Witam wszystkich !
Przejdę do rzeczy, chciałbym zapytać czy to co zauważyłem w moim aucie jest normalne czy jest to początek czegoś niedobrego...
Mam Mazdę 3 z roku 2005 z silnikiem diesla 1.6 bez DPF z przebiegiem 150 tyś km, ostatnio wyczułem, że podczas nagłego dodawania gazu w przedziale obrotów mniej więcej od 1500 do 2800 silnik się chwilkę zastanawia zanim zacznie ciągnąć. Ogólnie silnik nie generuje żadnych błędów, nie kopci itd.
Drodzy koledzy, czy w Waszych autkach też tak reaguje silnik ? czy ten typ tak ma ?
Pozdrawiam
Reakcja silnika na dodanie gazu
Strona 1 z 1
Ostatnio również poczułem lekki spadek mocy oraz opóźnioną reakcję na gaz w swojej maździe. Zdecydowałem się wyczyścić układ dolotowy, Jak się okazało cały "zababrany" był olejem, Przeczyściłem wszystko, szczególnie przepływomierz i rzeczywiście pomogło. Autko ma zdecydowanie szybszą reakcję na gaz i łatwiej wkręca się na obroty 
- Od: 17 kwi 2011, 21:57
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '07
kiedyś miałem punto mjet i podobnie,zrobiłem oczyszczenie -tyle co doszedłem -kolektora -zabity był czarnym "błotem" i...mały tunning przepływomierza-nie wiem,czy te mazdy maja podobne jak fiat,ale wyglądało to tak,że wlot powietrza do czujnika był otworem prostokątnym,powietrze przepływało taką jakby S i wylatywało u dołu czujnika,modyfikacja polegała na zrobieniu dziurki fi 5-6 na wysokości wlotu powietrza ale po przeciwnej stronie-tak jakby skrócenie drogi przepływu powietrza,reakcja auta super prawidłowa (ten pomysł zabrałem z forum opla,bmw -tam znalazłem opis gościa,który pracował w serwisie opla w Niemczech i takie patenty tam sie robi)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1#10705841
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1#10705841
-
rajtkezjusz
ja robiłem jakimś izopropylowym (kontakt IPA ?), ale wydaje mi się, że dość słabo radzi sobie z tym nalotem.
ogólnie zauważyłem, że z niskich obrotów lepiej wciskać gaz progresywnie, powyżej 2000-2100 rpm to już raczej nie ma większego znaczenia.
ogólnie zauważyłem, że z niskich obrotów lepiej wciskać gaz progresywnie, powyżej 2000-2100 rpm to już raczej nie ma większego znaczenia.
Na ile wam wystarcza takie przeczyszczenie? Zaglądał tam ktoś po tygodniu?:) Wydaje mi się, że to jest normalna sytuacja jak stoi w tej rurze olej. Oczywiście wszystko zależy od tego czy już przelewa się przez fitr powietrza czy też stoi sobie w harmonijkowanej gumie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam! Ja w Mazdzie zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość. Auto późno reaguje na gaz. Jest to uciążliwe do tego stopnia że czasem jak się toczę do skrzyżowania i potrzebuję szybciej ruszyć (prędkość odpowiednia do drugiego biegu) dodaję mocno gazu i puszczam sprzęgło to auto potrafi zgasnąć. Ja wszystko robię dobrze tzn. sprzęgło puszczam z wyczuciem itp, ale auto nie zdąży się wkręcić na obroty. Nie wiem czym to może być spowodowane. Na zimnym silniku jest to bardziej odczuwalne. Wiem że ogólnie diesele później reagują na gaz, ale ojciec ma Kangoo 1.5DTI i tam jest to dużo szybciej. Coś może być nie tak, czy po prostu trzeba się przyzwyczaić?
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
może EGR już zapaskudzony ? przepływkę też warto raz na jakiś czas przeczyścić.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości