brak mocy i max 3k obrotów

Postprzez ol3j » 22 gru 2012, 21:55

Cześć,

Jadąc dzisiaj do domu, nagle prędkość samochodu zatrzymała się na 140 km/h i spadła moc.
Obroty max do 3k. Podróż udało się dokończyć, ale max do 120 i bez mocy, gaz do końca a samochód wolno do przodu. Wyprzedzanie niemożliwe.
Samochód odpala i jeździ normalnie, oprócz tego, że nie ma przyspieszania.

Czy to turbosprężarka?
Co można sprawdzić, co może być przyczyną?

Mazda 3 1.6/109, disel, 2004r.

Dzięki za odp.
ol3j
Ostatnio edytowano 23 gru 2012, 14:57 przez ol3j, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez lukaszm » 22 gru 2012, 21:59

diesel czy benzyna bo:
ol3j napisał(a):Mazda 3 1.6, 2004.


nic nie mówi popraw temat na coś w stylu "brak mocy xxxx" wstaw jaki typ diesel/benzyna bo chłopaki zaraz będą ścigać :)

Wracając do tematu auto przeszło w tryb awaryjny. Palą się jakieś kontrolki? Druga sprawa jaka skrzynia biegów? Masz Elm327 aby odczytać czytać błędy?


Uzupełnij profil skąd jesteś... może ktoś ktoś mógłby Ci pomóc.

Jeśli to diesel to tu jest podforum o tych silnikach: viewforum.php?f=91
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez radzi89 » 23 gru 2012, 02:33

Zakładam, że to diesel skoro piszesz o turbo. Temat przenoszę do odpowiedniego działu. Poszukaj tam informacji o podobnych problemach, a temat dostosuj do regulaminu działu diesel.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez akostarek » 23 gru 2012, 10:59

może turbo przeładowywać, może być ograniczony przepływ paliwa po stronie niskiego ciśnienia lub kilkadziesiat innych powodów, podepniesz pod OBD2, odczytasz błędy to powinno być wiadomo OCB (najlepiej zapisz kody błędów).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez dobrzyn22 » 23 gru 2012, 13:00

viewtopic.php?f=114&t=102870
podobny problem...

Proszę dostosować temat wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ol3j » 23 gru 2012, 16:57

Ok, poprawiłem temat i info.

Fakt, przyczyn może być dużo. Trochę poczytałem na forum.

Parę rzeczy co wynotowałem:
1) chwilowa utrata mocy to na 100% zawieszający sie zaworek sterowania vnt
viewtopic.php?f=114&t=118655

Elektrozawór podciśnienia turbiny / sterowania geometrią łopatek
viewtopic.php?f=91&t=118955

2) padające turbiny spowodowane właśnie brakiem smarowania przez właśnie to durne sitko. I opisali dokładnie to co ty. Klient kupuje nową, sitka nikt nie rusza i za chwilę pada nowa turbina.

viewtopic.php?f=114&t=118655

Sitko viewtopic.php?f=91&t=108722

Tryb awaryjny może wywołać np. zawór sterujący ciśnieniem Turbiny lub przepływomierz, i to jest tryb awaryjny z tym że nie ma takich akcji że auto gaśnie albo nie odpala, to coś więcej niestety,

viewtopic.php?f=114&t=102870



Co do szczegółów zdarzenia.

W sumie auto trochę stało przez tydzień pod chmurką przy -10. Odpaliłem, samochód pochodził na jałowym biegu parę min. Następnie pojechałem zatankować na BP i no w trasę. W miarę spokojna jazda bo ruch był duży i na autostradzie przed bramką utworzył się korek na 1.5km przed bramką, więc tak 30 min w korku. Jak już przejechałem bramkę to nagle 140km/h na liczniku się zrobiło i zonk pedał gazu poszedł do końca(choć wcześniej nie było nigdy takiej potrzeby) a samochód z muliło.

Taka sytuacja wystąpiła pierwszy raz. Żadna kontrolka się nie zapaliła.

Jeśli załączył się tryb awaryjny, to można go jakoś wyłączyć czy sam się resetuje?

Możecie polecić kogoś z Poznania kto by zdiagnozował/zajął się problemem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez lukaszm » 23 gru 2012, 17:04

ol3j napisał(a):Taka sytuacja wystąpiła pierwszy raz. Żadna kontrolka się nie zapaliła.

Jeśli załączył się tryb awaryjny, to można go jakoś wyłączyć czy sam się resetuje?

Możecie polecić kogoś z Poznania kto by zdiagnozował/zajął się problemem?


Dobrze byłoby podpiąć się kompem bo czasem kontrolka się nie zapaliły ale komputer wykaże błąd.

Jak usunięta zostanie usterka to auto wyjdzie z trybu awaryjnego :) Można spróbować usunąć błędy jeśli komp jakieś wykaże ale to może być tylko chwilowe usunięcie usterki.

Turbina z reguły podobno nie pada od tak wydaje, zaczyna "świszczeć" czy jak to się tam nazywa w slangu wielbicieli diesla :) Zobacz czy może nie ma gdzieś pęknięcia gumy na rurze dolotowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez klosek6 » 24 gru 2012, 11:23

U ojca w 3 jak padł zawór egr to pod górkę 30 km a z góry to do 50 się rozpędzał. po wymianie zaworu i skasowani błędów auto śmiga .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez smile » 1 sty 2013, 22:02

ol3j napisał(a):Możecie polecić kogoś z Poznania kto by zdiagnozował/zajął się problemem?


Do Gdańska się nie wybierasz?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ol3j » 2 sty 2013, 19:36

Właśnie wczoraj wróciłem z Gdańska, byłem na sylwestra. Mazda na trasie dała radę. Dwa razy złapała "doła", ale po reset(zgaś/zapal) nie ma żadnego problemu. Muszę ją teraz odstawić do diagnostyki i zobaczyć co jest grane bo to jest niepokojące. Dziwne jest to, że auto wychodzi z trybu awaryjnego po wyłączeniu, przejedzie 150km na różnych prędkościach i złapie "doła" od tak sobie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez smile » 2 sty 2013, 20:59

Szkoda, że nie zgadaliśmy się wcześniej :|
Może było by już po problemie....
Podjedź gdzieś na odczytanie błędów i powiedz, co się udało odczytać... Masz DPF-a?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ol3j » 4 sty 2013, 00:07

No szkoda <oczy>

Co do filtra to raczej nie mam bo auto z 2004 a z tego co wyczytałem na forum to w tych silnikach DPF montowane były od 2005

Istnieją od 2005 roku wersje tego silnika z FAP`em (Francuska nazwa DPF czyli Diesel Particulate Filter)

viewtopic.php?f=91&t=128542

A jak sprawdzić czy jest filtr czy go nie ma?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez akostarek » 4 sty 2013, 00:10

Nie masz FAPa ;) możesz sprawdzić po VINie, jeśli jest tam ciąg "Y2" to jest FAP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez ol3j » 4 sty 2013, 00:17

Nie ma ciągu Y2 w vin ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323