Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
Zawsze zostaje wypalanie "samoczynne", jak się silnik dobrze zagrzeje (trasa, większe obciążenie silnika itd).
Dominooo napisał(a):talk_about85 napisał(a):Dalej zastanawia mnie jednak ta sytuacja z tym ze po kilku nieudanych probach wypalania zostaje to zaniechane i wylaczone. Ciekawe czy tak jest faktycznie jak mowi facet.
Wedlug mnie to jakaś bzdura moze być. Komputer wywala jakieś błędy? Swieci się kontrolka silnika na desce?
To juz pytania do majkel83. Intrygujace jest tez to ze u niego nie powiodlo sie przepalanie w ASO. To wyglada tak ze ten filtr nadaje sie do wyrzucenia.
Witam od kilku dni jestem posiadaczem mazdy 3 1,6 d poczytałem trochę na temat fap w mazda i zacząłem się zastanawiać jak filtr wygląda u mnie , na razie wszystko jeździ ,ale z fapem miałem już do czynienia w poprzednim samochodzie peugeot 607 2,2hdi miał przejechane ponad 160000 i zaczęły się problemy , dodatek uzupełniłem zanim się zaświeciło cokolwiek (oczywiście podłączenie pod kompa było potrzebne) skasowali mnie 1300 zł . Problem miałem później z zapchanym filtrem często musiałem go wypalać jeździłem nim w trasy więc to nie było takie trudne.Aż w końcu postanowiłem go zmienić i znalazłem w UK jakiś nowy zamiennik ( nie regenerowany) za cenę około 800 kilka złotych , sam go wymieniłem i problemy z fapem się skończyły, przejechałem nim ponad 77000 i żadnego problemu, dodam jeszcze że na starym filtrze bardzo szybko kontrolka silnika się zapalała jeśli zatankowałem na orlenie ,na innych stacjach tego nie zauważyłem , więc tankowałem na innych np shell lub statoil . Piszę o tym bo teraz znalazłem coś takiego do mazdy tyle że w DE http://www.ebay.co.uk/itm/150837416994? ... 1423.l2648 może komuś się przyda a może i ja będę musiał skorzystać na razie wszystko jest ok , jeśli ktoś wypróbował taki zamiennik w mazdzie to proszę podzielić się wrażeniami 
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
majkel83 napisał(a):Facet z serwisu (Elektronika JG) twierdzi, ze nie mozna w zaden sposob ustalic ile plynu katalitycznego znajduje sie w zbiorniku. To moze tylko ASO sprawdzic.
ASO nie powie Ci, ze zostało 300ml czy 800ml. Chyba, że już wywalilo Ci checka to zostało płynu na 3 pełne baki a następnie tryb serwisowy i obowiązkowa dolewka. Wg mnie na bak dolewa się ok 15ml czynnika katalitycznego. Taka możliwość chyba jest jedynie w Pugach i może w Cytrynach. Mazda ogolnie utrudnia precyzyjne diagnozy tym bardziej przez zwykłych użytkowników. Dla przykładu niech będzie możliwość płukania FAPa w peugeocie czy cytrynie, którą zamieszczał ktoś na forum. Dość prosta procedura wymontowania. Wracając do tematu ASO Mazda to wg mnie po prostu zaczną dolewać z bańki i zobaczą ile weszło. Znając pojemność zbiornika odpowiedzą na Twoje pytanie. W zależności jakie ASO, jedni liczą sobie za każdy rozpoczęty 1l dolewanego płynu a inni ogólnie za usługe inkasują ustaloną wcześniej kwotę. Ciekawi mnie jaki jest sens pojechania do ASO na wypalanie FAPa w naszych M3. Wg. mnie niczym to się nie różni jak rozgrzanie silnika i utrzymanie jego obrotów gdzieś w okolicy 2.5tyś aż zacznie rosnąć spalanie podczas wypalania i spadnie, co będzie oznaczało koniec procesu wypalania. Jeśli się mylę to czekam na wyjaśnienia innych teorii.
Ostatnio edytowano 14 sty 2013, 22:17 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Nie byłoby najlepszym rozwiązaniem usunięcie FAPa i przeprogramowanie ECU, tak by auto chodziło jakby Fapa w nim nigdy nie bylo? Z tego co widze, to malo osob decyduje sie na takie rozwiazanie. Znam kilku, ktorzy wogole nie narzekaja i zachwalaja takie rozwiazanie, jednak zastanawia mnie dlaczego tak wielu tego nie robi i kupuje ten plyn, dolewa, przepala. Chodzi o ekologie, czy sa jeszcze dodatkowe przeslanki, jak np mityczne kopcenie?
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Raz dolałem zapobiegawczo weszło około 2 setek płynu.Za jakis czas wywaliło błąd brak dodatku do paliwa,to ja wywaliłem cały FAP bo dodatek był na pewno i teraz stoi 1,8 litra tego płynu w piwnicy.Auto juz FAP-a nie ma i śmiga bez problemu.(decyzja należy do każdego indywidualnie)
Duża prośba!
Co ile następuje u was wypalanie FAPa?
Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?
Co ile następuje u was wypalanie FAPa?
Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):Duża prośba!
Co ile następuje u was wypalanie FAPa?
Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?
Przeczytaj drugi post na poprzedniej stronie. Napisałem o tym.
Co będzie to będzie...
Dominooo napisał(a):Siostro, czyszenie filtra poprzez wlanie "czegośtam" do baku paliwa to nie ten trop...
Zacznij od zapoznania się z urządzeniem, które posiadasz w swoim samochodzie. Ty nie masz DPF-u tylko FAP.
To co opisujesz:odnosi się do filtra DPF.wykonuje jazdę na II lu III biegu z obrotami 3000-3500
akostarek wlaśnie Ci wyjaśnił o jakie czyszczenie chodzi...
Ostatnio edytowano 13 sty 2013, 13:41 przez siostra, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 sty 2011, 20:11
- Posty: 17
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.
miru1968 napisał(a):siostra napisał(a):Na 100 % mam DPF
twoje auto nie ma DPF-a tylko ma FAP-a
no teraz to juz zgłupiałam, cały czas myślałam, że mam DPF ale widzę, ze musze poczytać......
.... jak byłam w serwisie Mazdy w lipcu to był błąd P2458 i diagnoza była wykonaj regenerację DPF... więc co to w końcu jest DPF czy FAP ... kolego ?
znalazłam na stronie http://dpfserwis.pl/51_Co-to-jest-filtr-DPF.html schemat – i z niego wynika, że masz chyba rację – tzn., że w serwisie wprowadzili mnie w błąd?????
- Od: 28 sty 2011, 20:11
- Posty: 17
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.
siostra chyba nie czytałaś tego tematu w ogóle, po pierwszych dwóch stronach juz byś wiedziała czym jest DPF a czym FAP 
Polecam
Polecam

Dominooo napisał(a):widmo82 napisał(a):Duża prośba!
Co ile następuje u was wypalanie FAPa?
Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?
Przeczytaj drugi post na poprzedniej stronie. Napisałem o tym.
Co będzie to będzie...
Czytałem, dlatego miedzy innymi zaciekawiła mnie ta sytuacja i chciałbym uzyskac opinie innych uzytkowników. Ja tez zacząłem ostatnio obserwować średnie spalanie. Jak będę miał pierwsze ciekawe obserwacje o czestotliwości to zdam relacje. Ciekawe czy trafi sie ktoś komu często wypala się FAP a nie ma problemów z nim. Mam znajomego ktory ma insignie z przebiegiem 80tyś i w serwisie moga odczytać bardzo dużo informacji o jego DPFie. Ostatnio wlasnie przy serwisie na 80tyś powiedzieli mu ze poziom zuzycia to 3%. Tak to jest jak sie ma dwa auta, jedno w trasy a benzyna na miasto.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
U mnie przepalanie FAPA odbywa sie mega czesto – srednio chyba co ok 100 km. Na chwile obecna mam przejechane 147 000 km. A problemy z Fapem od 1,5 roku (od 35 000km). Od tego czasu stale swieci mi sie ikonka "check engine", fura jest slabsza. Oczywiscie jak zalaczalo mi sie przepalanie w samochodzie to kontunowalem jazde nawet jak mi sie to przytrafialo w miescie pod domem. Wyjezdzalem specjalnie w trasy, zeby go przepalic, ale to wszystko nic nie dawalo. Nigdy nie zakonczylo pozytywnie. Bylem w ASO Mazdy Boltowicz na Ursynowie, auto stalo u nich 3 dni, bo mieli problem z przepaleniem. W sumie, tylko skasowali bledy, ktore wyskoczyly ponownie na drugi dzien. Przepalalem w Elektronice Jacka Grabowskiego w Piasecznie, tez bez skutku..... Teraz mam tak jak pisalem na poczatku posta. Swieci mi sie ikonka na pulpicie, przepalanie zalacza co 100km (co podwyzsza srednie spalanie o ok 4/5 l na 100km) i mam wszystko w pupie... Ilez mozna? Juz postanowilem ze usune FAPA, tylko chce spr w jakiej firmie warto to zrobic.
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Witam,
Także posiadam FAP. Już po zakupie auta wiedziałem, że będzie mnie czekała dolewka płynu albo wycięcie filtru (zapalona kontrolka silnika i odczytany błąd P2584). Zbiorniczek z płynem faktycznie pusty -sprawdzałem pod autem.
Prawie zdecydowałem się na wycięcie FAPa, ale znajomy który pracuje w stacji diagnostycznej odradził mi to – ponoć niedługo mają wejść przepisy regulujące normy spaliania w Polsce. Jak ktoś będzie miał w dowodzie, że auto spełnia EURO4, a po kontroli spalin okaże się że nie ...auto nie przejdzie przeglądu. Co gorsza, gdy policja skontroluje takie auto i okaże się, że auto nie spełnia norm, a powinno- ponoć mają być wysokie kary.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale zniechęciło mnie to przed wycięciem filtru.
Ostatnio zastanawiałem się też nad pewną teorią z FAPem- skoro do jego zapychania przyczynia się płyn ELOYS, to w zasadzie, gdy tego płynu nie ma w zbiorniczku, a auto regularnie jezdzi w trasie i przepala filtr to nie powinno się z tym filtrem nic dziać – co o tym myślicie ?
Także posiadam FAP. Już po zakupie auta wiedziałem, że będzie mnie czekała dolewka płynu albo wycięcie filtru (zapalona kontrolka silnika i odczytany błąd P2584). Zbiorniczek z płynem faktycznie pusty -sprawdzałem pod autem.
Prawie zdecydowałem się na wycięcie FAPa, ale znajomy który pracuje w stacji diagnostycznej odradził mi to – ponoć niedługo mają wejść przepisy regulujące normy spaliania w Polsce. Jak ktoś będzie miał w dowodzie, że auto spełnia EURO4, a po kontroli spalin okaże się że nie ...auto nie przejdzie przeglądu. Co gorsza, gdy policja skontroluje takie auto i okaże się, że auto nie spełnia norm, a powinno- ponoć mają być wysokie kary.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale zniechęciło mnie to przed wycięciem filtru.
Ostatnio zastanawiałem się też nad pewną teorią z FAPem- skoro do jego zapychania przyczynia się płyn ELOYS, to w zasadzie, gdy tego płynu nie ma w zbiorniczku, a auto regularnie jezdzi w trasie i przepala filtr to nie powinno się z tym filtrem nic dziać – co o tym myślicie ?
CezaR83 napisał(a):siostra chyba nie czytałaś tego tematu w ogóle, po pierwszych dwóch stronach juz byś wiedziała czym jest DPF a czym FAP
Polecam
Może Panowie nie znam się tak jak Wy na samochodach, ale na fakturze z przeglądu niemieckiego mam taki nr Y605-13-SS0 i opis jako DPF-ZUSATZ.
- Od: 28 sty 2011, 20:11
- Posty: 17
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.
to może tak:
FAP to jest taki "mokry" DPF, tyle że jest jeszcze dodatkowy plyn do paliwa – EOLYS.
Dużo by tu pisać, masz FAP, ale zasada działania jest praktycznie jak DPF.
czy to coś zmienia w Twoim przypadku ? bo nie rozumiem czemu tak się przy tym upierasz
FAP to jest taki "mokry" DPF, tyle że jest jeszcze dodatkowy plyn do paliwa – EOLYS.
Dużo by tu pisać, masz FAP, ale zasada działania jest praktycznie jak DPF.
czy to coś zmienia w Twoim przypadku ? bo nie rozumiem czemu tak się przy tym upierasz
siostra napisał(a):Może Panowie nie znam się tak jak Wy na samochodach, ale na fakturze z przeglądu niemieckiego mam taki nr Y605-13-SS0 i opis jako DPF-ZUSATZ.
To Wina Mazdy! w tym wypadku, po przejeciu konstrukcji od PSA (1.6 MZ-CD, CiTD) przyjęła u siebie ze bedzie uzywala tylko terminu DPF bo ma u siebie silnik 2.0 DPF, pewnie ze względów na klientów by im nie mieszać w głowie z rożnymi terminami przyjęła jeden.
aingeru napisał(a):Prawie zdecydowałem się na wycięcie FAPa, ale znajomy który pracuje w stacji diagnostycznej odradził mi to – ponoć niedługo mają wejść przepisy regulujące normy spaliania w Polsce. Jak ktoś będzie miał w dowodzie, że auto spełnia EURO4, a po kontroli spalin okaże się że nie ...auto nie przejdzie przeglądu. Co gorsza, gdy policja skontroluje takie auto i okaże się, że auto nie spełnia norm, a powinno- ponoć mają być wysokie kary.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale zniechęciło mnie to przed wycięciem filtru.
Też te plotki słyszałem tylko to było jakies 5lat temu przed zakupem mojej M3. Rownie dlugo krazy tez plotka ze im wyzsza norma spalin tym wiekszy rabat przy OC.
Podobne plotki słyszeli moi rodzice kiedy stawiali dom i zdecydowali sie na ogrzewanie gazem z butli. Już za chwile mialo ruszac dofinansowanie a raczej refundacja kosztow ogrzewania dla tych co uzywaja ekologiczniejszego paliwa niz wegiel. Minelo juz prawie 9lat i plotka wraca jak bumerang z kazdą wiosną
U mnie albo wypala co ok 500km albo przegapiłem jakieś wypalanie na kompie
EDIT: jednak przegapiłem, wypala mi co ok 250km Od dawna ten sam tryb jazdy tygodniowej: 2x120km(trasa)+80weekend(miasto)
Ostatnio edytowano 21 sty 2013, 19:04 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość