Wyciek oleju i mycie silnika
czy to jest juz cos powaznego?
http://www.cyberland.republika.pl/olej.jpg
Moj samochód to Mazda 2 1.4 Diesel (PSA+FORD)
Pozdrawiam
Jacek B
Dodam ze wlewam SHELL HELIX ULTRA 5W40
edycja: WIDMO82
Najczęściej przyczyną pojawiającego się oleju jest:
– uszkodzona uszczelka miski olejowej
– cieknie z pod pokrywy zaworów
– nieszczelność łączenia bloków silnika
– pęknięty zaczep przewodu/węża elastycznego pomiędzy odma a filtrem powietrza i turbiną.
– rozszczelnienie intercoolera lub węży dochodzacych do niego
Ew. możemy pomylić olej z ropą, która wydostaje się z okolic wtryskiwaczy.
Należy wyczyścić możliwie najwięcej i obserwować. Po pojawieniu się kolejnych zapoceń/wycieków udać się do mechanika!
http://www.cyberland.republika.pl/olej.jpg
Moj samochód to Mazda 2 1.4 Diesel (PSA+FORD)
Pozdrawiam
Jacek B
Dodam ze wlewam SHELL HELIX ULTRA 5W40
edycja: WIDMO82
Najczęściej przyczyną pojawiającego się oleju jest:
– uszkodzona uszczelka miski olejowej
– cieknie z pod pokrywy zaworów
– nieszczelność łączenia bloków silnika
– pęknięty zaczep przewodu/węża elastycznego pomiędzy odma a filtrem powietrza i turbiną.
– rozszczelnienie intercoolera lub węży dochodzacych do niego
Ew. możemy pomylić olej z ropą, która wydostaje się z okolic wtryskiwaczy.
Należy wyczyścić możliwie najwięcej i obserwować. Po pojawieniu się kolejnych zapoceń/wycieków udać się do mechanika!
Mazda 2 1.4 Diesel 2003
- Od: 7 maja 2009, 19:21
- Posty: 48
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 2
2003 DY Diesel
cieknie z pod pokrywy zaworów – niby pierdoła a wkurza
w 1.6 cieknie ale z tyłu więc nie wkurza bo nie widać
w normalnym silniku wymiana zajmie 30 minut i max 50pln
jednak w psa'ch zajmie 3 h i 400pln
tak lekko licząc
a to dla tego ze UWAGA
wałki rozrządu odchodzą z pokrywą! więc trzeba rozpiąć cały rozrząd!
w 1.6 cieknie ale z tyłu więc nie wkurza bo nie widać
w normalnym silniku wymiana zajmie 30 minut i max 50pln
jednak w psa'ch zajmie 3 h i 400pln
tak lekko licząc
a to dla tego ze UWAGA
wałki rozrządu odchodzą z pokrywą! więc trzeba rozpiąć cały rozrząd!
Witam,
Wczoraj zdjołem dolną osłonę silnika w mojej M3 1.6 d i moim oczom ukazał się straszny widok. Załączam zdjęcia. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek. Wszystko zawalone olejem. Czy w okolicach Wawy oprócz Jaksy jest jakiś warsztat, kótry możecie polecić?
Wczoraj zdjołem dolną osłonę silnika w mojej M3 1.6 d i moim oczom ukazał się straszny widok. Załączam zdjęcia. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek. Wszystko zawalone olejem. Czy w okolicach Wawy oprócz Jaksy jest jakiś warsztat, kótry możecie polecić?
- Od: 26 lis 2009, 22:56
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
Myleś juz spod auta? Przynajmniej dobrze wytrzyj aby sie upewnic czy to ostro puszcza miska. To dość popularna usterka.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
tak jak piszą umyj auto od spodu i sprawdź z skąd leci ze zdjęcia podejrzewam uszczelkę miski olejowej zobacz czy szybko ubywa ci olej jeżeli nie to spokojnie z mechanikiem
Poniżej masz namiary na porządny warsztat,robiłem u niego rozrząd,łożysko koła i półosi,wymianę płynów i filtrów no i komputer,ceny w miarę normalne jak na wawe,no i gościu sporo wie o mazdach.Ja byłem zadowolony.
Auto Serwis
Maciej Bilski
Wa-wa,ul. Bartycka 53
tel.22.6510486
kom.605768509
Auto Serwis
Maciej Bilski
Wa-wa,ul. Bartycka 53
tel.22.6510486
kom.605768509
- Od: 10 cze 2012, 10:35
- Posty: 36
- Skąd: Pomorze
- Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM
Witam
Nie chciałbym zakładać niepotrzebnie nowego wątku. Czy rozmawiacie o tym wycieku? Bo link do poprzedniego zdjęcia wygasł.
Mam w swojej madzi ten właśnie problem. Wyciek umiejscowiony jest z tyłu silnika Mazda 3 BK 1.6D (109KM).

(na zdjęciu jest fragment silnika przetarty przeze mnie w celu sprawdzenia stopnia wycieku).
We wtorek jestem umówiony z mechanikiem na wymianę oleju i filtrów z 10W40 na dexelia 5W30 i nie wiem czy ruszać ten temat. Dodam że auto zakupiłem 2 tyg. temu (przy kupnie auta widziałem wyciek podczas kontroli auta w ASO). W tym krótkim czasie nie zauważyłem znaczącego ubytku oleju (nie jeździłem też zbyt dużo tym autem).

Nie chciałbym zakładać niepotrzebnie nowego wątku. Czy rozmawiacie o tym wycieku? Bo link do poprzedniego zdjęcia wygasł.
Mam w swojej madzi ten właśnie problem. Wyciek umiejscowiony jest z tyłu silnika Mazda 3 BK 1.6D (109KM).

(na zdjęciu jest fragment silnika przetarty przeze mnie w celu sprawdzenia stopnia wycieku).
We wtorek jestem umówiony z mechanikiem na wymianę oleju i filtrów z 10W40 na dexelia 5W30 i nie wiem czy ruszać ten temat. Dodam że auto zakupiłem 2 tyg. temu (przy kupnie auta widziałem wyciek podczas kontroli auta w ASO). W tym krótkim czasie nie zauważyłem znaczącego ubytku oleju (nie jeździłem też zbyt dużo tym autem).

- Od: 23 lis 2012, 10:39
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM
Dzięki za info. W takim razie będę obserwował ubytek oleju...
- Od: 23 lis 2012, 10:39
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM
Jednak postanowiłem pozbyć się tego wycieku.
Po wizycie u mechanika okazało się że powodem wycieku w moim przypadku nie są oringi ze zdjęcia poniżej.

Przyczyną była nieszczelność łączenia bloków silnika (chyba tak ten element się nazywa), która zostało uszczelnione silikonem.
Przy okazji wyjaśniłem jeszcze jedną rzecz. Podczas zakupu auta sprawdziłem w ASO historię po VIN.
Na wydruku miałem zapis przy 32 000 "TUBE-SILICONE" i na 99% zapis ten oznacza uszczelnienie tego miejsca wycieku. Więc śmiem twierdzić, iż przyczyną mojego wycieku było niewłaściwe uszczelnienie tego miejsca przez poprzedniego właściciela auta.
Za jakiś czas dam Wam znać czy ta operacja pomogła – na ten moment wszystko jest OK!
Po wizycie u mechanika okazało się że powodem wycieku w moim przypadku nie są oringi ze zdjęcia poniżej.

Przyczyną była nieszczelność łączenia bloków silnika (chyba tak ten element się nazywa), która zostało uszczelnione silikonem.
Przy okazji wyjaśniłem jeszcze jedną rzecz. Podczas zakupu auta sprawdziłem w ASO historię po VIN.
Na wydruku miałem zapis przy 32 000 "TUBE-SILICONE" i na 99% zapis ten oznacza uszczelnienie tego miejsca wycieku. Więc śmiem twierdzić, iż przyczyną mojego wycieku było niewłaściwe uszczelnienie tego miejsca przez poprzedniego właściciela auta.
Za jakiś czas dam Wam znać czy ta operacja pomogła – na ten moment wszystko jest OK!
- Od: 23 lis 2012, 10:39
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM
Wszystko było ściągane. Tak jak piszesz inaczej nie da rady.
- Od: 23 lis 2012, 10:39
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM
Za uszczelnienie zapłaciłem 300zł.
Naprawa była robiona w zakładzie wujka i nie wiem czy to dobra cena bo nie szukałem innego mechanika.
Naprawa była robiona w zakładzie wujka i nie wiem czy to dobra cena bo nie szukałem innego mechanika.
- Od: 23 lis 2012, 10:39
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM
vqsoft napisał(a):i tak fura do sprzedania idzie na dniach
I jak żyć będziesz, jak żyć?
Coś w planach konkretnego czy sieciówka ?:)
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości