Witam serdecznie wszystkich.
Posiadam Mazdę 3 1.6 DT 05/06 przebieg 150kk
Od pewnego czasu załączył mi się tryb awaryjny max. 3k obrotów. Błedy m.in zapchany DPF.
Postanowiłem wyczyścić filtr. Dostarczyłem go do firmy, która bez rozcinania za pomocą środków chemicznych wyczyściła mi filtr koszt. 500zł. (max.12% pozostałości zanieczyszczeń typu cer i sadza po czyszczeniu). Dokupiłem również Elyosa 1L cena 200zł. Do zbiorniczka weszło mi 700ml do przelewu.
Do serwisu nie mogłem dostarczyć auta fizycznie i dlatego mam teraz problem z adaptacją DPF.
W serwisie oznajmili mi, że po czyszczeniu filtra musi nastąpić jego wyzerowanie w komputerze oraz wyzerowanie stanu poziomu płynu Elyos.
Zaznaczyli mi również, aby reset DPF zaznaczyć w programie jako filtr po regeneracji nigdy jako wymiana na nowy, ponieważ będą wyskakiwały błędy. Ponadto dowiedziałem się, że nie mogę poruszać się pojazdem zanim nie zrobie diagnostyki komputerowej ponieważ według starych ustawień filtr może się zapchać na odcinku po przebiegu 300km.
Mam dostęp do warsztatu który posiada oryginalne oprogramowanie Bosch-a i bez problemu mogę zrobić praktycznie wszystko w mojej Mazdzie. Problem polega na tym, że warsztat powstał niedawno i co do Mazdy to niewiele mogą zdziałać.
Teraz pytanie:
Jeśli ktoś mógłby mi napisać jak krok po kroku wykonać adaptacje DPF oraz poziomu płynu Eloys za pomocą takiego Bosch-owskiego oprogramowania byłbym bardzo wdzięczny. Samo kasowanie błędów nie przynosi rezultatów (auto w trybie awaryjnym).
Z góry Dziękuję za wszelkie porady...
Pozdrawiam
Michał
Adaptacja DPF
Strona 1 z 1
Nie wiem co to za program ten Bosha ale adaptacje FAP-a i dodatku Eolys możesz zrobić chyba tylko IDS-em.
Witam niedawno wróciłem od elektryka.
Została podjęta próba wypalania DPF.
Przed próbą widniały następujące błędy
P2458 – Za długi czas regeneracji
P0299 – Za niskie ciśnienie w kanale dolotowym
Podjęto próbę wypalania i wyskoczył błąd podczas wypalania pod komputerem P0299 i i próba automatycznie się przerwała.
Zrobiłem okolo 80KM na 3 biegu z około 3k obrotów i wypalanie się nie załączyło.
Nie wiem co z tym dalej zrobić...
Została podjęta próba wypalania DPF.
Przed próbą widniały następujące błędy
P2458 – Za długi czas regeneracji
P0299 – Za niskie ciśnienie w kanale dolotowym
Podjęto próbę wypalania i wyskoczył błąd podczas wypalania pod komputerem P0299 i i próba automatycznie się przerwała.
Zrobiłem okolo 80KM na 3 biegu z około 3k obrotów i wypalanie się nie załączyło.
Nie wiem co z tym dalej zrobić...
-
Bester
P0299 – underboost
możliwe przyczyny:
-nieszczelność dolotu
-cos nie tak z czujnikiem ciśnienia w dolocie
-problem z sterowaniem zmienna geometria (elektrozawór, grucha, kierownice)
-problem z turbo
ogólnie przy FAPie wymuszanie wypalania nie zawsze ma sens, jeśli filtr jest zawalony tlenkiem ceru, który pozostaje po płynie katalitycznym, to żadne wypalanie nie pomoże.
Reset IDSem, co do boscha to nie wiem czy da rade.
możliwe przyczyny:
-nieszczelność dolotu
-cos nie tak z czujnikiem ciśnienia w dolocie
-problem z sterowaniem zmienna geometria (elektrozawór, grucha, kierownice)
-problem z turbo
ogólnie przy FAPie wymuszanie wypalania nie zawsze ma sens, jeśli filtr jest zawalony tlenkiem ceru, który pozostaje po płynie katalitycznym, to żadne wypalanie nie pomoże.
Reset IDSem, co do boscha to nie wiem czy da rade.
Bester napisał(a):Zrobiłem okolo 80KM na 3 biegu z około 3k obrotów i wypalanie się nie załączyło.
To nic dobrego... nic na siłę, to nie ta technologia... Bez komputera by Mazda tego nie dokończysz.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości