czujnik przepustnicy
Strona 1 z 1
witajcie. chcialbym sie dowiedziec co to jest za czujnik i na jakiej zasadzie on dziala?? mam problem z falowaniem obrotow, i jak rozebralem przepustnice to ten czujnik byl cały zawalony olejem, czy to moglo byc przeczyna falowania obrotow. jest to mazda 1.6 diesel 2006 rok.
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
z tego zdjęcia nic nie wynika ale wydaje sie ,że to MAF , jest to w dolocie ?
raczej bym obstawiał jakiś prosty czujnik temp, chociaż może być też druga przepływka. Masz polifta 109 KM ?
tak jest to w dolocie przepustnicy. tak polifta mam 109 km. a czy mozna w razie uszkodzenia tego kupic nowe?? no tez mi sie wydaje ze od temperatury, poniawaz na zimnym silniku auto chodzi elegancko a na cieplym szwankuje cos moze byc wina wlasnie tego czujnika. bo zle wskazuje cieplo jakie jest w dolocie i zle wtedy klapke zamyka.
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
żeby być w 100% pewnym musiałbym sprawdzić po VINie, ale raczej będzie to, co zaznaczylem na zdjęciu.
poszukaj jak cos z Forda, cena wychodzi podobnie.
conieco:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06300.html
jak masz multimetr sprawdź go, może nie warto wydawać kasy w błoto
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06200.html
ogólnie jak taki czujnik siądzie to komputer może zastosować wartość zastępczą (temp).
poszukaj jak cos z Forda, cena wychodzi podobnie.
conieco:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06300.html
jak masz multimetr sprawdź go, może nie warto wydawać kasy w błoto
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 06200.html
ogólnie jak taki czujnik siądzie to komputer może zastosować wartość zastępczą (temp).
to jest wlansie ten czujnik. a czy on moze byc odpowiedzilny za wahanie sie obrotów?? bo jak spomnialem wczesniej obroty zaczybaja falować jak silnik jest rozgrzany;/ a te druciki moga sie ze soba stykac czy nie?? bo u mnie sie stykaja tak po srodku co na zdjeciu widac.
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
<akostarek> a moze jakies zdjecie bys pokazał tego nowego czujnika?? szczegolnie chodzi mi o te 2 niteczki jak wygladaja a dlatego bo w moim czujniku one sie stykaja a chyba nie powinny?? czy to normalne w tym czujniku.
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
szczerze mówiąc, to nie wiem czy masz dokładnie taki czujnik. Twój wygląda jak mała termopara, a wg instrukcji i katalogów, ten co podałem w ost poscie, jest oparty na termistorze NTC:


Twoja przepustnica wygląda tak jak na obrazku, który dałem ? bo jeśli jest "mniej" rozbudowana (wlot, wylot) to trzeba będzie sprawdzić jeszcze raz, najlepiej po VINie.


Twoja przepustnica wygląda tak jak na obrazku, który dałem ? bo jeśli jest "mniej" rozbudowana (wlot, wylot) to trzeba będzie sprawdzić jeszcze raz, najlepiej po VINie.
no prawie jest podobna, bo ma jeszcze jeden czujnik. ale tu juz nie jest pokazany. ale ten moj czujnik jest inny niz tec co mi pokazales . podam vin to bedzie o wiele szybciej sprawdzic. JMZBK14Y271545031. wlasnie dziwnie ten moj czujnik wyglada, wzgledem tego co pokazujesz;/ czekam na odpowiedz
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
wszystko się zgadza, y603-18-845c (2x wprowadzali jakieś zmiany, więc mogą się nieco różnić)
jak coś numery OE
http://www.dcsauto.pl/partscatalogue/aj ... ta=10.4021
ja bym go nie ruszal bez pewności, że to on szwankuje. Odczytywałeś błędy? Sprawdziłeś na nim opór ? ostatecznie możesz spróbować go odłączyć (wywali pewnie błędy na kompie) i zobaczyć jak się zachowuje silnik.
Najpewniej i najtaniej będzie przyłożyć do niego multimetr
Prawidłowy opór znajdziesz w linkach, które podałem.
jak coś numery OE
http://www.dcsauto.pl/partscatalogue/aj ... ta=10.4021
ja bym go nie ruszal bez pewności, że to on szwankuje. Odczytywałeś błędy? Sprawdziłeś na nim opór ? ostatecznie możesz spróbować go odłączyć (wywali pewnie błędy na kompie) i zobaczyć jak się zachowuje silnik.
Najpewniej i najtaniej będzie przyłożyć do niego multimetr
no sie różni własnie. no wlasnie musze załatwic omomierz i sprawdzic wartosc. a sprawdzalem bledy i wywala mi bład P0488 caly czas. czyli siedzi jakis czujnik. i dlatego wydaje mi sie ze ten czujnik siadł poniewaz jak wczesniej napisalem auto na zimnym silniku chodzi dobrze a gdy sie nagrzeje to obroty faluja poniewaz zle odczytuje temperature powietrza wlotowego. mam racje?? czy moze raczej inny czujnik siadł w tej przepustnicy?? bo tam mamy jeszcze inne jakies. mam nadzieje ze czujniki mozna u was kupic w razie znalezienia bledu??
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
u nas
?
po błędzie wnioskuję, że masz problem z samą przepustnicą.
viewtopic.php?f=91&t=119072
sam czujnik (zamiennik) kupisz w pierwszym lepszym motoryzacyjnym, w ASO też nie powinien wiele drożej kosztować
Szczerze w takim czujniku nie ma się co psuć
po błędzie wnioskuję, że masz problem z samą przepustnicą.
viewtopic.php?f=91&t=119072
sam czujnik (zamiennik) kupisz w pierwszym lepszym motoryzacyjnym, w ASO też nie powinien wiele drożej kosztować
Szczerze w takim czujniku nie ma się co psuć
no to dobrze, jutro sprawdzam ten czujnik. i sie okaże czy jest zepsuty. czyli co moze byc zepsute?? czujnik polozenia przepustnicy czy potencjometr?? bo 2 dni temu ja cala rozebralem, nie powiem byla bardzo zanieczyszczona, ale wyczyscilem ją dokładnie i jak nowa. ale po włożeniu dalej taki sam efekt falowasnie obrotów na cieplym silniku;/. juz sam nie wiem co mam robic??? do nowej przepustnicy sie przygotowywac;/
a pytanie a mozna rozebrac i sprawdzic te czujniki polozenia przepustnicy?? czy potencjometr?? czy nie?/
a moze mozna je od nowa zaprogramowac przez kompa?
a pytanie a mozna rozebrac i sprawdzic te czujniki polozenia przepustnicy?? czy potencjometr?? czy nie?/
a moze mozna je od nowa zaprogramowac przez kompa?
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
procedura sprawdzania czujnika położenia przepustnicy => https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03400.html
jak nie boisz się błędów i check engine to spróbuj może pojeździć z odłączoną przepływką. Masz jakiegoś elma czy coś ? jeśli tak to może być warto poobserwować parametry z czujników podczas występowania objawów.
btw drugi czujnik temp powietrza dolotowego jest w przepływomierzu (a przynajmniej w starszych modelach był).
jak nie boisz się błędów i check engine to spróbuj może pojeździć z odłączoną przepływką. Masz jakiegoś elma czy coś ? jeśli tak to może być warto poobserwować parametry z czujników podczas występowania objawów.
btw drugi czujnik temp powietrza dolotowego jest w przepływomierzu (a przynajmniej w starszych modelach był).
z odłaczona przeplywka?? czyli co przepustnice wypiac?? bo nie rozumiem. no bede mial. w przepływomierzu
to jest po prawej stronie silnika przed filtrem powietrza tak??

- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
1. Uzupełnij dane "skąd jesteś", łatwiej będzie Ci pomóc.
2. Podłącz się pod komputer i obserwuj zmiany wskazań czujników temperatury, przy okazji sprawdź czy są zapisane jakieś błędy.
3. Odłącz czujnik temperatury i zobacz czy jest poprawa.
4. Masz zaolejony dolot.
5. Na 99,999999999% to nie wina tego czujnika.........
6. Po VIN-ie widzę, że masz auto z FAP-em, przydało by się zaktualizować soft i zobaczyć jakie błędy wyrzuci.
2. Podłącz się pod komputer i obserwuj zmiany wskazań czujników temperatury, przy okazji sprawdź czy są zapisane jakieś błędy.
3. Odłącz czujnik temperatury i zobacz czy jest poprawa.
4. Masz zaolejony dolot.
5. Na 99,999999999% to nie wina tego czujnika.........
6. Po VIN-ie widzę, że masz auto z FAP-em, przydało by się zaktualizować soft i zobaczyć jakie błędy wyrzuci.
witam. DZisiaj sprawdzalem co moze byc przeczyna tego falowania obrotów czasami na cieplym silniku. I po odłaczeniu przeplywki co jest przed filtrem powietrza silnik zaczał dobrze chodzic a po właczeniu z powrotem znowu zaczął silnik falowac;/ wiec wniosek ze przepływka jest zepsuta?? jak uważacie. BO bład mi wzkazuje ze jest P0488.
i 2 pytanie czy moge cos takiego kupic?? jak dokładnie ta przeplywka sie nazywa zebym mogł znalesc w sklepie to.
i 2 pytanie czy moge cos takiego kupic?? jak dokładnie ta przeplywka sie nazywa zebym mogł znalesc w sklepie to.
- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
jest to przepływomierz (masowy) powietrza, zamienniki chyba od 500-600 zł.
Od siebie dodam tylko tyle, że w przypadku braku sygnału z przepływki komputer może np wyłączyć jeden obieg (bypass) w przepustnicy, więc nikt Ci na pewno nie powie, że to na bank przepływomierz.
Od siebie dodam tylko tyle, że w przypadku braku sygnału z przepływki komputer może np wyłączyć jeden obieg (bypass) w przepustnicy, więc nikt Ci na pewno nie powie, że to na bank przepływomierz.
wczoraj wyciagnelem go ten czujnik, wyczyscilem, i patrzac na niego to wyglada jak nowy. wiec raczej nie bedzie to winna przeplywki. Tak jak powiedziales, komputer prawdopodobnie wyłącza obieg. Po usuniecie bledu wszystko dziala elegancko, nawet jak wyczyscilem to przeplywke na cieplym silniku zaczal lepiej chodzic. ale jak przejechalem z 30km to gdy wyłaczyłem silnik i zapaliłem z powrotem to zapalil sie bład P0488. co by czujnik w przepustnicy sie zepsuł jakis?? czy juz przepustnica do wymiany. a i mial bym prosbe czy moje auto ma DPF czy fapa?? jak bys mogl sprawdzic <akostarek> podaje vin JMZBK14Y271545031 i co sie dzialo z tym autem po vinie. byłbym bardzo wdzieczny o sprawdzenie.


- Od: 25 kwi 2012, 18:36
- Posty: 29
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości