Cześć,
Jadąc dzisiaj do domu, nagle prędkość samochodu zatrzymała się na 140 km/h i spadła moc.
Obroty max do 3k. Podróż udało się dokończyć, ale max do 120 i bez mocy, gaz do końca a samochód wolno do przodu. Wyprzedzanie niemożliwe.
Samochód odpala i jeździ normalnie, oprócz tego, że nie ma przyspieszania.
Czy to turbosprężarka?
Co można sprawdzić, co może być przyczyną?
Mazda 3 1.6/109, disel, 2004r.
Dzięki za odp.
ol3j
brak mocy i max 3k obrotów
Strona 1 z 1
diesel czy benzyna bo:
nic nie mówi popraw temat na coś w stylu "brak mocy xxxx" wstaw jaki typ diesel/benzyna bo chłopaki zaraz będą ścigać
Wracając do tematu auto przeszło w tryb awaryjny. Palą się jakieś kontrolki? Druga sprawa jaka skrzynia biegów? Masz Elm327 aby odczytać czytać błędy?
Uzupełnij profil skąd jesteś... może ktoś ktoś mógłby Ci pomóc.
Jeśli to diesel to tu jest podforum o tych silnikach: viewforum.php?f=91
ol3j napisał(a):Mazda 3 1.6, 2004.
nic nie mówi popraw temat na coś w stylu "brak mocy xxxx" wstaw jaki typ diesel/benzyna bo chłopaki zaraz będą ścigać
Wracając do tematu auto przeszło w tryb awaryjny. Palą się jakieś kontrolki? Druga sprawa jaka skrzynia biegów? Masz Elm327 aby odczytać czytać błędy?
Uzupełnij profil skąd jesteś... może ktoś ktoś mógłby Ci pomóc.
Jeśli to diesel to tu jest podforum o tych silnikach: viewforum.php?f=91
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Zakładam, że to diesel skoro piszesz o turbo. Temat przenoszę do odpowiedniego działu. Poszukaj tam informacji o podobnych problemach, a temat dostosuj do regulaminu działu diesel.
może turbo przeładowywać, może być ograniczony przepływ paliwa po stronie niskiego ciśnienia lub kilkadziesiat innych powodów, podepniesz pod OBD2, odczytasz błędy to powinno być wiadomo OCB (najlepiej zapisz kody błędów).
Ok, poprawiłem temat i info.
Fakt, przyczyn może być dużo. Trochę poczytałem na forum.
Parę rzeczy co wynotowałem:
Co do szczegółów zdarzenia.
W sumie auto trochę stało przez tydzień pod chmurką przy -10. Odpaliłem, samochód pochodził na jałowym biegu parę min. Następnie pojechałem zatankować na BP i no w trasę. W miarę spokojna jazda bo ruch był duży i na autostradzie przed bramką utworzył się korek na 1.5km przed bramką, więc tak 30 min w korku. Jak już przejechałem bramkę to nagle 140km/h na liczniku się zrobiło i zonk pedał gazu poszedł do końca(choć wcześniej nie było nigdy takiej potrzeby) a samochód z muliło.
Taka sytuacja wystąpiła pierwszy raz. Żadna kontrolka się nie zapaliła.
Jeśli załączył się tryb awaryjny, to można go jakoś wyłączyć czy sam się resetuje?
Możecie polecić kogoś z Poznania kto by zdiagnozował/zajął się problemem?
Fakt, przyczyn może być dużo. Trochę poczytałem na forum.
Parę rzeczy co wynotowałem:
1) chwilowa utrata mocy to na 100% zawieszający sie zaworek sterowania vnt
viewtopic.php?f=114&t=118655
Elektrozawór podciśnienia turbiny / sterowania geometrią łopatek
viewtopic.php?f=91&t=118955
2) padające turbiny spowodowane właśnie brakiem smarowania przez właśnie to durne sitko. I opisali dokładnie to co ty. Klient kupuje nową, sitka nikt nie rusza i za chwilę pada nowa turbina.
viewtopic.php?f=114&t=118655
Sitko viewtopic.php?f=91&t=108722
Tryb awaryjny może wywołać np. zawór sterujący ciśnieniem Turbiny lub przepływomierz, i to jest tryb awaryjny z tym że nie ma takich akcji że auto gaśnie albo nie odpala, to coś więcej niestety,
viewtopic.php?f=114&t=102870
Co do szczegółów zdarzenia.
W sumie auto trochę stało przez tydzień pod chmurką przy -10. Odpaliłem, samochód pochodził na jałowym biegu parę min. Następnie pojechałem zatankować na BP i no w trasę. W miarę spokojna jazda bo ruch był duży i na autostradzie przed bramką utworzył się korek na 1.5km przed bramką, więc tak 30 min w korku. Jak już przejechałem bramkę to nagle 140km/h na liczniku się zrobiło i zonk pedał gazu poszedł do końca(choć wcześniej nie było nigdy takiej potrzeby) a samochód z muliło.
Taka sytuacja wystąpiła pierwszy raz. Żadna kontrolka się nie zapaliła.
Jeśli załączył się tryb awaryjny, to można go jakoś wyłączyć czy sam się resetuje?
Możecie polecić kogoś z Poznania kto by zdiagnozował/zajął się problemem?
- Od: 5 lut 2012, 16:37
- Posty: 12
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.
ol3j napisał(a):Taka sytuacja wystąpiła pierwszy raz. Żadna kontrolka się nie zapaliła.
Jeśli załączył się tryb awaryjny, to można go jakoś wyłączyć czy sam się resetuje?
Możecie polecić kogoś z Poznania kto by zdiagnozował/zajął się problemem?
Dobrze byłoby podpiąć się kompem bo czasem kontrolka się nie zapaliły ale komputer wykaże błąd.
Jak usunięta zostanie usterka to auto wyjdzie z trybu awaryjnego
Turbina z reguły podobno nie pada od tak wydaje, zaczyna "świszczeć" czy jak to się tam nazywa w slangu wielbicieli diesla
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Właśnie wczoraj wróciłem z Gdańska, byłem na sylwestra. Mazda na trasie dała radę. Dwa razy złapała "doła", ale po reset(zgaś/zapal) nie ma żadnego problemu. Muszę ją teraz odstawić do diagnostyki i zobaczyć co jest grane bo to jest niepokojące. Dziwne jest to, że auto wychodzi z trybu awaryjnego po wyłączeniu, przejedzie 150km na różnych prędkościach i złapie "doła" od tak sobie.
- Od: 5 lut 2012, 16:37
- Posty: 12
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.
No szkoda
Co do filtra to raczej nie mam bo auto z 2004 a z tego co wyczytałem na forum to w tych silnikach DPF montowane były od 2005
viewtopic.php?f=91&t=128542
A jak sprawdzić czy jest filtr czy go nie ma?

Co do filtra to raczej nie mam bo auto z 2004 a z tego co wyczytałem na forum to w tych silnikach DPF montowane były od 2005
Istnieją od 2005 roku wersje tego silnika z FAP`em (Francuska nazwa DPF czyli Diesel Particulate Filter)
viewtopic.php?f=91&t=128542
A jak sprawdzić czy jest filtr czy go nie ma?
- Od: 5 lut 2012, 16:37
- Posty: 12
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.
Nie masz FAPa
możesz sprawdzić po VINie, jeśli jest tam ciąg "Y2" to jest FAP.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości