delikatnym naciśnięciu gazu
Po podłączeniu auta do komputera wykazał błąd zaworu EGR dowiedziałem się od znajomego mechanika ze trzeba go oczyścić i będzie ok. Czy mieliście podobne problemy czy to częsta wada ?
2. W tym samym czasie auto zaczęło nierówno pracować, zaczęło się dusić a wręcz gasnąc podczas jazdy
Komputer wykazał ze w momencie przyduszania pojawia się "za wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej – ciśnienie w układzie paliwowym skakało nawet do 1800". Mechanik zdiagnozował ze mogłem zatankować felerne paliwo i trzeba przeczyścić/odetkać przewód paliwowy.
Czy mieliście podobne problemy ? tankowałem raczej na dobrych sprawdzonych stacjach.... Mimo wielkiego zadowolenia z auta usterki zaczynają mnie dobijać tym bardziej ze dopiero wydałem wszytko na zakup samochodu...
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
-
myc
teoretycznie w układach CR jest ogranicznik ciśnienia, który nie dopuszcza do osiągania wartości ponad max (dla tej generacji 1800 bar).
Ja bym zaczął od sprawdzenia dokładnie poprawności działania układu regulacji ciśnienia –> regulator wydatku paliwa na pompie CR i czujnika ciśnienia na listwie CR. Jak samochód nie bedzie chciał odpalić możesz spróbować odłączyć czujnik ciśnienia paliwa na CR, jak odpali to jest z nim coś nie tak (wywali błędy itd, więc zastanów się czy chcesz to sam robić).
Więcej w dziale Y6, EGR przy tym przebiegu powinien być OK, mogło się też zdarzyć, że coś się posypało i czyszczenie nic nie da. Zapisuj kody błędów, bo uniwersalne tłumaczenia nie zawsze są trafne. Paliwa bym w to raczej nie mieszał.
Ja bym zaczął od sprawdzenia dokładnie poprawności działania układu regulacji ciśnienia –> regulator wydatku paliwa na pompie CR i czujnika ciśnienia na listwie CR. Jak samochód nie bedzie chciał odpalić możesz spróbować odłączyć czujnik ciśnienia paliwa na CR, jak odpali to jest z nim coś nie tak (wywali błędy itd, więc zastanów się czy chcesz to sam robić).
Więcej w dziale Y6, EGR przy tym przebiegu powinien być OK, mogło się też zdarzyć, że coś się posypało i czyszczenie nic nie da. Zapisuj kody błędów, bo uniwersalne tłumaczenia nie zawsze są trafne. Paliwa bym w to raczej nie mieszał.
dawałby raczej objawy zbyt niskiego ciśnienia na listwie CR ? Jak dawno nie wymieniany to na pewno nie zaszkodzi spróbować. Po przeglądnięciu kilku dokumentów wychodzi, że chyba nie ma w tym silniku ogranicznika ciśnienia 

A ja się dołączę miałem dziś podobny problem.
Magda nie chciała odpalić a jak odpaliła to tylko na dwa garki chodziła chwile przeskoczyła na 4 i powoli ją zaduszało dodawanie gazu nic nie dawało.
zacząłem kombinować przy tym pałąku co jest sterowany elektormagnesem przy turbinie taki regulowany ze śrubą rzymską poruszałem tym. I samochód odpalił od szczała raz za razem tak jak by się coś tam zawiesiło przejechałem się z 10km samochód miał moc i wchodził na obroty awarii brak zobaczę co jutro będzie zajadę też do mechanika zdać relację.
Ale ogólnie proponuję to sprawdzić.
Magda nie chciała odpalić a jak odpaliła to tylko na dwa garki chodziła chwile przeskoczyła na 4 i powoli ją zaduszało dodawanie gazu nic nie dawało.
zacząłem kombinować przy tym pałąku co jest sterowany elektormagnesem przy turbinie taki regulowany ze śrubą rzymską poruszałem tym. I samochód odpalił od szczała raz za razem tak jak by się coś tam zawiesiło przejechałem się z 10km samochód miał moc i wchodził na obroty awarii brak zobaczę co jutro będzie zajadę też do mechanika zdać relację.
Ale ogólnie proponuję to sprawdzić.
- Od: 12 wrz 2012, 10:50
- Posty: 7
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 66KW (90KM)
Standy napisał(a):Witaj,
>(...) czy (...) można zastosować zawór EGR z forda
z tego co się orientowałem to nie. Jest jakaś metoda na przerobienie elektroniki, ale jej nie próbowałem, nie chciałem ryzykować, że kupię nowy z forda za połowę ceny dołożę za przeróbki i potem będę miał problemy, z którymi będę musiał się sam bujać.
Jaką elektronikę chcesz przerabiać? To zwykły zawór, niby co miałoby być innego w nim w wersji do Forda i Mazdy?
Sam mam Mazde6 i chce kupić nowy EGR w ASO Forda bo to jest ta sama część a cena sporo niższa.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Witam,
Przez ostatnie tygodnie miałem problemy z autem, padał akumulator.
Czy jest możliwe aby zawór EGR powodował rozładowywanie się akumulatora? Taką diagnozę postawili w serwisie. EGR nie działa poprawnie, nie zamyka się i przez to rozładowuje akumulator. To tak w skrócie. Oczywiście rozwiązaniem problemu jest wymiana zaworu EGR.
Czy taka sytuacja może mieć miejsce?
Czy przyczyną popsucia EGR może być zatankowanie złego paliwa?
Czy od razu wymieniać zawór czy może przeczyścić go? Dałoby to coś?
Czy warto wstawiać jakiś zawór używany?
Słyszałem o zaślepianiu zaworu, czy opłaca się to robić?
Obecnie zawór jest odłączony, samochód działa poprawnie, ma moc i przyspieszenie. Święci się natomiast kontrolka od silnika.
Przy okazji poszukuje kogoś z Poznania lub okolic, kto by podjął się naprawy/zaślepienia lub wymiany zaworu EGR.
Pozdro
ol3j
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Przez ostatnie tygodnie miałem problemy z autem, padał akumulator.
Czy jest możliwe aby zawór EGR powodował rozładowywanie się akumulatora? Taką diagnozę postawili w serwisie. EGR nie działa poprawnie, nie zamyka się i przez to rozładowuje akumulator. To tak w skrócie. Oczywiście rozwiązaniem problemu jest wymiana zaworu EGR.
Czy taka sytuacja może mieć miejsce?
Czy przyczyną popsucia EGR może być zatankowanie złego paliwa?
Czy od razu wymieniać zawór czy może przeczyścić go? Dałoby to coś?
Czy warto wstawiać jakiś zawór używany?
Słyszałem o zaślepianiu zaworu, czy opłaca się to robić?
Obecnie zawór jest odłączony, samochód działa poprawnie, ma moc i przyspieszenie. Święci się natomiast kontrolka od silnika.
Przy okazji poszukuje kogoś z Poznania lub okolic, kto by podjął się naprawy/zaślepienia lub wymiany zaworu EGR.
Pozdro
ol3j
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
- Od: 5 lut 2012, 16:37
- Posty: 12
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.
Na większość pytan znajdziesz odpowiedz na forum
Tak, w tym silniku po zgaszeniu EGR się kilka razy zamyka i otwiera ("czysci"), jak się zawiesi to nie konczy czyszczenia i morduje akum
może mieć to pośredni wpływ, kiepskie paliwo, większe kopcenie, więcej syfu. Ogólnie może też być coś nie tak w dolocie, wtryskach. Albo po prostu nadszedl jego czas lub jeździłeś zbyt delikatnie
zalezy czy padł "elelktrycznie" czy tylko jest zasyfiony, jak opcaj nr2 i nie bylo wczesniej problemów to bym czyścił (+ przesmarowanie, poczytaj w wątku o EGR)
w tym silniku oprócz zaślepienia trzeba jeszcze wyłączyć go w sofcie komputera (przeprogramować), to już jest pewien koszt
ol3j napisał(a):Czy jest możliwe aby zawór EGR powodował rozładowywanie się akumulatora?
Tak, w tym silniku po zgaszeniu EGR się kilka razy zamyka i otwiera ("czysci"), jak się zawiesi to nie konczy czyszczenia i morduje akum
ol3j napisał(a):Czy przyczyną popsucia EGR może być zatankowanie złego paliwa?
może mieć to pośredni wpływ, kiepskie paliwo, większe kopcenie, więcej syfu. Ogólnie może też być coś nie tak w dolocie, wtryskach. Albo po prostu nadszedl jego czas lub jeździłeś zbyt delikatnie
ol3j napisał(a):Czy od razu wymieniać zawór czy może przeczyścić go? Dałoby to coś?
zalezy czy padł "elelktrycznie" czy tylko jest zasyfiony, jak opcaj nr2 i nie bylo wczesniej problemów to bym czyścił (+ przesmarowanie, poczytaj w wątku o EGR)
ol3j napisał(a):Słyszałem o zaślepianiu zaworu, czy opłaca się to robić?
w tym silniku oprócz zaślepienia trzeba jeszcze wyłączyć go w sofcie komputera (przeprogramować), to już jest pewien koszt
Dzięki za odp.
Z EGR wcześniej nie było problemu. W serwisie powiedzieli dokładnie to co napisałeś
Więc nie wiem czy tej usterce bliżej do problemu elektrycznego czy mechanicznego. Ktoś coś z doświadczenia wie? Czy często w EGR pada elektryka?
Na trasie zatankowałem paliwo na orlenie. Nie zdążyłem całego zjechać. Postawiłem samochód na parę dni, przyszedł mróz i zaczęła się jazda z odpalaniem i akumulatorem, w wynikiem jest problem z EGR. Dlatego tak myślę, że to może być przyczyną.
Ale ten koszt zamyka się w 100zł, 500zł czy 1000zł?
Z EGR wcześniej nie było problemu. W serwisie powiedzieli dokładnie to co napisałeś
akostarek napisał(a):Tak, w tym silniku po zgaszeniu EGR się kilka razy zamyka i otwiera ("czysci"), jak się zawiesi to nie konczy czyszczenia i morduje akum
Więc nie wiem czy tej usterce bliżej do problemu elektrycznego czy mechanicznego. Ktoś coś z doświadczenia wie? Czy często w EGR pada elektryka?
akostarek napisał(a):może mieć to pośredni wpływ, kiepskie paliwo, większe kopcenie, więcej syfu.
Na trasie zatankowałem paliwo na orlenie. Nie zdążyłem całego zjechać. Postawiłem samochód na parę dni, przyszedł mróz i zaczęła się jazda z odpalaniem i akumulatorem, w wynikiem jest problem z EGR. Dlatego tak myślę, że to może być przyczyną.
akostarek napisał(a):w tym silniku oprócz zaślepienia trzeba jeszcze wyłączyć go w sofcie komputera (przeprogramować), to już jest pewien koszt
Ale ten koszt zamyka się w 100zł, 500zł czy 1000zł?
- Od: 5 lut 2012, 16:37
- Posty: 12
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.
ol3j napisał(a):Przy okazji poszukuje kogoś z Poznania lub okolic, kto by podjął się naprawy/zaślepienia lub wymiany zaworu EGR.
Proponuję zajrzeć tutaj. Masz listę polecanych serwisów w Wlkp.
Ja osobiście korzystałem z usług LB Japan Serwis – czyściłem EGR (bardzo sporadycznie się zawieszał, ale nie katował aku). Od czyszczenia brak problemów. Warto podjechać, wyjąć i zobaczyć czy nadaje się już do wymiany czy czyszczenie pomoże.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości