Wyciek oleju i mycie silnika

Postprzez Jacek B » 3 mar 2010, 12:36

czy to jest juz cos powaznego?
http://www.cyberland.republika.pl/olej.jpg
Moj samochód to Mazda 2 1.4 Diesel (PSA+FORD)
Pozdrawiam
Jacek B

Dodam ze wlewam SHELL HELIX ULTRA 5W40



edycja: WIDMO82

Najczęściej przyczyną pojawiającego się oleju jest:
– uszkodzona uszczelka miski olejowej
– cieknie z pod pokrywy zaworów
– nieszczelność łączenia bloków silnika
– pęknięty zaczep przewodu/węża elastycznego pomiędzy odma a filtrem powietrza i turbiną.
– rozszczelnienie intercoolera lub węży dochodzacych do niego
Ew. możemy pomylić olej z ropą, która wydostaje się z okolic wtryskiwaczy.

Należy wyczyścić możliwie najwięcej i obserwować. Po pojawieniu się kolejnych zapoceń/wycieków udać się do mechanika!
Mazda 2 1.4 Diesel 2003
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 19:21
Posty: 48
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 2
2003 DY Diesel

Postprzez vqsoft » 3 mar 2010, 22:25

cieknie z pod pokrywy zaworów – niby pierdoła a wkurza
w 1.6 cieknie ale z tyłu więc nie wkurza bo nie widać
w normalnym silniku wymiana zajmie 30 minut i max 50pln
jednak w psa'ch zajmie 3 h i 400pln
tak lekko licząc
a to dla tego ze UWAGA
wałki rozrządu odchodzą z pokrywą! więc trzeba rozpiąć cały rozrząd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Jacek B » 3 mar 2010, 23:10

to w takim razie, czy to jest groźne czy nie przejmować się tym?
JB
Mazda 2 1.4 Diesel 2003
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 19:21
Posty: 48
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 2
2003 DY Diesel

Postprzez vqsoft » 3 mar 2010, 23:20

ubywa ci oliwy ?
ja mam wyciek z tyłu – tzn zapocenie – i olałem sprawę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez yopek » 17 sie 2012, 10:59

Witam,
Wczoraj zdjołem dolną osłonę silnika w mojej M3 1.6 d i moim oczom ukazał się straszny widok. Załączam zdjęcia. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek. Wszystko zawalone olejem. Czy w okolicach Wawy oprócz Jaksy jest jakiś warsztat, kótry możecie polecić?

DSC00099.jpg
DSC00100.jpg
DSC00096.jpg
Początkujący
 
Od: 26 lis 2009, 22:56
Posty: 7
Skąd: Warszawa

Postprzez widmo82 » 17 sie 2012, 13:31

Myleś juz spod auta? Przynajmniej dobrze wytrzyj aby sie upewnic czy to ostro puszcza miska. To dość popularna usterka.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez hexis » 17 sie 2012, 21:24

Ewentualnie sprawdź czy nie przepuszczają rurki doprowadzające i odprowadzające olej do sprężarki.
_____________________
Pozdrawiam
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 23:50
Posty: 36 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez dzux » 17 sie 2012, 22:16

tak jak piszą umyj auto od spodu i sprawdź z skąd leci ze zdjęcia podejrzewam uszczelkę miski olejowej zobacz czy szybko ubywa ci olej jeżeli nie to spokojnie z mechanikiem
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez georg » 18 sie 2012, 20:16

Poniżej masz namiary na porządny warsztat,robiłem u niego rozrząd,łożysko koła i półosi,wymianę płynów i filtrów no i komputer,ceny w miarę normalne jak na wawe,no i gościu sporo wie o mazdach.Ja byłem zadowolony.
Auto Serwis
Maciej Bilski
Wa-wa,ul. Bartycka 53
tel.22.6510486
kom.605768509
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 10:35
Posty: 36
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM

Postprzez vqsoft » 19 sie 2012, 21:35

standard – zdrowa 3jka musi cieknąć :)
sprawdź czy nie ciekniesz z łączenia połówek głowic :)
jesli tak to szykuj ~1500 pln na tą zabawę
a potem po 10kkm znowu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez piotrek.s1 » 6 sty 2013, 09:18

Witam

Nie chciałbym zakładać niepotrzebnie nowego wątku. Czy rozmawiacie o tym wycieku? Bo link do poprzedniego zdjęcia wygasł.
Mam w swojej madzi ten właśnie problem. Wyciek umiejscowiony jest z tyłu silnika Mazda 3 BK 1.6D (109KM).
Obrazek

(na zdjęciu jest fragment silnika przetarty przeze mnie w celu sprawdzenia stopnia wycieku).
We wtorek jestem umówiony z mechanikiem na wymianę oleju i filtrów z 10W40 na dexelia 5W30 i nie wiem czy ruszać ten temat. Dodam że auto zakupiłem 2 tyg. temu (przy kupnie auta widziałem wyciek podczas kontroli auta w ASO). W tym krótkim czasie nie zauważyłem znaczącego ubytku oleju (nie jeździłem też zbyt dużo tym autem).

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 10:39
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM

Postprzez vqsoft » 7 sty 2013, 22:51

jak chcesz to ruszaj
ja nie ruszam ;)
przynajmniej nie do czasu wymiany rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez piotrek.s1 » 8 sty 2013, 23:19

Dzięki za info. W takim razie będę obserwował ubytek oleju...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 10:39
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM

Postprzez piotrek.s1 » 9 lut 2013, 12:39

Jednak postanowiłem pozbyć się tego wycieku.
Po wizycie u mechanika okazało się że powodem wycieku w moim przypadku nie są oringi ze zdjęcia poniżej.
Obrazek

Przyczyną była nieszczelność łączenia bloków silnika (chyba tak ten element się nazywa), która zostało uszczelnione silikonem.

Przy okazji wyjaśniłem jeszcze jedną rzecz. Podczas zakupu auta sprawdziłem w ASO historię po VIN.
Na wydruku miałem zapis przy 32 000 "TUBE-SILICONE" i na 99% zapis ten oznacza uszczelnienie tego miejsca wycieku. Więc śmiem twierdzić, iż przyczyną mojego wycieku było niewłaściwe uszczelnienie tego miejsca przez poprzedniego właściciela auta.

Za jakiś czas dam Wam znać czy ta operacja pomogła – na ten moment wszystko jest OK!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 10:39
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM

Postprzez vqsoft » 9 lut 2013, 13:15

jak uszczelniłeś te połówki głowicy nie ściągając ich ?
bo aby to zrobić to trzeba zdemontować górna część głowicy a do tego trzeba rozpiąć rozrząd i cały układ wtryskowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez piotrek.s1 » 9 lut 2013, 21:32

Wszystko było ściągane. Tak jak piszesz inaczej nie da rady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 10:39
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM

Postprzez vqsoft » 9 lut 2013, 22:39

jaki koszt ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez piotrek.s1 » 10 lut 2013, 09:42

Za uszczelnienie zapłaciłem 300zł.
Naprawa była robiona w zakładzie wujka i nie wiem czy to dobra cena bo nie szukałem innego mechanika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 10:39
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 3 BK/1,6D/109KM

Postprzez vqsoft » 10 lut 2013, 12:58

heh w wawie ok 1200 pln
wypas
za 300 sam bym to zrobił
ale olewam temat bo oleju dużo nie idzie a i tak fura do sprzedania idzie na dniach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez widmo82 » 11 lut 2013, 20:47

vqsoft napisał(a):i tak fura do sprzedania idzie na dniach


I jak żyć będziesz, jak żyć? :)
Coś w planach konkretnego czy sieciówka ?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323